10 kilo in 2weken??

@ Weight watcher leidster

RE: 10 kilo in 2weken??

Berichtdoor @ Weight watcher leidster » 28 feb 2007, 08:09

ik wil me inschrijven in zo'n cursus, waar kan ik informatie verkrijgen?

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 09:46

@ ww leidster: voor een leidster van ww kraam je toch maar onzin uit hoor, 4 kilo in een week zou nog kunnen maar 8 kilo???dat is onmogelijk, zelfs voor iemand die enorm veel overgewicht heeft
en zeker met het ww programma zal je niet zo veel afvallen, als ik zie wat iemand van boven de 100 kg mag eten op een dag..geef toe dat je heel veel mag eten met het ww programma
het succes van ww zit em in de bijeenkomsten om elkaar te motiveren maar voor het dieet op zich moet je het niet doen vind ik, die puntjes tellen zijn totaal niet nodig voor iemand met heel wat overgewicht,ik denk dat je met een gewone normale gezonde voeding nog aan minder punten zit per dag
neem nu pizza: 15 punten per dag (ik zeg maar wat), als ik dan elke dag een dikke pizza eet en verder niets, dan ga ik dus afvallen??
zo leer je ook geen gezond eetplan aan

Gast

Berichtdoor Gast » 28 feb 2007, 09:49

en de meeste mensen die ik ken die ww volgen vallen gemiddeld maar een halve kilo tot max een kilo per week af en na een tijdje zelfs niks meer omdat je lichaam die gewone gezonde voeding gewend is
zeker niet aan te raden voor iemand die maar een kilo of tien heeft te verliezen en al normaal at, want door ww ga je eerder nog bijkomen door die enorme aantallen punten per dag

@opstarter

Berichtdoor @opstarter » 28 feb 2007, 14:56

Das weer typisch , voor je gezondheid wil je niet afvallen , maar voor enkele euros opeens wel !!Weer een mens zonder karakter!!
Aan al de mensen die ww of zo volgen das tenminste een gezond dieet !

@15:56

Berichtdoor @15:56 » 28 feb 2007, 15:17

het is allemaal een experiment geweest, heb gedurende 3maanden niets anders dan junkfood gegeten en moest in die 3maanden a 4maanden 15 kilo zwaarder wegen.

Ik ben 13kilo bijgekomen en nu is het de bedoeling om 10kilo kwijt te zijn in een mum van tijd

Lijkt me te lukke

weightwatcher-leidster

Berichtdoor weightwatcher-leidster » 28 feb 2007, 22:37

@10:46

Ik kraam geen onzin uit. En laten we aub beleefd blijven, de wereld is al zo verzuurd.
Ik heb dit met mijn eigen ogen gezien bij 2 zussen die beiden over de 150 kg gingen aan de weegschaal. Na de eerste week (de strengste van het programma), waren ze allebei resp. 7 en 8 kg kwijt. De weken daarachter nog boven de 5 kg en dan minderde het wel zienderogen.
Afslanken gebeurt inderdaad in fases. Je moet het een beetje zien als een trap met overloopjes. Die overloopjes of stabilisaties zijn helaas onvermijdelijk. Je kan dan eventueel nog extra gaan sporten of je voedingspatroon helemaal omgooien met gezonde voedingsmiddelen die je tot dan nog niet hebt uitgeprobeerd, het is soms de sleur die gewenning in de hand werkt. En vooral doorbijten en naar de bijeenkomsten blijven gaan. Ineens gaat het dan weer berg af.

WW is mogelijk vanaf een kg of 3 - 4. Voor minder dan 3 kg mag je m.i. zelfs niet starten omdat je dan niet het volledig programma hebt kunnen verwerven (alle boekjes), maar ik kan mis zijn.

WW is wel een gezond programma. Het is gestaafd op 5 pijlers. Gezonde voeding is er één van. Maar men werkt oa. ook op beweging, zelfbeeld, weerbaarheid tegen verleidingen, zelfmotivatie, ...

Je krijgt je aantal punten toegewezen volgens tabellen. Als het echt teveel is, dan minder je zelf maar niet teveel. Een goede kachel brandt maar goed als er goed hout in geraakt. Dus voor je verbranding is het essentieel dat je blijft eten en niet gaat hongeren want dan gaat je lijf in een stress situatie en vermindert de verbranding met alle gevolgen vandien (oa. JOJO, remember)

Wie geïnteresseerd is kan in bijna alle plaatselijke reclameblaadjes een lijstje met cursussen vinden. Of meer info op de website van WW.

www.weightwatchers.be

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 06:35

wat me zelf wat tegenstak bij de weight watchers is dat de leidsters zelf niet veel ervaring hadden met dieeten, de leidster van de bijeenkomsten waar ik een paar keer ben naar toe geweest was zelf 10 kilo afgevallen met ww
Als je dan zelf 30 kilo er af wil , dan heb je zoiets van: wat weet jij nu van dieeten met je maat 36 (ze kwam van een 40)
de meeste vrouwen waren ook niet dik, dus ik voelde me er dan ook niet thuis, ik had gehoopt daar steun te vinden maar ik vond er alleen maar vrouwen die klaagden over hun super maat 40 en die in een bikini wouden kunnen, terwijl mijn droom een 44 is...
het zou veel toffer zijn met een leidster die ook enorm veel is afgevallen, dat stimuleert meer telkens je haar ziet
maar soit dat is mijn mening eh

groetjes

weightwatcher-leidster

Berichtdoor weightwatcher-leidster » 01 mar 2007, 18:58

Tja, er zijn heel verschillende leidsters, inderdaad. Ikzelf ben al 2 maal 16 kg afgeslankt. Helaas heeft het slanke liedje een jaar of 8 geduurd en is het weer tijd om er terug aan te beginnen. Momenteel leid ik geen cursussen door een ziekteperiode maar ik hoop de draad op alle vlakken terug op te nemen. 'We' zijn dus geen supermensen en de leidsters waar ik destijds bij in de cursus zat, waren gewoon échte mensen. De ene was 30 kg kwijt, de andere 50 kg. Heel spectaculair als die hun 'oude' kleding nog eens meebrengen.

Als het in één cursus niet klikt, waarom zou je dan niet eens een andere uitproberen. Je bent vrij te gaan waar en wanneer je wilt.

Ik wens je heel veel succes !

Gast

Berichtdoor Gast » 02 mar 2007, 08:32

kan er AUB eens iemand uitleggen wat het ziekenhuisdieet is.
Bedankt

Gast

Berichtdoor Gast » 02 mar 2007, 09:19

typ eens bij google in en je vind het hele dieet

xxx

Berichtdoor xxx » 05 mar 2007, 21:29

elaba ww leidster

waar geef jij curus???

groeten een trouwe ww-ster

weightwatcher-leidster

Berichtdoor weightwatcher-leidster » 06 mar 2007, 20:06

Dag XXX,

zoals ik al schreef ben ik al een tijdje uit de running maar nog steeds erg pro !

Fijn dat je er ook zoveel baat bij hebt.

Succes!

J.

Berichtdoor J. » 08 mar 2007, 02:39

Nou dat van die 8 kilo in een week geloof ik best!
Een aantal jaren geleden deed ik uit loyaliteit twee weken mee met het "waistline" programma omdat mijn man daar mee bezig ging en ik hem een beetje op weg wilde helpen.
In 10 dagen viel ik 6 kilo af.
En ik had niet eens overgewicht toen ik begon (vandaar dat ik ook stopte na die tien dagen, want ik moest echt niet nog meer afvallen).

Hiermee wil ik niet mensen het Waistline programma aanraden, want dat is veel te duur vind ik...maar goed als je het er voor over hebt.
Zoek een programma van het "low carbohydrate" soort, maar dan wel een gezonde waar het kleine beetje koolhydraten uit groenten komen en niet uit shakes en dergelijke en waarin je leert minder vet te gebruiken.

Het verkregen gewicht kun je mooi bijhouden, door uiteraard op te letten maar bij een kilo aankomen weer een volledige "eiwitdag" te doen.

Ook heb ik gemerkt dat vegetarische maaltijden waarin kaas is verwerkt, en je dan de 20+ kaassoorten gebruikt in de bereiding, dat die heel goed helpen om op gewicht te blijven.
Kennelijk levert dat toch heel wat minder calorieen.

Maar ik heb persoonlijk ook nog nooit een "dikke" vegetarier ontmoet eigenlijk.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mar 2007, 11:32

Maar ik heb persoonlijk ook nog nooit een "dikke" vegetarier ontmoet eigenlijk.

ah neen en michel vandenbos of hoe je het ook schrijft van gaia dan ???

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mar 2007, 11:39

hoe zou het afgelopen zijn met de opstartster?

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mar 2007, 11:40

veggie betekent niet per se caloriearm hoor, als je alle dagen veggie burgers bakt in olie eet je wel geen vlees maar gezond is dat niet eh

xxx

Berichtdoor xxx » 10 mar 2007, 06:53

hallo ww-leidster

waar heb je dan cursus gegeven als ik vragen mag???

groeten

j.

Berichtdoor j. » 10 mar 2007, 07:34

Die vegetarische Gaia klant ken ik inderdaad niet.
Zal es bekijken!

Veg. maaltijden met kaas en dan 20+ gebruiken....bestaat daar de hele vegetarische eetgewoonte uit?
Als je dagelijks je ijbergsla in een flesje olijfolie verzuipt dan is dat ook niet echt mager...sjonge zeg, effe lezen graag!

weightwatcher-leidster

Berichtdoor weightwatcher-leidster » 10 mar 2007, 22:38

Dag xxx,

Antwerpse Kempen en Noord-Limburg

Gast

Berichtdoor Gast » 11 mar 2007, 09:48

Iemand uit mijn familie zou 20 kg afgevallen zijn op 2 maand door alleen SLA te eten

ik eet nu minder en gezonder en ben maar 3 kg afgevallen op 2 maand

xxx

Berichtdoor xxx » 11 mar 2007, 15:13

hallo ww-leidster

en hoeveel ben jij zelf al afgeslankt in hoeveel tijd??

groeten ww-lid te middelkerke

weightwatcher-leidster

Berichtdoor weightwatcher-leidster » 12 mar 2007, 20:45

Bij mij moest er telkens 16 kg af en dat deed ik op ongeveer 9 maanden. Dat is heel traag maar gestaag en dan kan je je gewicht ook beter houden. Ik had inderdaad ook vaak last van die tussenstops. Heel frustrerend.

Tien jaar later, na verhuizingen, geboortes, gezondheidsproblemen is er helaas opnieuw 16 kg teveel, zo stilletjes aan hé, elke keer een paar kg. Ik wacht nog even op wat rust in mijn leven om er terug aan te beginnen. De klik moet nog komen :-)

Hoeveel ben jij al kwijt ?

Veel succes daar aan het zeetje !

xxxx

Berichtdoor xxxx » 13 mar 2007, 07:35

elaba daar,

ik was ooit dus tegen kerst 27 kg af in 1,5 jaar gevallen maar door van mijn stokje te vallen op me werk enzo dus ik liet bloed trekken en kwam erop neer dat ik vitamienen en mineralen tekort had dus 3 maanden lang pillen genomen om me beter te voelen tot op de dag me teveel werd want iedere week bleef ik terug bijkomen pfff kwam er ziek van ik ben nu 3 weken zonder pillen en viel terug af kzal blij zijn als ik terug bijna aan me streefgewicht ben want kwas er maar 5 kg vorige keer van nu ben ik in totaal 20 kg af

groeten

weightwatcher-leidster

Berichtdoor weightwatcher-leidster » 16 mar 2007, 19:57

Wow XXX, ferme prestatie !
Jammer dat je zo grote tekorten had. Probeer toch maar niet te eenzijdig te eten, veel afwisselen !

Hopelijk krijg je gauw je beloning na zoveel afzien !

Ik duim alvast voor je !

Karen

Berichtdoor Karen » 16 mar 2007, 21:25

Wat je wil bereiken op 10 dagen lijkt mij ook zeer ongezond.
Maar wat ik wel zeker weet is dat de weight watchersmethode een gezonde manier is om af te slanken en geloof me dat je je er zelf ook zeer goed bij voelt.
Je eet eigenlijk volgens de voedingsdriehoek en het leuke is dat je alle dagen nog zeker je favoriete "snoepje" kan eten.
De reactie van te veel eten is onterecht, omdat dit een kwestie is van je verbranding op gang te houden.
Karen,reeds 12 kg. lichter

Terug naar “Gewicht en afvallen”