ontspanningsoefeningen

Nieke

ontspanningsoefeningen

Berichtdoor Nieke » 12 okt 2007, 11:25

Ik zou graag wat ontspanningsoefeningen willen doen thuis.
Bijvoorbeeld yoga of meditatie.
Heb van de dokter te horen gekregen dat ik mij af en toe eens wat meer moet ontspannen. Heeft er iemand van jullie ideetjes waar ik zulke oefeningen kan raadplegen?
Alvast bedankt!!

Marian

RE: ontspanningsoefeningen

Berichtdoor Marian » 12 okt 2007, 11:40

Een hele goede methode voor zelfrelaxatie is autongene training. Ik doe deze oefening al enkele jaren. Het duurt wel een tijdje voor je echt heel 'diep' kan gaan. Ik heb de oefening in stappen aangeleerd en ook al die tussenstappen zijn al erg ontspannend.
De autoriteit op het gebied van autogene training is Wilfried van Craen. Google eens en dan vind je vast meer uitleg.

Yoga is natuurlijk ook heel ontspannend. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je woont, maar ik denk dat je in zowat het hele land yogacursussen kan vinden. Info krijg je bij de yogafederatie: www.yogafederatie.be

Anja_Moonen

Re: ontspanningsoefeningen

Berichtdoor Anja_Moonen » 10 jul 2020, 09:30

Hallo, Ik doe geen oefeningen om tot rust te komen maar ik doe aan meditatie. Vroeger dacht ik altijd dat je daarvoor naar een soort lessen moest gaan maar toen ik de nieuwe artikels van Libelle mama aan het lezen was zag ik dit artikel: https://mama.libelle.be/mama-en-papa-zi ... -podcasts/ Je kunt dus mediteren en yogaoefeningen leren van thuis uit. Geweldig tijdens deze vreemde tijden. Ik luister nu al een maandje naar Simple habit (nr. 6) en ik merk duidelijk een verschil. Mijn hoofd voelt rustiger aan en ik maak me minder snel druk.

Terug naar “Tijd voor jezelf!”