Schermtijd per dag

Fabienne_Lagou

Schermtijd per dag

Berichtdoor Fabienne_Lagou » 07 aug 2020, 11:49

Hallo ouders,

ik zit al even met een dubbel gevoel over de schermtijd die mijn kinderen bij mijn ex-man en stiefmoeder aangeboden krijgen per dag. Het is momenteel vakantie en telkens wanneer ze terug naar huis komen, vertellen ze steeds over hoelang ze mogen. De oudste (7,5 jaar) heeft op zijn 5de een tablet gekregen van zijn vader. Ik besloot om er hier tijds een tijdslimiet van 1 uur in een weekdag en 2 uur in het weekend. Iedereen vindt het leuk om te gamen, ook ikzelf.

Jammer genoeg hoor ik steeds vaker dat de kinderen door de week steeds langer schermtijd krijgen. Ik irriteer me er eindeloos aan. Liefst heb ik dat mijn kinderen (zeker met dit mooie weer) zo veel mogelijk buitenspelen. De jongste van 4 wilt steeds vaker met de oudste samen op de tablet spelen. Daarom kreeg de jongste afgelopen week ook van de vader een tablet (op 4 jaar!!). Ik maak me er enorm veel zorgen om dat ze steeds langer op dit scherm gaan blijven staren. Ze durven vaak wel eens zeuren of ze er niet langer mogen mee spelen.

Er zijn behoorlijk wat frustraties opgelopen bij mij. Hoe pakken jullie het schermtijd aan? Ik heb namelijk mijn ex-man aangesproken en willen er samen een goede, duidelijke regeling over maken.

Terug naar “Spelen”