Vertrouwen na ontrouw

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
X

Vertrouwen na ontrouw

Berichtdoor X » 30 okt 2007, 15:04

Bedrogen personen: vertrouwen jullie je partner nog na zijn/haar ontrouw?
Jaren geleden heeft mijn man mij bedrogen. We zijn nog samen, maar het volledige vertrouwen is nooit teruggekomen. (daarom ben ik niet wantrouwig), maar ik blijf bewust dat je nooit zeker weet wat ze achter je rug doen.
Hoe ervaren andere mensen dit? Is jullie vertrouwen teruggekomen? Of blijft er ook nog steeds een twijfelend gevoel achter?

Gast

RE: Vertrouwen na ontrouw

Berichtdoor Gast » 30 okt 2007, 15:12

eigenlijk kan niemand (bedrogen of niet) weten of de andere partij eerlijk is of niet?
enige verschil is: vroeger stonden we er niet bij stil en nu (na bedrog) wel.
maar eigenlijk weet niemand van een ander of die eerlijk is of niet
bekijk het zo: sinds het voorval heb je kunnen werken aan jullie relatie, waar andere koppels maar wat aanwakkeren
want binnen ieder gezin is er wel iets hoor, je hebt de ander nooit zoals je het zelf wil
als jullie relatie er sterker is uitgekomen, bekijk het dan als een positief iets (voor zover dat mogelijk is)
wees fier en zelfzeker over jezelf, dan zal je daar niet zo zwaar meer over tillen

Gast

Berichtdoor Gast » 31 okt 2007, 15:19

14 jaar geleden bedrogen geweest, nog steeds samen en eergisteren er nog eens een serieuze nachtmerrie over gehad.
Dus neen, 100% vertrouwen is er niet meer bij...

Ooit tijdens een vakantiejob zei een (oudere) collega tegen mij (ik was toen een jaar of 16). Als je partner je heeft bedrogen en je 'vergeeft' het hem, dan kan je er zeker van zijn dat hij het nog eens doet. 20 jaar later zit dat zinnetje nog steeds in mijn hoofd...

Ik ben niet pessimistisch hoor, en het beheerst mijn leven niet (want dit idee krijg je precies van het bovenstaande), maar om de zoveel tijd, sta ik er toch nog eens bij stil....

X

Berichtdoor X » 31 okt 2007, 16:18

Bedankt al voor de antwoorden. Beiden zijn ze heel herkenbaar, en ook hoe ik het ervaar.
Maar net zoals 16.19 ur beheerst het ook mijn leven niet meer. Dus zo zwaar til je er na jaren niet meer aan.
Echter denk je er wel regelmatig eens aan terug. Of denk je als je man met collega's weggaat, van 'wie weet bedriegt hij mij deze moment'. Zonder dat ik op dat moment angstig thuis zit te wachten. Maar het komt toch eens naar boven. Ik geloof zelfs dat hij in staat is het nog eens te doen.
(ook al beweert hij dat hij zijn lesje geleerd heeft).

Gast

Berichtdoor Gast » 31 okt 2007, 16:54

mag ik vragen waarom je denkt dat hij nog altijd in staat is om het nog eens te doen?
en wat is bedrog? over welke feiten spreken we dan?
zouden niet bedrogen koppels ook zo denken over de andere partner als die eens op een feestje zijn?
of zouden die daar nooit bij stilstaan dat er wel nog andere aantrekkelijke mensen rondlopen?
ben er wel over eens dat je in je leven meerdere malen kan verliefd worden, al hoef je daar natuurlijk niet aan toe te geven
maar wat sms gedoe is natuurlijk wel spannend, al zou het niet voor de andere partner een geheim mogen zijn

Ikke

Berichtdoor Ikke » 31 okt 2007, 19:46

Ja, hier ook hetzelfde verhaal.
Bedrogen geweest, alles is uitgekomen, ze hadden zelfs al plannen om samen te wonen.
Ik heb de indruk dat hij het niet onmiddellijk terug zal doen maar de dingen die toen gebeurd en gezegd zijn die kan ik mij nog heel levendig voorstellen.
Ik heb het hem vergeven en met mondjesmaat heb ik geleerd hem min of meer opnieuw te vertrouwen maar het is nooit meer als vroeger.
Soms durf ik nog wel eens in zijn GSM piepen, eens gluren naar zijn mails, mij afvragen of hij wel is dat hij zegt te zijn.
Maar de frekwentie is in de tijd afgenomen gewoon omdat het anders niet leefbaar is.
Maar ik droom er soms ook nog van en op sommige momenten is het allemaal toch wel pijnlijk levendig.

miraatje

Berichtdoor miraatje » 31 okt 2007, 22:59

Kan je het ooit echt helemaal "vergeten,"?
Volgens mij doen ze het ook opnieuw!
De zegswijze zegt het, maar zoveel anderen bewijzen "het"?!
Wat moet je hiermee?

@x

Berichtdoor @x » 01 nov 2007, 06:41

Het feit dat je er jaren nadien nog een topic over opent, zegt misschien wel genoeg.Je hebt het blijkbaar nog niet verteerd.
Vertrouwen is 1 van de basisstenen van een goede relatie en hij heeft daarin gesloopt, maar heeft uiteindelijk ook ingezien dat het thuis zo slecht nog niet is.
Ben jij gelukkig nu, na dit alles? Das de vraag die je je moet stellen.

X

Berichtdoor X » 02 nov 2007, 14:57

Het vertrouwen dat een flinke deuk heeft gekregen, dat is één.
Uiteraard gaat een huwelijk met ups en downs, en die downs lijken dan soms wel zwaarder door te wegen. Dan heb je van die momenten dat je je afvraagt wat je nog allemaal van hem moet kunnen verdragen.
Gelukkig, ja, dat ben ik wel met het leven dat ik heb. Of ik 100% gelukkig ben met hem: nee, niet 100%. Met de jaren heb ik mij wel wat minder kwetsbaar opgesteld tov hem. Ik probeer een soort van muur rond mij te bouwen, opdat hij mij minder (of niet) kan kwetsen. Hierdoor is het 'liefdesgevoel' al sterk afgenomen.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 nov 2007, 22:03

Hello,

Kindje van negen maanden en dan bedrogen worden. Zij 22, mijn vriend 32.
Ik krijg nog de kriebels als ik eraan denk. Het is geleden van februari. We zijn in therapie geweest en ik moet zeggen: door wat er gebeurd is weten we waarvoor we vechten, maar het blijft me zwaar op de maag liggen.
Hoe kon hij iemand anders graag zien, wat was er zoveel toffer aan haar?
Mijn zelfbeeld heeft een enorme deuk gekregen. :-(
Vooral als ik de mails zeg die ze stuurde alvorens ze iets hadden om hem te "lokken" deden me echt kokhalzen! Hoe kon hij me inruilen voor zo'n sloerie!!!!

grts!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 nov 2007, 11:22

los van het feit of je nog vertrouwen kunt hebben achteraf denk ik niet dat ik nog bij mijn partner zou kunnen blijven. iemand bedriegen getuigt van zo weinig respect, je doet iets waarvan je weet dat het de andere heel erg zal kwetsen. Bovendien heb je altijd de keuze het te doen of niet, en je weet heel goed wat je te verliezen hebt.
dat zeg ik nu, natuurlijk moet je de situatie bekijken als je het voorhebt. Ik heb nu het volste vertrouwen in mijn partner, ik moet niet altijd weten waar hij ziet, bel hem niet constant, bekijk zijn mails en gsm niet enz (zoals sommigen wel doen). Maar als ik zou denken dat ik reden heb om te twijfelen zou het wellicht anders zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 nov 2007, 11:49

Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om nog bij de partner te blijven die mij bedroog.
Liever alleen én vooral gerust dan er bij blijven en alle dagen mijn kop er over breken wat hij op dat moment aan het doen is en mijn hard er aan opvreten.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 nov 2007, 16:16

Ik zei dit ook...tot het mij overkwam. Er is een kind, je hebt een huis, gezamenlijke vrienden,.... een heel leven achter de rug....
dat geef je niet altijd op nadat je zoiets overkwam, geloof me maar. Zeker als je echt weet dat het een vergissing was.....

X

Berichtdoor X » 04 nov 2007, 16:51

Idem dan bij 17.16 u.
Stel je voor (voor zover dat mogelijk is) dat je man straks thuiskomt, en zegt van 'sorry, vrouw, ik heb een vergissing begaan, ik heb je bedrogen'.
Je had geen flauw idee, (niet altijd voel je dat aankomen), en plots is alles gedaan.
Mijn eerste reactie was ook van 'nu is het gedaan'. Maar dan komt het besef naar boven, van wat je samen hebt, van wat je gaat verliezen, en het meest pijnlijke: de KINDEREN! enz...
En dan lijkt het plots toch nog de moeite om voor de relatie te 'vechten'.
Ik had ook zoiets van 'hij heeft mij mijn vertrouwen in iemand afgenomen'. Zelf een nieuwe relatie zou niet smetteloos opgestart worden. Ik zou altijd achterdochtig zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 06:45

04 nov 2007 12:49 @ 04 nov 2007 17:16 & 17:51

Al goed dat we allemaal anders zijn. Ik weet pertinent zeker dat ik hem zou laten zitten. Héél goed weten. Er zijn bepaalde grenzen die je niet straffeloos overschrijdt. Vreemd gaan doe je wetens, willens. Dat KAN nooit een vergissing zijn. Dat is gewoon een excuus van diegene die vreemd gaat om het de volgende keer nogmaals te doen.
Huis en kinderen? Daar had hij dan maar vroeger aan moeten denken.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 07:10

Bestaat jullie relatie dan enkel maar uit sex ? Omdat je partner sex heeft gehad met iemand anders is het gedaan ? Mensen moeten toch echt eens afstappen van het feit dat een mens gemaakt is om sexueel homogaam te zijn .

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 09:46

En die bedrogen "partijen" moeten eens ophouden met hunzelf in zelfmedelijden te wentelen. Ontrouw ontstaat altijd wanneer er een gemis is in een relatie!

Bekijk de realiteit, zie die gebreken in, zie in waar je je partner verwaarloosde, zie in wat je partner nodig heeft en werk godverdomme aan die relatie ipv compassie te hebben met uzelf!

En indien jouw partner beweert voor u gekozen te hebben, haal dan niet constant alles op, en vraag niet steeds opnieuw naar al die details (van waar en wanneer en hoeveel keer hebben jullie afgesproken)

Kijk zelf eens in de spiegel, vreemdgaan is een noodkreet, een schreeuw om aandacht, een wanhoopsdaad!!!!!!!!!!

Een signaal dat de relatie niet goed zit dus, werk eraan, zonder die misstappen elke keer opnieuw weer uit de gracht te halen,

@ 10.46 u

Berichtdoor @ 10.46 u » 05 nov 2007, 09:56

Wat een gelul! Dit kan het geval zijn, maar dat is niet altijd zo.

Je hebt mensen die vreemdgaan, omdat ze gewoon verdomde egoistjes zijn, die nooit content zijn.
Of omdat ze gewoon bij een avondje uit, het 'niet konden laten', nadat ze in de verleiding kwamen.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 11:52

Wanneer je perfect gelukkig bent, dan doe je zoiets niet, dus ik geloof ook wel dat je dit enkel doet wanneer je relatie heel erg scheef zit!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 12:56

er zijn er hier weer een paar aan het schrijven die duidelijk niet weten welk gevoel het heeft.......eens bedrogen zijn...........

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 18:55

Ik zou zeggen: ik hoop uit het diepste van mijn hart dat jullie zoiets ook eens mogen meemaken en dan zal je zien dat het allemaal zo simpel niet is!
En waarschijnlijk zal je het wel eens meemaken, praktisch in elk gezin gebeurt zo wel eens iets tegenwoordig. Dus....één van dees is het jullie beurt en schrijven jullie hier ook om jullie zelfmedelijden te tonen.

Ik wacht vol ongeduld op die dag!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 nov 2007, 21:56

Nee hoor, ik zou nooit zo zielig zijn hier mijn privé leven uit te smeren. Enkel zielige en labiele mensen hebben het nodig hun privé openbaar te maken.

A

Berichtdoor A » 06 nov 2007, 08:33

Mijn man en ik zijn uit elkaar gegaan in januari nadat hij iemand anders had gevonden. Het ging al een tijdje niet meer zo goed, veel stress, te weinig aandacht voor hem, twee kleine kindjes enz...
Hij is nog twee keer teruggekomen om het te proberen maar het lukte niet. Nu heeft hij altijd min of meer toegegeven dat die vrouw niet 100% zijn gedacht was. Maar bij haar vond hij de dingen die hij op dat moment bij mij miste. Ondertussen zijn we al 1 keer gaan tekenen voor de scheiding. Sinds dit weekend is hij nu terug bij zijn moeder gaan wonen. Ondanks alles wat in het verleden gebeurt is zie ik hem nog graag en zou ik willen dat hij terugkomt. Hij wil ook ergens nog zien of het terug goed kan komen. Natuurlijk wil ik dan wel dat hij er 200% voor gaat en dat ik hem terug zou kunnen vertrouwen. Maar iedereen in mijn omgeving verklaart mij gek omdat ik hem terug zou willen. Maar ik wil gewoon mijn gezin terug.
Wat vinden jullie, zou het nog goed kunnen gaan en wat zouden jullie doen ?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 nov 2007, 10:27

Ik verklaar jou ook gek. Hij wil gewoon van twee walletjes eten en jij zou dat toelaten.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 nov 2007, 13:52

begrijp volkomen uw gevoelens dat je uw gezin terug wilt
ervoor gaan zou ik zeggen, zeker als jij denkt dat er nog een mooie toekomst in zit
begrijp dat eigenlijk niet, hoe mensen zomaar hun gezin kunnen opgeven?
geloof me, heb ontrouw hier ook meegemaakt (in beperkte zin dan)
weet hoe het voelt, maar begrijp het ook een beetje, je komt meer dan één persoon tegen in je leven op wie je verliefd kan worden, en het is ook allemaal eens leuk en spannend
al zou je er moeten kunnen over spreken binnen uw gezin, maar dan is de spanning weg zeker?
iets waar je al die jaren samen aan gewerkt hebt, samen kinderen, samen mooie herinneringen, een huis.........
dat gooi je toch niet zomaar weg, er is overal iets hoor
had hier vroeger ook het volste vertrouwen in mijn man, tot op een dag,...
was allemaal niet zo erg hoor, maar voelde me toch bedrogen
bedoel maar, al die haar komen schrijven dat ze de perfecte relatie hebben met wederzijds vertrouwen,...
denk dat de helft al iets anders zou schrijven moesten alles weten van hun partner..................

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”