Vertrouwen na ontrouw

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
mb

RE: Vertrouwen na ontrouw

Berichtdoor mb » 22 nov 2007, 16:29

eerst en vooral, heb wel veel aan uw tegenberichtjes
mijn man zegt ook dat ik er mag over praten, maar tegelijk merk ik dat hij wel boos komt na een gesprek van 5min
precies of hij komt boos omdat hij het gevoel krijgt dat ik hem nu nog altijd niet terug opnieuw vertrouw (wat hij wil zou willen)
hij kan er ook moeilijk mee overweg dat het gebrek aan vertrouwen nu iets is dat voor altijd zal blijven parten spelen
hij zou willen de tijd terugdraaien, zonder het gebrek aan vertrouwen en alle bijhorende vragen..........
jammer genoeg kan ik dat nog niet loslaten, al merk ik wel dat er al veel momenten zijn dat ik er niet meer aan denk en tergelijkertijd zijn er dan weer andere momenten (wel weinig) dat ik alles verwens en eigenlijk heel kwaad ben.

Z

Berichtdoor Z » 23 nov 2007, 08:12

Allemaal heel herkenbaar. De periode dat mijn man me bedroog. (telkens het zogezegd gedaan was, maar toch weer niet), mocht ik ook nooit niet veel vragen stellen of hij werd boos.
Maar toen het me menens werd, van 'je hebt me pijn gedaan, ik ben niet in fout, je kan het zelf maar goedmaken, en je best doen, of je bent me kwijt'.
Toen is hij helemaal bijgedraaid. Hij stond voor het eerst met zijn voeten op de grond. ipv te zweven in de lucht van zoveel aandacht van 2 vrouwen die hem wilden (houden).
Zo nam hij onverwachts verlof om leuke dingen samen te doen. Of een bloempje kon er ook wel eens af.
De afspraak was ook dat als ik het er moeilijk mee had, dat ik het mocht moeilijk hebben. Hij had me pijn gedaan, dus kon hij er mij maar doorhelpen. Het was tenslotte zijn fout. Dat deed hij dan ook.
Hoe moeilijk hij het er ook mee had om erover te praten. (hij wou het op d'n duur ook alleen maar vergeten). Hij wist dat als dat mijn soort van therapie was om erover te geraken, hij dat ook maar moest doen.
Hij was zelf geschrokken hoe ziek ik erover geweest was. (ik was heel erg vermagerd), sliep soms amper 6 uur op 3 nachten tijd enz..., het had me volledig gekraakt.
Als ik het dus moeilijk had, stond hij me dan bij. Nu is het gelukkig allemaal lang verleden tijd. Ze zien elkaar niet meer. (wegens verhuis enz...). En eigenlijk is dat pas het moment dat je het grootste verdriet kan achterwege laten.
toch blijft een bedrog in lichte mate nog je doen en denken bepalen.
Ook het vertrouwen in mensen heeft een flinke deuk gekregen. Als mensen overtuigd zijn van hun partner hun trouw, dan lach ik al eens in mijn binnenste.
Dan weet ik ook hoe naïef mensen zijn, net zoals ik vroeger. Mijn partner was ook de man die ik meer dan wie ook vertrouwde. Maar de eerste die het ook zo erg geschonden had.

Z = X

Berichtdoor Z = X » 23 nov 2007, 08:13

Ik merk dat ik mij mistypt heb bij 'auteur'. ik ben dus X

lies

Berichtdoor lies » 23 nov 2007, 13:01

Hallo,

bij mij is het ongeveer 5 maanden geleden toen het uitkwam.
Hetzelfde als bij jullie (sommigen): ik vertrouwde mijn partner voor 200pct. Had het nooit gedacht, niet verwacht dat juist hij het zou kunnen doen. Wij hadden en hebben nog steeds een goede relatie en dat beaamt hij ook. Dus ja, je kan ook iemand bedriegen wanneer je een fantastische relatie hebt (denk je dan). De grond, alles eigenlijk, schoof vanonder mijn voeten,ook omdat ik het NOOIT had verwacht, zo zie je maar.
Ik ben ook door een hel gegaan, maar heb mezelf nooit verloren. Heb steeds mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen kunnen houden, wat heel veel deugd heeft gedaan (allee ja, deugd ...). Hij heeft voor mij ook steeds de tijd genomen wanneer ik erover wou praten, dit was mijn verwerking, er veel over vragen/praten. Ik voel nu wel aan mezelf dat indien ik het een 2e keer zou meemaken met hem (want het volledige vertrouwen komt nooit meer terug), ik van mijn hart een steen maak, en een keiharde. Dan zal hij letterlijk buiten vliegen. Dan is er geen vergeving meer in mij. We hebben ook samen gezocht wat de eigenlijke reden nu kon zijn van zijn verliefdheid/ontrouw, en hebben die ook gevonden.

Het is niet gemakkelijk om zoiets verwerkt te krijgen, daar gaat immers veel tijd over. Maar deze tijd zegt je ook dat je moet stilstaan, bij jezelf, je relatie, je partner. Je moet uitmaken, samen, wat nu het belangrijkste is en er ook naar handelen. Maar dat hangt natuurlijk van de situatie af.

Ontrouw is zo een taboe en toch wordt het veel gedaan (vroeger geloofde ik dat niet). Ik ben mijn partner steeds trouw gebleven, heb geen behoefte aan aandacht/sex van andere mannen. Kan mij dit dan toch ook ooit overkomen?
OOk al dat ik weet hoe pijn je de ander doet?

Wat ook wel een rol gespeeld heeft is, dat ik mijn geluk niet van iemand laat afhangen. Ik maak mijn eigen geluk. Daarom is hetgene waarin ik in geloof (in mezelf) en ja ook in mijn partner geloof ik nog steeds, we willen er samen voor blijven vechten, onze relatie, samen en voor de kinderen. Wat er is gebeurd, heeft me een serieuze klap gegeven, maar ik probeer niet steeds terug te gaan naar het verleden. Ik leef nu, hoe de situatie nu is.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte, dat je erover KAN praten, hopelijk samen met je partner en dat je er sterker mag uitkomen, groetjes

Jolien

Berichtdoor Jolien » 23 nov 2007, 13:12

@mb : met het loslaten heb ik het ook moeilijk. De ene dag gaat het al beter dan de andere. Gisteren had ik het echt moeilijk, deze nacht heel veel wakker gelegen....
Ik zie mijn partner heel erg graag en wil er voor vechten (hoeft eigenlijk niet echt want hij kiest zeker voor mij, hij zegt dat hij niet hoeft te kiezen, dat hij bij mij hoort en er geen behoefte is om nog contact met die andere te hebben).
Eigenlijk hebben wij na al die jaren nog een hele goede relatie zonder sleur of dingen die ons ergeren aan mekaar.
Alleen blijft het moeilijk dat het vertrouwen in anderen bij mij volledig verdwenen is. Als ik hem al niet meer kan vertrouwen, kan ik zeker niemand meer voor de volle 100% vertrouwen.
En dat vind ik nog het ergste van allemaal.

ll

Berichtdoor ll » 24 nov 2007, 03:04

ook ik ben bedrogen geweest zo'n 5 jaar terug,zo iets vergeet je niet,je leert er mee omgaan maar het blijft in je achterhoofd spoken.wij zijn zo'n 4mnd uit elkaar geweest maar ik zag hem zo graag dat ik het hem vergeven heb,met veel tegenspraak van anderen.In die periode heb ik geleerd niemand te vertrouwen de mensen wrijven gewoon hun handen in u miserie.er zijn zo weining mensen die u het zonlicht hunnen,zeer medelevend in het gezicht maar o wee als je omdraaid.ik vind, ga op het gevoel af en luisterd niet naar anderen.Ik heb er nog geen spijt van dat ik hem een tweede kans gegeven heb,maar t'is niet altijd gemakkelijk

Stefanie_Adriaens

Re: Vertrouwen na ontrouw

Berichtdoor Stefanie_Adriaens » 06 jul 2020, 13:12

Hallo allemaal,

Ik reageer wat laat aangezien deze berichten van 2007 zijn, maar ik vroeg me af of jullie nog steeds samen zijn met jullie partners na het bedrog?
Ik werk namelijk voor een nieuw televisie programma waarin we enkele taboes willen doorbreken, waaronder het samenblijven na bedrog. Dit is een vreselijke periode om door te geraken, maar er zijn koppels die hier samen sterker uit komen en we willen hen met dit programma allemaal een hart onder de riem steken dat het dus wel zeker kan. Was dit bij jullie ook het geval?

Stuur gerust een berichtje of mailtje naar 0478 54 85 15 of stefanie.adriaens@lectermedia.com

Groetjes,
Stefanie

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”