MAAGVERKLEINING /LAP BANDJES

brenneke

RE: MAAGVERKLEINING /LAP BANDJES

Berichtdoor brenneke » 25 dec 2007, 08:57

@ Iedereen

EEN VROLIJK KERSTFEEST!!!!!!!!!

groetjes brenneke

Nathje

Berichtdoor Nathje » 26 dec 2007, 08:02

@Sofie,

Ik vrees dat dit probleem niet echt opgelost zal raken ...
Mijn schoonvader zit al enkele jaren aan de alkohol ... en hij heeft voor de scheidingsprocedure een peperdure en heel goede advocaat genomen (ahja, hij kan het hem permiteren! want hij is met AL het geld van mijn schoonmoeder gaan lopen!!)
Conclusie, mijn schoonmoeder kan haar maar een "gewone" advocaat veroorloven, resultaat ???
Mijn schoonvader heeft het proces gewonnen!
Hij krijgt mijn jongste schoonzus tijdens de feestdagen!
Wij mogen niet feesten met haar!

Ze moet zowel kerst als nieuwjaar bij hem vieren volgens de rechter ...
Ze zit van zondag den 23 ste bij hem tot en met morgenvroeg.
En dan moet ze zaterdagavond de 29ste terug naar hem gaan, tot en met den 3de januari!

Het kind is amper 13 en is er KAPOT van!
Ze heeft schrik van haar papa en wil er niet naartoe gaan! Maar ze MOET ...
De rechter heeft eraan toegevoegd, dat als ze niet komt opdagen bij haar papa, dat haar mama een dwangsom van 250 euro PER DAG moet betalen en dat mijn schoonzusje dan met de politie opgehaald word en bij haar vader word afgezet ...
Er bestaat dus gééén gerechtigheid meer in belgië!!!

Mijn schoonvader heeft niet alleen zijn doel bereikt, om mijn schoonmoeder haar leven omzeep te helpen, maar ook dat van de rest van de familie!

Wij zijn er totaal onderdoor ...

Wat staat er ons nog allemaal te gebeuren vraag ik me af ...

Ik ga eraan kapot ...
En ik die dacht dat er licht aan het einde van de tunnel was ...
Neen, er was een beetje licht, maar eens ik aan het licht kwam, viel ik terug in die diepe zwarte put!

rotjaar!

anoniempje

Berichtdoor anoniempje » 26 dec 2007, 14:49

Aan iedereen een vrolijke kerst en een gelukkig 2008!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 17:12

Hallokes allemaal

Het is al even een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar het is verschrikkelijk druk hier, en dan met de feestdagen er nog eens bij....

Eerst en vooral, voor ik over mezelf begin, wil ik iedereen nog fijne feesten toewensen en een gezond en mager 2008;)

Nu even ik-time
hier alles goed, ik sta momenteel op -29 kg, al is vrijdag pas mijne officiële weegdag ;)
Hopelijk kan ik mijn 30 kg tegen nieuwjaar nog halen ... al maak ik mij geen illusies !
Ik ben al heel blij dat er bijna 30 kg af is op 5,5 maand, want mijn doel was eigenlijk 20 kg minder te wegen !
mij hoor je dus niet klagen.
Vorige week wel last gehad met mijn bloeddruk: doe regelmatig bloeddruk vallen met een draaierig gevoel tot gevolg.
Maar mits ondersteunende medicatie en het slikken van extra ijzer zou het moeten opgelost geraken.... binnen 3 weken op hercontrole voor een bloedname .. we shall see !

Op 7 januari mag ik terug nr Dr Debruyne.. tis is geleden van 15 oktober.. ik denk wel dat hij zeer content gaat zijn, want er is toch ongeveer 12 kg af sinds de laatste consultatie ! Of hij nog gaat bijspuiten weet ik niet..; we zullen wel zien.

Nu jullie:

@ missy hoe is het nu met jou? wanneer mag/mocht je terug om nog eens te laten bijspuiten? Veel succes ermee en hopelijk smelten de kilo's zoals sneeuw voor de zon !

@ nathje: pfffff wat een situatie seg.. ik kan me inbeelden dat er niet echt kerstsfeer hangt bij jullie ! je weet me te vinden he als het te veel wordt.... allesinds een dikke knuffel en hopelijk wordt 2008 een veel beter jaar dan 2007 !

@ anneke: hoe gaat het bij jou? smelten die kilo's weg? wanneer mag / moet je terug op controle?

@ brenneke: hoe ist met jou? content met de nieuwe borstjes? en hoe gaat het met de kilo's ondertussen?

voila... als ik nog mensen vergeten ben, meaculpa...... hopelijk gaat het ook heel goed met jullie !

tot binnekort

groetjes

sofie

brenneke

Berichtdoor brenneke » 26 dec 2007, 17:39

hey sofie,blij je nog eens te horen!!
Ja ben super content met men nieuwe borstjes!!!
Men gewicht is ongeveer het zelfde -0,5kg beter dan omhoog hé!!Wij mogen 9 januari naar de bruyne! dan nog wat bijspuiten en dan hopelijk tegen 20 Mei 10kg lichter hé!

groetjes brenneke

Anneke

Berichtdoor Anneke » 30 dec 2007, 19:14

hoi allemaal,

om even op Sofie haar vraag te antwoorden: De kilootjes gaan er traag af hoor, die feestdagen hé!!! Ik kijk ernaar uit om terug op consultatie te gaan! 9 januari moet ik terug!

Ik wens iedereen een spetterend 2008 toe! Mogen al jullie wensen uitkomen!
(die kerstwens van 23:51 kwam van mij. Ik was m'n naam er weer vergeten bij te vermelden! Excuses voor de verwarring!)

Nathje

Berichtdoor Nathje » 30 dec 2007, 20:09

@ Anneke,

Ah ok :) Ik dacht dat Sofie dat geschreven had ...
Kon nemeer volgen ...

Bedankt dat jullie aan me denken, maar ge hebt dus kunnen lezen hierboven, wat er gaande is bij ons ...
Mijn schoonzusje is nu bij haar papa en ze zit continue te smsen dat ze wil gaan lopen, dat ze er weg wilt, dat ze schrik heeft, dat het daar niet leuk is, dat de papa raar doet, dat ze ons mist, dat ze altijd aant wenen is, ...

Dat doet pijn dat allemaal te lezen!!
Ik weet niet wat ik kan doen, ik zoek me zot achter een oplossing, maar ik vind er geen :'(

Groetjes en prettig eindejaar!
Nathje
x

brenneke

Berichtdoor brenneke » 31 dec 2007, 07:56

hallo allemaal,

hier sttat het gwicht stil!!! 87kg ;-(
Deae avond nog eens gaan eten bij men ouders,en laat het dan maar vlug 9Januari zijn!!!

@ anneke,om hoe laat moet je bij dr de bruyne zijn ,wij om 18u30!!

groetjes en prettig eindejaar allemaal!!!!
brenneke

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 07:58

oeioei wat een mislukt geschrift heb ik hier boven gezet!!!

maar je zal wel weten wat ik heb gezet zeker hé!!

brenneke

ctje

Berichtdoor ctje » 01 jan 2008, 17:50

Hello,

Ik kom hier nog eens piepen.

Het begint serieus te korten, de 16de krijg ik mijn maagbandje, binnen 2 weken.
Ik weet niet waarom, maar ben nogal gestresseerd de laatste tijd. Heb al 2 dagen aan een stuk de stoelgang en maandstonden komen niet door, zo gespannen dat ik ben. Zou niet moeten hé, heb al erger meegemaakt, buikcorrectie, bevalling. Maar het is niet de operatie zelf dat me schrik maakt, maar wat er daarna gaat gebeuren. Ik stel me zoveel vragen: ga ik het bandje wel aankunnen, gaat mijn lichaam het wel aannemen, zal ik niet te traag vermageren endergelijke.

Moet het efkes uit mijn gedachten zetten zei m'n man. Alé de stress is wel goed hé, terug 2kg af ondertussen hihi.

anoniempje

Berichtdoor anoniempje » 01 jan 2008, 20:37

Hoi ctje;

Wat een leuk vooruitzicht! Tweeduizend en acht wordt een slank jaar voor jou dus;)

Hoe snel je vermagert hangt inderdaad af van persoon tot persoon. Ik lees heer zoveel verschillende dingen ....

Ik heb mijn maagbandje al meer dan 4 jaar en ik kan nu makkelijk op gewicht blijven. Ik moet wel regelmatig wat vloeistof laten bijspuiten of laten uithalen omdat ik anders niet veel meer kan eten of soms ook teveel kan eten. Dat is het enige nadeel vind ik. Je kan het natuurlijk ook al een voordeel bekijken hé.

Voor de feestdagen liet ik mijn band wat openzetten en zo kon ik weer lekker, aangenaam en goed eten maar ja ik voel dan ook onmiddellijk dat ik in gewicht bijkom. Ik blijf graag lekkere (zoete) dingen eten en kan het niet laten ...

Veel succes met operatie, het geeft je een heerlijk gevoel te merken dat de kilo's smelten als sneeuw voor de zon en bovendien dan je dat kan volhouden, dat je je gewicht stabiel kan houden. Niet meer dat eeuwige jojo-effect.

Groetjes,
anoniempje

brenneke

Berichtdoor brenneke » 02 jan 2008, 06:49

Hey c'tje,
je bent serieus aan het aftellen nu hé!Ja denk dat iedereen voor een operatie wel de zenuwen heeft hoor!En het hoeveel afvallen hangt van persoon tot persoon af hé!

@ anoniempje,Hier is met de feestdagen ook lekker gegeten hoor;is natuurlijk ook aan de weegschaal te zien :-((!
9Januari moet ik terug naar dr De Bruyne voor de laatste bijspuiting na men operatie van 4 December! en dan hoop ik binnen 5 maand 13kg kwijt te zijn,ga dan voor een armlift,gebeurt gelukkig onder lokale verdoving dus moet bandje niet open gezet worden!

groetjes
brenneke

anoniempje

Berichtdoor anoniempje » 02 jan 2008, 10:09

Hoi Brenneke,

Ja dat heb ik gelezen! Tof voor jou!

Onder lokale verdoving zeg je? Toen ik hiervoor informeerde sprak men over een roesverdoving (sediatie) of zoiets. Zou dit hetzelfde zijn of ben je nog helemaal wakker.

Hoeveel zal de ingreep voor je kosten als ik vragen mag? Bij mij zou dat op 4000 euro komen. Eventueel zou ik er een borstlift mee combineren, maar dan stijgt het prijskaartje natuurlijk.

Groetjes,
anoiempje

brenneke

Berichtdoor brenneke » 02 jan 2008, 10:19

hey anoniempje,
denk dat het dezelfde verdoving is!

Mijn pc zegt dat de armlift op 2200euro komt!
Mijn borstlift + vergrooting heeft mij 3300 euro gekost

waar heb jij geweest?

brenneke

brenneke

Berichtdoor brenneke » 06 jan 2008, 07:05

hey allemaal!!!

het is hier de laatste tijd maar stilletjes hé!!
Hier blijft het gewicht +_ het zelfde 87.5kg;ben blij dat ik woensdag kan laten bijspuiten!!Laat de kg dan maar terug verdwijnen!

Hoe gaat het met jullie?????

groetjes brenneke

Ella

Berichtdoor Ella » 06 jan 2008, 10:11

Ik hoop ook terug wat sneller te kunnen afvallen. Ik zit nu op 87.9 en heb sinds gisteren 6 cc in mijn bandje. Ik voel het verschil wel enorm. Heb jij dat ook als je pas bijgespoten bent. na een paar dagen gaat het meestal beter. Hoe zou dat komen?
Groetjes en nog veel succes met afvallen!

brenneke

Berichtdoor brenneke » 06 jan 2008, 15:17

hey ella;

bij mij is het net andersom;eerste dagen voel ik geen of weinig verschil!
maar dan!!!
Ik sta nu op 3.50cc heb een bandje waar 5 cc in kan!
Ik hoop dat dr de bruyne er woensdag toch minstens 0,75cc gaat in doen!
Hoeveel wil je nog vermageren?
groetjes,brenneke

Ella

Berichtdoor Ella » 06 jan 2008, 16:08

Dag Brenneke,

Mijn streefdoel is nog 20 kg eraf. Ik kom van 106. Nog best wel en lange weg te gaan. Wat ik het allermoeilijkste vind is het juiste te eten. Doordat het eten moeizamer gaat ben ik geneigd om naar zaken te grijpen die er vlotter ingaan zoals pap, chocolade enz (ook wel soep en gezondere zaken natuurlijk maar groenten en fruit vind ik bv zeer moeilijk). Een appelsien of appel krijg ik niet meer binnen suq dan neem ik fruitsap. Heb jij soms tips. ALtijd welkom!
Nog veel succes & grtjs

brenneke

Berichtdoor brenneke » 07 jan 2008, 06:22

dag ella;

ik kom van de 140kg en ben tot 80kg geweest,maar dan een operatie laten doen en ring moest dan open,en tja 8kg bij!Nu ga ik op 16 mei een armlift laten doen en wil tegen dan op een 75kg staan!
Wat ik eet,woensdag gaat men ring dus dicht (ik hoop op 4.5cc) dan kan ik enkel s'morgens 1 beschuitje eten en s'middags tas soep en soms s'avonds terug 1 beschuit!Heb me nu ook voorgenomen om enkel water te gaan drinken
en een potje magere plattekaas per dag!
Purree met stukje vis ging ook wel,,ipv van de tas soep!

dit was wat ik kon eten op een dag als men bandje op maximum stond en voelde me niet slap!!
Dus we gaan er voor hé!
Van waar ben jij ergens ik ben van Puurs !
groetjes brenneke

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 17:07

@ Brenneke: Ik moet de 10de om 8.30u op consultatie. Gelukkig dat ik nog eens op m'n papiertje ben gaan kijken, want ik dacht dat het de 9de was. Niet dus. Dat zal donderdagmorgend filerijden worden voor mij.

Mijn gewicht staat op 78.5kg. Ik ben eigenlijk de laatste dagen vaak misselijk. Ik vraag me af of het zou kunnen komen door lipton green tea te drinken (nochtans met mate). Het is meestal daarna dat ik me misselijk begin te voelen. Ofwel is het toeval dat het altijd ongeveer daarna is. Ik hoop dat er niks anders aan de hand is, want ik voel de maagband nu soms onder m'n rechterribben duwen. (Het zal ook te zien zijn hoe ik zit hoor) Hebben jullie dit ook soms? De feestmenu van oudjaar en die van nieuwjaar hebben m'n eetpatroon in de war gebracht. Je eet om iedereen te plezieren een ietsiepietsie van alles, omdat ze dan zo blijven aandringen!!!, maar dat was duidelijk niet verstandig van me! M'n buik was veel platter ervoor en nu niet meer! Het gewicht is nochtans op de weegschaal stabiel gebleven, maar zo voelt het echt lichamelijk niet! Ik eet nu nochtans terug zoals ervoor, maar toch blijft m'n buik zo opgezet! Pff, geen tof gevoel.

Sorry voor de depressieve tekst, maar ik voel me momenteel misselijk! Ben bezig met het avondeten voor m'n twee ventjes, maar heb zelf geen trek, integendeel!

Groetjes aan iedereen en tot de volgende!

brenneke

Berichtdoor brenneke » 07 jan 2008, 17:41

hey anneke,

een geluk dat je nog eens op je briefje keek, ja zou anders voor een gesloten deur gestaan hebben vrees ik!
zou kunnen dat het van de thee is, ik heb nu een moeilijke dag! van de middag beetje rijst en daar heb ik nu nog last van!!!

Zal blij zijn dat ik woensdag mag gaan hoor,weeg 88kg en ben zo opgeblazen!!

Laat de kilo'tjes er maar terug vlug afgaan,zodat ik me terug super in men vel ga voelen!!

Sofie,hoe gaat het met u?? jij moest vandaag naar dr de bruyne hé?
Hoe zit het met het sporten?? IK start morgen terug denk ik!moet normaal nog weekje wachten ;maar rustig starten kan wel hé!

groetjes en tot later brenneke

brenneke

Berichtdoor brenneke » 09 jan 2008, 19:05

hallo allemaal,

ben net terug van dr de bruyne,was sinds de vorige keer bij hem"2 kg" bij!!
Gezien de feestdagen zegt hij valt het nog mee??????!!!!!! Vindt ik nu niet!!

Bijspuiten tot 4 cc vroeg hij,,ik direct neenee 4,5cc!!!

dus laat de kilo'tjes maar verdwijnen nu!

groetjes brenneke

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 15:28

Ik ben ook vandaag naar dr de Bruyne geweest. Het gewichtsverlies was goed zei hij. Ik mocht kiezen, bijspuiten zodat er 5cc in mijn bandje zat (0.75cc erbij dus) ofwel 1cc erbij zodat ik aan 5.25cc zat. Ik heb ook geen moment getwijfeld en gezegd "doe maar 5.25cc!" Ook mocht ik kiezen wanneer ik terugkwam, binnen 1, 2 of 3 maand vroeg hij. Ik weer zonder nadenken, "binnen 1 maand". Hij lachte en zei van, je wil ze vlug kwijt hé! Dat was dus duidelijk ja! ;)

Verder heb ik geen groene thee meer gedronken en ben dus niet meer misselijk geweest. Die thee was dus blijkbaar echt wel de oorzaak. Gelukkig was het dat dus maar! :D

Vanaf nu is het dus weer volop de moed erin en op naar de volgende reeks verloren kilo'tjes! (laat ons toch hopen!)

@ Brenneke
die feestdagen die waren idd een boosdoener hé! Ik denk dat hadden die er niet geweest, dat ik toch ook meer kilo's was kwijtgeraakt hoor. Maar ze zijn voorbij nu en ik wens ook jou een goede nieuwe start van de afvalcourse!
We gaan ervoor hé!

brenneke

Berichtdoor brenneke » 10 jan 2008, 16:22

@ anneke,
ja hij kent zijn patienten hé :hihi

we gaan er zeker voor hé!!!
laat die kilootjes maar verdwijnen nu!

groetjes brenneke

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 17:14

hoi allemaal

hier een kleine update

maandag bij dr debruyne geweest, alles was in orde !
heeft nog 0,5 cc bijgespoten, wat een totaal maakt van 4 cc !

Hij heeft geen nieuwe afspraak gegeven, hij zei: je kent de procedure wel he ;-) dus ik ga ervan uit dat ik nu zelf kan kiezen wanneer ik terug ga om nog eens te laten bijspuiten
hij zei wel om ongeveer 1 jaar na de operatie terug te komen om foto's te maken en zien of alles nog ok is !

zo tot de volgende

Sofie

Terug naar “Gewicht en afvallen”