Spermadonor gezocht

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
D.

Spermadonor gezocht

Berichtdoor D. » 10 jan 2006, 18:59

Ik ben 17j en wil ontzettend graag zwanger worden, zelf heb ik geen vriend dus zoek ik een spermadonor, graag serieuze reacties gevraagd!

Gast

RE: Spermadonor gezocht

Berichtdoor Gast » 10 jan 2006, 19:06

Neem eens contact op met de VUB, zeer professioneel en functioneel.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2006, 20:02

Ik wil serieus reageren maar best rechtstreeks. Zou je eenn korte mail willen sturen aan zm8@msn.com?

Nog even ano

@D.

Berichtdoor @D. » 16 jan 2006, 08:57

Ik begrijp dat je graag een kindje zou willen. Maar omdat je nog maar 17 bent, denk ik niet dat het verstandig zou zijn om nu al zwanger te worden via een donor. Gezien je jonge leeftijd heb je alle kans om een vaste vriend te vinden en een stabiel gezinnetje op te bouwen met een papa en een mama. Uiteraard is dit jouw keuze. Maar toch moet je weten dat een kindje grote kosten vraagt om op te voeden en vermits je nog maar 17 bent, lijkt me dit ook niet evident. Denk hier toch maar eens goed over na, zonder dat je later grote spijt zou krijgen van je gevoelens die je nu zou hebben. Bespreek dit trouwens ook eens goed met je ouders. Zij zullen je normaal wel een goed advies kunnen geven.

Mocht je toch vragen hebben? Dan mag je me gerust contacteren op snuffelneus@telenet.be

Uit bezorgdheid,

Benny

Berichtdoor Benny » 01 feb 2006, 10:52

Hallo jongedame, ik heb uw advertentie gelezen en wil eventueel donor zijn.Ik wil echter geen vader spelen en wens verder anoniem te blijven. De donatie kan bij u thuis gebeuren zodat u het direkt via zelfinseminatie kan gebruiken. Heb zeker en vast geen sexuele bedoelingen. Groetjes, Benny.

M

Berichtdoor M » 02 feb 2006, 23:13

Hoiii ik zou graag contact met je willen, mail me op wambambelooba@hotmail.com
Groetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 feb 2006, 11:05

Wil altijd helpen.

man 23 jaar
1m83
70 kg
niet erfelijk belast
bruin haar
blauwe ogen

tyr@lycos.nl

nu nog onbekend

Berichtdoor nu nog onbekend » 17 feb 2006, 02:38

hey graag wil ik helpen maar laat dan iets weten genardimitri@hotmail.com

ben 19

@benny

Berichtdoor @benny » 22 feb 2006, 12:52

Hallo benny ben je bereid om een lesbisch koppel te helpen ?
Zo ja geef mijn dan je e mail

Carl

Berichtdoor Carl » 03 mar 2006, 10:10

hey
hangt ervan af natuurlijk wat je wil. Ik neem wel aan dat je een serieus aantal voorwaarden hebt voor de persoon in kwestie.
Mogen we die kennen ?
cvtrier5@hotmail.com

fred

Berichtdoor fred » 05 mar 2006, 16:43

ik wil je wel een kind geven ik ben man 50 jaar dus heb je in tresse mail me maar

kim

Berichtdoor kim » 19 mar 2006, 11:15

hallo,
ook ik ben op zoek naar een spermadonor.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken in de vriendenkring, maar velen kunnen het niet aan, doordat ze het kind blijven zien.
Daarom zoek ik iemand, die niet rookt, die graag een meisje wilt helpen met haar grote kinderwens. En die er verder geen probleem mee heeft dat men het kind niet meer zal zien.
Hoop op snelle reactie's.

xxx

Donor

Berichtdoor Donor » 19 mar 2006, 11:39

@Kim, ik zou je misschien wel willen helpen, mail me maar donor27@yahoo.com

Serieuze donor

Berichtdoor Serieuze donor » 19 mar 2006, 18:08

Hoi Kim,

Als je mailt aan chance4life@home.nl krijg je van mij altijd antwoord. Met je wensen tot dusver ben ik akkoord, ik denk dat mijn wensen ook wel akkoord zijn voor jou: ik heb namelijk geen eisen te stellen, het is een grote eer als een mens een ander mens bij zoiets moois mag helpen!

Graag tot mailens,

E.

Vruchtbaarheidsforum-team

Berichtdoor Vruchtbaarheidsforum-team » 28 jun 2006, 15:48

Hallo,

Graag nodigen wij jullie bij deze uit, om lid te worden van ons vruchtbaarheidsforum.

Onderwerpen zoals vruchtbaarheidsproblemen, draagmoederschap, wensouderschap, eiceldonaties en spremadonaties kunnen hier worden besproken, maar ook is dit dé plaats om lotgenoten en anderen te vonden. Een site 'exclusief' voor mensen met vruchtbaarheidsvragen en problemen, maar zeker voor draagmoeders, wensouders en donors!

Jullie kunnen dan o.a. actief deelnemen in het forum, waar jullie met alle vragen terecht kunnen en jullie ervaringen kunnen uitwisselen met lotgenoten! Jullie worden begeleid door professionele en ervaren mensen.

Een plaats waar een draagmoeder haar meest geschikste wenskoppel kan vinden, en waar een wenskoppel hun engel kunnen vinden. Maar ook waar donors elkaars ervaringen kunnen uitwisselen, en waar jullie bijna alle procedure info kunnen terug vinden.

Deze site is enkel voor actieve leden! Iedereen moet zich voorstellen, aan de organisatie, maar ook in het kort op het forum aan jullie lotgenoten of coleega's. Enkel zo kunnen we garanderen dat we serieuze mensen over de vloer krijgen! Jullie persoonlijke gegevens worden nooit vrij gegeven, en dienen enkel om er voor te zorgen dat geen enkel lid anoniem is voor ons!

Deze site moet gezien worden als een zelfhulpgroep, waar jullie in ALLE vertrouwen en bescherming terecht kunnen, met jullie vragen, en emoties!

Kom in ieder geval eens kijken op de site!

Vriendelijke groeten,
Het vruchtbaarheidsforum-team

patje

Berichtdoor patje » 24 okt 2006, 16:28

hallo ik ben benny niet ,maar ik heb totaal geen problemen om een lesbisch koppel te helpen ,heb zelf 3 meisjes ben gescheiden man
je mag me mailen op patjeam@hotmail.com

patje

Berichtdoor patje » 24 okt 2006, 16:31

ik wil je wel helpen laat iets horen groetjes je mag me mailen op
patjeam@hotmail.com

Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2006, 22:34

Onzen Ed is ook weer van de partij!
Die heeft al half Belgie én Nederland bevoorraad met zijn zwemmerkes, dus veel kans dat je kind later met een halfbroer/zus naar huis komt!
Inderdaad een chance4life!

Ed

Berichtdoor Ed » 24 okt 2006, 23:02

Hoi anonieme held (meestal een jaloerse donor),

Aangezien je sinds mijn antwoord (op 19 maart 2006...) nogal wat tijd nodig had om je doordachte zieleroerselen op het net te krijgen, denk ik dat duidelijk is dat je waarschuwing voor inteelt op eigen ervaring stoelt!

Misschien moet je eens informatie inwinnen voordat je onzin schrijft?

Ga vooral zo door, ik kan wel een lach per dag gebruiken!

Ed

Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2006, 23:11

Haha, geen jaloerse donor maar mama van een donorkindje dat geen hopen halfbroers en zussen heeft rondlopen in de lage landen

Ed

Berichtdoor Ed » 25 okt 2006, 06:44

Hoi,

Nou, gefeliciteerd dan... ik hoop dat je kindje nog iemand heeft, waarvan het leert dat er hoor en wederhoor is voordat je aantijgingen laf en anoniem op het Internet zet.

Ik ben altijd open en eerlijk geweest tegen de wensmoeders die ik mocht helpen. Weet je heel erg zeker dat jouw donor dat ook was? Heeft hij na jou zijn draadjes laten knippen? Is hij dood omgevallen?

Ik heb al vaker gehoord van donoren, die tegen vrouwen zeggen dat ze stoppen en vervolgens vrolijk doorgaan. Maar jij bent natuurlijk die ene heilige tegengekomen, ik weet het.

Misschien heeft jouw kindje wel meer risico familie tegen te komen zonder het te weten dan mijn kindjes die wel zullen kunnen weten, wie eventueel verwant is. Ten minste, volgens gynaecologen waar ik mee gesproken heb over dit onderwerp (dat heet jezelf informeren waar je het eigenlijk over hebt, een kwaliteit die veel mensen missen en vervolgens dus ook niet op hun unieke kind overdragen).

Heel veel geruste nachten,

Ed

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2006, 21:18

Ik heb nog contact met mij donor en krijg regelmatig foto's te zien van zijn andere kindjes.
In een kliniek (in Belgie toch) gebruiken ze ook maar sperma van 1 man voor max 10 vrouwen omdat het risico op later contact tussen de verschillende kinderen te groot wordt. Dat zal ook niet voor niets zijn en met het beginnend tekort aan donoren zou het toch net iets makkelijker zijn om onbeperkt zaad te gebruiken van de aanwezige heren.

Ik weet dat jij eerlijk bent, daarom ben ik niet met je in zee gegaan indertijd.

Ed

Berichtdoor Ed » 26 okt 2006, 07:56

Hoi,

Ik zal proberen uit te leggen, waar de denkfout zit. Want ik kom dit zo vaak tegen, dat mensen wel de klok horen luiden maar niet weten, waar de klepel hangt. En ik vindt het spijtig, dat zij dan eerst insinuaties of aantijgingen op het net zetten.

Net zoals heel veel mensen denken, dat je vanaf je 35e minder vruchtbaar gaat worden. 35 is de leeftijd, waarop (gemiddeld) de risico's op afwijkingen bij het kind gaan toenemen, zoals het bekende Down's syndroom. Een risico dat trouwens honderden malen groter is dan waar jij bang voor bent maar dat door bijna iedereen zonder veel discussie genomen wordt.

Dus klinieken in België laten maximaal 10 kinderen per donor ontstaan. Dit betreft anonieme donoren. Vraagje tussendoor: als de donoren anoniem zijn, hoe weet de ene kliniek dan, dat de donor nog niet bij een andere kliniek gedoneerd heeft?
In Nederland geldt een maximum van 25 kinderen. In de loop der tijden hebben sommige klinieken voor een lager getal gekozen, soms is dat door het tekort aan zaad opgeschroefd tot het maximum.
In jouw beargumentering: dat zij een hoger maximum aanhouden, zal toch ook niet voor niets zijn, zeker?

Dat er verschillende getallen gehanteerd worden heeft met weinig anders te maken dan: een natte vinger. Ik heb daar uitgebreid over gesproken met een gynaecoloog van een vruchtbaarheidskliniek.
Hij zei, dat er gewoon een getal is gekozen zonder een wetenschappelijke grond. Klinieken kunnen inteelt niet voorkomen, zij proberen zo alleen de kans te beperken. En eigenlijk weten zij, dat het ooit zal gebeuren en kunnen dan zeggen: wij zijn het niet schuld. Want het is niet te vermijden, al zouden zij een maximum van twee aanhouden. Zogauw een zoon en een dochter zijn ontstaan, kunnen zij elkaar tegenkomen en kindjes maken.
Want: de donor is anoniem! Noch de ouders, noch de kinderen (en soms niet eens meer de kliniek na reorganisatie, fusie, opheffing van de vruchtbaarheidsafdeling, per ongeluk deel archief weggegooid) weten, wie papa van wie is.
Dus ook die tien kinderen die jij noemt zijn een willekeurig gekozen aantal, om de aansprakelijkheid te kunnen afwijzen als het ene keer fout gaat. Als het tekort aan zaad groter wordt en zij verhogen het maximum naar 20... is het dan ineens wel goed want klinieken doen dat niet voor niets?

Verder behandelen zij meestal mensen uit één en dezelfde streek. Het zaad van donoren wordt niet opgestuurd naar alle klinieken of zo, hoor! En waarom als wensouders naar UZ Gent gaan, als je in Genk woont naast de kliniek? Dus de kinderen blijven meestal ook nog eens bij elkaar in de buurt wonen.

Dus, zei de gynaecoloog: het zal hem om het even zijn, of ik 25, 50 of 100 kinderen zou krijgen. Ik ben geen anonieme donor maar een bekende (gekende).
Dat betekent dat ouders op elk gewenst moment contact met mij kunnen opnemen om te vragen, of ik de ouder(s) van de beoogde partner van hun kind ken. Of rechtstreeks kunnen overleggen, bijvoorbeeld als de beoogde partner een lesbisch koppel of een alleenstaande moeder heeft als ouders en duidelijk is, dat er iemand een zaadcel meegebracht moet hebben.
Mocht mij iets gebeuren, dan is mijn jongste zus bereikbaar en kan zij (alleen als ik het niet meer zou kunnen) aan de enige lijst die er bestaat.

Verder help ik niet mensen uit één bepaalde streek. De kinderen, die uit mijn donaties zijn ontstaan wonen grotendeels in een gebied van 800 kilometer breed en 300 kilometer hoog. Van Noordzeekust tot Berlijn en van Frankfurt tot Friesland want bij half Nederland en half België welke ik bevrucht zou hebben, komt ook nog half Duitsland. Dat land alleen al zouden dan 40 miljoen mensen zijn, dus daar ging ongeveer een tankwagen zaad in zitten, zeker...?
Leg mij dat qua wetenschappelijke ( ! ) kansberekening nog eens goed uit, wie nu het meeste risico loopt: de ouders die ik geholpen heb of de ouders die bij een kliniek gaan.

Want daar ging de insinuatie om, waartegen ik mij met hand en tand verdedig. Want ik ben niet iemand, die zomaar zijn zaad in de rondte strooit. Ik heb lang nagedacht over allerlei aspecten maar vooral wilde ik nooit schade doen aan de kinderen.
Die kunnen zich immers niet verdedigen. Niet tegen mij, noch tegen mensen die ondoordachte en zelfs ronduit verkeerde dingen zeggen op het Internet over hun ontstaan.

Mag ik iedereen verzoeken, die hierover in discussie wil gaan, dat op een waardige manier te doen? Schrijven is niet braken, je kunt bepalen wat je wanneer schrijft, zonder eerst iedereen die toevallig er voor staat te bevuilen... al is het anoniem.

Ed Houben
Maastricht, NL

Leon

Berichtdoor Leon » 28 feb 2007, 01:56

Hoi mijn naam is Leon

Ik ben een sportief gebouwde hetero man uit Dordrecht en wil graag mij beschikbaar stellen als donor.
Het geeft mij een goed gevoel als ik iemand anders op deze manier gelukkig kan maken.

Ik ben 32 jaar en werk als sportinstructeur op een sportschool.
Ik ben 1,90m lang en een heb sportief postuur.
Ik ben blond,maar heb mijn haar nu behoorlijk kort (bijna kaal eigenlijk)
Ik heb mijn VWO-diploma en heb ook een HEAO-opleiding gegevolgd maar sporten trok mij meer dan een kantoorbaan vandaar dat ik mijn hart gevolgd heb en ben gaan werken op een sportschool.

Ik doe dit echt om iemand anders te helpen en heb zeker geen financiele bedoelingen.
Eigenlijk het enigste wat ik belangrijk vind is dat voor de toekomstige ouder(s) het kind op de eerste plaats komt en bereid zijn het een goede opvoeding te geven.

Uiteraard is het mijn bedoeling om via Zelfinseminatie (dus via inseminatiespuitje) en niet op de natuurlijke manier te Donoren

Ik ben bereid een donor-contract te ondertekenen.

Ik heb er geen probleem mee om geheel anonieme Donor te zijn en na een succesvolle poging het contact te verbreken.
Maar als de wensouder(s) het op prijs stellen om tijdens en na de zwangerschap nog contact te onderhouden ben ik daar ook toe bereid.

Ik sport veel en ben in een uitstekende gezondheid
Ik ben ook bloeddonor en ben in Sept. 2006 en Feb. 2007 getest nog getest op S.O.A.'s en HIV.
Beide testen waren helemaal in orde

Als u nog vragen heeft mailt u mij gerust
Mijn email-adres is donoliviera@hotmail.com

Leon

Berichtdoor Leon » 28 feb 2007, 01:56

Hoi mijn naam is Leon

Ik ben een sportief gebouwde hetero man uit Dordrecht en wil graag mij beschikbaar stellen als donor.
Het geeft mij een goed gevoel als ik iemand anders op deze manier gelukkig kan maken.

Ik ben 32 jaar en werk als sportinstructeur op een sportschool.
Ik ben 1,90m lang en een heb sportief postuur.
Ik ben blond,maar heb mijn haar nu behoorlijk kort (bijna kaal eigenlijk)
Ik heb mijn VWO-diploma en heb ook een HEAO-opleiding gegevolgd maar sporten trok mij meer dan een kantoorbaan vandaar dat ik mijn hart gevolgd heb en ben gaan werken op een sportschool.

Ik doe dit echt om iemand anders te helpen en heb zeker geen financiele bedoelingen.
Eigenlijk het enigste wat ik belangrijk vind is dat voor de toekomstige ouder(s) het kind op de eerste plaats komt en bereid zijn het een goede opvoeding te geven.

Uiteraard is het mijn bedoeling om via Zelfinseminatie (dus via inseminatiespuitje) en niet op de natuurlijke manier te Donoren

Ik ben bereid een donor-contract te ondertekenen.

Ik heb er geen probleem mee om geheel anonieme Donor te zijn en na een succesvolle poging het contact te verbreken.
Maar als de wensouder(s) het op prijs stellen om tijdens en na de zwangerschap nog contact te onderhouden ben ik daar ook toe bereid.

Ik sport veel en ben in een uitstekende gezondheid
Ik ben ook bloeddonor en ben in Sept. 2006 en Feb. 2007 getest nog getest op S.O.A.'s en HIV.
Beide testen waren helemaal in orde

Als u nog vragen heeft mailt u mij gerust
Mijn email-adres is donoliviera@hotmail.com

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”