MAAGVERKLEINING /LAP BANDJES

Denise

Berichtdoor Denise » 20 nov 2004, 21:32

We laten ons er niet onder krijgen he maagbandertjes ,we beginnen gewoon opnieuw !
Wie begint als eerste ?

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2004, 00:12

up

Sien

Berichtdoor Sien » 21 nov 2004, 08:02

Dag Denise,
Ja, ik heb ook gemerkt dat ons onderwerp verdwenen is van Zappybaby. Weet jij hoe het komt?
Ik vind het jammer voor de mensen die met vragen zitten rond de operatie en die hopen op wat hulp van "ervaringsdeskundigen". De dokter kan het goed uitleggen, maar als je het "hoort" van iemand die zelf zo'n apparaatje in zijn buik zitten heeft, is dat toch enigzins anders. De schrijvers van Zappybaby hebben mij zeker (voor een deel) over de streep getrokken bij het nemen van mijn besliossing voor het steken van een maagring.
Voor de nieuwelingen: ik ben verleden jaar (2003) geopereerd. Ik had vóór de operatie een BMI van 43. Ik woog toen 118 kg en nu is dat er nog 95. Niets spectaculair, maar geleidelijk gaan er nog kilos af. Mijn vel trekt goed bij, niettegenstaande ik reeds 45 jaar ben. Ik doe er niets op van crèmes.
Moest mijn bandje kapot gaan (kan dit?), dan ga ik onmiddellijk voor een nieuw.
Groetjes, Sien

Ann

Berichtdoor Ann » 21 nov 2004, 09:23

Hoi Denise,
bij mij stond het onderwerp bij mijn favorieten en ik kan er niet meer geraken!!!
we laten ons inderdaad niet doen.
Als we elkaar kunnen helpen en steunen kunnen ze ons dit toch niet afpakken!!! Ik ben teleurgesteld!
Met mij gaat het weer wat beter mijn dipje is verdwenen!
dankzij de lieve woorden van Denise!!!!!!!
liefs Ann

Denise @ sien ,ann, e.a

Berichtdoor Denise @ sien ,ann, e.a » 21 nov 2004, 17:43

Hallo dames , ik ben echt blij dat julie ook gereageerd hebben !!!
Ik weet ook niet wat er precies gebeurd is ,maar volgens wat ik op andere topics zoal gelezen heb ,is er een soort van booicot actie geweest ivm.alles wat te maken had met dieet en maagverkleinings topics (ook nog andere onderwerpen naar het schijnt)
Maar of dit van zappy zelf uitgegaan is, of er hackers in het spel waren ,dat weet ik ook niet .
Bij mij stond het item maagverkleining ook in mijn favorieten + ook nog enkele andere ,groot was mijn verbazing toen ik merkte dat ik het maagverkleinings topic nietmeer kon openen (de anderen wel!! )
Ik had de avond tervoren nog geantwoord op iemand die een beetje in de put zat ,hopelijk is er dat nog doorgekomen ...
Ik weet het ...er waren wat teveel topics over maagverkleiningen ,maar dat bewijst toch juist dat er behoefte was aan wat steun en een woorje uitleg van lotgenoten!en wie zich daar aan ergerde moest het maar niet aanklikken ,allee dat is mijn mening hoor!
Maar we laten het niet aan ons hart komen en we gaan gewoon door met elkaar moed in te spreken en te helpen, al was het maar zoals Sien het hierboven gezegd heeft ... omdat de lotgenoten haar over de streep getrokken hebben en mij eigenlijk ook !
En aan Anneke wil ik nog zeggen dat ik zeer blij ben dat ik je een heel klein beetje geholpen heb om
uit je dipje te geraken
Ik wens julie nog veel succes en ...blijf komen lezen he !!!!
Groetjes
Denise

Bea

Berichtdoor Bea » 21 nov 2004, 22:47

Ook ik ben weer van de partij, het was reeds een tijdje geleden dat ik nog eens kwam kijken en ik heb jullie toch gevonden!!!!Ben geopereerd op 22/04/2003 en -42kg, door dr Debruyne in Vilvoorde en voor wie het een steun kan zijn, ik ben zielsgelukkig en heb spijt dat ik het niet jaaaaren eerder liet doen!!!Samen komen we er wel.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 nov 2004, 14:39

up

sabine

Berichtdoor sabine » 22 nov 2004, 16:41

Wat ben ik blij dat ik jullie terug gevonden heb!!!

Bea
Nog een dikke proficiat van me voor al die verloren kilos. En aan alle andere natuurlijk ook.

Ik heb nu vrijdag een bandje laten zetten in Vilvoorde en ben van zaterdag terug thuis.
Heb heel veel pijn gehad maar die is ondertussen wel wat beter. Ben vandaag al terug naar de dokter geweest en die heeft er al terug 2cc uitgehaald.Het probleem was dat ik geen water kon drinken laat staan iets eten.
Nu is er dus 2cc uit maar ik kan nog niet drinken.Heb rond twee uur een glaasje gedronken en heb er nog last van.Weet echt niet meer war doen en zie het ook niet meer zitten.
Want ik moet minstens 1 liter drinken.
Ben bang dat ik uitdroog en naar het ziekenhuis terug moet.
Help!!

Kent iemand dit probleem???

Lien

Berichtdoor Lien » 22 nov 2004, 18:07

Blij jullie terug gevonden te hebben. Kleine herhaling : ben 24 en bijna 1,5 maand geopereerd (lapband) Ben nog maar 4 kg kwijt en wordt begin december terug bijgespoten. Hopelijk gaat het dan wat sneller...

Denise @ Sabine

Berichtdoor Denise @ Sabine » 22 nov 2004, 21:37

Hallo Sanine , misschien moet je proberen met zeer kleine slokjes te drinken en niet teveel ineens,de eerste dagen gaat dat wat moeilijk maar na een paar dagen zal het al wat vlotter gaan .Waarschijnlijk is er niks ersnstig aan de hand, maar als je echt
helemaal niets van water binnen krijgt of het komt er onmiddelijk terug uit , moet je wel zo vlug mogelijk terug naar de dokter gaan hoor ,omdat je anders gaat uitdrogen ,zoals je zelf al aangehaald hebt.Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen .Je moet weten dat alles nog opgezwollen is vanbinnen ,maar binnen een paar dagen gaat het beginnen ontzwellen en dan zal het wel beteren .
Heb jij voor je uit het ziekenhuis ontslagen werd geen sliktest moeten doen (een soort anijsdrankje drinken terwijl er platen genomen werden )om te zien of alles ok was ?...als er werkelijk iets niet in orde was zouden ze het dan wel gezien hebben hoor.
Ik zou vooral niets forceren ,begin al met een paar slokjes ,rustig aan want als ge u zenuwachtig maakt lukt het zeker niet.,daarna drijf je het tempo langzaam op tot je aan je liter /dag komt ....maar windt je vooral niet op , het lukt je wel !hou je ons op de hoogte ? en als er nog vraagjes zijn stel ze hier gerust hé!
groetjes
Denise

Gast

Berichtdoor Gast » 23 nov 2004, 12:32

up

Bea @ Sabine

Berichtdoor Bea @ Sabine » 23 nov 2004, 16:08

Hallo Sabine,
Welkom in de club!!!!Ja het is zoals Denise het uitlegt hoor even geduld maar ook niet te lang hoor anders direkt terug naar de dokter. In Vilvoorde gebeurt er toch wel een sliktest voor je naar huis mag, hebben ze daar niets speciaal gezegd? Moest het je interesseren: wij komen in de buurt regelmatig eens samen, de volgende maal zal in januari zijn, je mag me altijd mailen: Two_bea@hotmail.com.
Nog veel succes!!!!
Bea

sabine

Berichtdoor sabine » 23 nov 2004, 18:49

Bedankt allemaal voor je geruststellende woorden.
En ja hoor, het gaat vandaag al een heel stuk beter. Kan nog bijlange niet een liter drinken maar toch al wat meer dan gisteren.Ben vandaag ook veel rustiger en heb het heel kalm aan gedaan, was veel te gespannen in het weekend.Dat kwam omdat de operatie toch wel was tegen gevallen bij mij. Maar de weegschaal heeft men leed ondertussen al wel beloond want er is al 4kg af.Heb zelfs al een beschuitje kunnen eten en een tas soep, dus het gaat echt wel de goede richting uit.Laat zeker nog horen hoe het verder gaat en nog eens bedankt allemaal.Groetjes

Marc @ Sabine

Berichtdoor Marc @ Sabine » 23 nov 2004, 21:53

Sabine,
Tof zeg, al 4 Kg kwijt op enkele dagen.
Heeft Dr De Bruyne jouw bandje geplaatst? Ik krijg mijn bandje in Januari in door Dr De Bruyne. Hij lijkt mij wel een zeer bekwame chirurg.

Monique

Berichtdoor Monique » 23 nov 2004, 22:24

Hallo vlijtige Denise,
ondanks de zware virus op mijn pc (spyware,denk ik) ben ik eindelijk beland in zappybaby!!! Ik kan praktisch niet met mijn "muis" bewegen maar met veel moeite en geduld ,is het mij gelukt,hé! Ik vind het niet leuk dat deze site verdwenen is maar het zou "Denise" niet zijn indien zij niet herbegonnen was!!!!!! Chapeau!!!! en veel geluk,meid .Ik mag wel iedereen zeggen dat Denise ,dankzij zappy, een goede vriendin is geworden van ons , samen met Jeanke! Ik hoop dat men veel mensen een hart onder de riem kunnen steken met deze site en ik hoop dat men het alweer niet laat "verdwijnen". Dankzij al de informatie kan men mensen geruststellen, raad geven enz... dus mensen ....wij gaan ervoor!!! toi toi toi Denise !!!!!!!!!!!! Groetjes van Monique ,Patrick en ons Elinetje

sabine

Berichtdoor sabine » 24 nov 2004, 20:16

Hallo Marc,
Ja dr. De Bruyne heeft mijn bandje geplaatst. Heb voor hem gekozen omdat ik veel mensen ken die bij hem geweest zijn en die zijn allemaal ook zeer tevreden.Voor jou zal het nu ook vlug zover zijn.Bij mij kon het niet vlug genoeg gebeuren toen ik eenmaal de beslissing genomen had.

BIRDIE @ ALLEN

Berichtdoor BIRDIE @ ALLEN » 24 nov 2004, 21:19

Hallo,
Ben heel blij dat ik hier terecht kan want ik weet dat ik volgende week donderdag 2 december om 7.15 u. binnen moet om mijn bandje te laten "zetten". Begin toch wat kriebelingen in buik te krijgen. 15 ml is toch wel heel weinig hé (precies 3 kleine slokjes water???????). Mijn eerste datum was 29 oktober maar kreeg uitdrogingsverschijnselen na diarree van 10 dagen en moest naar de Spoed. Dus bye bye bandje. Gelukkig kreeg ik vlug een nieuwe datum.
Hoop dat de volgende week vlug voorbijgaat.
Wat moet je eigenlijk doen als je 's avonds en 's morgens verschillende pillen moet innemen?
Een voor een??????
Graag wat advies aub.
groetjes
Birdie

Denise @ birdie

Berichtdoor Denise @ birdie » 24 nov 2004, 23:52

hallo birdie , nu kort het af voor jou he , ik zal voor je duimen hoor , wat die pilletjes betreft , dat zal je best aan de dokter eens vragen , 'tis te zien hoeveel en hoe groot dat ze zijn hé , ik denk toch dat het beter is dat ge ze één voor één inneemt met voldoende water,dan ben je zeker dat ze "erdoor" gaan hé
ik wens je veel succes met je operatie ;) en wees vooral niet te zenuwachtig ...het is nergens voor nodig ,voor je het weet ben je terug thuis
succes en de groetjes
Denise

Gast

Berichtdoor Gast » 25 nov 2004, 18:54

up

Ann

Berichtdoor Ann » 25 nov 2004, 21:21

hoi Birdie,
ook ik wens je succes met je operatie, je wereld zal veranderen in positieve zin!
Je zal wel verschillende keren vloeken ook hoor (dat doe ik toch geregeld) maar eigenlijk is het de beste beslissing ooit dat ik gemaakt heb
Ik ben nu 11 kilo kwijt en dat van de eerste september dus ik mag niet klagen hé
En weet je als je iets wil vragen of uitleggen kom maar naar hier er is wel altijd iemand die je met raad en daad bijstaat
Hé Denise,
Ik zal hier nogmaals zeggen wat ik op de vorige site heb gezet want iedereen mag het weten:OOK AL KEN IK DENISE NIET PERSOONLIJK,HET IS EEN PRACHT VAN EEN MENS! ik meen dat!!!
veel liefs
Ann
Birdie : toi toi toi !!!!!

Birdie @ Denise & Ann

Berichtdoor Birdie @ Denise & Ann » 26 nov 2004, 13:46

Alle twee heel hartelijk bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb ze nodig hoor.
Maar zeg, wat is dat toch allemaal om op deze site te geraken??????
Waar zijn die vorige allemaal gebleven en waarom gaat alles toch zo moeilijk???????
Is er soms een virus? of gewoon sabotage???
Dankbare Birdie

Denise

Berichtdoor Denise » 26 nov 2004, 17:44

@ Ann
Hallo Anneke ,
heel erg bedankt voor je vriendelijke woorden hoor , het doet deugd te lezen dat mijn inspanningen geapprecieerd worden ,ik wil mij absoluut niet opdringen of populair maken ofzo ,maar als ik merk dat er mensen met vragen of problemen zitten kan ik het niet LATEN om hierop te reageren ,omdat ik uit ervaring weet hoe belangrijk het soms kan zijn dat men ergens terrecht kan met zijn vragen !daar dient dit forum toch voor hé
Nogmaals bedankt en nog veel succes met het afvallen ,het gaat goed merk ik :p
@ Birdie
hey Birdie ,
Ja meid, zoals je ziet was ons forum vorige week plots verdwenen ,iemand heeft het nodig geacht al de maagverkleinings forums eraf te halen ,toen heb ik in een franse colléire := dit terug opgestart, o:)
Was er een hacker in het spel of was het zappy zelf ....? het gaat idd zeer moeizaam om zappy te openen tegenwoordig ,hopelijk wordt daar vlug iets aan gedaan want het is zeer vervelend !!!!
Allee birdie ik wens je nog veel sterte tegen 2 december ,en kom zo rap als je kan verslag uitbrengen hé !
groetjes

Denise

Guido

Berichtdoor Guido » 26 nov 2004, 18:03

Ik zie dat er alleen vrouwen schrijven,mag ik als man ook mijn ervaringen neerzetten?Ben al aan mijn 2é lapbandje toe.

Ann

Berichtdoor Ann » 26 nov 2004, 18:38

Hallo Guido,

Tuurlijk ben je welkom!Iedereen is welkom, we kunnen elkaar toch maar helpen en steunen nietwaar?Of je nu man of vrouw bent dat doet er toch niet toe!!!Hoe komt het dat je al aan je 2de bandje bent:?? Ik heb hem nog maar van september en hoop toch dat hij een tijdje kan meegaan (kost geld genoeg)
Liefs Ann

Guido

Berichtdoor Guido » 26 nov 2004, 22:15

Hallo,
Hier volgt mijn verhaal.
Het begon allemaal in oktober 2001.Met mijn 134 kilo trok ik naar Dendermonde
bij dokter Impens.Ik vroeg uitleg over een maagband en dat was geen probleem
voor mij gezien mijn BMI.
November 2001 mag ik gaan,en wordt er geopereerd door dokter Leman.alles verliep
goed,en na 2 dagen mocht ik naar huis.Daarna een keer of 3 laten bijspuiten en alles
ging traag, maar toch vermagerde ik.Light dranken zoals cola of limonade
kon ik bijna niet drinken.Eten gelijk een kind,maar ik was kontent.Tot op een dag in september dit jaar,ik drink tijdens het rijden met de auto en limonaatje en voelde dat er iets mis was.
Ik kon drinken zoals vroeger.Thuis bij het eten hetzelfde.Er was iets,en met veel schrik
trok ik naar de spoed in Dendermonde.Daar kreeg ik te horen : mijnheer hebt u pijn ?
ik zei neen maar ik ben zeer ongerust.Mijnheer dit is spoed en alleen met pijn kunnen wij u
helpen,u moet een afspraak maken zoals het hoort.Ik maakte een afspraak en ongerust trok ik naar huis . 8 dagen nadien kom ik bij dokter Leman ,stak een spuit in poort en trok de band leeg, er zat maar 2 cc meer in.In mijn dossier stond dat er 4cc in zat ,hij spoot er alles weer in en daarna nog eens 2cc.Hij trok er alles terug uit, en er zat terug maar 2cc meer in.Raar zegde hij en nam een ander flesje en spoot er van dat ook nog eens 2cc bij.Ga naar huis zegde hij en als het nog zo is, moet ge binnen komen, er zal misschien een lek zijn aan het poortje (daar waar men bijspuit).
Niks was er veranderd, en maak een afspraak voor de dagkliniek voor de kleine herstelling.!!Op de dag van de ingreep om 7.30 uur smorgens belde hij naar de verpleger die mij aan het scheren was waar ik al bleef.
Na de ingreep word ik wakker,til het deken op en ik zag dat ik terug op 5 plaatsen gesneden was.
Hij kwam bij mij ,en ik vroeg hem of alles in orde was ,en wat het nu juist was geweest.
Hij zij me dat de band gescheurd was.Zit er een nieuwe ik vroeg ik direkt.Neen zegde hij mij,en ik citeer:¿wij doen dat niet meer bij de belgen¿Verbaasd over de uitspraak zakte ik ineen van ontgoocheling.Hij stelde mij voor om een bypass te laten doen.Ik zei ,daar moet ik over nadenken.
Het gevolg van alles was,12 kilo op een maand bij,stel u voor 3 jaar niet kunnen eten en dan alles gelijk vroeger.Een DIEPE depressie en neiging tot¿.
Mijn huisdokter alles verteld,en die zegde mij dat er nog dokters waren die dat deden.
Hij belde zelf naar Aalst naar dokter Van Molhem en op 8 dagen tijd was ik al terug geopereerd met een nieuwe band.Ik heel gelukkig,maar van korte duur,tot op heden werkt de band niet,en kom nog altijd bij,niettegenstaande er al 4,5 cc in zit tegen vroeger maar 4 cc.
Men zegt mij dat het een heringreep is en dat het niet meer hetzelfde kan zijn.Wat ik ook geloof ,want tot op heden voel ik de band,ik voel hem zitten.Vroeger wist ik daar niks van en nu wel.Ik hoop als er nog eens bijgespoten word dat het bandje zal werken.Zo dat wou ik even kwijt,het doet deugd met medemensen er te kunnen over praten.Ik hoop dat jullie niet te nauw kijken op de schrijfwijze.Groetjes! Guido.
PS.mijn bandje heb ik meegekregen!!!

Terug naar “Gewicht en afvallen”