ex weigert kinderen mee te geven

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
Wat doen?

ex weigert kinderen mee te geven

Berichtdoor Wat doen? » 22 jun 2007, 23:27

Ik ben gescheiden en heb week/week regeling.Vandaag weigerde mijn ex om de kinderen mee te geven(was niet thuis op afgesproken uur volgens EOT)Ik ben naar de politie gestapt om te vragen wat ik kon doen;de politie heeft hem gebeld en hij heeft geweigerd om ze mee te geven met mij.Het enige wat ik volgens de politie kon doen is klacht indienen en maandag ze op school ophalen.Ook kon ik via een deurwaarder de kinderen gaan halen maar dit ging redelijk veel geld kosten en als hij niet thuis was dan konden ze ook niks doen.Nu is het probleem dat de kinderen nog niet schoolplichtig zijn en ik verwacht dus in het geheel niet dat hij ze gewoon naar school brengt.Ik heb de klacht ingediend.Maar dat is het dus hé,ik zit hier zonder kinderen en weet totaal niet wanneer ik ze terug zal hebben?Wie heeft dit ook al voor gehad en hoe is het afgelopen?Ik heb hier ondertussen al verhalen gelezen op het forum van zulke zaken die al een jaar aan de gang zijn en mama's of papa's die hun kinderen al al die tijd amper gezien hebben.

Is dit zomaar mogelijk?Wanneer grijpt het gerecht in?en heb ik me kinderen terug?

Ik heb ook iets gevonden over dwangsom(telkens de kinderen niet meegegeven worden moet er een vrij hoge boete betaald worden)maar of dit in mijn geval kan,dat kon ik niet meteen vinden.

Wie kan me ook positief nieuws brengen?

Een heel triestige mama

Gast

RE: ex weigert kinderen mee te geven

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 12:48

Waarom wil hij de kinderen niet meegeven?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 13:05

Hier ook meegemaakt. Bij de wissel op zondagavond wilde hij ze plots niet meegeven (hij wou chanteren).
Ik heb de politie gebeld en ze wilden niet afkomen. Ik heb de advocaat gebel en hij zei dat ik er moest blijven.
En dus ben ik die avond niet van zijn deur geweken, heb ik constant gebeld. Hij heeft toen versterking gevraagd (zijn ouders en heel de familie kwamen dan af, gingen naar binnen met veel gescheld en getier).
Nadat hij mij weer geschopt had, belde ik weer de politie die nog steeds niet wilde komen. Dus heb ik weer belletje trek zitten doen en eerlijk waar ik zou daar heel de nacht blijven belletje trek doen. Toen heeft hij de politie gebeld met een kompleet ander verhaal en zijn ze gekomen en kreeg ik de kinderen mee, het was 22u. Hij heeft dan klacht ingediend dat ik hem in zijn edele delen gestampt had en 2 dagen werkonbekwaam is geweest. Zo liegen, maar ik denk niet dat hij het nog een 2e keer zal proberen de kinderen niet meer te geven.

cruella Devil

Berichtdoor cruella Devil » 05 jul 2007, 18:28

hier de andere partij aan het woord ..
Wij geven de kindjes niet mee als mama komt ..Wat zijn voor ons de gevolgen??? De kindjes gaan met reden niet mee naar mama .. Maar rechtbank heeft tijdelijke vonnis te snel uit gesproken en wij gaan in beroep..
Ik vind wel dat mama de kindjes mag zien ( gelijk het vorige vonnis) , maar er moet ook aan de veiligheid van de kinderen gedacht worden en niet alleen aan de noden van de ouders !!!
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jul 2007, 13:34

Elke ouder, zowel de vader als de moeder, hebben recht op hun kinderen.
Indien jullie nog vragen hebt daaromtrent kunnen jullie ook terecht op www.houvast.be

anoniem

Berichtdoor anoniem » 09 jul 2007, 17:07

Hier ook een andere partij aan het woord...
Ik "dwong" mijn kinderen niet mee te gaan met hun vader, omdat hij ze telkens verbaal aggressief behandelde en die laatste keer hen zelfs bij hun voeten over de grond gesleurd had... voordien had ik géén bewijzen,want in die tijd was enkel fysiek bewijs aanvaard. Ik moest dus letterlijk wachten tot hun vader over de schreef ging en hen fysiek had mishandeld.(waren duidelijk gekwetst, heb doktersbewijzen, verslag van spedopname, foto's)
Ik had dan bewijs, kreeg steeds klachten tegen mij wegens niet afgeven van de kinderen en het niet naleven van het bezoekrecht. Via vredegerecht en dan via jeugdrechtbank, evenals via de advocaten telkens vriendelijk gevraagd om de bezoeken te laten doorgaan in een bezoekruimte en dat alles zo al zou opgelost zijn.
Ondertussen ben ik voor de correctionele rechter moeten verschijnen wegens het niet naleven van het bezoekrecht... Ik word op mijn vingers getikt omdat ik mijn kinderen bescherm en hen niet dwing om mee te gaan... hij mocht ze blijklbaar blijven mishandelen, daar wordt er niet naar gekeken!

Ondertussen gaan de bezoeken wel door via de bezoekruimte en staat hij wel degelijk onder begeleiding. Volgend bezoek mag hij hen voor een ganse dag meehebben, en moet hij volgens het contract de kinderen bij mij thuis afzetten zonder contact tussen de ouders!? Ik heb dit geweigerd, en dan zeggen ze dat hij ze mag afzetten aan de hoek van de straat.... Wat als hij ze niet terugbrengt? Wat als zijn ouders de kinderen daar houden (gaat naar zijn ouders die dag waarshijnlijk)? Wat moet ik dan doen??

Als hij zich niet houdt aan het contract van de bezoekruimte, dan wordt hem alles afgepakt.Dan is hij zijn bezoekrecht kwijt.... Maar wat met de kinderen??? Wat zullen die moeten denken en meemaken?? Die vent is zo pistt off dat ik doorging en dat ik niet pikte dat hij de kinderen mishandeld heeft. Hij is tot alles in staat.... Hij heeft al gedreigd om hen te ontvoeren en dat ik ze nooit meer zou zien.
De politie hier is op de hoogte, maar ze kunnen of willen niets doen!

Dus..als ze om 19u niet thuis zijn, dan bel ik de politie op en moeten ze stante pede afkomen. Klacht indienen, bezoekruimte verwittigen op maandag... en mijn kinderen ondertussen??

Ik weet dat hij ze te laat of zelfs niet naar huis zal brengen, enkel en alleen maar om mij op stang te jagen...

Ongelooflijk dat je dan als ouder, die de kinderen beschermt, toch vervolgd kan worden.De ouder die kinderen mishandeld mag blijkbaar blijven doen waar hij mee bezig is. Met bewijslast, diverse klachten van agressie en geweld, strafblad, enz... De vader heeft bezoekrecht!!! hij heeft het recht om zijn kinderen te zien! Waar zijn de rechten van het kind naartoe in zo'n situaties??? Je moet ze tegenwoordig al met geweld in de auto van de andere ouder sleuren , of jij bent strafbaar? Want jij moet je gezag doen gelden aan je kinderen...
wat kunnen wij nog doen tegenwoordig???
Er heerst een nultolerantie tegen intrafamiliaal geweld.... waar is die naartoe???
Als je hulp nodig hebt is er niemand te zien... wat ben je dan met wetten hé?

@anoniem

Berichtdoor @anoniem » 10 jul 2007, 09:12

Moraal van het verhaal anoniem:
Ik vermoed als jij in het begin niet moeilijk had gedaan en de kinderen normaal had meegegeven, dan was er die strijd niet.
Ervaring leert dat moeders de aanzet zijn van al de miserie rond de kinderen.
Ze halen het bloed onder de nagels door aggressieve weigering.
Het wordt hoog tijd en veel rechters beginnen dat eindelijk ook te beseffen dat vaders nu ook eenmaal recht hebben op hun kinderen.
Rechters beseffen ook maar goed genoeg dat de tragedie van aggressie bron vindt bij de moeders.
Sorry, geen medelijden hier.
Geef dat kind zonder morren mee aan de vader en stop met zowel verbaal als mentaal kleinerend te doen.
Ervaring leert ook, indien de vader geen interesse heeft in zijn kind, het na een tijd zal laten om ze te komen halen.
Nee, ik keur het absoluut niet goed.

aan 9:12

Berichtdoor aan 9:12 » 10 jul 2007, 09:35

wtf?
de vader mag roepen en schelden op zijn kinderen, ze over de grond slepen, en de moeder mag daar'niet moeilijk over doen'?
man, ik heb schoon genoeg van de gefrustreerde vaders hier.

Els

Berichtdoor Els » 10 jul 2007, 22:35

Ik zou mijn kinderen wel gewoon meegeven met de vader. Dus het zijn heus niet altijd de mamas die flippen, maar ...
als hij ze niet goed behandelde (zoals hierboven) nee, dan gaf ik ze ook niet mee !

anoniem

Berichtdoor anoniem » 12 jul 2007, 17:16

Het verhaal is blijkbaar moeilijk te begrijpen voor bepaalde mensen....
Als je kinderen zo bang zijn van hun vader, en ze willen niet mee.... moet je ze tegenwoordig met dwang in de auto sleuren!
Ik heb ze steeds gestimuleerd om altijd naar hun vader te gaan, zelfs als ze thuis kwamen met verhalen dat hij hen uitscheld, kleineert, enz... Als je kinderen al dagen voordat ze naar hun papa moeten gaan, zitten te wenen dat ze niet willen gaan. Ik heb nooit een verkeerd woord tegen de vader of over de vader gezegd tegen de kinderen.
Maar als ze dan thuiskomen, volledig over hun toeren, vol van de blauwe plekken, een rug die tot bloedens toe open ligt.... wat moet je dan doen???? Ze nog steeds meegeven misschien???
Het is niet mijn probleem????
Alle instanties zijn verwittigd, politie zeggen dat ze niets kunnen doen enkel en alleen omdat de vader zegt dat hij van niets weet! De politie is hier direct geweest als ze thuiskwamen met die verwondingen, zij hebben de foto's van de kwetsuren en blauwe plekken genomen, zij hebben ons naar de spoed gestuurd om een verslag..... De kinderen zijn verhoord geweest, er zijn getuigen die zijn agressie tegen de kinderen gezien hebben, en toch kunnen ze niets doen.

Blijkbaar moeten er eerst gezinsdrama's zijn, vooraleer men iets doet.Maar dan is het meestal wel te laat hé?
Kan er gewoon niet ingegrepen worden voor het te laat is???

Eén keer is hij hen nog komen "halen" en ze wilden niet mee. Nadien hebben we hem niet meer gezien.

Inderdaad, de vader kwam ze niet meer halen, hij keek er niet meer naar om...hummm. Tot je dan na anderhalf jaar een dagvaarding krijgt omdat jij het bezoekrecht weigert uit te voeren! De vader had elke twee weken doodleuk een klacht ingediend. Ik heb de politie slechts één keer over de vloer gehad, ivm dat éérste bezoek na de feiten dat ze niet meewilden. Alle bewijzen werden toegevoegd.
En dan mag jij toch voor de correctionele rechtbank verschijnen.
Wat een gerechterlijk apparaat hebben we hier zeg?

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jul 2007, 08:49

idd wat een gerechterlijk apparaat hebben we hier??!!
Een moeder kan zonder boe of ba een klacht indienen voor vermeende "verwaarlozing". De papa wordt zonder dat het onderzoek afgerond is, in zijn bezoekrecht geschaad. Men is onschuldig zolang de onschuld niet bewezen is??? hahaha....
Kort geding omdat alles zo dringend opschort moet worden, maar dan toch terug opening van de debatten vragen? als dat geen vertragingsmaneuver is weet ik het ook niet meer??? Ondertussen ziet papa de dochter van 3,5 al een maand niet meer. 15 juli begint normaal gezien zijn vakantieperiode? Rarara gaat hij ze mee krijgen? Goede timing van de moeder...
Nooit gedacht dat iemand zijn eigen dochter zo kon misbruiken om haar gelijk te halen (ze heeft vermoedelijk ASS, maar dit zou de schuld zijn van de vader). De rechters zouden onmiddellijk het omgangsrecht moeten omdraaien in zulke gevallen want een ouder die niet toe laat om het kind naar de andere ouder te laten gaan, is geen goede ouder!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jul 2007, 09:55

Hoi allemaal,

Het is erg om lezen dat er zo om de kinderen wordt gevochten.
Punt 1: Aggressie tov de kinderen is totaal niet tolereerbaar, wie dat doet, zou zijn kinderen moeten verliezen
Punt 2: Wie zijn kinderen weigert mee te geven aan de andere ouder, zou zijn kinderen moeten verliezen

Ach, wat leven wij toch in een rotwereld en met een rot gerechtelijk apparaat die eigenlijk ten voordele staat van de moeder. Bij mij heeft de advocaat in het begin van de echtscheiding op de rechtbank staan show verkopen: "De moeder heeft angst van hem en dat reflecteert op het kind" Ik heb normaal bezoekrecht gekregen maar ik heb mijn kind al twee jaar niet meer gezien. En ik zweer hier op mijn kind, ik heb haar noch geslagen, noch vernederd, noch verbaal aggressief bestookt. Zij is mijn god.
Ik ben er kapot van, totaal gebroken maar ik kan er niets tegen doen. Om de 14 dagen een PV is om te lachen, dit wordt gewoon verticaal geklasseerd.

Tips:
Indien je het geld ervoor wil investeren.

Laat twee pv's opstellen. De derde keer wanneer je aan de deur staat zonder resultaat, laat een deurwaarder komen.

Neem steeds een videocamera mee wanneer de tegenpartij moeilijk doet.

Voor de tegenpartij die de deurwaarder op bezoek krijgt:
De deurwaarder noch politie kan je dwingen om de kinderen mee te geven, hoe brutaal en dreigend dat ze overkomen, dit is een burgerlijke aangelegenheid en daar heeft politie noch deurwaarder iets aan te zeggen, alleen de rechtbank.
Ze mogen zelfs je kinderen niet aanraken, indien ze dit doen, wijs je ze naar de deur en zeg je dat je het verslag op de stoep wel zal tekenen. Indien ze niet naar de deur gaan, bel je het parket en laat je het in het verslag van de deurwaarder zetten.

Met het verslag van de deurwaarder ga je naar de jeugdrechtbank.
Dan wordt het afwachten wat het vonnis is van de rechtbank. Dit is afhankelijk van de ouderdom van het (de) kind (eren). Boven de 12 jaar worden het (de) kind(eren) aanhoort en houdt de rechtbank rekening met hun.

Indien het vonnis de uitspraak doet van positieve bezoekregeling en er wordt nog steeds geweigerd om ze mee te geven, doe dan weer zoals boven beschreven.

De kans op slagen is groot bij kinderen onder de 12 jaar met mogelijkheid dat het vonnis de situatie omdraait. Op voorwaarde dat je kalm blijft tijdens het afhalen van de kinderen.

De kans op slagen is nihil bij kinderen boven de 12 jaar omdat hun inspraak groot is.

Het kost allemaal bakken geld, rechtbank, deurwaarder, advocaat enz...
Maar het kost nog veel meer van je fysiek, wie niet sterk in zijn schoenen staat, gaat ervan onderdoor.

Vaders: Het is erg dat ik het moet zeggen, maar hou verdomme je poten thuis. Dit is het ergste wat je kan doen en het speelt enorm in je nadeel. De truk is om kalm te blijven en aandringen, al sta je daar heel de nacht voor de deur wanneer je de kinderen mag komen halen.
Tip: De politie kan je maar verwijderen tot aan de stoep, want meestal is er bij de echtscheiding een woonstverbod. Wanneer je de kinderen gaat halen, neem steeds het vonnis mee zodat politie kan constateren dat je het bezoekrecht komt opeisen. Laat je niet afschepen door politie, zolang je niets onrechtsmatig doe, mag je altijd aanbellen.

En nu de grootste tip: AAN ALLE FUCKING VECHTENDE OUDERS DIE HOEDERECHT OF BEZOEKRECHT ONTZEGGEN:
JULLIE ZIJN DOORTRAPTE KIEKENS, die niet alleen hunzelve het leven zuur maken, maar ook dat van jullie kinderen en de tegenpartij. JULLIE MOESTEN BESCHAAMD ZIJN.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 jul 2007, 07:58

@ hierboven....zover het kul relaas van een gefrustreerde ex

Maithe schelfhout

Re: ex weigert kinderen mee te geven

Berichtdoor Maithe schelfhout » 10 jan 2019, 16:01

Ben sinds 2010 gescheiden van mijn ex man (ben destijds gevlucht wegens slechte woonomstandigheden, geestelijk en fysiek misbruik en financieële oplichting.
Hij is namelijk een psychopaat van het ergste soort)
Mijn ex heeft mijn zoon de laatste jaren steeds opgestookt dat hij eens 12 jaar oud kan kiezen voor hem.
Nu was mijn zoon vollop aan het puberen (13 jaar oud), hij was ook niet gelukkig op school wegens pesterijen.
Mijn ex had me email doorgestuurd paar weken geleden, maar niet gedacht dat ik zijn vorige communicatie kon nalezen, waarin hij spreekt tegen de leerlingenbegeleiding
"over zijn thuis situatie".Alsof ik marginaal zou zijn. Is zo dat ik de zorg draag over een gehandicapt kindje, mijn partner is in een depressie gesukkeld en is een periode weg om
terug tot rust te komen. Net op dit moment heeft mijn ex gewacht om mijn zoon zodanig op te stoken tegen mij dat hij deze zover gekregen heeft om naar de politie te stappen.
Daar zijn leugens verkondigd over mijn thuis situatie en zijn vader mocht hem meenemen voor zijn weekend.
Maar hij heeft hem niet meer terug gebracht. Ondertussen is hij al 6 dagen weg. Ik kan enkel klacht indienen bij de politie nadat ik kopie vonnis heb opgevraagd.
Pas dan kan ik klacht indienen bij de politie. Heb alles middelbare scholen afgebeld en blijkt dat mijn zoon niet naar school gaat.
Hij is nog steeds ingeschreven in zijn oude school. Ik ben ook in het bezit van zijn sis kaart en Id kaart. Voel me momenteel zo machteloos.
Doet pijn dat mijn ex me al die jaren na datum nog steeds ligt te pesten. ookal is hij hertrouwd en heeft hij opnieuw een baby.
En evengoed wil hij me nog steeds pijn doen omdat ik ooit ben weg gevlucht. Kan dit zomaar?

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”