kinderkledij/atelier

Sofie

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Sofie » 20 sep 2005, 20:06

Hallo dames

Ik ben sinds 3 weken bezig met een cursus kleding te Brugge en heb de smaak helemaal te pakken. Ik had wel al wat achtergrond m'n mama is naaister en maakte vroeger al onze kleertjes zelf. Ik heb de smaak goed te pakken, en heb wat stoffen via internet gekocht.
Nu had ik een vraagje ik zou voor m'n 9 maand oude zoontje een slaapzakje willen maken uit fleece of een andere stof met afneembare mouwtjes, heeft er iemand tips hoe er aan te beginnen?

christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor christine » 21 sep 2005, 12:52

Sofie,
Ik heb twee slaapzakken met afneembare mouwen van Premaman en de mouwen worden gewoon vastgemaakt met Velcro.
Fleece is lekker makkelijk, moet je niet afzomen. ;-)
Gewoon een bestaande zak nemen en daarvan een patroon maken. Zo zou ik het doen.
Groetjes
Christine

mama van lowie

kinderkledij/atelier

Berichtdoor mama van lowie » 21 sep 2005, 19:33

christine zo dacht ik het te doen. Een patroon tekenen en dan mouwtjes met velcro er aan doen

ir

kinderkledij/atelier

Berichtdoor ir » 21 sep 2005, 19:59

slaapzakken van fleece is niet zo goed,het is synthetische en gemaakt van aardolie produkten , de goedkope fleece is nu gemaakt van gerecyclerrde petflessen,fleece is niet brandbaar maar smelt,brandwonden! en neemt geen vocht of zweet op.

christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor christine » 22 sep 2005, 21:40

Binnenkant kan je natuurlijk een badstofje tegen zetten ofzo. Maar dat brandgevaar heb je met alles wat synthetisch is. Ook bedomranders enzo. Of ben ik nu mis ?

mama van lowie

kinderkledij/atelier

Berichtdoor mama van lowie » 24 sep 2005, 11:58

Ik was inderdaad van plan om een voering er in te steken zoiets als badstof. Ik denk dat het slaapzakje waar hij nu in slaapt ook brandbaar is en dat is een gekocht in de winkel.

Ik heb reeds verschillende stoffenzaken hier gedaan op zoek naar een geschikt stofje maar nergens iets te vinden echt zielig.

chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor chrissy » 24 sep 2005, 12:18

In nederland zijn mooie en betaalbare stofjes. In België is het inderdaad een beetje zoeken... Op internet vind je soms wel wat leuks.

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 01 okt 2005, 20:16

Hallo Christine,mama van Louis,hilde,...e.a.,

Op zoek naar mooie stofjes?Daarvoor moet je volgende zondag in Maastricht zijn op de beurs.Ik ben naar Eindhoven geweest.En ik heb mijn wintervooraad ingedaan . Ik ben al druk bezig met het maken van vesten(colberts)in breed geribte velours.

Tot hoors,
Pascale

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 01 okt 2005, 21:20

Pascale,
Al druk bezig zie ik. Ik moet echt dringend wat voortdoen maar het is momenteel weer vanalles...

We gaan waarschijnlijk eens met de dames van de naaicursus een vrijdag naar Maastricht. Ze hebben daar ook al veel op de gewone markt (niet zoals op de beurs natuurlijk).

Liefs
Christine

Anny

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Anny » 09 okt 2005, 11:53

Hallo iedereen,

Ik ben vrijdag met de naaischool van Tervuren naar Maastricht geweest.En zoals altijd met een volgeladen tas stof naar huis terug gekeerd en met een lege geldbeugel.Ik heb stof gekocht voor 2 lange broeken,een wikkelbloes en een vestje in tricot voor mij.Voor de kleinkindjes stof voor 3 lange broeken in een fel bedrukte kleur bordeau met bloemen, stof voor een sweater ,satijn en organzastof voor 2 prinsessekleedjes voor carnaval.
Ik zit in het 4de jaar ,elke week hebben we één techniek en de andere les vrij werk tot met kerstmis.Dus nu kunnen we aan de slag!
Nog veel naaiplezier?
Anny

wendy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor wendy » 15 okt 2005, 12:00

hoi
kan iemand mij helpen ik moet binnen vier maanden bevallen maar nu had ik graag witte badstoffen slaapzakjes voor suikerbonen in te doen maar ik weet nie hoe ik eraan moet beginnen kan iemand mij helpen ???? of misschien is er iemand die ze kan maken voor mij ik betaal je er dan wel voor hoor ik zou z'n 22stuks moeten hebben
mijn email is Xaico_657@msn.com
groetjes wendy

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 17 okt 2005, 18:42

Hallo Christine,
En hoe gaat het ermee?Valt het mee in de les ?Al veel gemaakt?
Eén blazer is af(voor de jongste),de tweede staat in de pas maar ik krijg hem maar niet af.Ik heb ondertussen ook nog een zwemzak gemaakt voor de oudste en 2 toiletzakjes uit gewatteerde stof(een vierkant model zoals een doosje).Nu eerst die tweede jas af en dan staat er een lange broek en een pull in fleece op het programma.Nog iets gehoord van Hilde?
Groetjes en tot hoors ;
Pascale

Hallo Anny,
Zo te zien ook veel gekocht.Als je naar de markt gaat , je vind altijd wel iets.Nu alleen nog vééééél tijd.En hoe is het met de kleinkinderen?
Groetjes,
Pascale

kathelijn

kinderkledij/atelier

Berichtdoor kathelijn » 17 okt 2005, 20:43

Heey iedereen,

weten jullie waar ik een cursus naaien zou kunnen volgen in antwerpen?

bedankt

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 20 okt 2005, 09:23

Hallo ,

HELP : mijn jongste dochter heeft een uitnodiging gekregen om naar een Halloweenparty te gaan ,MAAR ze mag alleen maar gaan als ze verkleed komt als heks.Dames,creatievelingen,... weten jullie iets vrij simpel te maken ,het zou op een paar uurtjes moeten af zijn.Ik moet zelfs nog stof gaan kopen,want zwart heb ik nu eenmaal niet.En zeggen dat ik kasten vol heb met stofjes en restjes.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Pascale

Anny

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Anny » 20 okt 2005, 14:41

Hallo Pascale,

Een eenvoudig modelletje voor de boze heks:een zilvergrijze fluwelen rimpelrokje met een gefronste volant aan ,daarop een bordeaux schortje
met lapjes op genaaid en een puntsjaal van groffe

,zwarte stof en een zwarte punthoed.Op haar rok kan je eventueel enkele spinnen op naaien.
Nog veel naaiplezier
Anny

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 20 okt 2005, 20:02

Pascale,
Eigenlijk gaan we niet erg snel vooruit, ik heb net mijn eerste stuk af (barbequeschort). Volgende is een eenvoudig basismodel rokje. Zal wel eentje voor Annabelle zijn, ik draag zelden of nooit een rok.

Hilde is daar elke week, ik weet eigenlijk niet waarom ze hier niet meer schrijft. Het gaat goed met haar, alleen is ze erg vermagerd door haar medicatie.

Anny,
Leuk ideetje voor Halloween. Heb je er ook één voor een grote man die nogal struis is ? Wij moeten ook naar een halloweenfeestje. Maar de ouders moeten ook verkleed zijn...

LIefs
Christine

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 23 okt 2005, 12:16

Hallo Anny,

Bedankt voor de tip.Ben morgen thuis ,dus ga ik eens zien voor stof.Een punthoed en een zwarte pullover heb ik al('t is buiten te doen , dus ik hoop dat het niet regent).Nu nog een rokje , schort en mijn sjaaltje nog.Die spinnen zie ik ook wel zitten, maar kun je die zo kopen?Of is het de bedoeling dat ik die ook maak.
Groetjes en bedankt,
Pascale

Hallo Christine,
Hetgeen jullie maken is nog steeds hetzelfde als 15 jaar geleden.Moeten jullie ook eerst nog op proeflapjes oefenen? Hou die maar goed bij , die komen nu nog altijd van pas.
Mijn tweede jas is ook af.Daar ben ik wel erg blij om.Want zo telkens die zelfde stof.'t Is precies of je blijft bezig.Op de kraag heb ik wel eens gevloekt.'k Heb er nog gauw een sjaaltje bij gemaakt.De jongste heeft er één in het oud roze met onderaan pomponnetjes,de oudste heeft er één in vuil groene velours met onderaan grasgroene pareltjes.Ik heb de sjaals wel lang genoeg gemaakt zodat ik ze ook eens kan aandoen.
Mijn lange broek is ook af.Dat was wel een simpel model, enkel met een elastiek in de taille en 2 grote zakken op het voorpand en onderaan de pijpen ook een stukje elastiek.
Nu gaan we aan de fleece beginnen.
Doe Hilde de groetjes.
Tot hoors,
Pascale

Gast

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Gast » 23 okt 2005, 21:17

hallo, ik dacht dat mijn vraag wel tussen dit gesprek paste, maar ik ben op zoek naar avondlessen naaien of stylisme. Ik zou dolgraag mijn eigen kleren maken/ontwerpen, maar kan absoluut niet stikken ofzo. Ik woon in brussel (1050 elsene) en tot nu toe vond ik enkel cursussen voor werklozen of overdag, maar ik werk fulltime dus ik kan enkel avondlessen volgen. Thx

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 24 okt 2005, 09:40

Pascale,
Jij bent heel druk bezig !!!
Die eerste lapjes heb ik niet gedaan omdat ik toch al wel kon stikken. Ik doe Hilde zeker de groetjes.

Christine

Anny

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Anny » 24 okt 2005, 14:01

Hallo Pascale,

Die spinnen kan je kopen zelf in carrefour bij halloween spulletjes of op het gouden kruispunt in de winkel "gi"of zo iets.

Voor het heksenpak voor grotere maten zou ik werken met een cape en daarop griezelmotieven op naaien,zwarte broek en zwarte t- shirt met een bordeux schort met lapjes op .

groetjes Anny

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 25 okt 2005, 09:15

Hallo Anny,

Heb mijn stofjes gekocht bij Pauli(Leuven).'k Moet zeggen ,er zijn heel wat leuke stofjes zeker ten op zichte van vroeger.En daar heb ik wat gevonden.Alleen spijtig dat ik zo weinig tijd heb om het te maken.Ik heb zwart en paars gecombineerd en heb een paars met zwarte punthoed gevonden.Zo nu kunnen we beginnen.
Groetjes,
Pascale

Hallo Christine,
Jij gaat ook naar een Halloween party,wel dan heb ik voor jou een tof stofje gezien bij Pauli.
Het waren er eigenlijk 2 .Het ene in het zwart , de ander in het oranje.Als je de rollen zag liggen waren het precies "gewone" zwarte/oranje stoffen.Maar toen schoof de verkoper er een wit blad tussen en toen zag je het pas.Op de zwarte stof verscheen een heks op een bezem en de oranje stof was eigenlijk één grote spinneweb met spinnen.Het is de bedoeling dat je iets wit aandoet en er dan zo'n stof over maakt.
Dus als je niet weet wat maken!!!
Groetjes,
Pascale

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 25 okt 2005, 23:58

Pascale,
Lijkt me super !!! Niet te veel werk aan, gewoon effe een cape ofzo van maken.

Naailes was leuk vanavond. Spijtig dat het volgende week vakantie is en de week erna ben ik een weekje naar Zeeland. Lekker uitwaaien aan het strand.

Hilde zei zelf dat ze terug eens moest komen schrijven. Wel grappig, was net telepathie...

Ik probeer zeker bij Pauli nog te raken !!!

Groetjes
Christine

hilde 1

kinderkledij/atelier

Berichtdoor hilde 1 » 29 okt 2005, 10:09

hallo pascalle

de verloren dochter is terug ik ben wel erg lang weggeweesd he ik kan nu ook niet teveel schrijven manlief staat te trippelen om naar de markt te gaan

groetjes hilde 1

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 11 nov 2005, 18:37

Ben niet meer bij Pauli geraakt maar heb van een oude avondjurk van mezelf een heksenkleedje gemaakt. Met spinnenweb en grote spin erop...

Ben net terug van een midweekje zee. zaaaalig. Veel tijd doorgebracht met mijn dochtertje en veel stofjes gekocht (in Nederland is toch zooo veel keuze)

Wel al twee weken geen naailes (vorige week vakantie en nu zelf met verlof), mis het wel.

Liefs
Christine

pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor pascale » 14 nov 2005, 10:06

Hallo Christine,

Tof te horen dat je een leuke vakantie heb gehad en het weer viel ook nog mee hé. En dan nog de stofjes !!!!
Ons herfstverlof was een tegenvaller.Vlak ervoor is mijn grootvader overleden en tijdens het verlof was dan de begrafenis.Ik wou dan de vrijdag en het weekend toch nog iets leuk doen met de kinderen , maar toen had de jongste een oorontsteking.Dus de één wenen omdat ze pijn had aan haar oor , de ander wenen omdat we dan weer niets leuks konden doen.Ik had beloofd om eens naar Leuven te gaan naar een knutselwinkel,naar Pauli en naar de cinema.Om de oudste dan toch een beetje te troosten zijn we dan een film gaan huren in de videotheek.We hebben ons dan gelijk in de zetel gezet met een cola en een zakje chips.(de jongste in haar bed).En we hebben samen naar "The Incredibels" gezien.En zo was het toch nog een beetje leuk.
Van naaien is niets meer in huis gekomen.Nu is de fleece af van de jongste en ga ik beginnen aan één voor de oudste.En dan ga ik beginnen aan een blazer voor mijn echtgenoot.(help)
Groetjes,
Pascale

Terug naar “Tijd voor jezelf!”