Wie heeft ervaring met proteïnedieet?

K

Berichtdoor K » 24 jan 2004, 13:04

Hallo,
Ik zou graag een aantal kilo's verliezen en heb gehoord dat het proteïnedieet zeer effectief werkt en je enkel vetmassa verliest en geen spiermassa. Kan je die proteïneshakes gewoon in een plaatselijke dieet/natuurwinkel kopen of mopet je echt naar zo'n professioneel centrum en wie kan me raad geven welke shakes (merk?) ik moet gebruiken (Gelieve geen reclamecampagne voor Herbalife te starten aub, ik heb het puur over een proteïnedieet). En wat zijn jullie ervaringen met dit dieet, kan je het volhouden want het is toch vrij zwaar. Alvast bedankt voor de reacties!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jan 2004, 15:35

ik heb daar ervaring mee, werkt zeer goed, maar je moet je gedurende je dieet aan de regels houden. De eerste 3 dagen zijn het moeilijkst. Na die dagen, voelde ik me al fitter en had ik geen zin meer naar verboden dingen. Heb het 2 maand gevolgd, ben 15kg kwijt. Is intussen 7 maand geleden en nog geen kg bij gekregen. Ik let nu wel een beetje op, maar echt dieten doe ik niet meer.

k

Berichtdoor k » 24 jan 2004, 15:38

vorig berichtje is ook van mij. Ik ben aan de shakes geraakt via mijn huisarts. het merk is Protheika. Hij gaf me een blad met hetgeen ik nodig had en moest dit doorfaxen naar de firma als bewijs van medische opvolging. Daarna kan je gewoon telefonisch bestellen.

B.

Berichtdoor B. » 25 jan 2004, 11:37

Ik vlg het dieet nu ongever twee maand en ben 11kg kwijt. Daarvan heb ik een weekje minder opgelet wat iik at doordat ik met ons dochtertje in het ziekenhuis verbleef en twee weken vakantie ertussen. Geen enkele keer ervan bijgekomen.
Ik vind het ook in't begin, de eerste dagen het moeilijkste, maar daarna leer je je heel snel aanpassen.
Ik ga zelf wel bij het medisch dieetcebtrum in Zellik, dus bij de dokter zelf die e rzo voor gekend is, en die werkt met de produkten Kcal7, dus ik weet niet of er verder nog andere namen te verkrijgen zijn?

In elk geval, ik voel me er heel goed bij en niks ongemakkelijk, echt super-kontent van!
Nog een 6kg en dan hoop ik op m'n gewicht te blijven...

Groetjes en veel succes!!

K

Berichtdoor K » 26 jan 2004, 18:05

Hey,

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik had wel nog een vraagje: Is dieet vooral aan te raden als je echt een significant overgewicht hebt of kan je het sowieso doen? Want ik heb eigenlijk niet echt overgewicht, ik wil gewoon gezonder gaan leven en een 8-tal kilo's afvallen. Ik doe nu ook al regelmatig aan sport. Kan je bv ook afwisselen en een dag gewoon (maar heel gezond!) eten en een dag shakes drinken of moet je je echt strikt aan voorgeschreven hoeveelheden houden? En kan je die shakes in de natuur/dieetwinkel vinden? Of een variant ervan want ik weet dat die shakes meestal voorgeschreven worden.
Groetjes en allemaal nog heel veel succes met jullie dieet!!!!!

Sarah D

Berichtdoor Sarah D » 03 feb 2004, 08:21

Hallo,

het best van al koop je de proteïnes bij de apotheek. Ik zelf had ook niet echt veel overgewicht maar ik gebruik de proteïnes telkens voor ik op verlof ga. Ik gebruik steeds Pléniday waarin er echt kan gevarieerd worden met de smaken. Persoonlijk is banaan mijn favoriet. Verder heb je nog pudding om zelf te bereiden ipv een shake, je kan af en toe eens een proteïnereep nemen of zelfs een omelet (is niet zo lekker maar het vult beter).
Anders heb je ook nog het merk Protical. Waarin ze meer maaltijden hebben: pasta met tomatensaus, kippensoep, ....
Die twee merken kan je gewoon bij de apotheek vinden en moet je er niet voor naar de dokter.
Ik raad je wel aan om enkel proteïne en groenten te eten. Het "normale" programma van pléniday bestaat uit: 's ochtends bij het ontwaken een groot glas water, een warme ongesuikerde drank en één van de bereidingen naar keuze. Lunch: een bereiding naar keuze + 250gr groenten. Avondmaal: een bereiding naar keuze + 250gr groenten. Deze fase duurt maxiumum twee weken. Nadien mag je af en toe magere vis of mager vlees bij de groeten eten ipv een bereiding uit het gamma. En zo bouw je stilaan een normale, gezonde voeding uit.

Sarah D

Berichtdoor Sarah D » 03 feb 2004, 08:23

Hallo,

het best van al koop je de proteïnes bij de apotheek. Ik zelf had ook niet echt veel overgewicht maar ik gebruik de proteïnes telkens voor ik op verlof ga. Ik gebruik steeds Pléniday waarin er echt kan gevarieerd worden met de smaken. Persoonlijk is banaan mijn favoriet. Verder heb je nog pudding om zelf te bereiden ipv een shake, je kan af en toe eens een proteïnereep nemen of zelfs een omelet (is niet zo lekker maar het vult beter).
Anders heb je ook nog het merk Protical. Waarin ze meer maaltijden hebben: pasta met tomatensaus, kippensoep, ....
Die twee merken kan je gewoon bij de apotheek vinden en moet je er niet voor naar de dokter.
Ik raad je wel aan om enkel proteïne en groenten te eten. Het "normale" programma van pléniday bestaat uit: 's ochtends bij het ontwaken een groot glas water, een warme ongesuikerde drank en één van de bereidingen naar keuze. Lunch: een bereiding naar keuze + 250gr groenten. Avondmaal: een bereiding naar keuze + 250gr groenten. Deze fase duurt maxiumum twee weken. Nadien mag je af en toe magere vis of mager vlees bij de groeten eten ipv een bereiding uit het gamma. En zo bouw je stilaan een normale, gezonde voeding uit.

Annick

Berichtdoor Annick » 03 feb 2004, 10:27

Iemand vertelde mij dat die proteïnedieten heel erg duur zijn (+/- 150 ¿ per week). Is dat waar?

isabelle

Berichtdoor isabelle » 04 feb 2004, 10:06

wel ik hoor dat jullie allemaal tevreden zijn met het proteinedieet wel ik zou 20kilo moeten afvallen trouw in mei maar heb er geen flouw gedacht van wat een proteinedieet juist inhoud wat is het moet ik naar de huisarts kan ik gewoon naar de apotheeker gaan wat mag ik eten weet er niets van kan iemand mij helpen
vriendelijke groeten

isabelle

Berichtdoor isabelle » 06 feb 2004, 06:22

hallo
is er iemand die mij uitleg kan geven over het proteinedieet

Bianca

Berichtdoor Bianca » 06 feb 2004, 09:06

www.dietcentersgroup.be

Hier vind je wel wat informatie wat betreft het echte proteeinendieet.(Dr.Carchon)

Ik volg het proteeinendieet in Zellik en ben nu 12,5kg kwijt op ongeveer 10weken.

Een aanrader!!

anne

Berichtdoor anne » 06 feb 2004, 09:38

Hallo Bianco

ben eens op de site gaan kijken van DCg in Zellik
Dit spreek mij echt wel aan.
Kan jij ook iets zeggen over de prijs die je betaald hiervoor?

Bedankt alvast

isabelle

Berichtdoor isabelle » 06 feb 2004, 09:48

hallo bianca
bedankt voor de inlichting kun je mij ook iets zeggen over de prijs is het werkelijk zo duur
groetjes

Bianca

Berichtdoor Bianca » 06 feb 2004, 10:35

Gohja, is het duur?
Als je e suitrekent wat je op een maand aan gewoon eten opdoet, denk ik dat je aan hetzelfde bedrag gaat komen..alleen valt dit minder op denk ik.
Ik vond het ook vrij duur de eerste keer maar is omdat je dan allerlei smaken meeneemt, je wil vanalles meenemen, om zeker genoeg te hebben enz.;)
In de beginfase moest ik vier zakjes per dag extra nemen, nu nog twee en vanaf volgende week één, dus dan wordt het al een stuk goedkoper. Het doktersbezoek kost je 34euro(of 30?) per bezoen(nl om de drie weken ongeveer) en trek je terug(je krijgt dus een briefje mee voor het ziekenfonds)

Als je graag meer info hebt, mag je ook altijd mailen op johan.vergauwen(at)pandora.be

Groetjes en heeel veel succes!;)
Bianca.

REINHOLD

Berichtdoor REINHOLD » 03 mar 2004, 21:31

ZIE IETS VAN BEZOEK AAN WEBSITE DCg te Zellik
juiste webadres ?
Dank bij voorbaat

Fivez sylvie

Berichtdoor Fivez sylvie » 11 mar 2004, 23:17

Heb positieve ervaring met dieet.
Nieuw medisch centrum te Burst (Erpe-Mere)
Aangename sfeer,goede begeleiding

sandra

Berichtdoor sandra » 13 mar 2004, 16:21

Ik woon in West-Vlaanderen en Zellik vind ik toch wel iets te ver. Kent er iemand een arts in het Brugse of streek Oostende die er ook voor gekend is ?
Het is denk ik wel aan te raden om het met een dokter te volgen ? Ik moet ook zo'n 20kg afvallen.

Hoeveel kosten die zakjes in de apotheek ?
Is het echt vol te houden ?
En moet het niet op voorschrift van de arts ?

Bedankt voor jullie antwoorden op voorhand.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 mar 2004, 16:31

www.kineslim.be

Patsie

Berichtdoor Patsie » 25 mar 2004, 10:43

Ik heb ook geen overgewicht, en heb ook eens een proteïnedieet geprobeerd. Ik vond het echt moeilijk! Er was niks bij dat ik ook maar een beetje lustte! Het was een echte marteling! Ik vind dat de negatieve ervaringen ook mogen verteld worden! Ik ben op die week wel 2kg kwijt geraakt, maar die was er de week daarna weer terug bij hoor! Ik vond het dus maar niks!!

Groetjes

ano

Berichtdoor ano » 26 nov 2004, 08:59

Is Dr Carchon een toffe?

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 26 nov 2004, 14:31

Volgens mij heb je die proteïneshakes niet persé nodig.
Ik denk dat dit dieet op hetzelfde neerkomt als het tegenwoordig heel populaire Atkins-dieet. Dat is ook gebaseerd op het volledig weglaten van koolhydraten, alleen eiwitten mogen gegeten worden.
Kookboeken genoeg met recepten in.

Het schijnt dat, als je geen koolhydraten eet, je hongergevoel verdwijnt. Daar is dit dieet grotendeels op gebaseerd.

DCG Knokke

Berichtdoor DCG Knokke » 15 dec 2004, 14:30

Goed nieuws voor de mensen uit West Vlaanderen !!!
sedert oktober is er een nieuw dieetcentrum (uitgaand van DCG Zellik) in Knokke. Ook hier wordt oa gewerkt met het proteïnedieet. Voor verdere vragen mail naar knokke@dietcentersgroup.be
Nog veel succes ...

mth

Berichtdoor mth » 15 dec 2004, 17:06

heb het dieet gevolgt in Zellik, ideaal, ben 32 kg afgevallen in 6 maanden. Er is nu ook een centrum in limburg "rotem@dietcentersgroup.be"
kwestie van de limburgers niet in de kou te laten staan. Het lijkt duur, maar als je ziet wat je anders allemaal eet en nu niet meer,komt dit naderhand beterkoop uit

mth

Berichtdoor mth » 15 dec 2004, 17:11

heb het dieet gevolgt in Zellik, ideaal, ben 32 kg afgevallen in 6 maanden. Er is nu ook een centrum in limburg "rotem@dietcentersgroup.be"
kwestie van de limburgers niet in de kou te laten staan. Het lijkt duur, maar als je ziet wat je anders allemaal eet en nu niet meer,komt dit naderhand beterkoop uit. Atkins is niet gezond door het overgebruik aan vetten, hier ben ik ziek van geworden.

Cindy

Berichtdoor Cindy » 15 dec 2004, 17:25

mth, kan je me aub wat meer vertellen waar het centrum ong gelegen is in rotem of hoe ik ze kan contacteren hebben ze een website ik ben nl. ook van limburg en wil ook sarten met het proteïne dieet, maar weet er dus eigenlijk nog niet zoveel van af.Jij hebt blijkbaar al succes gehad, mag ik aub je e-mail adres dan kan ik je via die weg wat vragen.Alvast bedankt ik hoor hopelijk snel iets.

Terug naar “Gewicht en afvallen”