kinderkledij/atelier

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 10 aug 2005, 22:14

Pascale,
September lijkt me inderdaad niet te vroeg als je alles zelf maakt. Ik vraag me af waarom ik nog wil naaien, Annabelle verjaarde vandaag en ze heeft weer zoveel gekregen, speelgoed en kleding... Maar het is het plezier van het maken he.

Hilde,
Wanneer begint de les ook al weer en om hoe laat ?
Ik heb voorlopig nog geen babysit, misschien moet ik maar dringend eens gaan zoeken ??? hihi. Altijd last minute... Ik ga nu direct op de site van Kind en Gezin kijken.

Doei
Christine

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 10 aug 2005, 23:22

Hallo Hilde 1,

Blij te horen dat je weer oké bent.Ja,ja in september vlieg ik er terug in.Heb nu nog wat herstellingen gedaan , bah!
Eenmaal af ben ik weer blij dat ik het gedaan heb.Zo heb ik een knuffel terug toonbaar gemaakt , de gaten + winkelhaak in een jeansbroek terug herstelt(was juist een nieuwe broek !!!),een mini portemoneetje gemaakt, de tailleband van een rok gemaakt en last but not least :een shortrok voor MIJ gemaakt!!!!
Spijtig dat de beurs in Mechelen is afgeschaft , het was nu juist eens in de buurt.
Ik denk dat ik in september naar de beurs ga in Eindhoven : op zondag 18 september.
Groetjes en tot hoors,
Pascale

Hallo Christine,
Ja , we zullen niet moeten afspreken om naar Mechelen te gaan.Spijtig hé.
Ja, met verjaardagen krijg je wel wat bij elkaar van kleding.Maar zoals je zegt het is de charme van het maken.In september wordt hier weer alles gepast en dan zien we weer wat nog past en wat al te klein is.
Zo , nu ga ik nog wat stijken (kom van late shift en dan kan ik toch niet direct slapen).
Groetjes en tot hoors,
Pascale

Tama

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Tama » 11 aug 2005, 17:14

Dag allemaal,

Tijdens mijn zoektocht naar een goede (beginners)cursus ben ik terecht gekomen op jullie forum.
Wel leuk om via deze weg mekaar verder te helpen!

Ik vind niet meteen een cursus die qua timing en geografische ligging haalbaar is voor mij (rond Tienen, 's avonds ten vroegste vanaf 19.30h) dus is een cursus in zelfstudie misschien wel iets voor mij.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de cursus 'kleding maken en ontwerpen' van NHA thuis-studies? (www.nha.be)

Groetjes,
Tama

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 13 aug 2005, 16:50

Hallo Pascale,
Is het lang rijden naar Eindhoven ? Ben jij daar al geweest ?

Hallo Tama,
Ik woon ook in Tienen. Ik ben even gaan kijken en ik vind die thuiscursus wel erg duur. Ik ga normaal naar Landen vanaf begin september. Hoop dat ik het allemaal geregeld krijg qua opvang.

Hilde,
Wanneer begint het nu juist ? 6 september ? Om 19 u ?

Groetjes
Christine

Tama

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Tama » 14 aug 2005, 23:41

Dag Christine,

Leuk, nog iemand van Tienen. Ik woon zelf op de Kabbeekvest, appartement aan de Oplintersepoort.

Die thuiscursus is inderdaad een stuk duurder (16¿ per maand + 25¿ inschrijving), maar ik heb het gevoel dat ze wel een vrij volledig pakket aanbieden op 14maanden...ik kan voorlopig natuurlijk ook maar gokken.

Ik kom 's avonds pas tussen 19h en 19h30 thuis, dus die cursus in Landen is voor mij niet haalbaar vrees ik. Zou anders wel leuk zijn om dat in groep te doen.

Enfin, vanaf volgende week "stort" ik me op het naaien...en over enkele jaren ga ik waarschijnlijk nog lachen met mijn beginnersgepruts. :-)

Groetjes,
Tama

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 15 aug 2005, 15:57

Tama,
Dat is niet ver van de post als ik het juist heb ? Ik zelf woon in Bost.

Ik heb wel een basis, maar allemaal zelfstudie. En ik wil he nu eens wat meer theoretisch in plaats van "probeer en leer". Vooral voor ritsen en zo van die dingen.

Maar ik weet al op voorhand dat ik het, met mijn dochtertje dat slaapt en mijn man zijn onregelmatige uurrooster, niet elke week haal en dan nog niet altijd tot het einde. Misschien doen we beter samen die thuiscursus... (grapje)

Pascale,
September is niet ver meer he. Heb je dan al veel stofjes in huis ?

Hilde,
We horen je weer niet meer ? Alles in orde ?

Groetjes
Christine

Tama

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Tama » 17 aug 2005, 11:14

Dag Christine,

Idd, woon niet zo ver van de nieuwe Post.

Ik heb me alleszins ingeschreven voor die thuiscursus, als je wil kan je hem zeker eens inkijken hoor (ik vermoed dat de info zal beginnen toekomen vanaf volgende week). Kunnen altijd eens afspreken in de toekomst.
Tja, ik heb nog geen kindjes, voorlopig dus nog de grote luxe om geen babysit te moeten zoeken. Kan me inbeelden dat dat niet altijd evident is.

Vraagje: waar haal jij je stoffen?

Groetjes,
Tama

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 17 aug 2005, 13:31

Hallo Tama,
Ik bestel veel via internet. thommysfashion.nl of stoffenstunter.nl. En soms ga ik naar Pauli in Leuven (ik werk in Leuven). Er schijnt in Sint-Truiden ook een leuke winkel te zijn ? Ik zou graag eens naar zo'n stoffenbeurs gaan, spijtig genoeg is die in Mechelen afgelast dus zal het Nederland worden. Maar dat is voor mij niet altijd evident omdat mijn man een onregelmatige uurrooster heeft.

Lekker geen geregel zonder kindjes, maar ik zou mijn dochter voor geen geld willen missen hoor. Zo'n kleine kleedjes zijn trouwens ook sneller klaar. ;-)

Lijkt me leuk eens iemand te leren kennen in Tienen. Ik woon hier nu bijna zes jaar en de buren ken ik wel maar voor de rest... In het begin werkte ik altijd van 8 tot 19 dus weinig sociaal leven. En met mijn dochtertje kan ik opnieuw niet veel weg. Maar ik hoop wel wat mensen te leren kennen als ze naar school gaat. Ik zou haar in Hoegaarden doen, lijkt me praktischer dan Tienen.

Ben jij van geboorte van Tienen ?

Als je zin hebt mag je mailen, dat is makkelijker. chrissyP1971@hotmail.com

Groetjes
Christine

hilde 1

kinderkledij/atelier

Berichtdoor hilde 1 » 21 aug 2005, 21:03

hoi iedereen ja ik leef nog en het gaat veel beter met mij wel ben ik al 16 kg vermagerd door mijn ziekte

ja de naailes begint op 6 september om 19 uur

ik heb van mijbn dochter al mijn orders gekregen wat ik moet maken dit schooljaar zij moet veel pullen hebben en een winterjas

ik moet ook dat hemd van mijn man nog af maken ik ben er niet verder aan gegaan ik moet de kraag er nog op zetten en de knoopsgaten maken en dan is het af

voor mijzelf wil ik een wit hemd maken dat kan je op bijna alles dragen en is ook altijd gekleed

ik heb dus mijn nieuw stikmachien nog niet veel gebruikt maar daar zal en moet verandering in komen
pascalle en christinne ik ben er dus nog er is geen reden tot paniek maar ik heb nu niet veel tijd om op het net te komen ik ben mijn hius aan het opruimen moet ook gebeuren he christinne jij bent ook een bezige bij he je zit nooit stil waar haal jij toch die energie

groetjes hilde 1

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 22 aug 2005, 09:39

hoi NE!
wat leuk je nog eens te horen!! Een hele dikke proficiat met je zoontje!!!! Ik ga een nieuwe titel openen, zo kan ik je sneller terugvinden!!

groetjes
HE

christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor christine » 23 aug 2005, 20:22

Hilde,
Nou die energie die laat het soms ook wel eens afweten hoor...

Ik ben vorige woensdag weer vergeten te bellen voor een babysit en gisteren ook dus het moet absoluut morgen... Eigenlijk kijk ik er tegen op, die babysit... Voel me dan een beetje een slechte mama... Stom he.

Christine

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 31 aug 2005, 22:32

Hallo Christine,

Hier zijn we weer.'k Heb juist genoten van een heerlijke vakantie,alleen spijtig dat die alweer voorbij is.Heb veel ideen opgedaan , ' k wil weer zoveel maken.Niet alleen kleding maar ook huishoudelijke spullen.De kinderen zijn er helemaal weg van.We hebben ons lijstje al opgesteld.
Eindhoven is wel een eindje rijden +/- 130 km (enkel).Als ik ga maak ik er wel een daguitstap van.De markt is in het centrum , waar veel winkels zijn en ook een galerij.
De markt is wel echt de moeite , is ongeveer de grootte van het Ladeuzeplein in Leuven.
Dus als ik ga ga ik niet voor één stofje.Momenteel heb ik nog een paar fleecen liggen van vorig jaar.Niet echt veel.
Als ik niet moet werken ga ik naar de beurs in Eindhoven.
Veel succes en plezier op de naailes.
Groetjes,
Pascale

Hallo Hilde,
Blij te horen dat je er weer bij bent.En ook al veel op je lijstje staan om te maken?
Ik begin alvast met nieuwe carnavalkleding te maken.Heb nu toch nog geen (of bijna geen)winterstofjes.
Groetjes en tot hoors,

pascale

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 01 sep 2005, 22:14

Hallo Pascale,
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.

Ik heb vandaag ook een fijne verrassing gehad. Ik had wat kleedjes gekocht voor Annabelle en had daarbij een lotnummer gekregen dat je moest gaan invullen op de site op internet. En ik heb voor 250¿ cheques gewonnen. Geweldig he.

Ik kijk wel uit naar de eerste les volgende week. Uiteindelijk gaat Annabelle in het begin naar mijn ouders. Soms ben ik toch een trutje hoor. hihi

Liefs
Christine

hilde 1

kinderkledij/atelier

Berichtdoor hilde 1 » 02 sep 2005, 19:47

christinne eerst wil ik zeggen dat jij geen trutje bent het is heel gewoon dat je annabelle niet zomaar bij iedereen laat ik was vroeger ook zo hoor

pascalle ik lees dat u vakantie goed is geweesd en dat je genoten hebt zeer fijn voor u
wat bedoel je eigenlijk met huishoudelijke spulletjes
ik ga in de naailes beginnen met het hemd van mijn man af te werken en dan een wit hemd voor mij en dan komt de dochter aan de beurt

ik kan niet wachten tot de les weer brgint dan kan ik mijn zinnen weer verzetten en als ik dan begin te piekeren kan ik terugvallen op mijn naaiwerk

ik wil ook deze winter nog een fleece maken want ik heb verleden jaar een gemaakt en die is reuze meegevallen en je moet ze niet overnaaien dat is veel vlugger klaar dan he

ik ga me ook zeker een jeansjasje maken want mijn kleren zijn mij allemaal te groot geworden

mijn dochter vertrekt deze nacht naar turkijen en ik ben wel een beetje zenuwachtig want ze gaat voor de eerste maal met de vlieger weg en k heb een panische angst van vliegers

tot hoors hilde 1

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 03 sep 2005, 01:09

Hilde,
Gelukkig is Annabelle nog klein, ze zal nog niet zo snel naar Turkije vertrekken. Hihi

Ik vlieg wel graag hoor. Maar geen geld de laatste jaren om veel op vakantie te gaan...

Kijk ook uit naar dinsdag. Zal me goed doen, zo wat actief bezig zijn.

Liefs
Christine

gwenny

kinderkledij/atelier

Berichtdoor gwenny » 03 sep 2005, 17:55

hoi! ik lees dat jullie zelf kledij maken? verkopen jullie deze ook? ik heb een dochter die maat 80 kan gebruiken voor de winter... ik hou van meer de
gewone overkleedjes met een broekje en truitje onder, kleuren: roze, beige, bruin,grijs,...
als iemand iets te koop heeft! geef me maar een seintje!
gwenny.kerremans@telenet.be

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 05 sep 2005, 22:21

Hallo Hilde,
Amai , je gaat er nogal invliegen.Er staat al heel wat op je programma.Al nieuws van je dochter?
Met huishoudelijke spulletjes bedoel ik : onderzetters, een dier(beer,muis,poes ,...)om plastiek zakken in te steken,placemats,....
Ik sta te popelen om eraan te beginnen.
nu alleen nog de tijd vinden.Want na een verlof is het wassen kuisen en strijken geblazen.
En binnenkort beginnen de tweedehandsbeurzen voor kinderkleding.Daar ga ik dan meehelpen en verkoop zelf ook mijn (te klein geworden)kinderkleding.
En daar is ook wel wat werk aan .Alles moet netjes gewassen en gestreken zijn en gelabeld.
Het amusement morgenavond.

Groetjes,
Pascale

Hallo Christine,
Waw, tof zeg om zo'n cheque te winnen.
Toen onze knderen nog klein waren deed ik ze ook naar mijn ouders of schoonouders.Dus morgen is Annabelle in goede handen,en kan je genieten van je eerste avondles.Succes.
Groetjes,
Pascale

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 07 sep 2005, 00:08

Hallo Pascale,
Ik heb genoten van de eerste les. Ook al is er enkel gekletst en nog niet genaaid. Ik heb nu toch al een zicht op wat we gaan doen en heb de andere meiden al wat leren kennen.

Hallo Hilde,
Leuk je te zien vanavond. Lekker gekletst he. hihi. Kijk al uit naar dinsdag.
Slaapwel.

Christine

hilde 1

kinderkledij/atelier

Berichtdoor hilde 1 » 10 sep 2005, 18:58

inderdaad pascalle er staat veel op mijn program maar of ik alles ga maken is nog de vraag zoals je kon lezen van chrissy hebben we de eerst e les dus al niets gedaan een goed begin he

ik moet u bewonderen dat jij werkelijk alles zelf maakt ik zou nog niet weten hoe eraan te beginnen alhoewel place-mats is zeker zoals een ovenwant

christinne ik heb ook genoten van de eerste les ik heb vandaag nog iemand gesproken in de aldie die mevrouw wou er een stilmachien kopen en ik zei dat die niet goed waren maar heb toen onmiddelijk reclame gemaakt voor de naailes

eerst was ze niet geintereseerd maar toen ik aan de kassa stond kwam ze me toch wat meer uitleg vragen en ze zie dat ze mischien wel eens zou kunnen komen om te proberen ik zeg altijd hoe meer zielen hoe meer vreugde

nu moet ik mijn man gaan halen die is een pintje drinken

tot hoors
hilde 1

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 11 sep 2005, 13:46

Hilde,
Jij zou moeten in de PR zitten, je bent een wandelende reclame voor de naailes. haha. Mijn vingers kriebelen echt... Ik heb zin om al iets te maken. Misschien begin ik gewoon aan een winterlegging voor Annabelle. Is niet moeilijk, maakte ik vroeger voor mijn mama.

Ik weet niet of ik het dinsdag haal... Babysitperikelen beginnen al. Straks nog eens een vriendin proberen...

Liefs
Christine

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 14 sep 2005, 08:42

Pascale,
Ik heb uiteindelijk toch een babysit gevonden. Dus lekker naar de les geweest. Patroontje voor de barbequeschort is getekend. Vandaag beetje winkelen, aantal spulletjes kopen zodat ik niet altijd alles van thuis moet heen en weer sleuren...

Pascale

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Pascale » 14 sep 2005, 15:02

Hallo Christine,Hilde,...en anderen,

Heb heel mijn huisje proper gemaakt , ga zaterdag helpen bij de tweedehandsmarkt en ......JAAAAA,zondag ga ik met manlief en de kinderen naar Eindhoven.Dus ik ben nu druk bezig te zoeken in mijn boeken hoeveel stof ik nodig heb voor een broek , vest , training, tas , pull, ...Ik kan haast niet wachten tot zondag.
Hihi,zoals een kleine die moet wachten tot de Sint komt.Nog veel naaiplezier en tot hoors.
Groetjes,
Pascale

Chrissy

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Chrissy » 14 sep 2005, 18:49

Pascale,
Wat ben ik jaloers !!! Stofjes gaan kopen... Wij hebben zondag al een afspraak en bovendien ben ik momenteel nogal moe. Veel werk enzo. Dus dan zie ik zo'n lange rit op zondag niet zitten.

Maar de juf van de naailes zegt dat ze daar soms ook afspreken. Dus raak ik wel eens in Nederland. hoop ik...

Anny

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Anny » 15 sep 2005, 09:51

Hallo iedereen,

Ik ben terug gestart met de naailessen in Tervuren,nl mijn vervolmakingsjaar.Ik heb in juni mijn diploma behaald en kijk vol goede moed uit naar dit jaar met heel veel plannen in het achterhoofd.Op 7 oktober trek ik met de klas naar Maastricht op stoffenjacht.
Ondertussen heb ik een gevoerde winterjas gemaakt voor mijn kleindochter.Zij is nog maar 5 jaar maar is heel groot en ik moet er een 128 of134 voor maken.Ik heb tevens een jeansbroek met hemd gemaakt voor Robbe en een zomerjurk voor Ina.
Nog veel naaiplezier

Anny

Christine

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Christine » 15 sep 2005, 20:11

Anny,
Leuk he, dingen maken voor kinderen. Altijd fijn als je veel plannen hebt, heb je ook veel om naar uit te kijken.
Groetjes
Christine

Terug naar “Tijd voor jezelf!”