kinderkledij/atelier

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 28 okt 2003, 15:17

Ik ben dol op kleren zelf maken! Vooral voor de kinderen, en uiteraard af en toe voor mezelf. Ik ben dol op het gaan winkelen in stoffenwinkels, ik lees patronen-boekjes op de trein..enfin, ik ben er echt verzot op. Ik volg naailes, maar daarbuiten staat mijn naaimachine geen 2 dagen stil!
Ik zou het liefst van alles mijn hobby mijn beroep maken: in een atelier werken waar ze kinderkledij ontwerpen/maken!!
Als ik mijn naaicursus voltooid heb, heb ik een getuigschrift 'snid-en-naad'. Heb ik ook een diploma of iets nodig van 'ontwerper' om in een atelier te werken.
wie weet het? of wie werkt ook als ontwerpster/naaister?

NE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor NE » 31 okt 2003, 20:58

Hey HE,

Ik heb ook zo'n 'droom' als de jouwe!
Maar ik heb géén tijd om te naaien. (frustrerend, soms)
Jij naait voor je kinderen, hoe oud zijn ze?
Ik ben benieuwd naar de reakties die je gaat (hopeljk) krijgen.
Groetjes,
NE

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 01 nov 2003, 10:08

Hey NE,
mijn zoontje is net drie en mijn dochtertje net één jaar. Ik maak broekjes, pullen, jasjes, mutsen,...eigenlijk waag ik me aanalles. Af en toe is er nog wat tijd om wat voor mezelf te maken en als er een kindje geboren wordt krijgt die stevast een zelfgemaakt pakje van mij. Maar ik ben wel van het "ongeduldige" type. Als ik eenmaal aan iets begonnen ben, moet het dadelijk af zijn, danwerk ik gewoon door. De kinderen kennen mijn naaimachine ook goed: daar mogen ze niet aankomen, maar ze mogen wel helpen met alles aangeven: lintmeter, potlood, garen,...
hoe oud zijn jouw kindjes?

NE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor NE » 01 nov 2003, 19:15

Amaai HE,

Dat je dat allemaal klaar krijgt! Knap, hoor.
Heb jij misschien een aparte tafel waar je je werk op kan laten liggen als er iets tussen komt en daarna weer verder kan doen? Ben je ook huismoeder?
Mijn kindjes zijn 3j3mnd en 9mnd en ik kom er gewoon niet toe.
De oudste weet ook dat hij niet aan mijn naaimachine mag komen. Als er iets rechtdoor moet gestikt worden, (gordijnen bv) dan mag hij wel op mijn schoot zitten, of hij mag iets aangeven, ofzo.. Dat vindt hij fijn. De jongste kan nog niet zelf van plaats.
Maar om nu een kledingsstuk te maken... ik krijg het momenteel toch niet gereed. En zeker niet doorwerken (alhoewel ik ook het ongeduldige type ben, hoor, en als ik al op voorhand weet dat ik niet ga kunnen doorwerken, begin ik niet vlug). Misschien dat daar mijn fout ligt, dat ik geduldiger moet zijn, er gewoon aan moet beginnen en maar zien voor wanneer het afgeraakt.
Maar ik troost me met de gedachte dat mijn tijd nog wel komt.

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 03 nov 2003, 10:21

Hoi NE,
ik heb geen aparte tafel, ik heb zelfs maar een kleine keukentafel van 75 op 120m, erg klein dus. En ik moet dus wel elke keer alles opruimen of uithalen als ik ermee wil beginnen.
Maar ik heb ondertussen al zoveel genaaid, dat ik al veel patronen gewoon vanbuiten ken: in principe is elke broek, elk kleed, elk jasje hetzelfde. Het zijn enkel maar de details die veranderen. Maar omdat ik het wel weet hoe alles moet ineengezet worden, gaat het waarschijnlijk snel. En tja, ik moet wel toegeven ,mijn huishoduen blijft er soms bij liggen..en dan moet ik bijvoorbeeld opeens 6 manden strijk doen omdat ik dat een week heb laten liggen...Och, ik kan toch niet stilzitten, laat mij maar bezig zijn.
ik werk halftijds: de ene week 2 en de andere week 3 dagen en de rest van de week ben ik dus thuis.
Vanwaar ben jij? ik woon in de buurt van Leuven.

groeten
HE

NE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor NE » 03 nov 2003, 13:54

Dag HE,

Hoedje af, hoor, ik krijg het spijtig genoeg niet gereed.
Ik woon in de buurt van Hasselt.
Maar om op je eerste berichtje terug te komen, ik denk niet dat je een diploma ontwerper nodig hebt om in een atelier te werken, hoor.
Ik denk dat je goed de vacatures moet nazien.
Als je je getuigschrift ¿snid en naad¿ hebt en je volgt een D-cursus (om les te mogen geven) kan je misschien eens solliciteren naar lesgeefster avondonderwijs snid en naad. Zou dat niks voor jou zijn?
Mij lijkt dat heel plezant; de cursisten zijn gemotiveerd en je werkt ¿s avonds (ideaal voor je kindjes als je man ¿s avonds thuis is).
Wat vind je hiervan?

Groetjes,
NE

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 03 nov 2003, 14:31

tja, dat is net het probleem: man is nooit thuis 's avonds! Hij is zelfstandige. Het zou iets voor overdag moeten zijn. voorlopig heb ik wel nog een leuke part-time job, die ik nog niet zo snel zal opgeven. Maar soms droom ik ervan om in een atelier te werken. Je kan nooit weten, misschien komt het er ooit wel eens van..
Lesgeven is niet echt wat ik naar op zoek ben, ik zit liever zelf achter mijn machine hihi!
Voorlopig kan ik me wel goed bezighouden zo, met allerlei dingen te maken voor mezelf en mijn kinderen.
Misschien is dat binnen een paar maand wel anders..we gaan verhuizen en gaan dan we boven de praktijk van mijn man wonen, waardoor ik ook zal moeten meewerken in die praktijk..waarschijnlijk helaas ten koste van mijn 'vrije' tijd die ik gebruik om te naaien. Maar ik zal wel zien, ik doe het gewoon té graag, het is een soort verslaving, mij krijgen ze niet zo snel weg van mijn naaimachine!
En trouwens, in ons nieuwe huis zal er een 'grote' tafel komen in de living waar ik mijn spullen zal kunnen laten liggen indien nodig: zálig!!

groeten
HE

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 04 nov 2003, 07:39

hoi hier ben ik weer!
ik heb net een geweldig idee gekregen vanmorgen!Rond kersttijd is er elk jaar in een cultureel centrum in een naburig dorp een 'artisanale kerstmarkt'. Daar kunnen de mensen dan hun 'zelfgemaakte' dingen verkopen. En ik wil dus volgend jaar ook op die kerstmarkt staan met baby-en kinder-jasjes en kleedjes! Lijkt me echt geweldig! Maar ik moet me eerst eens informeren hoe dat zit met het 'huren' van een tafel, heoveel dat kost, en wat ik kan vragen om te verkopen en hoe ik dat allemaal ga klaarspelen, wnat ik moet uiteraard een 'voorraad' hebben. Morgen bel ik alvast even naar dat cultureel centrum, ik heb daar vroeger nog vrijwilligerswerk gedaan,dus ik ken de mensen wel goed. Ik ben er echt helemaal opgewonden van. Wat denk je, zou dat niet een begin zijn?

groeten
HE

NE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor NE » 05 nov 2003, 20:25

En HE,
Heb je al navraag gedaan?
Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Dan kan je eens zien of de mensen interesse hebben of je werk weten te waarderen! Wie weet, misschien dat je zo ergens 'in rolt'>
Wat had je in gedachten om te maken? bv een kleedje in verschillende maten, of verschillende kleedjes, 1 maat/stuk?
Laat me iets weten als je meer weet, he.
Groetjes,
NE

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 12 nov 2003, 07:26

Hoi NE!
ik heb inderdaad eens gebeld. Voor dit jaar is het uiteraard niet meer mogelijk, ik heb trouwens geen 'voorraad' om te verkopen. Maar volgend jaar kan ik me inschrijven. Uit alle inschrijvingen worden de 'origineelste of mooiste ideeën' dan geselecteerd, dus het is niet altijd zeker of je dan wel een stand krijgt of niet. Maar ik ben er bijna zeker van dat dat wel kan voor mij. Ik heb al wat ideeën. Ik zou vooral babykleedjes maken in fleece: dat werkt gemakkelijk en is niet zo duur in aankoop qua stof. Babyjasjes, mutsen en sjaaltjes, kleedjes, broekjes en truitjes, slaapzak, eigenlijk kan je alles in fleece maken en het is gemakkelijk om mee te werken.
Ik heb zo een klein notaboekje altijd bij de hand en soms komt er ineens en idee voor een patroontje naar boven en dan moet ik dat snel optekenen. Thuis probeer ik dan een patroon ervan te maken en frutsel ik wat ineen. Ik zie het helemaal zitten om dat te doen! Ik weet alleen niet hoeveel stuks ik zou moeten 'voorzien'. Stel je voor dat je een hele stapel maakt en je krijgt niks verkocht, of net omgekeerd, dat je te weinig hebt en na een uur al uitverkocht bent en dan sta je daar te niksen en kan je je kraam opdoeken...
Vandaar ga ik dit jaar al even kijken en vraag ik even na bij mensen die daar nu staan hoe zij dat organiseren.
Binnenkort is er een 'stoffenbeurs' in antwerpen. Daar ga ik ook naartoe, misschien kan ik daar stoffen aan goedkopere prijzen indoen. En verder heb ik gehoord dat de stoffen op de markt in utrecht (NL) stukken goedkoper zijn dan hier in belgië, dus daar plan ik ook naar toe te gaan!
sorry dat ik zo laat antwoord, maar thuis hebben we geen internet meer omdat de pc stuk is. maar binnenkort (enfin ja, binnen 3 maand ofzo) verhuizen we naar ons nieuw huis en schaffen we ons ineens een nieuwe pc aan en internet!

groetjes
hilde

ps hoe oud zijn jouw kindjes?

NE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor NE » 12 nov 2003, 19:29

Hey Hilde,

Ik vermoedde al dat je Zappybaby bezoekt vanop de pc op je werk.
Sèg, die verhuis is ook spannend, hè. Dat zal je toch ook opslorpen, niet?
Ivm de kerstmarkt: welke ideeën hebben die andere stands dan? En moet het echt ¿kerst¿ zijn?
Zo te horen loop je al over van de ideetjes.
Persoonlijk zou ik niet alles in fleece maken; een slaapzak bv. zou ik nooit van fleece kopen maar wel in een natuurlijk materiaal. Ik wed dat je ook andere stofjes goedkoop op de kop zult kunnen tikken.
En ik zou niet teveel stuks voorzien, maar zorgen voor veel variatie. Zo kan jij zien wat de mensen willen, wat interessant is voor latere ¿projecten¿. Het zou toch sjiek zijn moest je na een uur al uitverkocht zijn, hè!
Wat die stoffenbeurs in Antwerpen betreft, kan je mij het adres en de datum van gebeuren doorgeven?
Groetjes,
NE

Mijn kindjes zijn 3j4mnd en 9mnd.

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 17 nov 2003, 08:25

hoi!
inderdaad, ik computer vanop het werk...
sorry maar ik zie nu dat ik al eens eerder naar de leeftijd van je kindjes gevraagd had! Is jouw gezin compleet, of zouden er nog kindje(s) komen? Wij willen er graag vier.
Die stoffenbeurs is op vrijdag 28 november van 9.30 tot 17u in het bouwcentrum van antwerpen!
Ik heb het net opgezocht op internet: www.stoffenbeurs.nl
Wie weet kom ik je daar dan eens tegen? Ik ga er samen met een vriendin naar toe, ik moet gelukkig nooit werken op een vrijdag en de kinderen kunnen bij hun oma terecht die dag!
Wat je zegt is inderdaad waar: als ik genoeg variatie breng, kan ik zien wat het meest 'succes' zou hebben.
Ik heb wel een slaapzak voor mijn meisje gemaakt in fleece en daar slaapt ze toch heerlijk in, het is wel gevoerd met een katoentje aan de binnenkant. Maar waarom zou jij geen fleece slaapzak gebruiken?

Ons verhuis is wel spannend. We hebben een nieuwbouw gezet, momenteel zijn ze bezig met het bezetten van de muren. Nu begint het er pas 'echt' uit te zien! iK kijk alleen heel erg op tegen de eigenlijke verhuis: alles in dozen steken, versjouwen, alles weer uithalen,... en vooral omdat we de kinderen dan het hele weekend zullen laten logeren, dat hebben ze nog nooit gedaan! Dus daar kijk ik niet naar uit. Maar ik wil wel heel graag in ons neiuwe huis wonen! Eindelijk plaats en ruimte en een mooie tuin, en een grote keuken en een grote tafel, en ieder zijn eigen kamer (voorlopig slaapt de kleinste nog op onze kamer),en..en..en...

groetjes
hilde

Gast

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Gast » 17 nov 2003, 08:54

Hallo Hilde,
Toen onze kinderen klein waren naaide (en breide) ik ook alle kinderkleding zelf. Onze zoon vond dat heel leuk en zat toen ook heel dikwijls op mijn schoot bij het stikken. Toen hij een jaar of 1o was, zigzagde hij zelfs alle stukken helemaal alleen (onder toezicht natuurlijk) Onze dochter, daarentegen heeft nooit interesse getoond voor het naaien.

NE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor NE » 18 nov 2003, 13:09

Hey,

Of er nog kindjes komen? Laat maar komen!
Neen, ik hou er niet van om daar een getal op te plakken, begrijp je.
Een fleece slaapzak, dat lijkt mij zo ¿zweterig¿. Misschien dat ik mis ben -zeker al ¿ie gevoerd is- maar toch zou ik dat nooit kopen, denk ik.
Ik hoop dat je in Antwerpen mooie stofjes aan goedkope prijzen vindt. Heb je al een beetje een gedacht van gangbare prijzen? Zodat je je zeker niet in ¿t zak laat zetten. En zie dat je op voorhand al een beetje uitrekend hoeveel stof je waarvoor nodig hebt, en hou goed de modelletjes die je wil maken in je achterhoofd. Waarschijnlijk ga je ginder nog vele ideetjes opdoen.
Ik ga niet naar Antwerpen, te omslachtig, en ik ben toch niks aan¿t maken. Dan is het wat te zot, hè.
Maar jij moet zeker profiteren van de solden na deze winter. Winterstoffen zijn zowiezo duurder dan zomerstofjes, dus, zeker gaan neuzen op markten èn in winkels.

Ja, als ze de muren bezetten, krijgt het huis vorm, hè, alleen vond ik dat zo een zootje!! Alles hangt vol, het is vochtig, ..
Tja, en die eigenlijke verhuis, dat is geen lachertje, dan zie je pas hoeveel je allemaal hebt en wat je toch allemaal bijhoudt!!
Bij mij was dat toch zo. Ik kan eigenlijk moeilijk iets weggooien, maar op een bepaald moment kon het me niet meer schelen en toen heb ik allerlei prul weggegooid.
Even doorbijten zou ik zeggen, het zal de moeite lonen!
Wij wonen nu ½ jaar in ons nieuwe huisje. EINDELIJK!!
Is dat niet moeilijk dat de kleinste bij jullie op de kamer slaapt? Wij hebben dat bij de eerste ook een tijdje gedaan, maar op een gegeven moment moesten wij letterlijk over de grond kruipen zodat hij ons niet zag. Voor een tijdje is dat grappig, maar niet te lang, hé.
Zo, ik ga eens wat verderdoen.
Groetjes,
NE

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 18 nov 2003, 14:14

hoi
ik ga snel nog een antwoordje typen, want na vandaag zit mijn 'werkweek' er weer op en ben ik de rest van de week weer thuis.
Ik ben wel een beetje op de hoogte van de prijzen van stoffen, het is een beetje een bijkomende hobby: ik kan uren rondlopen in een stoffenwinkel, ideeën opdoen...en ik ken de meeste stoffenwinkels in de buurt van mijn huis en werk ondertussen wel (en zij mij ook hihi).

Ik ga zeker naar de stoffenbeurs: ik heb nl nog een paar gratis treinkaarten, dus de reis erheen zou me zowiezo niets kosten, enkel de inkom van de beurs (¿1,5).

Inderdaad: ik sla meestal een voorraadje stoffen in op het einde van het seizoen als het solden zijn. Ik heb nu een stapeltje zomerstofjes klaarliggen voor volgende zomer. Maar nu zal ik inderdaad wat meer moeten voorzien als ik allerlei wil maken voor te verkopen.
Omdat ik zoveel maak, ken ik ondertussen de nodige meter stof per kledingstuk vanbuiten. Dat is wel gemakkelijk, maar ik vind het ook niet erg om 'overschotjes' te hebben. Ik kan er toch altijd wel iets mee doen, al is het poppenkleedjes maken.

Genoeg gepalever over die stoffen, dadelijk ga je nog denken dat ik aan niets anders denk..

De kleinste slaapt dus nog op onze kamer (is ondertussen 13maand) en inderdaad: soms moeten we muisstil zijn dat ze niet wakkerschiet. Maar ze is daar wel gemakkelijker in dan onze oudste. Die wou onmiddellijk bij ons komen liggen als hij ons nog maar zag. Bij ons dochtertje helpt het meestal als ik gewoon een kus ga geven en haar terug onderdek dat ze blijft liggen en terug inslaapt.
Maar we kijken er wel naar uit om haar in een eigen kamer te leggen. We wouden de twee oorspronkelijk op 1 kamer leggen, maar het heeft lang geduurd eer de kleinste doorsliep (schrik dat de oudst wakker zou worden), vandaar ligt ze nog bij ons. We hebben 3 slaapkamers, maar één ervan hebben we bureau gemaakt (pc, boekenkasten). Maar omdat we nu nog maar een paar maandjes in dit huis blijven wonen heb ik de moed niet om heel die kamer te her-inrichten tot slaapkamer voor haar. Dus ze blijft voorlopig maar bij ons...

jij hebt dus ook nog maar net gebouwd en net verhuisd. ik kan me al wel eenvoorstelling maken van de opluchting in je 'eigen' huis te wonen. Ik kan niet wachten...
Ik ben helaas ook zo een 'verzamelaarster', kan niets wegdoen...Maar ik begin stilaan vanalles op te rommelen: kleerkasten zijn al uitgepluisd en alles wat ik 2 winters of 2 zomers niet gedragen heb ging onherroepelijk weg. Plots hadden we een halve kleerkast plaats gewonnnen. En zo ben ik stuk per stuk dingen aan het wegdoen...

Toen voor het eerst thuis wegtrok nam ik 2 kartonnen dozen en wat kleren mee naar mijn kamer in leuven. Na een jaar verhuisde ik naar een klein appartement: het werden al 2 volle auto's te verhuizen. Na 2 jaar verhuisden we naar dit huis: hoeveel 'gerief' ik in dat kleine appartement had kunnen krijgen was onvoorstelbaar! En nu is het nog erger: we gaan geloof ik 2 verhuiswagens nodig hebben om de inboedel van ons kleine huis te verhuizen, Bah! ik zie er echt tegenop!

enfin, nu wat verderwerken!
tot volgende keer !

HE

Sophie

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Sophie » 18 nov 2003, 18:15

Ik wilde even vragen aan HE, je bent van de buurt van Leuven, wat vind je van de stoffenwinkel Pauli in Leuven? Ik vind die heel goedkoop in vergelijking met stoffenwinkels in Antwerpen - klopt dit? Ikzelf ben van Antwerpen, maar ben op zoek naar iemand die mij af en toe kan helpen met de basisprincipes van het naaien. Kan iemand me helpen, eventueel via mail?

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 21 nov 2003, 16:29

dag Sofie,
Pauli is inderdaad goedkoper dan andere stoffenwinkels. Maar je moet soms toch ook opletten dat je toch wel kwaliteitsstof koopt. Als het té geodkoop is, is de kwaliteit meestal ook iets minder. Alhoewel ik bij Pauli eigenlijk nog niets te klagen heb gehad. Ze hebben ook heel erg veel keuze, dat vind ik wel leuk. De stoffenwinkel op de vismarkt is van iets betere kwaliteit, maar eigenlijk te duur. Enkel als ik echt iets speciaals wil maken, ga ik daar eens kijken..Er is ook niet zo heel veel keuze, maar wel een vriendelijke bediening.
Ik wil je wel helpen met naaien, als je wat wil weten vraag het me dan maar!
groetjes
hilde

Sophie

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Sophie » 22 nov 2003, 13:38

bedankt HE voor je antwoord en je aangeboden hulp. Alleen zoek ik nog wat meer tijd om meer te kunnen bezig houden met naaien. Maar je hoort me nog.

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 01 dec 2003, 09:36

Nu heb ik toch wel ongeloofelijk BRUTE PECH gehad zeker!!! Ik verheug me zolang om naar die stoffenmarkt te gaan en ik regel alles netjes dat ik op mijn gemak ernaartoe kan gaan! En dan vallen er ineens 3 zieken thuis: man en 2 kinderen ziek en dees kan dus lekker thuisblijven!!! Bah! Heb dus echt een rotweekend achter de rug en ben er nog steeds slechtgezind om!
HE

NE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor NE » 02 dec 2003, 13:22

Oei He,

En ik dacht 'k moet dringend eens horen hoe het ermee staat.
Tja, kan gebeuren. Probeer het naast je neer te leggen, je hierover druk blijven maken toch geen zin en maakt het alleen maar erger.
Er komen nog wel kansen. En binnenkort zijn de winterkoopjes daar. Sla dan je slag maar thuis.
Heb je het berichtje van Mieke 'lapjesmarkt' gelezen? Dat wist je misschien al?
Hopelijk zijn ze thuis aan de beterhand. Verzorg jezelf maar goed zodat je zelf niet ziek wordt, hè.
Zo, ik hoor nog wel van je.
Groetjes,

Ne

ERENT

kinderkledij/atelier

Berichtdoor ERENT » 04 dec 2003, 11:36

Hallo iedereen,
Graag had ik meer informatie gehad over het volgende:
We zijn een carnavalgroep en we zijn hopeloos op zoek naar fluo-oranje stof (zoals van het type signalisatie werkkledij) voor ons kostuum dit jaar. We zijn reeds verschillende winkels afgelopen maar nergens was dit nog beschikbaar. We zouden ongeveer 50 nodig hebben. Daarom hadden we graag eens gepolst of jullie kunnen helpen op dit vlak. Weten jullie waar dergelijke stoffen te vinden en hoeveel bedraagt de prijs ongeveer per meter? Laten jullie ons snel iets weten via mail of via m'n gsm-nummer? Alvast vriendelijk bedankt!¨
PS: khoop echt dat jullie me kunnen helpen want we worden helemaal hopeloos ;-)

groeten

Erent Leunens

gsm: 0479/84 97 00
email: erentleunens@yahoo.com

Els

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Els » 06 dec 2003, 16:28

Hallo He,
Ik volg sinds dit jaar avondles snit en naad wat ik met veel plezier doe. Ik ben eigenlijk op zoek naar een paar gemakkelijke patroontjes voor kinderkleedjes.Simpele broekjes,overgooiertjes en rokjes.Wat ik verder gelezen heb is dat je ook graag snuffelt in stoffewinkels of markten. Er is een fabriekswinkel van stoffen in Alken en vrijdagsvoormiddag is er altijd intressante markt in Maastricht.

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 08 dec 2003, 07:38

hoi
ik had even een baaldag, maar dat was snel weer over hoor... Het viel me gewoon niet mee afgelopen maandag. Eigenlijk was ik zelf ook ziek geworden, maar toch maar gaan werken, en bovendien 's morgens nog een kleine botsing gehad met de wagen. Op zo een dag denk je dan: was ik maar beter in m'n bed gebleven.
Maar binnenkort gaan we inderdaad eens naar de stoffenmarkt in Utrecht of maastricht, of we wachten gewoon even de koopjes af in januari.

Erent, ik zal vanmiddag eens kijken in de stoffenwinkel hier in de buurt, ik laat het je weten of er iets bijzit wat je zoekt...
Probeer eens die stoffenfabriek in Alken, of op de markt? Als ik iets zie wat kan dienen, laat ik het je weten!
groetjes
HE

Sophie

kinderkledij/atelier

Berichtdoor Sophie » 08 dec 2003, 19:19

wanneer is die markt in maastricht, is dat elke week of is dat specifiek een stoffenmarkt op een welbepaalde dag?
ik heb nog een ander adres voor stoffenverkoop, misschien toch interessant "opruiming van een enorme voorraad van stoffengrothandel aan groothandelsprijzen..." Hoogboomsesteenweg 35 kapellen elke zaterdag van 9u tot 18h - is er al iemand geweest en was het de moeite?

HE

kinderkledij/atelier

Berichtdoor HE » 09 dec 2003, 08:18

hoi ELs, ik heb veel patroontjes voor kinderkleedjes, eenvoudige dingetjes, ook wat moeilijkere...wat zoek je eigenlijk, welke maat vooral (voor zomer/winter), ik kan je wel wat opsturen als je wil. De meeste patronen haal ik uit 'knippie baby' Dat komt 2 keer per jaar uit: een zomernummer en een winternummer. Er staan echt wel prachtige dingen in, van gemakkelijk tot moeilijk. En het fijne is dat als je 1 basispatroon hebt voor een kleedje of broek, dat je mits enige fantasie er zelf variaties op kan maken. Zo doe ik dat tenminste altijd.

Sophie, ik denk dat die stoffenmarkt in Maastricht op vrijdagvoormiddag is. Maar ik ben er zelf nog nooit geweest, maar het schijnt echt de moeite te zijn. In januari ga ik zeker eens kijken.

groetjes
hilde

Terug naar “Tijd voor jezelf!”