tafelschikking

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
bibber

tafelschikking

Berichtdoor bibber » 14 dec 2007, 12:39

Heeft iemand ook op hun trouw de mensen laten kiezen waar ze zitten aan tafel?
Ik had gewoon voorgesteld aan mijn schoonzus dat de broers, schoonbroers, zussen en schoonzussen zouden samen zitten maar zij ging achter mijn rug dan klagen dat ze niet bij mijn schoonouders mocht zitten. Dus om geen verwijten te krijgen, zou ik nu iedereen laten kiezen.

Gast

RE: tafelschikking

Berichtdoor Gast » 14 dec 2007, 13:19

traditiegetrouw kiest het paar waar iedereen gaat zitten
als jullie een eretafel hebben met jullie en de 2 koppels ouders, is er idd geen plaats meer voor het andere gevolg, die moeten dus aan een aparte tafel

de rest van de familie kan je ook zo indelen: per gezin of per neven/nichten en ooms/tantes, vrienden, collega's

gedurende het feest kunnen ze toch elkaar zien of niet? je mag toch even van je tafel om iets te gaan zeggen, nee?

uw trouw, uw beslissingen, onthou dat
want als je zo begint, kan je voor niemand goed doen en dat is sowieso al: er gaat altijd iemand zeggen: wij zaten aan de laatste tafel en konden niets van de dansvloer zien enz

tja, er is altijd iemand die benadeeld is

Gast

Berichtdoor Gast » 14 dec 2007, 13:44

ELk systeem heeft zijn voor- en nadelen.

Ik heb 1 keer een bruiloft meegemaakt waar je zelf je plaats moest kiezen.
Ikzelf vond dit eerder vervelend: het was nogal chaotisch, eerst vonden ik en mijn man geen tafel waar we allebei nog aan konden , en dan vonden we nog een tafel maar dan was er nog een lege plaats over... ik vond dat eigenlijk niet zo gezellig.

Maar langs de andere kant... als je zo ruzies vermijd...
Het zou wel flauw zijn van de gasten , hé, om moeilijk te doen over de tafelschikking.

eefke

Berichtdoor eefke » 14 dec 2007, 15:06

Dat is een van de redenen waarom wij gekozen hebben voor walking diner! Heel goed meegevallen!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 dec 2007, 19:26

Hoe kan je nu een diner voor een bruiloft regelen zonder plaatsen toe te kennen ? Dat is om chaos vragen. En diegenen die mekkeren, omdat ze niet naast Piet of Pol zitten, zijn in mijn ogen 1) egoïsten 2) ruziestokers. Het is inderdaad jullie bruiloft en jullie doen ermee wat jullie willen.

Yvette

Berichtdoor Yvette » 15 dec 2007, 08:04

wij hebben iedereen vaste plaatsen gegeven. Zelf hebben we ervoor gekozen om aan tafel te zitten met onze getuigen en hun partners. Onze ouderparen hadden elk hun " eigen " tafel waar we dan de tantes en zo hebben bijgezet. Broers en neven en nichten hebben we door elkaar gezet.Bij mij was er wel een schoonzus komen zagen dat ze " niet aan een pkezante tafel zat " , ik heb daarop gezegd ( al lachend weliswaar) dat ze er zelf maar voor moest zorgen dat het daar plezant was.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 12:54

Wat een kleine kindjes zeg... kunnen die dan nog niet eten zonder hulp van mama of papa? Volwassen mensen kunnen het toch wel aan om eens met 'andere mensen' aan de tafel te zitten zeker? Vind ik zelfs een interessante zaak, weet je. Ik zou daar niets aan veranderen hoor...

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 13:26

Wij hadden het volgende gedaan: de mensen wel een tafel toegewezen, maar ze wel laten kiezen naast wie ze nu juist gingen zitten.
Aan onze tafel zaten onze ouders en de getuigen.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 16:10

Dat vind ik ook de leukste manier van werken. Het is wel leuk om eens naast iemand anders te kunnen zitten dan je partner bv. - kan je eens bijpraten met familie die je minder vaak ziet.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 17:06

Wij hadden geen traditioneel feest, gewoon eerst trouwen met familie erbij en diner, dan één lange receptie tot sluitingstijd (5.30).
Als de receptie begon was er al een deejee maar om 21.30 werd er al gedanst.
Gans de tijd waren er hapjes en dan later een buffet met allemaal standjes, je kon eten wat je wou.
Dus bij ons was er totaal geen gezeur over plaatsschikking en gelukkig zeg, de mooiste dag van je leven en maanden op voorhand gestrest lopen omdat mensen niet willen zitten zoals jij het zegt??? Hallo!

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 17:08

Leuk zeg! En achteraf heb je dan ook geen kritiek van ik zat naast die vervelende hé?!

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 17:22

Ja héél leuk dat voorlaatste!

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 17:50

Eigenlijk nog maar 1 maal op bruiloft geweest waar de plaatsen vooraf bepaald waren. Ik vond het vervelend en vooral ongezellig, zeker omdat het (ronde) tafels van 8 waren en er bijvoorbeeld aan onze tafel 2 personen niet waren komen opdagen. Bijkomend kenden we (ik en mijn zus hadden ze goddank samen gezet) de zes anderen totaal niet, omdat het familie van de bruid was.

Meestal is het hier gewoon een automatisme op feesten en huwelijken dat "broers en zussen" bij elkaar gaan zitten en je een beetje binnen je eigen leeftijd blijft. Maar daar hoeven voor mij absoluut geen vooraf bepaalde plaatsen met namen bij.

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 09:49

Als ze op voorhand al beginnen klagen 'omdat ze niet bij de schoonouders kunnen zitten'... dat belooft!
Het is best dat jullie de plaatsen bepalen om chaos te vermijden, zoals 1ste reactie zegt: koppel, wederzijdse ouders (en getuigen met partner?) aan de eretafel en de rest aan andere tafels. Is dat nu zo erg voor dat aantal uurtjes??
Als ik hier lees hoeveel problemen er gemaakt worden op allerhande familiefeestjes om alerlei onbenullige redenen dat ben je familie in die gevallen beter kwijt dan rijk want ze gunnen je niets!

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”