man wil 3e niet (meer)

Kattinkka kt

man wil 3e niet (meer)

Berichtdoor Kattinkka kt » 11 jun 2018, 00:04

hallo iedereen,

hier even een bericht omdat ik met mijn gevoelens geen blijf weet.
We hebben al 2 kindjes waarvan we voor de 2e 4 jaar hebben moeten proberen met behandelingen etc om zwanger te worden.
Voor mijn man hoefde een 2e niet want hij wou al die moeite niet maar is nu dolblij met onze 2e.
Ik wou altijd al een 3e kindje en heb dit ook kenbaar gemaakt. Na een tijdje zagen was hij akkoord om terug met behandelingen te starten om voor een 3e te gaan.
Echter bleek ik nu zwanger nog voor onze afspraak in het fertiliteitscentrum.
Hij leek blij in het begin, maar dan zei hij bijv "dat zijn leven gedaan was" en toonde hij totaal geen interesse in mij (mbt hoe ik mij voelde, mijn misselijkheid, ik moest het zelf maar ondergaan want het was uiteindelijk toch iets dat ik wou ?!)
Nu zegt hij dat ik hem een 3e heb opgedrongen. Ok ik heb wel zitten zagen maar uiteindelijk zou ik nooit een afspraak in een fertiliteitscentrum vastleggen (waar je met 2 naartoe moet gaan) als de andere persoon dit niet wilt. En hij wist ook dat ik geen anticonceptie meer nam sinds de geboorte van de 2e, en we dus in tussentijd ook niet zwanger zijn geworden. Ik voel me rot en we hebben meer en meer discuties. Hij sluit zich af en ik neem nog verder afstand van hem.
Ik heb hem al gezegd dat hij dan maar bij mij moet weggaan, maar dit wil hij niet (en ik zie het ook niet zitten om met 3 kindjes alleen achter te blijven).
Ik wil echter ook geen rot gevoel of een relatie zonder liefde tot de kinderen groot zijn.
Misschien zou therapie helpen maar ik krijg hem daar niet meer (zijn al in het verleden in therapie geweest)
Dit kindje is zo gewenst maar soms denk ik van het was er beter niet geweest.
Normaal is de zwangerschap een mooie periode waarbij de partner je op handen draagt en je in de watten legt terwijl het bij ons juist het omgekeerde is.

Iemand advies?
Dit moest me ook van het hart want ik kan er bij niemand mee terecht, mijn moeder weet wel een beetje over zijn twijfels, maar niet in deze mate.

groetjes

Catharina Zwaan

Re: man wil 3e niet (meer)

Berichtdoor Catharina Zwaan » 03 aug 2018, 07:22

Hallo Kattinkka,
Ik zie je bericht nu pas en ook dat er nog niemand heeft gereageerd. Ik heb totaal geen ervaring met jouw situatie en je zult nu al wel een beslissing genomen hebben.
Ik wou alleen maar even laten weten dat ik je bericht gezien heb en met je meeleef. Ik hoop dat alles in orde is gekomen.
Groetjes,
Catharina

Terug naar “Ongewenste zwangerschap/abortus”