Welke hobby's?

opstartster

Welke hobby's?

Berichtdoor opstartster » 15 jan 2007, 22:01

Als eens tijd hebben voor jezelf hoe vul je die dan in? Wat doen jullie als de kindjes in bed liggen en het huishouden is gedaan? Hoe ontspannen jullie?

Gast

RE: Welke hobby's?

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 08:32

Nu momenteel enkel en alleen voor het televisietoestel :( of met een goed boek, zeer zelden eens een avondje uit met een goede vriendin, maar dat is het zowat.

Eigenlijk ben ik ook op zoek naar een leuke hobby liefst met nog wat lichaamsbeweging, maar ikzelf ben niet zo tuk op fitnesszalen waar je van boven tot onder gekeurd wordt.

Ik denk sinds een tijdje aan buikdansen .... maar waar en hoe is me nog niet helemaal duidelijk, als er hier iemand aan buikdansen zou doen, vertel dan ook eens je bevindingen.

Leuk topic!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 19:10

Ik kan ook genieten van een boek of een avondje tv. Maar er moet toch meer zijn om je te ontspannen. Ik zie het ook niet zitten om 2 avonden per week 's avonds naar een fitnisszaal te trekken. Ik ga wel eens graag naar de film. Of onder de zonnebank. Maar eigenlijk neem ik veel te weinig tijd voor mezelf. Ik hoop een fijne hobby te vinden.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jan 2007, 13:00

Vroeger had ik 2 hobby's, de ene sport (klimmen) en de ander met iets minder beweging (piano spelen).

Toen ik zwanger was heb ik uiteraard het klimmen moeten laten. Ik was er rotsvast van overtuigd dat ik kort na mijn bevalling opnieuw zou gaan klimmen. Jammer genoeg is het een keizersnede geworden, waardoor ik het sporten wat langer moest uitstellen. En eerlijk gezegd, ons dochtertje wordt binnen 5 dagen 10 maanden oud, en sinds haar geboorte ben ik nog maar 1 keer gaan klimmen... foei foei natuurlijk voor mijn conditie...

Piano spelen lukt wat makkelijker, omdat ik dit thuis kan doen. Ook de lessen zijn dichter bij huis dan de klimzaal, en duren maar een uurtje (waar je, als je gaat klimmen, toch heel de avond weg bent).

Mijn ventje werkt de ene dag overdag, de andere dag thuis (met wisselend uurrooster). De avonden dat ik naar de muziekschool ga, en hij is gaan werken, komt er een thuiswacht.

Ik zou wel graag weer wat meer beweging hebben. Ik denk dat zwemmen een goede sport is (is ook dichter bij huis, en je bent ook niet heel de avond weg).

Ik ben dus ook aan het rondkijken...

pili pili

Berichtdoor pili pili » 20 jan 2007, 14:45

Ik ga graag naar de cinema, ik ga uit met vrienden op café, gaan eten met mijn familie, wandelen met mijn honden, lezen, op het internet surfen.

hi

Berichtdoor hi » 29 jan 2007, 08:14

Ik heb vier kinderen. De oudste is 6, de jongste 6 maanden. Ik werk halftijds en tijdens de 'werkdagen' ga ik in de middagpauze 20minuutjes zwemmen. Dat komt dus op 2 of 3 keer per week gaan zwemmen. Verder is mijn hobby fotograferen (de kinderen uiteraard), filmpjes (van de kinderen uiteraard) monteren, en mijn grootste hobby: naaien. Ik zit elke dag wel achter mijn naaimachine. Ik maak dikwijls kledij voor de kinderen, maar meestal maak ik poppen en knuffels. Je kan mij dus overal herkennen aan mijn notaboek en potlood: ik ben voortdurend aan het ontwerpen en tekenen, 'savonds maak ik dan mijn creaties met mijn naaimachine...

Terug naar “Tijd voor jezelf!”