altijd ruzie door de familie

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
Gast

altijd ruzie door de familie

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 11:41

Hebben jullie dit ook, altijd ruzie door het bemoei van je naaste familie ?

Gast

RE: altijd ruzie door de familie

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 12:08

Bij ons wat dat vroeger ook zo, kon echt fameus zijn.
Maar dit hebben we opgelost door niet meer de wekelijkse 'verplichte' taartjeszondag te houden. We laten de anderen gewoon hun zin doen, laat ze maar taartjes eten en wekelijks discussieren. Dat was gewoon omdat we elkaar daardoor te veel zagen en echt teveel van elkaar wisten.
Wij blijven lekker gezellig thuis of doen leuke dingen met de kindjes.
Bij mijn man zijn ze met 5 thuis. Op verjaardagen gaan we langs, kerst en nieuw, pasen,.... Dus meer als genoeg bezoekjes over hoor want verjaardagsfeestjes voor:2 broers, 2 zussen, 2 schoonzussen, 1 neefje, 8 nichtjes, ouders, grootouders.
Mijn zus en mijn moeder springen hier af en toe eens binnen, zo'n 10 minuutjes, gewoon eens kijken hoe de andere het stelt. En das zalig, ik wou dat het bij de ouders van mijn man ook zo kon gaan. Gewoon losjes zonder verplichtingen, zijn we met iets bezig dat is't een kort bezoekje, zijn we vrij dan is't een lang bezoek, dan zetten we ons in de keuken met een tas koffie ofzo. Wanneer de schoonouders komen, moet de strijkplank weg, alles van werk valt stil en moet iedereen in de zetel gaan zitten (en dan zitten we daar hihi, niemand die iets te zeggen heeft).
Wij houden sommige dingen gewoon voor ons, niet dat het geheimen zijn hoor. Maar om geen bemoeienissen te krijgen. bv: nieuwe auto, verfwerken,....

Gast

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 12:16

Neen. Mensen die altijd ruzie maken of hebben, hebben volgens mij een probleem...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 14:30

Hier was dat ook jaar en dag tot op het moment dat mijn man en ik besloten hebben om er een punt achter te zetten. Wij hebben praktisch alle contact verbroken met zijn famillie en wij zijn nu eens zo gerust! Geen van ons twee loopt nog op zijn tenen voor die ellendige famillie. Wij willen dat zo houden. Zijn moeder en famillie mogen van mij gerust nog 50 jaar op deze aardkloot vertoeven, zolang ze ons maar met rust laten.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 16:23

toch raar dat die problemen er altijd zijn in de man zijn familie

Gast

Berichtdoor Gast » 11 nov 2007, 16:33

Aan wie ligt het dan, aan jullie of aan die familie ? Heb je je al ooit die vraag gesteld ? Bij mij vriend zijn ze met 5 kinderen. Om de 2 à 3 weken gaan wij bij vader eten, en dan zijn er toch meestal 3 van de 5 kinderen aanwezig. Wij hebben daar nog nooit ruzie mee gemaakt hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 08:36

Ik zie mijn familie al 5 jaar niet meer en ik ben een vrouw :-)
Had ik 5 jaar geleden de knoop niet doorgehakt, hadden m'n man en ik al lang niet meer bij elkaar geweest. Gewoon door de bemoeienissen van m'n ouders en zus.
Ik ben nog nooit zo tevreden geweest :-)
Het is niet omdat het uw ouders of familie is dat je alles moet pikken!
Wanneer je ruzie krijgt met je partner door de bemoeienissen van anderen, pas maar op, want je relatie kan op de klippen lopen! Samen, als koppel, moet je sterk staan en alle 'gevaren' buiten houden!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 09:28

e, at als je vriend je family niet moet , en er alles aan doet om het stuk te maken,hier gbeurd.mijn man is weg, hij kon de druk niet meer aan door de leugens en al van vriend van dochter, de family helemaal uitelkaar door zijn leugens en bedrog en toch geloofd hem iedereen, raar he, dat stokerke

Eva

Berichtdoor Eva » 12 nov 2007, 10:18

ruzie hebben we niet echt door de familie maar mijn vriend heeft niet graag dat zijn moeder elke dag langs komt en als ze dan thuis komt als hij thuis is dan gromd hij naderhand dat zijn ma steeds bij ons is en dat het vroeger niet zo was ,...
maar ik kan er niets aandoen dat ze elke dag voor de deur staat !
het is ZIJN MOEDER en ik vond dat hij er iets tegen haar moest van zeggen en een 2 tal maanden geleden heeft hij dat dan ook gedaan ( op een heel groffe manier ) en toen is ze een paar dagen niet meer geweest .
ik liep toen op mijn laatste benen en toen heeft ze met een air tegen mijn vriend gezegt dat zodra de kleine geboren werd ze toch elke dag langskwam en niemand haar kon tegen houden !!!
het ergste van al is dat ze hier dus ook elke dag staat tenzij ze ergens moet zijn en ik kan je verzekeren dat het niet leuk meer is , binnekort moet ik terug gaan werken en hoop ik dat ze een beetje respect heeft en 1 keer per week nog maar komt want dan hebben we al niet veel aan elkaar als gezin en als ze hier dan ook nog elke dag komt binne gevallen dan hebben we niets meer aan elkaar !
het zal overal wel zoiets zijn zeker maar sommige mensen denken dat je nooit iets te doen hebt of nergens naar toe moet laat staan gewoon met je gezin alleen tijd door brengen !
en wij zijn perongeluk van die mensen die graag tijd doorbrengen met ons drietjes . (mijn vriend , ik en ons wolkje van een zoontje )

@ die van hierboven

Berichtdoor @ die van hierboven » 12 nov 2007, 10:41

tot die kleine een beetje ouder is , dan is moemoe wel goed genoeg om op alle momenten klaar e staan om babysit te spelen zeker

Eva

Berichtdoor Eva » 12 nov 2007, 13:38

het is normaal dat je kinderen eens naar de grootouders gaan of de grootouders eens op de kinderen passen als je een avondje wil gaan stappen !maar we gaan daar zeker NIET van profiteren , we hadden nu ook de keuze om de kleine naar moemoe te brengen als we gaan werken en we hebben gekozen om de kleine naar een onthaalmoeder te brengen en daar moeten we bijna 500 euro per maand voor geven !
dus profiteren we zeker en vast niet en als het voor te krijgen is moeten we daar ook niet gaan aankloppen zene !

Gast

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 16:38

wij gaan om de 14 dagen een bezoekje brengen bij ons dochter , ik weet ze gaan fulltime werken een babytje, tja wij houden er rekening mee, dan voelen we soms nog aan dat we niet echt welkom zijn, ach dan laten we er maar 3 weken tussen, ik til daar niet zo zwaar aan, zij hebben hun leven wij het onze, als we niet echt welkom zijn tja dan maar niet, als we niet mogen genieten van ons kleinkind dan maar niet, later speeld de bal terug zo denk ik er over

Hier hetzelfde

Berichtdoor Hier hetzelfde » 21 nov 2007, 08:31

Mijn man en ik komen supergoed overeen, echt waar. Maar als we ruzie hebben met elkaar komt het altijd door familiebemoeienissen.
Mijn man en ik komen echt uit een totaal ander nest, maar hebben dezelfde interesesn en intellectuele achtergrond qua studies. Ik kom ook uit een intellectueel en warm nest en eigenlijk komt mijn man uit een gans ander nest (mijn ouders zijn heel begripvol en stukken jonger dan de ouders van mijn man en mijn moeder maakt het graag gezellig en ik moet toegeven dat mijn ouders een mooi huis hebben en dat we financieel nooit iets te kort hebben gehad). Mijn man komt uit een gezin van kleine zelfstandigen (kruidenierswinkeltje) die hebben moeten knokken voor elke cent en waar de inrichting van het huis echt 'basic' was en nu nog. Mijn schoonzus (de zus van mijn man) heeft nu de winkel overgenomen en mijn schoonouders wonen in een huis naast de winkel dat ze hebbenomgevormd tot één geheel. Bijgevolg wonen mijn schoonzus methaar 2 kinderen er overdag samen met mijn schoonouders die inmiddels gepensioneerd zijn. Je kunt raden dat 3 generaties onder één dak voor spanningen zorgt. Je merkt ook dat mijn schoonouders de volledige opvoeding van de kinderen van mijn schoonzus op zich nemen en als een soort vervang-ouder functioneren. Hun ideeen van opvoeding zijn totaal verschillend met die van mijns choonzus en ook de onze. Bijgevolg zijn er daar soms helse ruzies en slaande deuren. Wat heeft dit alles met ons nu te maken ?
Wel, ik ben ook zelfstandig en mijn man zit veel in het buitenland beroepshalve.
We hebben het financieel heel goed en wonen in een mooi huis, hebben toffe kinderen die het goed doen op school. Kortom we zijn erg gelukkig samen !
Als ik occassioneel es binnenspring bij mijn schoonouders (dus ook bij mijn schoonzus) dan is het echt niet aangenaam : ik mag horen dat ik de nieuwe mantel die ik draag, niet echt nodig heb, altijd kritiek om dan nog te zwijgen over de kritiek ivm de opvoeding van mijnkinderen. Mijn schoonzus waar ik het vroeger redelijk goed mee deed, komt net zoals mijn schoonouders een knorrigge verbitterde brompot die over iedereen negatief uitlaat ! Bijgevolg ga ik er niet meerlangs zonder dat mijn man mee is. Als ik zo weer es hun gezaag en frustraties heb mogen horen, vertel ik dat tegen mijn man die me volledig steunt en me zegt dat ik alles over me moet latenkomen. Maar de laatste tijd is het net alsof ik dit niet meer kan verdragen en verteren. Ik blijf maar steeds denken hoe ik ze de volgende keer van antwoord kan dienen. Nochtans weet ik dat ze me graag zien en bewondering hebben voor me omdat ik er veel alleen voor sta en mijn zaak helemaal zelf uit de grond heb gestapt, maar altijd die kritiek die ik ontvang als ik daar een voet binnenzet, nee dat is me er teveel aan. Ik zie ze ook liever gaan dan komen als ze hier onverwachts aan de deur staan, want het is ook altijd van 'waarom heb je dat gekocht of waarom doe je dit zus of zo want jouw schoonzus doet dat anders'. Ik ben dit soort gezaag van thuis uit niet gewend en weet soms niet goed hoe ik hierop moet reageren. Ik sta dan ostentatief op en ga zogezegd iets halen uit de keuken, maar innerlijk sta ik op koken. Ik vind het gewoon ongepast iemand in zijn eigen huis de les te gaan spellen, laat staan te commanderen.
Mijn man zegt me altijd dat ik ad rem hen op hun plaats moet zetten en dat is me al gelukt, maar de keer erachter hebben ze nog hun lesje niet geleerd en beginnen ze opnieuw. Ik word er echt moe van !
Hoe relativeren jullie zulke situaties ?

Eva

Berichtdoor Eva » 21 nov 2007, 09:35

tja hoe moet je sommige dingen relativeren en op sommige dingen reageren als de schoonfamilie iets zegt of doet dat je niet aanstaat ?
ik vind het ook heel ampetant om direkt te reageren eigenlijk een beetje voor de reaktie van hoe gaan ze nu over mij denken als ik dit of dat gezegt heb .
bij mijn ouders zeg ik gewoon wat ik te zeggen heb en klinkt het niet dan botst het maar en mijn ouders vinden het een goede redenering want dan weten ze waar ze staan .
eigenlijk kan ik tegen mijn schoonma wel goed praten en is ze een leuke vrouw om mee om te gaan maar op sommige dingen durf ik niet reageren en laat ik liever aan mijn vriend over omdat ik vind dat hij bepaalde dingen zelf moet zeggen inplaats dat ik dit doe in zijn plaats .
weet je je leeft met je echtgenoot en niet met je schoonfamilie en zo probeer ik het een plaatsje te geven en te relativeren .

Hier hetzelfde

Berichtdoor Hier hetzelfde » 22 nov 2007, 13:41

Ik ben ook van mening dat het beter is om soms es op je tong te bijten dat altijd en overal ongepast jouw mening te zeggen, maar in het geval van mijn schoonouders moeten ze soms een ongezouten antworod terug krijgen vooraleer ze het begrijpen. Hier geldt het spreekwoord : zwijgen is zilver, spreken is goud !

Ook van dat

Berichtdoor Ook van dat » 25 nov 2007, 13:52

Om maar een voorbeeld te geven.

Ik moest van mijn man bellen naar mijn schoonbroer om af te spreken wanneer zij samen zouden gaan sporten.
5 minuten later belt mijn schoonzus dat ze het ongepast vindt dat ik met haar man bel ????
Mijn man zegt dat dit in zijn opdracht was en zegt dat ze overdrijft.
Weet je wat zei dan zegt?
Dat hare man heeft gezegd dat ik naar hem zit te lonken!???
Ik snap dat toch niet hoor?
De enige keren dat ik mijn schoonbroer zie is als hij mijn man komt ophalen om te sporten.
Dat is dus binnen en terug buiten hé!!
Wanneer zou ik dan moeten lonken???
Ik geloof daar dus niets van dat mijn schoonbroer dat zou gezegd hebben.
En ik denk dat het een verzinsel is van mijn schoonzus om haar belachelijk gedoe niet te moeten toegeven.

Ondertussen zit mijne man dus te koken hé. Die gelooft hen nog liever dan mij.

Ikzelf ben dus geen blonde del die met jan en alleman zit te flirten hé.
Ik ben een superverlegen lelijk mens dat nog liever in de grond kruipt dan dat ik tegen iemand moet spreken.

Tess

Berichtdoor Tess » 25 nov 2007, 17:22

Wat erg allemaal, die verhalen!
Het leven is al zo kort en dan al die ruzies en dat onbegrip!
Ik heb echt met jullie te doen.

Het kan gelukkig ook anders.
Mijn schoonmama woont bij ons in en ze is gewoon goud waard!
Er zijn nooit woorden tussen ons gevallen en als mijn man door stress eens wat knorrig is tegen mij of onze dochtertjes is het altijd schoonmama die er alles aan doet om de plooien glad te strijken. Ze gaat zelfs recht tegen mijn man in.
Mijn man heeft enorm veel respect voor zijn moeder omdat ze een zeer integer persoon is die doordacht raad geeft en nooit zomaar een oordeel velt.
Zijn zeldzame norse buien gaan dankzij schoonmama's tussenkomst snel weer over.
De enige waar ons gezin redelijk veel problemen mee heeft is neef Pieter-Jan.
Gelukkig woont hij in Amsterdam en zien we hem en zijn gezin zelden.
Alleen met feestdagen en andere speciale gelegenheden komt hij langs en dan proberen we onze gesprekken neutraal te houden.
Neef Pieter-Jan is zeer verbitterd omdat hij zich onterecht tekort gedaan voelt door financiele transacties, tussen mijn schoonouders en zijn ouders, uit een ver verleden.
We hopen dat we en rustige kerst zullen beleven maar ergens vrees ik er weer voor.
Tijdens Pieter-Jan zijn laatste bezoek hier was er ook weer ruzie en is hij woedend vertrokken.

Bianca Xavier

Re: altijd ruzie door de familie

Berichtdoor Bianca Xavier » 11 mar 2019, 21:48

Ook wij hebben dit gehad en is zeker niet makkelijk om zoiets dergelijks mee te maken. Echter hebben wij toen de hulp ingeschakeld van <a href="https://qualitymediators.nl/mediation-r ... >mediation rotterdam</a>

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”