jullie mening graag???

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
d

jullie mening graag???

Berichtdoor d » 02 jan 2008, 11:41

hoikes,

begin oktober werd ik gewaar dat mijn man me ontglipte en ja hoor! na 14 dagen kwam het eruit, hij is verliefd op een andere vrouw een collega,
na heel veel gepraat en gehuil en is ie half december bij haar gaan wonen.
Hij laat een huwelijk van 18 jaar en 4 kleine kinderen achter.
Nu is ie wel alle dagen hier voor de kids zegt ie want tussen ons is het helemaal op!
maar komt welke elke dag naar hier want daar voelt ie zich toch niet thuis en hij wil terug komen maar kan daar geen tijd op plakken.
nu hij een andere relatie heeft met haar ziet ie wat ie in die 18 jaar met mij heeft gemist en daar praten we dan ook over.
hij onderneemt geen stappen zoals scheiden, of iets op papier zetten of zijn adres veranderen.
onze kinderen lijden hier heel erg onder want hier is nooit ruzie of zo geweest ineens woeps is papa weg! en ze zijn heel opstandig en brutaal hun manier om tegen hem te zeggen we gaan niet akkoord papa!!

hij wil geen co ouderschap of de kids mee naar haar nemen want dat willen ze niet. hij mag ze elke dag zien hier bij ons en daar zijn we samen overheen gekomen.

kerstmis en oud en nieuw heeft ie bij ons gevierd.
er zijn weer wat woorden gevallen en bij mij weer veel tranen!

komt hier wel verkondigen hoe fantastisch zij wel is en ik kan precies niets goeds meer doen.
maar hij is hier wel elke dag zelfs deze morgen om half 9 al!

nu heb ik hem gisteren in een mail gezegd
wat er volgens mij allemaal mis is gelopen met onze relatie en dat ik misschien nog een kans verdien als vrienden, en dat wij (zijn gezin) een stapje opzij zetten zodat hij een beslissing kan nemen en dat wij onverwaardelijk van hem houden.

want heb hem half december aan heb gevraagd om te beslissen en hij is toen gegaan maar hij zegt dat ik heb hem in haar armen heb gedreven want hij wou niet weg!!! waarom komt ie dan niet terug???? hij zei dat ik mijn ogen maar had moeten sluiten!! dit doet me erg veel pijn!!
weet wel dat er meningen gaan zijn die zeggen dumpen die man!
maar 18 jaar, 4 kinderen en een koopwoning is niet zo simpel om het knopje bij mij gewoon om te draaien( bij hem blijkbaar wel).

heb natuurlijk geen antwoord gehad op mijn mail!

neem dus echt afstand (proberen toch) ga het voor mijn kids doen en als ie terug komt okee bonusje maar anders moet ik toch verder.

groetjes d

Gast

RE: jullie mening graag???

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 12:08

Ik heb jaren geleden in dezelfde situatie gezeten. Was hij thuis dan wou hij naar haar, was hij daar dan wou hij naar huis. Onze zoon was een jaar of 4 maar die nam hij zelden mee want hij was bij haar niet welkom. Hij zat serieus in de knoop! Hij zei me zelfs dat ik niet moest boeten voor zijn daden en wou me onze nieuwbouwwoning schenken mocht hij me verlaten.
In tegenstelling tot jouw man heeft hij nooit de schuld bij mij gelegd, me nooit afgebroken, hij begreep het zelf niet waarom hij zo verliefd was op haar. (Ze was wel heel mooi, ze kwam toen op tv voor Kanaal 2 net voor en achter de reclameblokken. Een type 'fotomodel' dus.)
Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb hem ook doen beslissen en hij heeft ook voor haar gekozen. Na een paar weken constant bij haar zag hij in dat ze waardeloos was als 'vrouw' en kwam hij met hangende pootjes terug. (Ik denk dat het bij jouw man net zo is) In eerste instantie was ik blij maar stilaan kon ik geen respect meer opbrengen voor hem terwijl hij me op handen droeg en rotverwende in een poging alles goed te maken. Het heeft nog enkele jaren geduurd voor ik de stap kon zetten om weg te gaan.

Intussen ben ik gelukkig hertrouwd en verwijt ik mezelf dat ik de keuze aan hem gelaten heb en zo vele jaren kwijt ben. Dat is dan ook de raad die ik wil geven: bedenk wat JIJ wil. Wil je ervoor vechten of denk je dat je er niet mee gaat kunnen leven. Je hoeft de keuze niet aan hem te laten.
Hij heeft voor haar gekozen, dan moet hij daar blijven. Hij gebruikt je en maakt je intussen stilaan kapot!

d

Berichtdoor d » 02 jan 2008, 15:27

hoi,

bedankt voor je reactie,
het is zo dat hij zijn deel van het huis ook wil wegschenken want hij wil niet dat wij moeten verhuizen, hij wil ook geen co ouderschap wil de kids ook niet mee naar haar nemen.
onze kinderen zijn tussen de 10 en 2 jaar en de oudste heeft dus nu een ongezouten mening en vertelt die ook tegen haar vader. die daar natuurlijk niet blij mee is.

wil nog wel een kans , hij heeft zoveel kansen gekregen ik denk dat ik die ook verdien om het proberen te doen slagen.
zij weet nu perfect hoe ze hem moet behandelen , zij heeft 1 zoon , wij hebben 4 kids is hier natuurlijk wel een drukkere bedoening en haar zoon is bijna nooit bij haar ze dumpt hem altijd bij haar ouders.
ze wonen nu 14 dagen samen waarvan er feestdagen tussen zitten nu vandaag zijn ze terug gestart met werken , ben eens benieuwd of hij deze situatie kan volhouden met een zijn werk (3 ploegensysteem) en zoveel mogelijk hier zijn en dan 2 gezinnen onderhouden. en hij kon al serieus nors zijn hier laat staan nu er nog meer stress op zijn schouders komt.

maar neem nu afstand en laat hij het maar eens bekijken , heb nog wel veel verdriet en dit doet me echt pijn! zoals liefdesverdriet pijn doet.

en zijn vriendin is niet mooier dan ik , is niet verzorgd, praat plat en rookt als een schoorsteen iets waar hij normaal vies van is.
en nu stinkt hij ook steeds telkens als hij hier komt zegt ie dat ook van ja ik stink verschrikkelijk naar de rook , kinderen vragen of ie zich wel wast daar want zo erg is het.

ik wil er wel voor vechten maar in een huwelijk moet je met 2 willen vechten he!
wil hij niet dan is het gedaan en heeft HIJ de keus gemaakt.

groetjes d

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 15:57

Hallo, ben ook gescheiden en nu weer gelukkig met iemand anders. Ik ben heel blij dat ik toen zelf beslist heb, want op deze herkenbare manier kon het spelletje nog lang duren. En voor de kinderen is dat ook niet ideaal hé. Denk je dat je je man ooit nog kan vertrouwen? Of denk je dat je hem je hele leven lang aan het handje moet houden? Denk er goed over na, wat wil je zelf? Ik zou hem een paar dagen niet binnen laten, zodat hij zelf ook kan beslissen wat voor hem het belangrijkste is. Op deze manier kan hij nog lang van twee walletjes eten...
Veel sterkte...

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”