Tai-chi

Gast

Tai-chi

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 20:03

Even een kort vraagje, ik heb regelmatig last van geblokkeerde nekwervels en nu krijg ik ook last in mijn rug. Naar het schijnt zou tai-chi helpen qua spieren en gewrichten los te maken. Weet er iemand waar ik dit kan volgen? omgeving aarschot

tinne

RE: Tai-chi

Berichtdoor tinne » 18 jan 2007, 09:23

Hallo,
ik doe aan tai-chi omdat ik iets zocht om te bewegen en te ontspannen. De bewegingen die we doen zijn zacht en niet geforceerd, en toch gebruik je je spieren. Ik had deze week wat kniepijn en die is weg vandaag! Ik doe elke week op woensdagavond tai-chi.
Ik woon niet zo ver van Leuven en Tienen, eigenlijk woon ik net over de taalgrens in Jodoigne en doe het daar ook (wel in frans).
Die lesgever geeft ook les in Tienen, 1 maal per week. Hij heeft een website, maar weet niet meteen die op te schrijven. als je geinteresseerd bent, zoek ik het op. laat maar weten

oh ja, de bewegingen worden gedaan op zachte ontspannende muziek

Gast

Berichtdoor Gast » 18 jan 2007, 18:19

misschien weet die lesgever wel waar het in mijn streek gegeven wordt.
regio aarschot, heisto/d berg, ...

Lieve

Berichtdoor Lieve » 19 jan 2007, 15:50

hallo, ik kan je een heel goede lesgeefster aanraden. Zelf al twee jaar bezig en het doet zo'n deugd !!
ga eens naar http://www.arteyoni.be/
Leuven of Boutersem

Nel

Berichtdoor Nel » 25 jan 2007, 14:42

hallo,

ik denk niet dat je nekwervels daarmee op hun plaats zullen komen, het zal wel de pijn verzachten en ze zullen wel soepeler worden; ik raad je aan om bij een ostheopaat te gaan,..die voelt direct waar het vastzit en de kraakt dat los! doet geen pijn; heb net 2 sessies achter de rug; ik verschoot ervan , ik wist niet dat ik zo erg vastzat in nek en rug

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jan 2007, 17:53

Ik weet het, heb zelf zo al 20 sessies achter de rug. voor alle duidelijkheid mijn nekwervels zitten nog goed op zijn plaats hoor. maar het ligt vooral aan je houding en die wordt met tai-chi wel anders; lees gecorrigeerd. en al dat kraken is volgens mij ook niet gezond. enkele keren zal geen kwaad kunnen maar als te dikwijls gebeurd...

Terug naar “Tijd voor jezelf!”