Vertrouwen na ontrouw

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
X @ 22.56 u

RE: Vertrouwen na ontrouw

Berichtdoor X @ 22.56 u » 06 nov 2007, 14:10

Ik vind jou anders ook vrij labiel, om mensen die iets moeilijks meegemaakt hebben te bekritiseren.
@ voorgaande: dat klopt dat vele zouden verschieten. Ik weet van zijn bedrog. Maar ik ken veel vrouwen (zelfs vriendinnen), die hun mannen ook van 2 (of meerdere) walletjes eet, terwijl die vrouwen denken dat ze een fantastische relatie hebben.
Een fantastische relatie omdat die man zich goed voelt in zijn vel, ja.
Door te profiteren van het leven (vrouwtje die voor hem zorgt, minnaresje voor spannender momenten). Dat zijn gemakkelijke mannen. Die hebben geen nood aan ruzie met hun vrouw, want ze maken geen ruzie over aandacht tekort enz...
Ze krijgen het daarom niet thuis, maar wel op een ander. En zolang dat niet uitkomt, houden ze zich koest en profiteren ze van het leven.
Zo heeft die éne die alleen denkt dat bedrog bij slechte relaties voorkomt, het nog niet bekeken zeker?!

@06 nov 2007 15:10

Berichtdoor @06 nov 2007 15:10 » 06 nov 2007, 14:23

Bij deze bewijs jij dat je niet weet wat het woordje 'labiel' betekent. Bovendien bekritiseer ik niemand, ik heb gewoon geantwoord aan die boven mij. Ik citeer "Dus....één van dees is het jullie beurt en schrijven jullie hier ook om jullie zelfmedelijden te tonen." Dus néé ik zal dat nooit schrijven en ik blijf er bij dat enkel 'labiele' mensen hier heel hun huishouden te grabbel gooien. Stabiele mensen die zo iets tegenkomen kunnen tegen een stoot en verwerken dat gewoon zonder meer. Die teren niet op het medelijden van een ander.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 nov 2007, 14:26

gaan allicht nog moeten blij zijn dat alles eens uitgesproken is binnen onze relaties
zo hebben we toch kunnen werken aan de negatieve punten, beide partners dan, en zijn we eens goed met onze neus op de feiten gedrukt
besef ook wel dat ik niet de leukste vrouw was, maar omgekeerd dacht ik net hetzelfde over hem
hebben dus alles eens kunnen uitpraten, en we zijn er sterker uitgekomen
al blijft het voor mij op sommige momenten wel eens moeilijk, vrouwen en hun hormonen hé
maar soms bekijk ik het ook positief, besef maar al te goed dat het evengoed ik kon zijn die als eerste eens een zijsprongetje deed.....
is idd ook een beetje te natuur hé
maar van die mensen die zeggen dat het binnen hun relatie noooooooooit zal gebeuren, hahaha of zij die beweren dat ze ooo zo'n perfecte relatie hebben....?????
de buitenwereld ziet het ja, maar zijzelf, is eigenlijk nog triestiger dan onze situaties......... heb binnenpretjes

X

Berichtdoor X » 06 nov 2007, 14:31

Hahaha, denk je echt dat je nog zo 'stabiel' zal zijn als je erachter komt dat je man je bedrogen heeft?!
Ik was ook ooit een 'sterke' vrouw. Maar het bedrog heeft me toen wel gekraakt. Daar ben ik nu weer sterker uitgekomen. Ook al wil ik mijn gevoelens nog eens delen met anderen. (ik krop niet op, en praat graag over zaken, ook al liggen ze nogal gevoelig. Het is tenslotte anoniem, en je hart luchten kan 'luchten'.).
Iemand schreef hier (of het ook op een tekstje van jou is, weten we niet, want je doet zelf niet de moeite om een nick te gebruiken) dat jullie niet weten waarover jullie praten. Hewel, groot gelijk. Gelukkig voor jullie hoor dat je het niet weet. Maar wat wij wel weten is, dat mocht je het meemaken, je wel anders zal piepen.

X

Berichtdoor X » 06 nov 2007, 14:35

Mijn tekst was dus aan 15.23 u.
Blijkbaar heeft er om 15.26 u een gelijkgestemde ziel evenveel binnenpretjes als ik op dit moment.

@x

Berichtdoor @x » 06 nov 2007, 14:50

dat ander 'engeltje' zal nog wel eens op de aarde neerdalen,.... haha
qua binnenpretjes, moet aan bepaalde gezinnen denken die ik ken waar er ook niets verkeerd kan lopen, leven die eigenlijk wel op deze aarde? of zijn die ook heilig? haha
en aan dat stabiel engeltje, blij voor u dat je zo goed overweg kan met uw gevoelens en alles in uw eentje kan verwerken, je hebt duidelijk nog niet veel over uw gevoelens moeten nadenken in uw leven en al evenmin veel moeilijke momenten meegemaakt,....
ooit komt er een dag in uw leven dat jij hier nog zal aan terugdenken, de vraag is natuurlijk wanneer,.... want dat weet je natuurlijk niet
hoop dat er dan ook iemand is (ook al is het op zappy) die uw gevoelens begrijpt, zodat je uw verhaal kwijt kan

Jolien

Berichtdoor Jolien » 08 nov 2007, 15:18

Ik ga akkoord met wat 5 nov 10:46 zei.
Als bedrogen partij zie ik ook mijn fout in. Ik dacht dat onze relatie heel goed zat, we doen veel samen, hebben een leuke vriendenkring, geen moeilijkheden met de kinderen...
Maar ik maakte veel te weinig tijd vrij voor 'ons', om als koppel iets samen te doen. Altijd waren er andere mensen bij (vrienden, onze kindjes).
Ik denk dat hij daardoor ook toegegeven heeft aan de aandacht van een vriendin (de slet :p). Ik zei vroeger ook altijd als hij mij bedriegt zal zijn koffer vlug klaar staan. Maar toch probeer ik het hem te vergeven.
Ik maak tijd vrij voor ons tweetjes en dat lukt prima. Wel blijft de angst dat hij terug vreemd zal gaan en krijg ik angstaanvallen op alle mogelijke momenten. Ik hoop dat dit slijt en dat onze relatie blijft duren. Want ik wil hem echt niet kwijt.

Voor een relatie die goed zit en waar je je goed in voelt, vecht je!

Z @ 16.18 u

Berichtdoor Z @ 16.18 u » 08 nov 2007, 16:05

Blijkbaar is het bij jou nog niet lang geleden. Want dan geloof je nog dat de schuld bij 'jou' zit. Jij maakte te weinig tijd voor 'ons', schrijf je. En wat met zijn vrije tijd? Hij besteedde die toch ook niet aan jou?

Ik heb zelf mijn partner bedrogen. Het zat nochthans niet scheef in de relatie (is wel een goede uitvlucht, voor als je partner erachter komt). Ik durf toe te geven dat het voor de spanning was. Spannend om iemand nieuw te leren kennen en te verkennen.

@hierboven

Berichtdoor @hierboven » 08 nov 2007, 18:07

en heb jij die goede uitvlucht dan ook gebruikt als uitleg naar je partner toe?
mag ik eens vragen hoe jij je nu bij de hele situatie voelt?
heb je nog contact of gevoelens voor die ander, mis je het?
soms vraag ik me af hoe het voelt voor de partij die bedrogen heeft, hebben ze spijt? schuldgevoelens? of net niet?
bedankt voor uw eerlijkheid

Z

Berichtdoor Z » 09 nov 2007, 08:51

Ik wil eerlijk antwoorden, maar als de reacties te hevig worden, blijf ik weg.
Uitleg naar mijn partner: niet, het is niet uitgekomen. En ik heb er geen problemen mee om te zwijgen: dat brengt alleen maar verdriet mee.
Schuldgevoel: nee, sorry, ook niet. Het was leuk om nog eens mee te maken. (spanning, vlindertjes). Mijn relatie met mijn man heeft er ook niet onder geleden.
Nog contact met de ander; neen. Nog gevoelens: neen.
En zijn vrouw weet ook van niets. Hij wordt zelfs aanzien als de ideale schoonzoon. Dus nee, het staat niet op iemand zijn gezicht te lezen.

16:18

Berichtdoor 16:18 » 09 nov 2007, 11:43

Het is inderdaad nog niet zo lang geleden dat ik het ontdekt heb.
Maar hij probeerde wel meer tijd voor ons te maken, voorstellen om eens alleen samen weg te gaan wimpelde ik af door te zeggen dat we daarvoor toch geen babysit hoefden te nemen. Ik was ook steeds bezig en maakte echt weinig tijd (een man heeft sowieso al meer tijd, is met veel minder bezig dan een vrouw).

Gelukkig kunnen we hier heel goed over praten en bij hem ging het dus ook om het spannende dat deze relatie hem gaf (... de angst beklemt me weer momenteel ... ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken maar dat lukt niet natuurlijk...)

X

Berichtdoor X » 10 nov 2007, 08:47

Toen mijn man me bedrogen had, zocht ik de schuld ook bij mezelf.
Nadat alle gevoelens weer een plaatske kregen, dacht ik er wel anders over.
Ik vond het heel egoistisch dat hij vreemd gegaan was.
En als er dan al eens problemen waren thuis, lag het zeker niet alleen aan mij!
Hij had (heeft) anders ook een moeilijk karakter.
Ik kan perfect zeggen wat zijn negatieve eigenschappen zijn. Hij kan er van mij geen vinden, en toch is hij vreemdgegaan!
Wanneer weet je dat een relatie scheef zit? Jij, Jolien dacht er blijkbaar ook over dat alles goed was, maar je man dacht er dan blijkbaar anders over?
Of toch helemaal niet, want hij is bij jou gebleven!
Als vreemdgaan voorvloeit uit het feit dat een relatie heel erg scheef zit, dan scheiden mensen. Want vreemdgaan is zeker geen goedmakertje.

Eva

Berichtdoor Eva » 12 nov 2007, 13:51

na alle leugens en bedrog van mijn ex kon ik er op een bepaald moment niet meer mee leven en ben ik uit ons huwelijk gestapt ( ik heb het 4 jaar geprobeerd om hem te vergeven en verder te gaan ! )
ik heb nu een nieuwe relatie en een schat van een vriend die ik doodgraag zie en mijn leven mee wil delen tot we oud en grijs zijn !
maar door hetgene wat ik heb moeten verduren met mijn ex van bedrog , vreemdgaan en slagen inkasseren moet ik zeggen dat het niet altijd gemakkelijk is om " zomaar het verleden te vergeten ".
mijn vriend heeft me nog nooit geslagen en heeft me ook niet bedrogen maar door het gene wat ik met mijn ex heb moeten verduren heb ik steeds achterdocht naar mijn vriend toe terwijl er geen aanleiding hoeft te zijn !
je blijft achterdocht houden als je bedrogen bent zelfs als je een nieuwe relatie start zijn er toch emotie's die je blijven achtervolgen !

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 14:27

weet je waar ik het zo moeilijk mee heb
als ik dan 'weer' eens achterdochtig ben, dan voel ik mij zo dubbel

of ik heb het verkeerd voor en dan ben ik weer de vervelende partij die het niet kan loslaten en er blijft over praten

of ik heb het juist voor en is er idd iets die het daglicht niet mag zien, wat ze dan natuurlijk zullen ontkennen

soms denk ik dan dat ik maar beter zwijg over het verleden en aan de andere kant heb ik dan het gevoel dat ik met me laat sollen en het goedgelovige meisje ben die je alles kan wijsmaken

begrijpen jullie me een beetje?

sas2

Berichtdoor sas2 » 13 nov 2007, 19:01

@15:27
ik begrijp je helemaal

mijn man heeft mij zo'n half jaar geleden bedrogen.
Na een aantal ellendige maanden heeft hij het mij dan verteld.
het was eenmalig en er was niks aan (steekt het op drank)

Oké, we besloten om verder te gaan met elkaar en er aan te werken.

ik had voordien al een gevoel dat er iets mis was en ik heb er hem over aangesproken, maar steeds was er niemand anders en hij hield van mij.
Onlangs vroeg ik hem waarom hij eigenlijk gelogen had.
maar hij zij dat hij niet gelogen had, er was geen ander.

ik had het daar moeilijk mee, oké eenmalig, maar toch wel iemand anders.
dat is nu de mannelijke logica.

ik heb besloten om alles van mij af te schrijven wat ik voel en denk (ben terug een dagboek begonnen) en er niet altijd tegen hem over te beginnen.
het gaat ondertussen beter, maar we hebben ook nog slechte dagen.

Tijd brengt raad.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 20:02

@ 5 nov 22:56u

Dan ben jij zeker minstens zo zielig om op een topic als deze mee te lezen!
Blijkbaar interesseert het je dan toch wel.Jij bent waarschijnlijk zo'n typetje dat altijd de schijn hoog houdt,dat altrijd lacht hoe slecht het ook gaat.Altijd een makser op.
Dat is pas zo zielig!!! hihi

Wat ik ook nog kwijt wil

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 20:06

Laat je alstublief niet wijsmaken dat er altijd iets aan de relatie ontbreekt als je man of vrouw vreemd gaat!!!
Ikzelf heb tot mijn grote spijt ook al partners bedrogen en waarom?
De relatie was perfect en soms nog in een beginnend staidum.Ik was toen soms nog smoorverliefd en toch gebeurde het;
Alleen op stap,een leuke sfeer en aandacht krijgen van een ander en dan wat wijntjes op en het is snel gebeurd!
Dus zit niet met een schuldgevoel als je partner vreemd gaat,want soms ligt het aan jullie relatie maar zeker niet altijd!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 20:11

ik ben ook al bijna bedrogen en er pas op uitgekomen.
Laten we zeggen dat ik het net op tijd ontdekt had.Geestelijk was hij al ontrouw met de nodige flirtsmsjes,al eens afgesproken... en de volgende stap had een kus geweest.
En zelfs nu ik weet dat het niet verder ging,kan ik het niet vergeten.
Vergeven in feite ook niet;
Want voor hem is het nu allemaal verteld dus de druk is van de ketel,hij moet zich niet meer zo slecht voelen want hij moet niks meer verbergen.Maar ik zit wel met het litteken dat wel zal vervagen maar nooit volledig weggaat.
Het erge is dat de relatie nooit meer wordt wat ze was.
Dan was het misschien beter dat ik het nooit geweten had;
En inderdaad ,in veel huwelijken wordt er wel eens ooit vreemdgegaan,misschien is de mens er ook niet om gemaakt om monogaam te zijn,maar ook niet om dit alles aan te kunnen,...

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 20:34

Jullie vroegen hoe het voelt voor de partij die bedriegt.
Schuldgevoel;ja enorm,maar vooral schrik voor als het uitkomt!
Het vertellen:nee,want je bent bang voor wat men zal zeggen,...
Maar meestal vertel je het toch wel aan 1 iemand dus op die manier kan het toch ooit uitkomen.want meestal vertelt de andere het ook aan 1 iemand.
Gevoel:nee meestal komt er geen gevoel bij kijken.
Waarom:de spanning van die eerste kus,...

X

Berichtdoor X » 14 nov 2007, 07:59

@ 15.27 u: dat gevoel heb ik ook!
Ik heb soms moeilijk om mijn gevoelens te omschrijven, maar jij kan het perfect neerschrijven.
Doe ik er goed aan 'moeite' in de relatie te steken? (zie dat ik ook goedgelovig ben, en al de jaren moeite heb gedaan voor niets, of voor iemand die het niet waard is). Of moet ik het eindelijk volledig achter mij laten, en van de relatie iets maken, en er het beste uithalen?

De laatste weken heb ik zowat een dipje. (wintermoeheid?). Dan weet ik ook niet wat ik aan mijn man heb. Heeft hij er begrip voor, en steunt hij me, of denkt hij bij zichzelf: van 'doe jij maar lekker moeilijk, ik ga me dan wel ergens anders amuseren'.

Ik herken ook wat anderen neerschrijven: over het 'litteken'.
Misschien beter niet geweten, want éénmaal je zoiets meemaakt krijgt je leven en je gevoel een hele andere wending.
En ook over de persoon die weggegaan is bij haar man, maar ook moeilijkheden ondervindt in haar nieuwe relatie, door wat ze meegemaakt heeft: dat dacht ik ook: ook al zou ik mijn man verlaten hebben, ik zou altijd sceptisch blijven, zelf in een nieuwe relatie.

Jolien

Berichtdoor Jolien » 20 nov 2007, 19:28

@x: bij mij eigenlijk hetzelfde dubbel gevoel.
Maar ik wil mijn relatie niet zomaar opgeven. Ik geef hem het voordeel van de twijfel en probeer hem te geloven dat het niet meer zal gebeuren.
Onze relatie is de laatste paar maanden eigenlijk veel beter in alles. We maken heel veel tijd vrij samen, genieten van alles, wat vandaag niet kan, doen we morgen wel. Ik wil me niet meer opjagen in onnozelheden en dwing mezelf om te genieten van wat we hebben.

Aan de andere kant voel ik me natuurlijk regelmatig heel erg onzeker en teleurgesteld. Ik zie ook aan mijn partner dat hij het heel erg vindt dat hij me zo gekwetst heeft.

mb (=13nov ; 15h27)

Berichtdoor mb (=13nov ; 15h27) » 21 nov 2007, 13:46

awel, klinkt misschien stom, maar eigenlijk zou ik ook graag zien dat mijn partner het erg vindt wat hij heeft teweeggebracht...
hebben er al veel over gepraat, maar soms heb ik het gevoel dat hij het allemaal niet zo erg vindt, zullen wel weer enkel mijn gedachten zijn
feiten waren ook helemaal niet zo erg, ook wat geflirt via sms

eigenlijk is onze relatie nu ook stukken beter dan tevoor, toegevingen komen hier van beide partijen
en eigenlijk begrijp ik het allemaal wel, is ook een spannend gevoel dat stiekem gedoe met een ander, jammer dat we er niet kunnen aan toegeven
en toch doet het pijn de bedrogen partij te zijn
gevoelens hé, ben blij om hier te lezen dat we met een paar dezelfde mening delen
doet deugd om er hier met iemand over te praten die mij perfect begrijpt

Jolien

Berichtdoor Jolien » 21 nov 2007, 19:06

Bij mij lucht het ook eens op om over mijn gevoelens te praten met 'vreemde' mensen. In mijn omgeving weten een paar mensen ervan, maar met hen praat ik er niet graag over, zij willen dan raad geven maar ik wil doen waar ik me het beste bij voel. En de raad komt heel dikwijls hard aan.

mb

Berichtdoor mb » 22 nov 2007, 13:47

mag ik eens gokken? de gouden raad is zeker uit elkaar gaan?
'k zou er eens veel willen horen als zij voor de feiten zouden staan
mag ik eens vragen, je schreef dat je aan je partner kon zien dat hij er spijt van heeft, praat hij er dan over met u of aan wat zie je dat?
hier is het zo dat mijn man niet graag heeft dat ik erover begin
als ik dan toch eens de moed heb om er over te praten, dan verneem ik dat hij zich bij veel dingen die ik doe of zeg zich vragen stelt
bv als ik vraag wat heb je gedaan vandaag of een andere gewone vraag dan denkt hij dat ik hem wil controleren
dat is dan helemaal niet mijn bedoeling, die vraag zou ik vroegen ook gesteld hebben zonder dat iemand er iets achter zocht
blijkbaar zijn wij (als bedrogen partij dus) niet de enigen die het dan moeilijk hebben met onze gevoelens.

Jolien

Berichtdoor Jolien » 22 nov 2007, 15:09

Ik merk het aan veel eigenlijk. Als vrienden eens vragen of hij meegaat (bvb gaan sporten of eens iets gaan drinken met collega's, wat we allebei wel eens doen) vraagt hij elke keer of het niet geeft.
Ik mag altijd vragen stellen zonder dat hij boos wordt of zich gecontroleerd voelt. Hij begrijpt dat ik soms moeilijk ben (of boos) en achterdochtig. Zijn gsm laat hij bewust heel veel liggen en hij zegt dat ik hem altijd mag controleren (gsm, mail).
Maar daar begin ik niet mee, dan stop ik er liever direct mee.
Ik heb in het begin ook honderd keer dezelfde vragen gesteld (ivm affaire). Hij vindt het niet leuk om erover te praten maar antwoordt wel op mijn vragen.
Het zal iets blijven dat tussen ons in staat en het vertrouwen in mensen ben ik volledig kwijt, ergens blijft er mij nu altijd iets waarschuwen dat niemand te vertrouwen was. Want mijn partner vertrouwde ik eigenlijk volledig.

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”