Samen Kerst vieren?

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
Fien

Samen Kerst vieren?

Berichtdoor Fien » 21 dec 2007, 20:59

Hallo,

ik heb een vraagje. Ik ken mijn nieuwe vriend nu iets meer dan 1 jaar, we zijn sinds 6 maanden effectief 'samen'.
Hij heeft 2 kinderen, ik 1. De kinderen weten nog steeds niet van zijn/mijn bestaan af.
Ik weet dat er geen 'officiele tijden' ;) bestaan ivm het vertellen aan je kinderen en ze ontmoeten, maar wat vinden jullie?
Is het te vroeg om die stap te zetten?
Zouden jullie het aandurven om in deze situatie samen Kerst te vieren of Oud en Nieuw? Ik heb het gevoel dat mijn vriend bang is om aan z'n kinderen te vertellen dat er iemand nieuw is in zijn leven. En ik zie mezelf volgend jaar met Kerst in exact dezelfde situatie zitten.

Wat vinden jullie ervan? Hoe lang duurde het bij jullie voor je aan zijn/haar kinderen werd voorgesteld?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, tips, raad,...

Fien.

Fien

RE: Samen Kerst vieren?

Berichtdoor Fien » 23 dec 2007, 10:40

Echt niemand die hier iets zinnigs op kan zeggen? ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 23 dec 2007, 14:20

dit is absoluut een goed moment om elkaar voortestellen, een nieuw jaar een nieuwe start, veel geluk ermee

Laya

Berichtdoor Laya » 24 dec 2007, 06:52

Ik heb mijn tienerzoon vrijwel meteen aan mijn 'vriend' (intussen man) voorgesteld. Niet zo van: 'kijk zoon, dit is nu mijn nieuwe vriend' maar eerder: 'ik heb een leuke man leren kennen, wat zou je er van vinden als we samen iets gingen doen zodat je hem ook kan leren kennen?'
Voor mij is er geen toekomst in een relatie als het niet klikt met mijn zoon, daarom zou ik ook geen maanden kunnen wachten om hem aan mijn nieuwe partner voor te stellen.

Of dit kan hangt natuurlijk af van je relatie met je kinderen, hun leeftijd, ...

Niet langer wachten zou ik dus zeggen en veel succes!

Fien

Berichtdoor Fien » 24 dec 2007, 09:47

Dank jullie wel voor je antwoorden!
Mijn zoon is 6, zijn kinderen zijn 10 en 13. Hoe ouder ze zijn, hoe moeilijker het wordt vermoed ik?

En ja, ik zit inderdaad met serieuze twijfels over de toekomst van onze relatie
:(

Gast

Berichtdoor Gast » 25 dec 2007, 09:05

Dat ligt heel erg aan het karakter van de kinderen zelf. Ik was 11 toen mijn ouders scheidden en ik heb het de nieuwe partners heel moeilijk gemaakt! Mijn zoon is daarin veel verstandiger dan ik, toen. Ik ben wel altijd heel open met hem geweest en heb hem altijd laten voelen dat de nieuwe partner geen bedreiging vormde voor hem want hij bleef mijn nr 1. De tips die ik zou geven: probeer geen nieuwe mama te zijn voor zijn kids, bemoei je niet te veel met de manier hoe hij zijn kids wil opvoeden en zorg ervoor dat niet alle aandacht naar jou gaat zodat ze zich niet buitengesloten voelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 11:05

Ik ben heel snel open geweest tegen mijn kinderen, inderdaad in de zin van: samen dingen beginnen te doen. Wat wel tot gevolg heeft dat je er direct veel serieuzer voor gaat, anders doe je dit niet. Kinderen elk jaar iemand nieuw leren kennen die dan na een tijd weer weg blijft is toch niet onze bedoeling hé...

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 14:29

Wij hebben na 6 maanden gezegd dat we een koppel waren,maar eigenlijk kende ik hen, zowel de papa als de kinderen al toen de papa nog getrouwd was met hun mama, en ik heb ze de hele tijd wel gezien... alleen deden man en ik niet romantisch, en wisten de kinderen dus niet dat er meer was...

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”