kinderkledij/atelier

Lieve@Heidi

RE: kinderkledij/atelier

Berichtdoor Lieve@Heidi » 12 feb 2007, 10:26

Hey Heidi,

Het moet te vinden zijn via de stoffenwinkels. Overdag kan het op dinsdag in het winkeltje van Singer (Tiensestraat). 's Avonds zoek je via KAV bijvoorbeeld.

Succes,

Lieve

leen

Berichtdoor leen » 15 feb 2007, 10:32

wanner bginnen julli kleding te maken voor voorjaar

Anny

Berichtdoor Anny » 15 feb 2007, 17:32

Hallo,
Wij beginnen nu al in de boekjes te kijken om modelletjes te zoeken om dan eventueel naar een stoffenbeurs te gaan en wat stof te kopen.
Hier vind je dan enkele data's in Belgie voor het stoffenspektakel. DE MOEITE WAARD.
Leuven brabanthal zondag 18 febr 10.00tot17.00uur
Gent Flanders expo vrijdag 2maart 9.30tot17.00uur
Namen Namur expo woensdag 4april 9.30tot 17.00uur
Hasselt Grenslandhallen woensdag 18april 9.30tot 17.00uur
Kortrijk xpo zondag 22april 10.00tot17.00uur

Het is hier wel de laatste tijd heel stil op de site .Waar zitten al de ijverige naaisters?

leen

Berichtdoor leen » 16 feb 2007, 16:44

iedereen ijverig aachter naaimachine

leen

Berichtdoor leen » 18 feb 2007, 19:45

vandaag naar stoffenbeurs geweestin leuven, heeft er iemnd ervaring met fimi patronen

inge

Berichtdoor inge » 19 feb 2007, 18:57

hoikes

ik ben altijd ijverig hoor met naaien
zowel voor mij,de kids als voor mijn vriend

groetjesz

inge

Anny

Berichtdoor Anny » 19 feb 2007, 22:43

Ben ook naar de stoffenbeurs geweest in Leuven.Ik ga het eerste communiekleedje maken van mijn kleindochter.De gekozen stof was uitgeput en ze gingen mij die opsturen.Ik heb de stof betaald ter goeder trouw en die mevrouw heeft me reeds opgebeld dat het pakje nu maandag verstuurd was met de post.Ik ben benieuwd!Ik heb geen ervaring met fimipatronen.Ik gebruik meestal burda,knipmode,knippie ottober sabrina enbizzkids en roos.
groetjes
Anny

maike

Berichtdoor maike » 18 apr 2007, 13:25

Hallo allemaal,

Is er niemand onder jullie die misschien wat privé-naailes wil geven. Tegen betaling natuurlijk en liefst in de buurt van Leuven.
Misschien 1 of 2 keer per week, liefst 's avonds.
Zelf heb ik nog geen naaimachine, maar ik wil me er wel eentje aanschaffen.

Ik ben benieuwd naar de reacties...

Maike

Anny

Berichtdoor Anny » 20 mei 2007, 15:14

Hallo Maike,

Schrijf je in bij het volwassenonderwijs 'kleding'.Deze lessen zijn in Duisburg Tervuren en het gaat door op 2 avonden in de week.Daar bekom je alle weetjes over naaien ,naaimachine en patroontekenen .Zeer leerrijk!De kostprijs voor een heel schooljaar is 190 euro.
Groetjes
Anny

ingrid

Berichtdoor ingrid » 23 mei 2007, 12:07

hallo,

is er iemand die weet waar ze een cursus zelf patronen tekenen en ontwerpen van kledij geven meer bepaald in de buurt van de stad antwerpen.

ik zou daar graag zelf mee beginnen heb zelf al wel ervaring met eigen kleding maken zowel voor mij als voor de kinderen dus vanaf nul een cursus snid en naad gaan volgen vind ik een beetje te ver gaan en blijkbaar kun je niet in tweede of derde jaar instappen.

ik maak heel veel uit knippie,ottobre,roos en burda

iemand die weet wanneer er een stoffenbeurs is in het antwerpse?

bedankt

grtjs

HE

Berichtdoor HE » 04 jun 2007, 10:35

hallo NE,
weer lang geleden he! Druk druk druk ja, maar ik maak toch nog lekker tijd om allerlei dingen te maken, vooral bezig met poppen en knuffels: je kan er aan aantal hier bekijken:
http://www.flickr.com/photos/78138505@N00/

groetjes
HE

NE

Berichtdoor NE » 09 jun 2007, 15:23

Hey HE,

Fijn dat ik je nog eens tegen kom en goed van je dat je lekker tijd maakt om vanalles te maken!
En ik vind het mooi! Plezant ook, denk ik, want je kan alle kanten uit. Heeft de microbe u gebeten toen je begonnen was met de suikerbonenmuisje? Dat was ook een goed idee. 'Werk' je altijd alleen, of is er zo iemand waar je je 'passie' mee deelt?
En de stofjes snuffel je op markten bij elkaar? En wat ik me ook afvraag, waar haal je die roze/huidkleurige stof waar je armpjes en beentjes mee maakt? Is die speciaal voor poppen?
En, en, en...?
Jaren geleden, in 2003 kwam je hier op zappy met je vraag ivm kinderkleding/atelier. Ben je hier nog verder naar op zoek geweest, of iets in die aard? Goh, ik blijf maar vragen stellen.
Ikzelf hoop dit jaar het 2de jaar naaister af te krijgen (volgende week examenproef) en ga volgend jaar aan dameskleermaker beginnen. Als er genoeg kandidaten zijn, anders gaat 'ie niet door. Dat zou spijtig zijn.
Eigenlijk zit ik de laatste tijd heel weinig aan de naaimachine. Het is dan nu ook een bijzonder moeilijke tijd die ik doormaak en ik heb nog altijd tijd nodig om terug tot mezelf te komen. Maar ach. Ik het groot verlof, als er niks meer echt moet, ga ik aan de slag, want het kriebelt wel.
Ik heb me trouwens ook een chique overlock gekocht. Ja, als je je dat eenmaal aanschaft, snap je niet wat je ooit zonder deed en waarom het zo lang duurde vooralleer je er een kocht. Maar nu heb ik hem! Hehe.
Ik ga ervandoor, vaderdag vieren bij mijn schoonvader en we zijn nog niet klaar. In ieder geval, tot schrijfs. NE

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jun 2007, 11:28

hoi NE,
veel vragen en dus krijg je veel antwoorden! ;):
Het is inderdaad met die muizen begonnen..1 muis werden er 90 en nadien poppen en andere knuffels! Ik werk alleen..enfin, soms samen met de kinderen: die 'tekenen' dan hun gewenste knuffel en dan maak ik die voor hen, erg leuk om te doen! De stofjes komen van overal en nergens. Ik koop ze in stoffenwinkels, -beurzen, -markten, op internet, oude lappen, gordijnen, lakens en 2e handskledij wordt verwerkt tot poppen en knuffels. Die roze stof is een stofje dat ik in een patchwork-stoffen-winkel gekocht heb en een andere lap is een hoeslaken voor de matras die ik als als lap stof gebruik. Je ziet ik gebruik gewoon alles wat ik tegenkom!
Ik ben niet meer op zoek gegaan naar zo een atelier of zoeits..Maar ik ga binnenkort een eigen blog beginnen met een webwinkeltje waar ik die poppen kan beginnen verkopen.
En die overlock, ik zou ook niet meer zonder kunnen! Succes met je examenproef en ik hoop dat het snel 'beter' met je gaat en dat je die 'moeilijke tijd' achter je kan laten!
groetjes
hilde

maike

Berichtdoor maike » 09 jul 2007, 13:48

Voila, ondertussen ben ik gaan informeren in tervuren voor de avondschool die Anny voorstelde (ik had er al van gehoord, dat wel) en ik heb me ingeschreven voor het eerste jaar.
Vorige week heb ik me een naaimachine gekocht en ben ik al iets aan het proberen.
Nog iemand met dezelfde hobby?

maike

Anny

Berichtdoor Anny » 20 jul 2007, 20:45

Hallo maike,
Ben blij dat je mijn raad opgevolgd hebt,je zal er geen spijt over hebben.
Ik heb de hele cyclus gedaan over 6 jaar en kan heel goed mijn plan trekken.
Alles wordt heel goed uitgelegd en het moet goed uitgevoerd worden.Het is ook een hele ervaren en gemoedelijke leerkracht.Ik herbegin terug mijn cyclus in het 2de jaar maar in de dag.Ik heb mijn 3de en4de jaar tweemaal gedaan omwille dat ik gepensionneerd ben en wat meer vrije tijd had.
Groetjes
Anny

Anny

Berichtdoor Anny » 07 sep 2007, 16:21

Hallo Maike,
Hoe was het op de eerste lessen naaien in Duisburg?
Viel het mee?
Groetjes
Anny

maike

Berichtdoor maike » 11 sep 2007, 09:01

hallo en hoi,

Leuk dat je hier nog eens komt informeren.
Ja, we zijn begonnen. Het eerste werkje is een rechte rok waarvan we het patroon zelf tekenen.
Nu zal het wel vooruitgaan hé, zo 2x les in de week. Misschien maak ik nog wel een extra rok thuis. eerst nog stof gaan zoeken. Ik had gedacht aan zwarte fluweel of zwarte ribfluweel..

De les zit wel al vol. Misschien gaan ze de klas wel splitsen omdat er nog extra inschrijvingen zijn binnengekomen. De eerste les waren er wel maar 9 (van de 19 aanwezig), en een paar vrouwen doen hun eerste jaar opnieuw.

De juf Lydia lijkt me een toffe madam.

Groetjes,

maike

Anny

Berichtdoor Anny » 11 sep 2007, 15:38

Hallo Maike,

Ik ben terug begonnen maar moesten naar het derde jaar gaan omwille van teveel inschrijvingen in het tweede jaar en in het eerste mochten we niet of we moeten alles meedoen in de les.dat vonden we wel een beetje van het goede te veel.

Volgend jaar zullen we dan maar afwachten wat we gaan doen,het hangt van het aantal leerlingen af.

Ik wens je veel succes met je eerste rok!
Mijn rok en topje is bijna klaar maar ik moet nog een bloesvestje maken tegen eind september.

Groetjes
Anny

Terug naar “Tijd voor jezelf!”