Nieuwe vriend aan kind voorstellen

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
Sofie_Verplancken

Nieuwe vriend aan kind voorstellen

Berichtdoor Sofie_Verplancken » 12 nov 2020, 16:13

Hey allemaal

Een jaartje terug gingen de vader van mijn kind en ik uit elkaar. Ondertussen heb ik een nieuwe vriend. We zien een toekomst met elkaar en hij staat er voor open om een vaderrol te spelen in het leven van mijn kind. Nu is het zo dat ze elkaar wel nog niet ontmoet hebben. Ik wil alles op zen tijd doen, maar het wordt wel eens tijd dat dit gebeurt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips om dit zo goed mogelijk te doen verlopen? Het belangrijkste is dat mijn kind zich veilig voelt!

Bedankt!

Ann_Van de Voorde

Re: Nieuwe vriend aan kind voorstellen

Berichtdoor Ann_Van de Voorde » 19 nov 2020, 11:46

Hoi Sofie,

Uit ervaring weet ik dat dit een moeilijke situatie kan zijn. Hoe hun ontmoeting of relatie zal verlopen hangt volgens mij ook deels af van de leeftijd van het kind. Indien je kind zich in de pubertijd bevindt, dan bestaat de kans dat de aanvaarding moeilijker zal verlopen dan wanneer je kind slechts 4 jaar is bijvoorbeeld. De beste tip die ik je kan geven is om open te zijn met je kind en indien je zeker bent dat het iets zal worden, raad ik je aan om een ontmoeting te regelen, maar houdt het luchtig. Het kind verlangt namelijk helemaal niet dat het zo snel gaat als jij zou willen! Libelle Mama heeft een artikel geschreven dat zeker behulpzaam kan zijn in jouw situatie!

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”