zou het nog goed komen?(na vreemdgaan)

Letterlijk alle soorten gezinnen. Klik door voor Pleegouders, Gescheiden ouders, Nieuw samengestelde gezinnen, Eenoudergezinnen, Tienermoeders, Multiculturele gezinnen en Holebi ouders
eric

zou het nog goed komen?(na vreemdgaan)

Berichtdoor eric » 19 jun 2007, 08:48

we zijn 24jaar samen met 2 kinderen, nu heeft m'n vrouw onlangs me verteld dat ze al 4 maanden een geheime relatie heeft met een gast die 12 jaar jonger is dan haar, ze beweert dat ze beiden erg verliefd zijn op elkaar en ze wou me verlaten.
nu lijkt het erop dat die jongen toch een beetje gas terugneemt, en zij zegt dat ze ook nog wil proberen met ons maar dat ze tijd nodig heeft om de breuk met die gast verwerken, ik zie aan haar dat ze erg verliefd is op die kerel, ze helemaal zichzelf niet meer, ook denk ik dat ze nog steeds contact heeft met hem(sms)
is er van jullie iemand ooit zwaar verliefd geweest op iemand anders, waarna het bij je partner toch terug goedkwam?

Gast

RE: zou het nog goed komen?(na vreemdgaan)

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 09:09

Ja, dat heb ik meegemaakt.
En ja, het is weer goedgekomen met mijn vrouw.
En ja, het zal een tijdje duren voordat je vrouw er helemaal over zal zijn,
alhoewel een geheime relatie van 4 maanden heel pril is.
Losstaand van fysieke aantrekking, kan hun band nog niet zo sterk zijn.
Je moet je vrouw wel vragen om hem los te laten, of enkel toelaten dat ze hem ziet als jij er bij bent. Meteen zal duidelijk worden of je vrouw ook interessant is voor hem als vriendschap.
Indien dat niet zo is, dan zullen de ogen van je vrouw misschien opengaan ...

Een relatie van 24 jaar gooi je niet zo maar weg.

Er zijn weinig relaties waarin niemand ooit eens een (halve) scheve schaats rijdt.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 15:06

ik heb een aantal jaren geleden ook mijn vriend bedrogen, hij is er zelf op uitgekomen en was natuurlijk razend. er is heel veel heen en weer gepraat,
ik heb veel moeite moeten doen maar heb nog een kans gekregen, we waren toen 8 jaar samen en hebben samen een zoontje (toen 1 jaar oud) ik had toen een affaire met een man die we allebei heel goed kende, het heeft 5 maanden geduurd. ik heb de kans die ik gekregen heb van mijn vriend met beide handen genomen en we zijn er sterker uitgekomen, we hebben er nog héél veel over gepraat, iedere keer hij een moeilijk moment had namen we de tijd om erover te praten en ik heb vaak hetzelfde verhaal moeten zeggen maar het heeft gewerkt bij ons, praten is in dat geval heel erg belangrijk.
soms steekt het bij een ruzie nog wel eens de kop op, want wat ik hem ooit heb aangedaan is en blijft het ergste en je voelt wel dat het vertrouwen er niet helemaal meer is. maar ik hou daar ook rekening mee.
ik heb volledig gebroken met die man en dat heeft lang geduurd eer ik erover was heel lang, vele tranen gelaten maar besef nu dat het nooit iets had kunen worden tussen ons en ik ben blij dat ik voor mijn vriend gekozen heb.

geef je vrouw tijd, en praat zoveel mogelijk, als je wil praten en je voelt geen medewerking van haar kant stel het dan even uit, en wacht een beter moment af. maar zeg zeker altijd wat je voelt en het is ook belangrijk dat zij dat eerlijk zegt

wij hebben dat ook altijd gedaan en het is niet altijd even prettig maar zo heeft mijn vriend ook ingezien dat de fout niet alleen bij mij lag maar dat ons relatie al ni meer zo goed zat.

wij hebben nu een heel hechte relatie, doen heel veel samen en praten over alles, meer dan vroeger.

dus het is echt wel de moeite om ervoor te gaan.

succes ermee!!

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 20:07

Ik zou haar eens een koekje van eigen deeg geven, zo kan ze ook eens voelen hoe het is om gekwetst te worden!

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 21:53

aan 20u07

en is dat DE oplossing?jezelf verlagen tot dezelfde daad?komt het dan allemaal goed?

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 21:54

weet je eric=als ze echt verliefd is dan hoef je niet veel moeite meer te doen
leg je er bij neer dan
vroeg of laat komt het er toch van

eric

Berichtdoor eric » 19 jun 2007, 22:12

ik hier terug, nu beweert ze dat het dieper zit ,dat ze met mij al langer
komedie speelt, zelfs al verschillende jaren, ik kan da niet geloven, we hebben
het zo goed gehad, op vakanties, met de kinderen, we zijn of waren een h(echt)
stel, niemand van de familie of vriendenkring heeft ooit iets gemertkt, ik denk
dat het allemaal in haar verliefdheid zit, nooit heb ik iemand gezien die zo onderstenboven van iemand is, ze denkt echt niet meer normaal, is onherkenbaar geworden, en ik voel de vrouw van m'n leven verder en verder van me wegdrijven zonder ik iets kan doen, erg pijnlijk.....

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 23:12

eric laat niet met je voeten spelen
laat haar merken dat je recht hebt op duidelijkheid
laat haar de keus

jij
of
die vent

en niet morgen of overmorgen of volgende week

NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 23:27

Probeer er heel open over te praten met elkaar, zonder razend kwaad te worden. Verder ervoor zorgen dat ze geen hals-over-kop-beslissing neemt... tijd zal raad brengen, hoe moeilijk het ook is.
Kijk ook eens naar jezelf of je dit überhaupt kan vergeven mocht ze voor jullie kiezen.(vergeten is dan weer iets anders...)

Sterkte! Dit kan nie makkelijk zijn...

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jun 2007, 10:18

zet die slet buiten !

eric

Berichtdoor eric » 20 jun 2007, 12:50

was het maar zo simpel, ik zou haar direkt buiten zetten moest ik haar niet meer graag zien, ik weet het pas van over drie weken, m'n wereld is ingestort.
ze is echt de vrouw van m'n leven 'k dacht met haar oud te worden, telkens ik haar zag was ik blij, 'k hoorde graag haar stem, haar geur hou ik van, kortom, ik voel voor haar veel meer dan verliefdheid, echte liefde, ook nu ze dit gedaan heeft zou ik haar vergeven omdat het blijkbaar iets is dat sterker dan de natuur is, ik herken haar niet meer.....
gisteren weer stevige ruzie gehad, ze drijft verder en verder weg....'k ben wanhopig, 'k zou mezelf nog iets aandoen.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jun 2007, 13:18

Denk aan u 2 kinderen, ze hebben hun papa echt wel nodig en ze is het niet waard.
Hopelijk kom je er aan uit...

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 22:43

Petje af dat je het uberhaupt wilt proberen. Als een vrouw dit forum was gestart waarin ze zei dat ze haar man had betrapt, had iedereen onmiddelijk keihard geroepen dat ze haar vent buiten de deur moest zetten.
Ik denk dat jij alleen nog maar verder kunt als je een open relatie wilt. Ze zal die ander niet laten schieten, als ze echt zo verliefd is. Voorlopig niet in elk geval. En dan komt de vraag: wil jij die vent wel zijn?

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 13:37

Beste Eric,

Dapper dat je het nog wilt proberen. Als je dat echt meent, zul je haar misschien een beetje los moeten laten, zodat ze haar eigen fouten kan maken. Dan hopen dat ze weer bij jou terugkomt. Laat haar zien dat je van haar houdt.

Maar misschien met een beetje ruimte tussen jullie besef je misschien wel dat je van de relatie houdt, van het samenzijn, en niet speciaal van je vrouw? Maar dat kan ik niet beoordelen natuurlijk.

Veel sterkte, en ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

k

Berichtdoor k » 30 jun 2007, 21:37

Beste Eric,

Ik vind het knap van jou dat je het nog wil porberen en ik hoop dat jullie eruit komen!
Ik ben zelf ooit eens verliefd geworden op een ander en ik zou ook alles laten vallen hebben voor hem.
Uiteindelijk verbrak hij de relatie zelf en bleef ik dus bij mijn parnter die zich van niks bewust was.
Omdat ik schuldgevoel had en nog steeds smoorverliefd was, heb ik het opgebiecht.
We zijn er uiteindleijk uitgekomen,maar op termijn is de relatie toch stuk gelopen.
Het vertrouwen was weg en zelf kon ik er ook niet heel goed mee leven dat ik dat gedaan had.
Zelf ook schrik dat hij het zou terug doen enz. (egoistisch,ik weet het)

Nu ondertussen ben ik getrouwd sinds 3 weken en maak ik het omgekeerde mee.
Deze keer gaat het (misschien) niet over een relatie maar de intentie was er.
Mijn man heeft altijd wel wat flirterig geweest om aandacht te krijgen,maar volgens mij niks verkeerd gedaan.
Nu kwam hij vanmorgen om 3uur thuis en ik voelde dat er iets niet klopte;
Gsm nagezien en effectief een sms deze nacht van een vrouw die antwoorde dat ze hem ook graag wou terugzien en dat ze deze avond zouden afspreken.
We zitten nog in onze wittebroodsweken!!!!!!!!!!!
Zijn uitleg is dat hij ze op zijn vrijgezellenavond heeft leren kennen en er sindsdien soms eens met smste.
Deze nacht is het terug begonnen en zou hij haar gsmst hebben dat hij haar graag nog eens terug wou zien en om eventueel vanavond af te spreken.
Zijn versie is dat hij niet verder gegaan had en dat hij zeker niet had afgesproken vanavond, maar dat hij gewoon nog eens wou zien hoe hij in de markt lag en meer niet;
Ik ben er kapot van want wat moet ik daar nu van geloven.
Ik heb hem weggestuurd want wil alleen zijn nu.
En ik kan het niet opbrengen om verder te gaan op dze moment, zelfs al weet ik niet of er iets gebeurd is of zou gebeuren.Geestelijk was er al overspel.
Als ik had kunnen zwijgen had ik kunnen afwachten of hij vanavond de deur was uitgegaan en hoe het verder verliep,maar dat zal ik nu nooit meer weten
Dus ik vindt het chapeau dat jij dat wel kan.
Het geeft me een klein beetje het gevoel om het ook nog een kans te geven, maar hoe kan je dat van je afzetten.
Ik kan hem nu niet rond mij verdragen

eric

Berichtdoor eric » 01 jul 2007, 21:19

ik ben het terug, de opstarter, hier is vanalles gebeurt haar minnaar heeft haar gedumpt en omdat ik altijd gezegd heb dat ze terug mocht komen(app was al geregeld) besluit ze nu terug ons huwelijk nieuw leven in te blazen, nooit zou ze zich nog laten ''vangen'' en ze heeft erg veel spijt van wat ze me allemaal aangedaan heeft. Kunt ge da nu geloven? 'k heb er een dubbel gevoel bij, ze lijkt wel gek geworden en rijp voor de spyatrie, zo speel je toch niet met mensen hun gevoelens( 'k ben er helemaal kapot van geweest en sterk vermagerd)
we gaan nu samen op reis en 'k zal wel zien hoe het daar draait, maar ''in orde''
is het zeker nog niet.....

@eric

Berichtdoor @eric » 01 jul 2007, 23:12

speel het slim, je hebt haar in de hand, ze heeft schuld en speel daarop in !!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jul 2007, 10:07

ik vind wel dat ze met je voeten speelt.
Ze had toch de intentie om weg te gaan en het is alleen omdat hij haar niet meer wil dat ze terugkrabbelt.
Zo heb ik ook eens in haar schoenen gestaan en ik bleef dan ook bij mijn vriend maar bleef aan de andere denken en bleef nog lang verliefd waardoor op den duur alles aan mijn parnter mij begon te ergeren.En we uiteindelijk toch uiteen gegaan zijn uit respect voor hem want ik kon toch niet meer normaal doen thuis.
Ik hoop in ieder geval dat het bij jullie positiever uitdraait.
Op reis gaan is op zich goed omdat je even weg bent van de buitenwereld maar daar heb je alleen elkaar en heb je snel de neiging om de spons erover te vegen en terug in real life is het dan weer veel moeilijker;
Ik zou ze precies eerder enkele weken op zichzelf laten tot ze heel goed kan nadenken wat ze wil en dat ze goed beseft wat ze wil.
Want nu reageert ze impulsief omdat ze nergens naartoe kan.
En las ze beseft dat ze voor jou kiest dat moet ze dat een heel goed beseffen en de pijn vh gemis even voelen;
Dus stuur haar enkele weken weg;
En als ze er dan nog verder mee wil, dan spreek je een avond af om te praten en alles eruit te gooien en oplossingen te zoeken.
Veel succes

da vinci

Berichtdoor da vinci » 04 jul 2007, 15:16

hoi eric,

Ik hoop dat jullie er uit kunnen geraken, het doet heel wat met je en ik spreek van ondervinden. Mijn vrouw heeft een kortstondige flirt gehad van 6 weken en heeft het toen verteld. De wereld zakt dan onder je voeten weg.
Maar omdat onze liefde voor elkaar niet over was staan we na dik twee jaar al terug sterk. Ik heb wel gezorgd in het begin van terug op gelijke voet te staan en haar hiervan op de hoogte gebracht, misschien zullen velen onder jullie dit afkeuren maar mij heeft het toch geholpen. Pas dan kon ik verder, ik geloof dat het iets te maken heeft met eigenwaarde of misschien is het gewoon kinderachtig, oog om oog tand......
Swat het is zo gegaan.
Is ze de moeite om voor te gaan? geef elkaar terug het vertrouwen en ruimte tot zelfontplooing en als de vonk er nog is komt het wel goed.

We zijn mensen en maken fouten.

Grtz ;-)

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jul 2007, 07:05

Hey Eric,
hoe is het nu eigenlijk afgelopen? Vlot je relatie terug of gaat het nog niet zo goed? Laat iets weten...

eric

Berichtdoor eric » 16 jul 2007, 22:49

hallo ik hier terug, we zijn nu net thuis van de reis en ze schijnt terug voor
ons huwelijk te kiezen al heeft ze het niet gemakkelijk.
op de reis was ze de ene dag goed gezind en vrolijk en lief maar dan de volgende dag slecht gezind , met een lang gezicht, 'k kon niks goed doen enz...
het is erg pijnlijk voor me,als je voelt dat ze met haar hart nog steeds bij die ander is.
'k weet ook dat ze op reis ook nog sms-contact met die gast gehad heeft, en ik vermoed dat dat al of niet goed gezind zijn veel te maken had met haar pos of neg contact met hare (ex?) minnaar.
ik ga nu de zaken wat bekijken en zien of ze effectief niet meer met die kerel omgaat, 'k ben nu veel meer op m'n hoede , en als ze toch nog met hem omgaat ga ik deze keer niet meer zoveel moeite en smeekbedes doen om ze bij me te houden. zoals ze zich op reis heeft gedragen, da was er echt over soms, en bij mij zijn de zaken nu ook een beetje aan het keren, als je je t.o.v je partner zo gedraagt en zo weinig respekt toont. En als je zo weinig veantwoordelijkheid voor onze kinderen over hebt, dan denk ik soms ''voor mij hoeft het ook niet meer ''
Ik heb haar altijd erg graag gezien en nu ook nog, maar er komen nu soms vlagen van , laat ik mij niet teveel doen?, ik kan da toch zomaar niet over me heen laten gaan?, zou ik er niet beter aan doen van er nu toch maar korte metten mee te maken?
de tijd zal het uitwijzen....

Anja

Berichtdoor Anja » 17 jul 2007, 07:58

Ik denk dat je zelf zal moeten aanvoelen hoe jullie tegenover elkaar staan... Ik hoop voor jou en je kindjes (hoe oud zijn ze eigenlijk? Als ik dit mag vragen...) dat het misschien toch nog goedkomt, maar dan zal ze beter haar best moeten doen vrees ik. Ik zou het ook niet leuk vinden dat mijn partner nog geregeld contact heeft met zijn minnares, het getuigd van weinig respect tegenover jou... Misschien denkt ze wel dat je zo goed bent om voor altijd bij haar te blijven maar als je nu eens minder moeite doet naar haar toe, zou ze dat dan niet voelen en toch schrik krijgen dat ze je kan verliezen? Kweetnie, he, het is maar een idee...
Groetjes

kaat

Berichtdoor kaat » 18 jul 2007, 13:29

Eric,

geef haar voldoende tijd. als je hevig verliefd bent , dan denk je niet meer helder. soms zou een mens zijn ziel verkopen aan de duivel, om in de ban te blijven van die ziekelijke onmogelijke verliefdheid.
jij bepaalt alleen hoeveel tijd je aankan en hoever je grenzen liggen.
je hebt wel het recht om te eisen dat ze volledig met hem breekt. geen sms meer, geen contact, op geen enkel gebied.
dat is de enige manier waarop ze zichzelf en jullie relatie kan redden...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 09:36

Inderdaad, zolang ze contact blijft hebben met die man zal het niet goedkomen... Maar als je haar dat gaat verbieden zal ze het waarschijnlijk terug 'achter je gat' doen. Je kan haar niet opsluiten in een gouden kooi...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jul 2007, 21:02

succes! Je zal het nodig hebben

Terug naar “Alle soorten gezinnen, oud en nieuw”