MAAGVERKLEINING /LAP BANDJES

Gast

RE: MAAGVERKLEINING /LAP BANDJES

Berichtdoor Gast » 02 nov 2007, 13:32

hallokes allemaal !

veel nieuwe mensen bij op het forum zie ik !

Eerst even me-time
Ik heb de kaap van -20 kg overschreden!!!!! meerbepaald sta ik nu op -21,3 kg, en dit op 3,5 maand!!!!!
Ik dus supper content.
Ik moet nog 11,7 kg verliezen om mijn weddingsschap te winnen. Ik ga namelijk met 3 collega's, hun mannen en kinderen eind februari naar centerparcs. Mijn 2 collega's willen tegen dan elk 7 kg kwijtspelen, en ik 13,5 kg. Dus ik ben op de goede weg ;-)Laat ons nu maar hopen dat zij niet aan die -7 kg geraken !

Voor de rest lig ik in mijn bed, met koorts en keelpijn :s... deze morgen gebeld naar de dokter voor een afspraak, en kan pas vanavond om 17 uur gaan.. heb besloten om de hele dag onder mijn dekens te blijven liggen... waarschijnlijk een keelonsteking... kan ik dus vanavond en morgenavond niet gaan werken..; ze zullen lachen op t werk :s

@me
als er bij mij iets geblokkeerd zit, kan ik dit direct uitbraken, heb nog nooit het gevoel gehad dat er iets langer dan 20 min geblokkeerd gezeten heeft ! Bij mj zit er nu ook 3,5 cc in mijn bandje en ik voel mij supper goed !!! wel smorgens veel last van slijmen in mijn slokdarm... dus ik probeer nu vroeger op te staan en voor mijn eten een glas water te drinken, en pas na een half uurke een beschuitje ! en meestal lukt het dan wel... doe ik dat niet, dan hang ik gegarandeerd boven de wcpot, al doende leert men he ;)

@ nathje

Veel sterkte he, ge weet mij wel te vinden als je wilt babbelen he ;) we hebben dat deze week al gedaan, als de nood er is spreek je mij maar aan !!!
Hopelijk gaan die kilo's er bij jou ook gaan afvliegen he ! want ik kan me voorstellen dat het niet echt motiverend werkt als die kilo's er minder goed afgaan. langs de andere kant, als het langzaam gaat heb je minder kans op veloverschot, dus tis toch ook voor iets goed he !

@ brenneke

ik hoop dat het voor jou snel 8 november is, dat je terug "normaal " kan eten en niet elke keer moet gaan overgeven ! t heeft op korte tijd wel goed resultaat opgelevert .....

kben dinsdag in de fitness mijn test na 10 weken terug moeten gaan doen. Op conditioneel vlak ben ik er op vooruit gegaan ( joepie ) , ben kben op alle plaatsen waar ze metingen doen afgevallen, de plaats rond mijn navel zelfs 8 cm!!!!! ikke keikontent !
mijn programma is verzwaard nu, hopelijk houden we t vol !!!!!

alle kga mij hier nog wa te rusten leggen, sorry als ik mensen vergeten ben, ma da is omdak mij ni goe voel en ik ni in vorm ben!!!

tot de volgende

sofie

brenneke

Berichtdoor brenneke » 02 nov 2007, 16:40

@ sofie !!
dat gaat goed hé met de kilo'tjes!!Ik ben deze week niet gaan sporten foei foei!!
Bij mij smelten de kilo'tjes kan ook moeilijk anders hé als je 2 maaltijden boven de wc hangt!!!
1 oktober 89kg-- 1 november 81kg!
Sander en ik zijn ook alle twee verkouden!!

@ nathje hoe gaat het nu met je schoonvader en je ventje!!

groetjes brenneke

brenneke

Berichtdoor brenneke » 02 nov 2007, 18:48

@ ME ;

en hoe gaat het nu??? heb je naar dr van ghysellen moeten gaan???

brenneke

Nathje

Berichtdoor Nathje » 03 nov 2007, 07:44

Hey Brenneke,

Sorry dat ik gisteren op MSN niet meer bij je ben komen praten ...
Ik hong aan de telefoon met mijn "stief"schoonvader ... hij vond het leuk om mij nog eens de huid vol te schelden, omdat ik mijn schoonmoeder steun ...
Ochja, van een échte véchtscheiding gesproken ...

Met mijn echte schoonvader gaat het al ietsje beter ...
Hij heeft gisterenavond zijn eerste stapjes gezet met twee verpleegsters naast hem. Het ging traag, maar het lukte zonder te vallen ...
De kiné is erbij geweest en die zegt dat het een lange revalidatie zal worden, maar dat het zal lukken en dat de overblijvende letsels miniem zullen zijn.
Hopelijk hebben ze gelijk!

Met mijn ventje gaat het héél goed!
Hij is weer helemaal genezen en terug aan het werk!

Maar op emotioneel vlak gaat het bij mij zéér slecht ...
Had gezegd dat ik twee weken geleden voor mijn werk ne spiksplinternieuwe fiets had gekocht hé?
Wel, gisteren ben ik daarmee gaan werken en hij is gepikt :( ):( :(

Ben volledig gekraakt nu ...
't is TE veel op korte tijd ...
En ik heb geen centjes om terug ne nieuwe te kopen :(

Ben ZO KWAAD!!!!

zucht ...

Waarom altijd wij?
Waarom altijd ons gezin?

...

brenneke

Berichtdoor brenneke » 04 nov 2007, 07:08

hey Nathje,
je moet je niet verontschuldige hoor;je had gezegd dat je telefoon had!!

hier weegdag en ik sta op 80,2kg!!

nog 200gram en ik ben op men vooropgesteld gewicht,joepppppppppppppppi

wat er nu nog afgaat is mooie meegenomen ;-)

groetjes brenneke

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 05 nov 2007, 18:40

Even een snel berichtje,

vandaag weegdag bij mij: 93,3 kg deze ochtend -5,1 kg op 3 weken dus.

Ik vind wel dat ik nog heel veel kan eten, binnen een 3 tal weken mag ik gaan voor bij te spuiten, moet volgende week bellen voor een afspraak.

Ingrid

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 18:44

@ ingrid

amaai goe bezig!!!

das normaal hoor dat je meer kan eten nu, je maag is aan het ontzwellen nu he van de operatie en daardoor is ze terug iets groter, maar geloof me, als je bijgespoten bent binnen 3 weken zal je terug remming voelen

bij mj is er momenteel 23,5 kg af... was heeft ziek zijn toch voordelen, zeker omdat je dan geen eet lust hebt !!

Vele groeten

Sofie

brenneke

Berichtdoor brenneke » 07 nov 2007, 09:53

@ sofie ,23,5 kg dat is heeeeeel goed hé zeg!! Doe zo verder!

hoe gaat het hier verder met iedereen,is hier heel rustig !!!

Ik sta op men 80kg!Morgen op controle ben eens benieuwd!

groetjes en laat iets horen hé

brenneke

ctje

Berichtdoor ctje » 08 nov 2007, 09:26

Hello,

ik ben hier nieuw op dit onderwerp, al vrij actief bij 'baby' maar nog niet hier.
Even voorstellen. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen waarvan de laatste bijna 5 maanden. Ik begin terug te werken de 01ste december.

Voor mijn zwangerschap woog ik 108kg en deed proteinedieet en ging weekelijks 4 à 5 keer naar de fitnessclub. Nu niet meer en heb mijn abonnement opgezegd omdat ik tijdens zwangerschap niet meer mocht sporten.

Ik ben altijd vrij dik geweest en toen ik mijn man heb leren kennen in 2002 ben ik op 10 maanden tijd 34kg vermagert zonder het te beseffen, hij komt van een andere cultuur en dus andere gewoontes om te eten, goed voor mij dus.

In mei 2004 zijn we getrouwd en heb 2 maand ervoor een buikcorrectie laten uitvoeren door dokter debruyne in vilvoorde. Ik had een extreme hangbuik met veel vel en hij heeft toen 7.5 kg vel weggesneden.

Spijtig genoeg ben ik door mijn zwangerschap bijna 30 kg bijgekomen waarvan er nog veel kilos niet zijn kwijtgeraakt. Resultaat ik weeg nu nog 124 kg waarvan ze de laatste tijd schommelen tussen 121 en 125, het gaat echt niet meer.

Ik en mijn man hebben de beslissing genomen om een maagbandje te laten zetten, mijn zus en tante hebben dit ook gedaan en spectaculair afgevallen. De 29ste november (jaja deze maand) heb ik een eerste afspraak bij dokter debruyne weer in vilvoorde om een maagbandje te laten zetten.

graag wil ik deze pas in februari laten zetten voor verschillende redenen, dan is ons zoontje al 8 maanden, toch een beetje groter voor mijn man om er dan mee bezig te zijn, dan ben ik toch ook al 2 maanden aan het werk en kan het werk niet te negatief zijn(omdat ik nu thuis ben sinds eind mei voor mijn bevalling) en heb ik mijn eindejaarspremie om de operatie te bekostigen, hopelijk is dat geen probleem voor dokter debruyne om pas 2 maanden later de operatie uit te voeren.

Nu ik die beslissing genomen heb, gaat de tijd niet rap genoeg om de 29ste te zijn. Hoe gebeurt het gesprek met de dokter hieromtrent?

Groetjes.

brenneke

Berichtdoor brenneke » 08 nov 2007, 10:19

hey ctje,
welkom hier!!
de dokter zal je enkele onderzoeken laten doen,foto van de maag en longen en een hartfilmpje!

hij zal er geen probleem van maken dat je het in Februari maar laat doen,zal voor hem nog beter zijn denk ik!De meeste mensen willen het zo snel mogelijk,dus al zeker geen punt zijn!
Amaai 7,5kg vel weggesneden!Bij in juli 1,6kg en dat vond ik al veel!
Ik moet deze avond naar dr De Bruyne,ben nu 60kg kwijt en heel tevreden!
groetjes brenneke

ctje

Berichtdoor ctje » 08 nov 2007, 13:19

Amai brenneke, 60 kg!! Dat is heel wat hé, de meesten vallen ongeveer 30 à 40 kg af, dat is schitterend. Ik hoop ook veel kilootjes kwijt te geraken, normaal gezien moet ik voor mijn leeftijd en lengte tussen 52kg en 64 kg wegen, stel u voor.

Mocht ik tot 80kg kunnen geraken, dan zou ik al blij zijn.
Het meeste vet dat je goed kunt zien is in mijn taille en aan mijn rug, raar maar waar maar aan mijn rug heb ik echt vel/vet die letterlijk hangt, is vervelend zekers als je een nauw tshirt aandoet hé en na de bevalling is het erger geworden.

En nu hopen dat de weken voorbijvliegen :-))
groetjes
ctje

brenneke

Berichtdoor brenneke » 08 nov 2007, 14:48

@ ctje,ja is natuurlijk te zien van hoeveel kilo je komt hé!
Ik woog 140kg,ik heb geen vet op mijn rug volgens de instructrice van de fitness!

ik heb aan men armen nog veloverschot,maar een tshirt met mouwtjes en je ziet het niet hé!
Men benen zijn ook nog beetje te dik naar men zin ,maar daar ga ik nu oefeningen voor krijgen en dan zal dat ook beteren hé!
Van waar ben jij afkomstig?

groetjes brenneke

ctje

Berichtdoor ctje » 08 nov 2007, 15:41

ik weeg momenteel 124kg. Ik deed ook veel fitness vóór mijn zwangerschap en woog toen 108 kg. Ik was toen geobsedeerd om te vermageren en putte me echt uit in de fitnesszaal, ik was toen 20 kg vermagerd op 3 maanden.

Ik woon in het brusselse, in elsene.

Groetjes
Ctje

san

Berichtdoor san » 08 nov 2007, 21:39

hallo,

Ik ben nu een jaar geopereerd en het is nu pas dat mijn bandje volgens mij goed zit!
ik ben tientallen keren geweest om het te laten opspannen.
elke keer was het te weinig en één keer te fel waardoor slokdarm en maag ontstoken waren.
nu kan ik heel weinig eten maar heb ik er ook niet heel veel last van.
ik hoop dat de kilo's er nu eens zullen afgaan!
ik ben op dat jaar tijd slechts 15 kilo af
ik hoop er nu veel meer af te gaan tegen volgend jaar september want dan ben ik getuige van een trouw en wil ik een 'galajurk' aan doen!

Nathje, ik heb zo het één en ander gelezen van je en ik wens je veel moed toe, zelf heb ik het ook behoorlijk moeilijk momenteel en kan goed begrijpen dat het niet makkelijk is! je kan zo van die momenten hebben dat alles fout lijkt te gaan! maar ik hoop toch dat je het positieve in alles nog kan vinden .
succes!!

san

brenneke

Berichtdoor brenneke » 09 nov 2007, 06:33

hey San;

ja om het bandje op punt te hebben is het een beetje zoeken hé!
Nu je dat hebt bereikt zullen de kilo'tjes wel verdwijnen en kan je in september in je galajurk!

Hoe gaat het hier verder met iedereen?
Ik ben gisteren dus naar dr De Bruyne geweest,en hij vondt dat ik er heel goed uitzag!En was heel tevreden.Hij schrok wel dat ik er maar 0,25cc liet uithalen,maar dat vindt ik meer dan genoeg.Als ik 2 keer op een dag kan eten ,ben ik tevreden!
Wil er geen gewicht bij hoor!En heb me ook voorgenomen om nu toch minstens 1 liter water te drinken en blijven te sporten natuurlijk!

groetjes en tot later
brenneke

Anneke

Berichtdoor Anneke » 09 nov 2007, 16:27

Hey, ik heb eindelijk de tijd gezien om hier nog eens even te komen schrijven of liever typen. Ik heb het de laatste tijd zeer druk (interimjob erbij). Terwijl ik 's avonds eten aan het maken ben probeer ik hier toch dagelijks de geposte berichtjes te lezen zodat ik toch bijblijf! Ik ben vandaag met ziekteverlof, bheu! M'n zoontje is ook erg ziek. Bronchite, verkoudheid en oorontsteking, je kent dat wel hé! De papa des huizes heeft het ook goed te pakken, maar als zelfstandige moet het zaakje blijven draaien en kan hij zich geen ziektedagje veroorloven.
Vandaar dat ik nu dus tijd genoeg heb om me hier nog eens te laten horen.

Brenneke en Sofie, jullie doen het echt super hoor! Bij mij smelten de kilootjes veel langzamer weg! Maar ja, zolang er iets afgaat, ookal is het niet veel, ben ik toch tevreden. Alle beetjes helpen. Je gaat je weddingschap met glans doorstaan Sofie! En Brenneke de kg die je nu verder verliest zijn idd mooi meegenomen, chapeau voor het bereiken van je streefgewicht!

Voor jou Nathje, hoop ik dat je problemen snel opgelost zullen zijn. Leuk is idd anders. De tijd van vrede komt eraan (Kerstperiode). Meestal worden de mensen dan wat weker en vriendelijker. Hopelijk heeft dit wat effect op je stiefschoonvader!

Ingrid bij jou gaat het ook fantastisch hé! Doe zo verder!

Aan ctje: Dr de Bruyne zal er zeker geen probleem van maken hoor! Klant (in dit geval patiënt) is koning hé. ;)
Hopelijk verloopt de tijd snel voor je. We zijn toch al november, dus maar een kleine 3 maand niet meer!

Aan San: Ik hoop echt dat je volgend jaar je galajurk aan kan. Dat moet super zijn! Ik zou me ook eens graag zoveel kilo lichter in zo'n jurk zien, maar ik heb spijtig genoeg geen feest in het vooruitzicht! Tenzij men ventje me ooit eens ten huwelijk vraagt en ik een trouwjurk mag gaan kiezen!? :hihi

Aan de andere nieuwkomers (ik weet alle namen niet meer): Welkom.

Met mij gaat alles goed. De afvalrace verloopt wel te traag naar m'n zin! Sinds de laatste inspuiting op 29 okt. ben ik 1.5kg lichter. Het zou wat meer mogen zijn, maar beter iets dan niets. De week na elke bijspuiting heb ik altijd fikse remmingen, maar daarna kan ik toch wel terug meer eten hoor. Nog te veel naar m'n zin eigenlijk. Ik probeer toch zelf de calorierijke voedingswaren te vermijden, maar ik was een volume-eter, en die tikjes wil ik niet meer terug in m'n leven! Ik hou mezelf in de gaten en nu kan ik mezelf wel op de vingers tikken terwijl ik dat zonder maagbandje niet kon!
Ik heb er vandaag nog over zitten nadenken. Mijn streefgewicht heb ik bepaald op 60kg. Normaal zou mij ideale gewicht 50kg zijn, maar ik mag nu ook niet te veel wensen hé. Nog 22 kg te gaan dus!

Succes aan alle afvallers!

Nathje

Berichtdoor Nathje » 11 nov 2007, 11:43

Hello Folks :)

Hier ben ik nog eens!

Mijn schoonvader is donderdag ontslagen uit het ziekenhuis! :) Goed nieuws dus :)
Het stappen gaat nog niet zo vlot en hij moet wel dagelijks naar het ziekenhuis gaan voor de fisio ...

Maar het zal stilaan wel beteren!!

Ondertussen is het 7 weken geleden dat ik geopereerd ben en er was vanmorgend in totaal 6,5 kg af ...
Niet veel, maar 't is toch iets ...
Momenteel valt alles hier stilaan weer op zijn pootjes en de tegenslagen blijven eventjes weg precies ...
Dus, ik hoop dat dit ook zo blijft!!

Ik heb me dus volledig herpakt en ga er volledig tegenaangaan nu!

Volgende week de 19de moet ik terug op controle en dan vrees ik dat er ene niet goedgezind gaat zijn met de luttele kilotjes die er af zijn ...
Maar ik doe mijn uiterste best !!!
Ik hoop tegen kerstmis zeker 10 kilo kwijt te zijn ...
Das maar 3,5 kg meer ... Dus dat moet lukken hé!!

Allé mensen, ik bezie het ook wel als een voordeel dat ik langzaam aan afval :) dan kan mijn vel beetje meekrimpen :)
héhéhéhé ...

Soit, ik vlieg er weer volledig tegenaan!!!!

Tot volgende week, met hopelijk POSITIEF nieuws :)

Sorry dat ik hier ook niet meer zoveel post, maar ik heb het nogal druk met mijn nieuwe job hé ;-)

Aan alle nieuwkomers, WELKOM :) Enjoy ;-)

Toedeldoedeldoeiiii :)

Nathje
x

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 14 nov 2007, 18:59

Hallo allemaal,

een snel berichtje.
Maandag was het mijn weegdag: niet goed deze week + 1 kg met vorige week. Ik drink weer te weinig water, en de sint was op bezoek + begin maandstonden, en een paar dagen ervoor heb ik het al zitten, snoepen en zo?...
Ik moet me herpakken.
Volgende week dinsdagavond wordt ik voor de eerste keer bijgespoten. Ik wou dat dat nu al was.

Ingrid

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 17:05

hoi allemaal

even een sofie- update

deze weerk slechts 300 gram minder !

momenteel sta ik op - 23 kg 300 gram

We vliegen er weer volop en positief in deze week.

En nu vlug doordoen, moet binnen een uur naar t werk vertrekken en moet mij nog aankleden en eten !!!!

Groeten

Sofie

brenneke

Berichtdoor brenneke » 18 nov 2007, 08:45

hallo allemaal,

ja hier zondag weegdag :-( ring beetje laten openzetten op 8 november en ja 2kg bij hé :-( ;-(!!!

voel me dus heel slecht,maar kan hem niet vaster laten zetten want krijg op 4 december nieuwe (.)(.) (borstjes) en dan moet het ringetje even open!! dus na de feestdagen weer er volledig voor gaan !! terug naar men 80kg!!

nu even super gezond eten ,

groetjes brenneke

Nathje

Berichtdoor Nathje » 19 nov 2007, 17:27

Hallo allemaal ....

Desondanks mijn grote inspanningen, ben ik deze week jammer genoeg niet meer vermagerd ...

Vandaag ben ik ook op controle geweest bij de Prof in het UZA en hij heeft nog eens 2 CC bijgespoten. Nu sta ik op 5 CC van de 9 die er inkunnen.

Hopelijk ga ik nu wél een duidelijke remming voelen :)

De Prof zei wel dat ik gezond bezig ben. Ik verlies een gemiddelde van 1 kg per week en hij zegt dat dit prima is ...
Dus ik hoop, dat dit zo blijft hé :)

De tegenslagen zijn voorlopig gestopt in mijn leven :) JOEPIE :)

Nu kunnen we dus stilaan terug op ons plooi komen.

Gisteren heb ik voor de allereerste keer moeten overgeven.
Ik had familie op bezoek en ben chinees gaan halen ... blijkbaar lukte dit toch niet zo goed om te eten ... want na een paar schepjes bleef alles steken en ben ik moeten gaan overgeven ...
Man man, vlak voor ik moest overgeven deed dat PIJN ...
Das de eerste keer dat ik dit gevoeld heb en ook de eerste keer dat ik moest overgeven.
Straks eten we de overschot van de chinees van gisteren op ... Hopelijk gaat het vandaag ietsje beter, want ik eet dat héél graag :)

Ben benieuwd ... want nu met die 2 CC erbij ...

Allé, succes iedereen !!!

Groetjes,
Nathje
x

Gast

Berichtdoor Gast » 24 nov 2007, 16:56

even een update :

deze week - 1kg 500 , ik zit aan - 25 kg sinds 13 juli !!! jeeeuj

en ik die graag 20 kg kwijt wou zijn tegen nieuwjaar, ik ben dus heeeel blij !

Voor de rest ist hier druk druk druk druk druk.... mijn dagen vliegen voorbij dat het niet te doen is !

Nathje: hoe ist met de remming? gaat het al wat beter met die 2 cc er bij ?

Alle anderen: hoe gaat het met jullie?

Groetjes

sofie

brenneke

Berichtdoor brenneke » 25 nov 2007, 07:02

hey allemaal:

hier beetje depri :( met dat kwartje eruit kan ik veel beter eten.En ik voel me er heel slecht bij,men gewicht gaat terug serieus te hoogte in en op 3 december moet alles er uit!Maak gelijk een afspraak om terug op te spuiten beging Januari!

zal met schaamrood vertellen dat ik terug 83kg weeg en me heeeeeeeeeeeel slecht voel!
EEt nog thans gezond veel groeten en geen vlees!

groetjes een depri brenneke

Nathje

Berichtdoor Nathje » 25 nov 2007, 11:36

HIER HEEL GOED NIEUWS :)

Maandag dus 2 cc bijgespoten gekregen ...
En de remming voel ik HEEL goed!!!

Heb deze week 2 keer moeten overgeven ... bij chinees was dat

Voor de rest zit ik DIRECT vol ...
1 hap brood en alles zit vast.
Ook vlees gaat niet goed meer.

Maar er is dus wél een positief resultaat op de weegschaal !!!!!

Deze week -2 kg !!!

Ikke blij :)

Moet echt zien wat ik eet ... de ene dag lukt het prima, de andere dag weer niet en zit alles direct vast.
Appelen en mandarijnen gaan ook zeer moeilijk!

Maar ik ben blij dat de kilo's er EINDELIJK afgaan :)
Begin januari moet ik weer op controle gaan :)

Ik kijk er al naar uit!

Groetjes,
Nathje
x

brenneke

Berichtdoor brenneke » 25 nov 2007, 11:53

@ sofie,sorry dat je je daar straks vergeten ben ne dikke dikke proficiat te wensen met je 25kg eraf!!!!

doe zo verder!!!!

brenneke

Terug naar “Gewicht en afvallen”