Was deze week maar gauw voorbij

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
Gast

Was deze week maar gauw voorbij

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 07:27

Dan is mijn huis weer van mij en mijn kindjes.

Dan hoef ik mij niet druk te maken om een verwend nest dat hier de boel loopt te verzieken en alleen doet waar het zin in heeft.

Dan hoef ik er niet meer voor op te draaien want de papa die gaat vrolijk werken deze week en laat verwend nest aan mij over.

Gast

RE: Was deze week maar gauw voorbij

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 07:53

allé vooruit, weer een ongewenst kind uit een vorig huwelijk. Onverantwoord van de vaders om hun kind bij zo een vrouw achter te laten. Mijn zoon zit ook met zo een 'stiefmoeder' opgescheept. Ik heb gezegd dat hij het zelf met zijn vader moet oplossen maar dat mijn deur voor hem open staat. Bij de papa (die ook altijd gaan werken is of gaan tenissen of naar't voetbal....)is hij blijkbaar ook 'onhandelbaar' maar bij ons is hij voorbeeldig, hoe zou dat komen?
Binnenkort gaat mijn zoon vragen om het co-ouderschap te veranderen in een regeling waarbij hij enkel nog om de 2 weken een weekend bij zijn vader gaat, ik vind het jammer en het gaat organisatorisch veel van ons vergen maar nog erger dat hij zich ginder opsluit in zijn kamer en de dagen aftelt dat hij weer naar hier mag komen.

@ opstartster

Berichtdoor @ opstartster » 27 dec 2007, 08:20

had je eerder aan moeten denken he en een man moeten nemen zonder kind!!!
ik vind je reactie echt ondermaats hoor!
dat kind is waarschijnlijk verwend omdat hij zo veel moest meemaken door de scheiding!!
Ocharme da dutske dat er nu bij jou rondloopt :(

aan de opstartster

Berichtdoor aan de opstartster » 27 dec 2007, 09:15

Ach trek het je niet aan wat de vorige neerschrijven. Ik begrijp je best. T'is gewoon een kwestie van in welke situatie je zit. Mochten mensen maar meer begrip hebben voor elkaars situatie. Probeer wel te relativeren want jij bent volwassen en een kind is een kind. Liefs en veel sterkte!

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 11:01

Ik hoop dat jouw 'kindertjes' later zodanig puberen dat je je laatste grijze haren uittrekt van miserie. Wedden dat het dan ook de schuld zal zijn van de oudste zoon van je man?

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 11:43

Ik zit momenteel in dezelfde situatie als de opstartster en eerlijk gezegd tel ik ook de dagen af...

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 12:59

De vader kan er maar mooi aan 'ontsnappen' door te gaan werken en laat de opstartster ermee zitten.

Wedden dat hij zijn kind zelf nog niet eens aankan ?

Maar het is wel de stiefmoeder die de emmer over zich heenkrijgt.....

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 17:53

Pfft, 08.53h weet dus blijkbaar dat de situatie bij de stiefmoeder van haar zoon hetzelfde is als bij haar zoon ? Waaruit maak je dat op misschien, want zoveel heeft ze toch niet gezegd ?

Alleen dat ze opgelucht zal zijn als de kleine terug is naar zijn moeder. Is ze daarom een slechte stiefmoeder misschien, daar weet jij toch helemaal niks van ?

En een kind dat bij de ene ouder onhandelbaar is en bij de andere voorbeeldig ? Dat kan ik moeilijk geloven hoor, maar ja, jij bent de mama, en ik denk dat jij je ogen nogal gemakkelijk sluit.
Overigens blijkt nergens uit dat jij ook nog kinderen hebt, en dat is wel een totaal andere situatie dan alleen maar dat ene kind te hebben hé !

Veel succes met je zoon zijn pogingen om de co-ouderschap te veranderen. Ik zou wel eens willen weten hoe oud hij is. En hoeveel alimentatie jij dan plant te vragen (in die volgorde, ja!)

Heb jij ook de zorg van een ander kind ?
Je zou wel anders piepen

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 07:10

18:53 er is geen haar op mijn hoofd dat aan alimentatie gedacht heeft, ik heb van geen enkele man een cent nodig. Mijn zoon is bijna 14.

En je kan moeilijk verwachten dat een 'stiefmoeder' die blij zal zijn als haar stiefkind weer uit huis is, ook een beetje haar best zal doen om het aangenaam te maken voor dat kind. Denk je nu echt dat hij niet voelt dat hij niet welkom is?
Leg me nu eens uit waarom ik anders zou piepen mocht er nog een kind zijn, zou mijn oudste dan teveel zijn?? Het grote verschil is dat het HAAR kind niet is en zij die jongen ervaart als 'last' en 'indringer'.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 07:50

ik snap niet dat er zo een mensen bestaan zelf ben ik ook stiefmoeder en ik tel de dagen af tot mijn stiefzoontje hier terug bij ons is.ik mis hem verschrikkelijk.hij is ook niet de makkelijkste maar is en blijft een kind.doe wat meer moeite en zij zullen dat ook doen.ik zou zo niet bij een man kunnen blijven als ik steeds iets tegen mijn zin moest doen.als je van je man houd hou je ook van zijn kinderen.en mijne man is er nooit door zijn werk en ik heb zelf 2 kinderen.een meer of minder is toch niet erg.en ja ik zorg voor zijn zoon.maar hij gaat toch ook hard werken om ons te onderhouden.ik werk ook maar ben er altijd voor de kids.

stiefmoeder

Berichtdoor stiefmoeder » 28 dec 2007, 07:56

Euhm, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben ook blij als mijn stiefdochter terug naar haar mama vertrekt. En met de hand op het hart: wij (want ik ben ervan overtuigd dat dit voor héél veel stiefmoeders geldt) doen wél ons best om de tijd met onze stiefkinderen aangenaam te houden. We doen immers niemand plezier met een onaangename sfeer. En de man die we zo graag zien, willen we niet kwetsen door zijn kind(eren) ongelukkig te maken. Maar de omgang met je stiefkinderen ligt zo ver af van het vanzelfsprekende in de relatie met je eigen kinderen. Mijn stiefdochter is een heel braaf kind. Echt niks vervelends, maar zo 'anders' dan ik en daarom voor mij zo moeilijk om te begrijpen. Dat maakt de tijd dat ze bij ons verblijft moeilijk en vermoeiend. En soms zijn we dat voortdurend ons best doen en het schuldgevoel wanneer we een steek laten vallen gewoon effe beu. Mogen we dat aub af en toe eens luidop zeggen zonder dat daar meteen een vergelijking met de stiefmoeders uit de sprookjes op moet volgen? Toen ik het eens met m'n zus had over mijn rol als stiefmoeder en hoe aardsmoeilijk ik die vind, zei ze: 'Och, maak je daar maar niet te veel zorgen in. Als ik zou scheiden en mijn ex gaat samenleven met een andere vrouw, zou ik allang blij zijn dat die mijn kind er bij wil nemen. Want dat kind is alleen mijn verantwoordelijkheid en die van mijn man. Daar hoeft strikt genomen niemand voor op te draaien.' Nah! Dat vond ik nog eens gesproken van mijn zus!
Dus moeders: aub niet te veel kritiek op ons, stiefmoeders. De meeste van ons zijn ook moeder, dus we worstelen zelf het hardst van al met de strijd in onze gevoelens. En als de verwijten dan toch op jullie lippen branden: was het dan wel verstandig dat jullie beslisten om kinderen te maken met een partner waarmee je toch niet je hele leven zou samenblijven?

aan hierboven

Berichtdoor aan hierboven » 28 dec 2007, 08:04

was het wel verstandig om een kind te maken me iemand dat je mee samen zou blijven.ja amaai precies of ge weet da opvoorhand.dan zou het makkelijk zijn .dan had ik nog geen kinderen gehad.ik bn onthaalmoeder en ik zorg nog eens elke dag voor kinderen die niet van mij zijn.dus met die praatjes ze trekt niet op mij.ik heb ook een eigen zoon die niet op mij trekt moet ik die dan ook niet hebben ofwa.ik heb ook een vrendin die zo doet gelijk jullie.en als ik daar op bezoek ben zwijg ik wijselijk.maar ik vind het zielig voor de kinderen als ze op hun donder krijgen terwijl ze iets verkeerd doen.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 08:17

Aha !!!!

Dus de gescheiden mama's die mogen:

'amai, precies of ge weet dat op voorhand'

zeggen.

Maar als stiefmoeder moet je wel alles op voorhand weten, hé ?
Dat alles in het begin rozengeur en maneschijn is, tot jij zelf kinderen krijgt en dat dan de ex en haar kind ineens 360 graden draaien uit jaloezie en dan plezier scheppen in het verzieken van jouw gezinsleven, want wat zij niet hadden, dat mag jij ook niet hebben ?

Voilà zie, nu hebben jullie het zelf gezegd !

By the way: Als mij kind iets verkeerd doet krijgt het op zijn donder, iets mis mee ?

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 28 dec 2007, 14:35

Ik ken al die situaties van hierboven maar al te goed. ik was samen met een schat van een man maar door toedoen van zijn dochter (10 jaar oud), zijn we begin deze maand uit elkaar gegaan. Het meisje was bij haar moeder oververwend, kreeg eigenlijk dan ook van haar papa altijd gelijk en waar we ook gingen, het moest altijd haar gedacht zijn of ze zat hysterisch te wenen. Zelf heb ik 2 kinderen (9 en 7 jaar) en ik moest lijdzaam toezien dat mijn zoontje geterroriseerd werd door haar. Het moment dat ik mijn hielen gedraaid was, deed ze hem pijn en krijg hij alle schuld. Mijn zoontje moest haar maar gerust laten, miss wou alleen spelen met mijn dochter en mijn zoontje werd volledig uitgesloten. Uiteindelijk is onze relatie daarop gesprongen want telkens zijn dochter naar hier kwam, lagen wij overhoop.

stiefmoeder

Berichtdoor stiefmoeder » 28 dec 2007, 14:38

Aan 'aan hier boven': heeft er mij nu iemand horen zeggen dat ik mijn stiefdochter op haar donder geef?!? Integendeel: zelfs al vind ik dat daar aanleiding toe is, dan laat ik dat netjes aan mijn vriend over. Ik durf het immers niet aan om kritiek te hebben, juist omdat ik het zo moeilijk vind om in te schatten wat haar kwetst en wat niet. Net het feit dat ik soms op mijn tanden moet bijten, maakt het voor ons allemaal (lees: mijn vriend, zijn dochter en ik) moeilijk om ons gewoon op ons gemak, 'thuis' te voelen en daarom ben ik dus best een beetje opgelucht dat ze straks weer naar haar mama vertrekt. En tegelijk ben ik ook trots op ons (dus ook op haar), omdat we het er deze week uitstekend vanaf hebben gebracht en best ontspannen met elkaar zijn omgegaan. Pluim op onze hoed!

En met alle respect: stiefkinderen zijn echt van een andere orde dan kinderen die je als onthaalmoeder over de vloer krijgt. Hoewel ik al een tijdje niet meer voor andere kindjes zorg (van voor de tijd dat ik zelf kinderen had), herinner ik me nog best hoe dat voelde. Die kinderen behandelde ik als zeer kostbaar goed. Bij mijn stiefdochter heb ik het gevoel dat ik daar nog zorgzamer mee moet omgaan, omdat zij, haar moeder, en ook de buitenwereld ('aan hierboven' mag zichzelf daar gerust bijrekenen) me niet hetzelfde krediet geven als de ouders van de kinderen waarop ik paste.

Wat de discussie betreft over moeders/stiefmoeders en wie het beste voorheeft met de kinderen, wil ik alleen maar zeggen dat we allemaal maar mensen zijn. de stiefmoeders hebben het zichzelf allicht moeilijk gemaakt door verliefd te worden op een man met kinderen. De moeders (en vaders) die hun partner verlieten, hebben de gevolgen misschien wat onderschat toen ze hun relatie opgaven? Punt is dat we allemaal ons leven moeten leiden, of ons dat nu soms zwaar valt of niet. En wanneer we alles effe te veel vinden, is het gewoon fijn om hier stoom af te laten. Dan kunnen we weer verder, ook al krijgen we bakken kritiek over ons heen.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 16:53

Het blijft altijd voor alle partijen een moeilijke situatie. Zowel voor de kinderen als de stiefmama's/papa's. Het is niet jouw kind, maar toch zorg je er zo voor en geef je het alle liefde zoals het jouw kind zou zijn...Wetende dat als puntje bij paaltje komt ,je altijd op de tweede plaats zal staan. Wat volledig normaal is! Maar dat neemt niet weg dat het emotioneel niet altijd gemakkelijk is.
Aan diegene die hierboven zei, " dan had je maar nooit met iemand met een kind moeten beginnen,.." sorry maar dat is zever!
Dat wil dus zeggen dat mama's en papa's ook nooit eens mogen klagen over hun kinderen ,dat het soms lastig is, want die wisten toch ook op voorhand dat ze aan kinderen begonnen.
En je weet nooit waaraan je begint,..tenzij je het al eens meegemaakt hebt.

ik ben aan hierboven

Berichtdoor ik ben aan hierboven » 30 dec 2007, 14:52

aan 15.38 ik lees terug en heb het verkeerd gezegd ik vind het erg als de kinderen op hun donder krijgen als ze in haar ogen iets verkeerd hebben gedaan terwijl de kinderen niets doen.weet je als je zegt da op hun donder geven doe ik niet da laat ik aan de vader over da bedoel ik ook zo weer niet.als je zo zit zou het gelijk hier moeten gaan gewoon leven en niet op uw tenen moeten lopen.gewoon zijn kinderen opvoeden zoals je bij jouw kinderen doet.ik zeg niet dat alles hier perfect gaat we hebben ook soms woorden over de kinderen .maar toch gaat het goed.en als jij vind dat de kinderen stout zijn mag jij da zeggen ik doe da ook ze.maar die kinderen waar ik het over heb die durfde niet te bewegen of ze kregen op hun donder en dan wil ik zeggen.als je zo moet leven hele weken en weekenden.stop er dan mee das voor beiden beter.je kan niet van de vader of moeder verlangen dat ze hun kinderen niet meer willen.en ik zeg niet dat jij zo bent he.maar er zijn er genoeg echt waar.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 18:22

Blijf van getrouwde mannen met kinderen weg en uw probleem zou er niet geweest zijn!

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 18:28

....zegt de aan de kant gezette madam met kinderen....

Toch jaloers ?

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 20:39

Ik ben niet aan de kant gezet en zal dat ook nooit worden.
En jaloers op een del die nu denkt dat ze het groot lot gewonnen heeft ,zeker niet! Binnenkort wordt jij weer gedumpt. Speel nu maar kindermeisje over zijn kinderen die je mogen pesten hoor want jij zal altijd op de zoveelste plaats komen.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 21:30

als gij zo denkt ale dan zegt meer over jou dan over mij
stomme geit

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 21:59

Haha, er zijn er al twee die zich aangesproken voelen !

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 08:03

twee stomme geiten dus :hihi

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 08:16

vooral die ene die met een andere madame haar lastposten zit! lololololol

Bea

Berichtdoor Bea » 31 dec 2007, 19:14

Ik heb zo vaag de indruk dat al degenen die hier berichtjes komen posten met kinderen van een ander zitten, of heb ik het nu mis ?

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”