kinderkledij/atelier

christine

RE: kinderkledij/atelier

Berichtdoor christine » 28 jan 2006, 11:29

Hallo Pascal,
Geen idee hoe je zo iets met pailletjes stikt... Ik heb tussen Kerst en Nieuwjaar een rokje gemaakt voor Annabelle met een volant en een bijpassend gileetje. Verder veel verstelwerk (broeken korter gemaakt). En nu zou ik wat basispatroontjes willen tekenen voor zomerspullen voor mijn dochter. Vooral shortjes, ze heeft al zo veel spullen...
Moet wel ook twee carnavalkostuums maken, voor mij en mijn vriendin, we gaan carnaval vieren in Nederland eind februari. We gaan als heksen.

Liefs
Christine

martine

Berichtdoor martine » 30 jan 2006, 21:17

Hallo,iedereen,ik ben ook een verwoedt naaister(meestal poppenkleertjes,ook baby-en kinderkledij)
Ik ben razend benieuwd wat andere naaisters zoal maken dus vraag ik me af of iemand zijn zelfgemaakt idee wil delen met andere naaisters?
wie plaatst een foto van zijn naaiwerk? groetjes en hoop op veel reacties.

martine

Berichtdoor martine » 05 feb 2006, 16:22

daar ik ook een verwoedde naaister ben in mijn weinig vrije tijd(beroep is onthaalmoeder) ben ik altijd reuze benieuwd wat andere naaisters zoal maken.Wil iemand zijn modelletjes delen met anderen? En een foto plaatsen?
groetjes Martine

Lieve

Berichtdoor Lieve » 09 feb 2006, 11:30

Hoi creatievelingen!

Ik ben op zoek naar chinese stof (rood met fijn bloemetje, zo typische)...
We krijgen een chinees zusje en ik ben alvast met de doopsuikeridee'tjes gestart tijdens het wachten...

Lieve
Lieve@wels.be

Anne

Berichtdoor Anne » 09 feb 2006, 14:57

elders op dit forum heeft een creatieve mama een foto achtergelaten van zelfgemaakte zootjes/sloefjes/bobux-jes (what's in a name?)
Hebben jullie misschien een idee hoe je die kan maken?
of kan ik die mama hier vinden?
iemand een partoon dat ik kan gebruiken?

martine @lieve

Berichtdoor martine @lieve » 09 feb 2006, 21:27

hallo,Lieve ,van waar ben je?In Gentbrugge heb je :Samira(op Brusselsesteenweg) waar ze véél verschillende stofjes hebben.Ook in ledeberg heb je een toffe stoffenwinkel.Veel succes in je zoektocht.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 feb 2006, 07:51

up

Pascale

Berichtdoor Pascale » 13 feb 2006, 07:41

Hallo Christine,

Alles Oke daar?Hier is alles goed.Dit weekend hebben mijn dochters hun carnavalbal al gehad.Het was effe stressen.'s Morgens was ik nog bezig aan hun kleren.Maar tegen 4 uur was alles klaar.En om 6 uur begon het bal.
Het is uiteindelijk een pofbroek geworden met 2 topjes en een handtasje.
Het ene topje was met open rug en met epailletjes,het andere werd vooraan geknoopt en heb ik gemaakt uit de restjes stof van de pofbroek.Het topje met de epailletjes was moeilijk om af te werken.Ik heb het uiteindelijk helemaal moeten voeren.Maar ze blonken nogal.
Vandaag heb ik nog een dagje vrij en begin ik nog aan 2 fleecen.
En is bij jou nog iets af geraakt?Hoe is het in de les?
Groeten,
Pascale

Gast

Berichtdoor Gast » 15 feb 2006, 08:12

up

NE

Berichtdoor NE » 15 feb 2006, 08:23

Hey Pascale,

als je carnavalkleren maakt, let je dan op de kwaliteit van de stoffen? of neem je gewoon synthetische stof? Blijf je binnen een bepaald budget?
En van waar haal je je modellen; patronen uit een oek, of teken je die zelf uit?
Groetjes, NE

christine

Berichtdoor christine » 15 feb 2006, 23:37

Oh jeetje, stil hier !!!
Wou gewoon effe laten weten dat er op 19 april in de Grenslandhallen een Stoffenspektakel is (www.stoffenspektakel.nl).
Groetjes

Anny

Berichtdoor Anny » 07 mar 2006, 18:52

Hallo iedereen,

Wat is het hier toch stil de laatste tijd of zijn ze nog aan het karnaval vieren?
Op woensdag 19april is er een stoffenspektakel in de grenslandhallen te Hasselt van 9.30 tot 16.30u.toegang gratis.

Wordt er nog genaaid?Of zijn al de stofjes al verwerkt?
De groetjes van Anny

Anny

Berichtdoor Anny » 07 mar 2006, 22:28

Hallo iedereen,

Het is hier momenteel heel stil. Zijn jullie nog altijd karnaval aan het vieren?
Op woensdag 19 april is er een stoffenspektakel in de Grenslandhalle in Hasselt van 9.30tot 16.30uur. Inkom gratis.

Wordt er nog genaaid?Of zijn jullie stofjes uitgeput?
Laat nog iets horen!
Groetjes
Anny

Pascale

Berichtdoor Pascale » 08 mar 2006, 10:58

Hallo Christine,

Hoe is het geweest in Nederland?Alles op tijd afgekregen?
Mijn carnavalspakjes zijn goed gelukt (al heb ik soms wel eens gevloekt).De broeken vielen goed mee en waren vlug af,de topjes met de epailletjes dat was wat anders.Ik ben van pure misserie voering gaan kopen om het zo af te werken.Omplooien ging niet en een biaslint nog veel minder.Maar met de voering is het echt prachtig.Om 16 u was alles af('k had ook nog voor beiden een handtasje gemaakt en nog een topje met de restjes van de broeken) en om 18u begon het feest.Dat was effe stressie.
Nu heb ik genoten van een weekje verlof.Heeeerlijk.
Ben jij momenteel nog iets aan het maken?Hoe is het in de les?
Ik heb voor het verlof nog een fleece gemaakt voor de oudste.Mijn winterstofjes heb ik nu opgeborgen en nu kijk ik uit naar de zomercollectie.
Heb jij al zomerstofjes gekocht?
Binnenkort nog eens naar Eindhoven.
Groetjes en tot hoors,
Pascale

Hallo Hilde,
Hoe is het gesteld met jou?Hopelijk alles goed?
En kriebelt het al om zomerspullen te maken? Bij alvast wel,'k heb zojuist de Knippie gekocht.Eens zien of we iets vinden.
Groetjes en tot hoors,
Pascale

Hallo Anny,tinteltenen.....e.a. geen nieuwtjes meer !!!
Groetjes,
Pascale

Pascale

Berichtdoor Pascale » 08 mar 2006, 11:26

Hallo Ne,

Gewoonlijk koop ik mijn carnavalstofjes een jaartje op voorhand in de solden.
Met de kwaliteit neem ik het niet zo nauw.Het zijn tenslotte maar carnavalskleren.Alhoewel ik moet zeggen dat die kleren echt wel hun geld waard zijn geweest.Elk weekend lopen mijn kinderen ermee rond in huis.Dat zal nu misschien wel beginnen te minderen nu ze wat ouder worden.
Bij hun princessenkleed ben ik vertrokken van een bestaand T-shirt .Op die basis heb ik dan verder gewerkt. Aan de hals heb ik een kraag gemaakt ,de mouwen heb ik afgeknipt en vervangen en aan hen T-shirt heb ik dan een rok gestikt 3 lagen boven elkaar(onderrok-tulle-bovenrok=9m stof)
Van de bovenrok heb ik dan een breed lang lint gemaakt om in de lende te dragen zodat je de overgang van T-shirt naar rok niet ziet.Ik heb dan ook van de restjes van de 3 rokken tesamen een lint gemaakt om rond hun dot te doen.
De outfit van dit jaar heb ik gemaakt van een broek die ik al eens gemaakt had.
Ik heb het patroon 3X vergroot en onder aan de pijpen een elastiek ingezet.
De topjes kwamen uit de Knippie.

Groetjes,
Pascale

Anny

Berichtdoor Anny » 20 apr 2006, 14:11

Hallo ,

Ben gisteren naar stoffenspektakel geweest.Er was veel volk.Er stonden veel kramen met de stofjes van ROOS voor de kindjes.Natuurlijk heb ik weer wat gekocht voor een tuniekje , een bolero en een broek voor de kleinkinderen.Er was veel keus!Dit zouden ze meermaals moeten organiseren in het jaar.
En nu maar aan het werk!
Het is hier wel heel stil of is iedereen zo naarstig aan het naaien!
Groetjes
Anny

valerie

Berichtdoor valerie » 27 apr 2006, 14:41

Beste,

Ik lees dat u graag creatief met textiel bezig bent.
Voor ons schoolfeestje zou ik graag voor mijn klas (10knd) de charleston opvoeren.
Echter kostuums voor kinderen zijn hierin niet verkrijgbaar.
Zou u tegen eenhéél voordelig prijsje ons een plezier kunnen doen door iets moois op poten te zetten?
vriendelijke groeten,

juf Valerie

eurotex Kuringersteenweg 435 3511 Kuringen Hasselt

Berichtdoor eurotex Kuringersteenweg 435 3511 Kuringen Hasselt » 14 mei 2006, 10:51

Goeiendag, bent u al eens gaan kijken naar de stoffenwinkel in Kuringen,
daar heb je een enorme keuze aan modestoffen en mercerie.Hij is juist gelegen naast de massive aan de carrefour.De verkoopsters staan u met raad en daad bij.Groetjes

HE

Berichtdoor HE » 15 mei 2006, 14:27

voor stof met pailletjes te verwerken, moet je de pailletjes op de naad waar je gaat stikken loshalen, zodat je je naald er niet op breekt. Verder verwerk je het zoals een gewone stof...

NE

Berichtdoor NE » 19 mei 2006, 09:28

hey HE,

Ik had juist mijn email gechekt en dacht 'laat me nog ns vlug op zappybaby kijken, hier' en nu kom ik u weer tegen!

Hoe is het met je? Druk, veronderstel ik.
Hier is het toch zo; tijd voor mezelf is er bijna niet maar dat is logisch met kleine kinderen hé. Het eerste jaar naaister zit er bijna op, ik ben altijd met veel plezier naar de les geweest en elke keer kom ik dan 's avond enthousiast terug en met de voornemens verder te werken tegen de volgende les. Maar de week is zoooooooooooooooooooooooooooo vlug voorbij! Ik hoop dat het je goed gaat!

Lieve groetjes,
NE

stephanie.philip@skynet.be

Berichtdoor stephanie.philip@skynet.be » 21 aug 2006, 21:25

Dag Sofie en ...

Eindelijk iemand van Brugge!!! Waar volg jij naailes? Ik denk er over om eens kinderkledij te volgen maar vind nergens geen school waar je dat kan volgen. Kan iemand mij helpen!!
Heeft iemand ook nog tips voor stoffenwinkels in Antwerpen, Gent,... In Brugge is er niets speciaals.
Hoe is het gegaan met je slaapzakje in fleece.
Heeft iemand nog tips voor patronen voor jongentjes maat 80?
groetjes
stéphanie

Anny

Berichtdoor Anny » 01 sep 2006, 14:56

Wat is het hier stil de laatste tijd,wordt er nog genaaid?

Ik ben een oma van 5 kleinkinderen en ga nog altijd naar de naailes mijn zesde jaar. Je kan veel mooie modelletjes vinden in OTTOBRE,komt 4 maal per jaar uit kost 7.67¿ per boekje en je kan dit kopen in een krantenwinkel.

Volgende maandag starten de naailessen terug.
groetjes
Anny

Anny

Berichtdoor Anny » 03 sep 2006, 09:30

Ik heb ook wat nieuws over de aankoop van stoffen.
Stoffenspektakel komt naar Belgie toe,wel 150 stoffenstands ,de moeite waard.

GENT Flanders expo vrijdag 22 sept 9.30-17.00uur
HASSELT Grenslandhallen woensdag 25 okt 9.30-17.00uur
KORTRIJK XPO zondag 12 nov 10.00-17.00uur
NAMEN Expo zondag 26 nov 10.00-17.00uur

De toegang is gratis.
Nog veel naaiplezier.
Anny

Heidi

Berichtdoor Heidi » 08 feb 2007, 18:50

Ik ben op zoek naar een naaicursus voor beginners in het leuvense voor 's avonds. Ik vind niets op internet... kan iemand me een tip geven??

leen

Berichtdoor leen » 11 feb 2007, 19:45

hallo mag ik me tot jullie groepje toevoegen,ik ben ook een verwoede naaster en net als julli stoffen winkels afschuimen, heb onder tussen ook al heel wat lessen gevolgdn om nog meer te weten en tuur lijk te doen ,vele naai groetjes

Terug naar “Tijd voor jezelf!”