Graag foto's van jullie doopsuiker!

Elysah

Graag foto's van jullie doopsuiker!

Berichtdoor Elysah » 15 mar 2006, 09:55

Ik zou voor mijn tweede spruit ook graag de doopsuiker zelf ineen knutselen. Ik heb vroeger op internet en in een paar winkels al eens opstellingen gezien aan een soort droogrekje (houten standaard met wasdraadjes). Dit vind ik wel mooi. Maar wat wordt er dan aan de waslijntjes gehangen? Kleertjes, sokjes of zakjes met doopsuiker?
Is er hier iemand die dergelijke doopsuiker had of al klaar heeft en een foto wil doorsturen om mij op creatieve ideeën te brengen?
Alvast bedankt!

Heidi

RE: Graag foto's van jullie doopsuiker!

Berichtdoor Heidi » 15 mar 2006, 11:29

We hebben het wel niet zelf gemaakt

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2006, 11:36

ook niet zelf gemaakt. wel heel veel positieve reacties gekregen.

Elysah

Berichtdoor Elysah » 15 mar 2006, 14:01

Echt knap, maar ziet er wel heel professioneel uit... Ik vrees dat ik dit niveau als amateur niet aankan! Alleen al aan al die spullen geraken, moet een fortuin kosten als je ze maar een keer kunt gebruiken.
Niemand met meer doe-het-zelf-ideeën?

annelies

Berichtdoor annelies » 15 mar 2006, 15:08

hey elisah, ik ben wel een van de doe-het-zelvers :) onze doopsuiker was gemaakt uit brooddeeg, vooral de magneetjes hadden veel succes (op een potje confituur, choco, honing). Foto's kun je vinden op http://home.tiscali.be/phunky (onder "babyspulletjes")

m'ke

Berichtdoor m'ke » 15 mar 2006, 15:08

hoi,

momenteel heb ik geen foto's bij de hand aangezien ik bij mijn ouders op de pc ben, maar ik zal eens wat foto's opzoeken en doorsturen. Ik ben zwanger van ons tweede kindje en heb zowel bij het eerste als nu de suikerbonen zelf gemaakt. Mss wel niet zo WAUW als de foto's hiervoor maar wel heel veel zelfvoldoening!

groetjes en tot straks

Jessie

Berichtdoor Jessie » 15 mar 2006, 15:30

Hoi
Ik heb mijn doopsuiker verpakkingen bij AVA gehaald en zelf in elkaar gestoken samen met mijn zoontje van vijf.

Jessie

Berichtdoor Jessie » 15 mar 2006, 15:31

En dit is voor de kindjes

Heidiken

Berichtdoor Heidiken » 15 mar 2006, 15:33

Dit is ons resultaat voor de volwassenen.
Voor de kindjes moet ik nog beginnen.

Heidiken

Berichtdoor Heidiken » 15 mar 2006, 15:34

En nog een foto.

Heidiken

Berichtdoor Heidiken » 15 mar 2006, 15:34

Nog een laatste foto...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2006, 15:40

@ heidiken

Heb je de zeepjes laten maken of zelf gemaakt ?

M.

Berichtdoor M. » 15 mar 2006, 15:44

Ik heb bij AVA van die kleine pamperkes gekocht,die gevuld met suikerbonen, mooi lintje er rond en dan aan de wasdraad gehangen, iedereen vond het prachtig!
Groetjes M.

Anya

Berichtdoor Anya » 15 mar 2006, 15:47

Hallo Elysah

Dit is het doopsuiker dat wij zelf in een gestoken hebben voor de geboorte van ons meisje Lotte.
Ik heb het wasrekje in een doopsuikerwinkel in Hasselt gehaald, de babysokjes heb ik in de Carrefour gekocht (4sokjes voor 2,5 euro, dus 0,63 cent per sokje)en in die sokjes steken dan zo langwerpige plastiekenzakjes waarin 6 suikerbonen staken (doordat de zakjes te groot zijn heb ik dan dus gewoon de boontjes erin gedaan en dan dubbelgeplooid het zakje een gaatje erin geperforeerd, mooie staaldraad door het gaatje gestoken en vastgedraaid en dan de uiteinden van die staaldraad met een satéstokje opgekruld) en dit kwam allemaal uit de AVA. Ik denk dat ik per doopsuikersokje 80cent heb betaald en heb hier veel toffe reactie's opgekregen en veel mensen gebruiken hun sokje nu ook voor hun gsm in te steken.
Voor de kindjes had ik kartonnensnoepzakjes gemaakt en ook weer vastgemaakt met die staaldraad.
Het is héél gemakkelijk en eenvoudig te maken.
De geboortekaartjes heb ik ook zelf gemaakt, waren witte kaartjes met daarop in het zwart 2 voetjes op gestempeld, ook weer alles bij de AVA. En binnenkant kaartje was kalkpapier en daarop de tekst gemaakt met de pc.
In bijlage foto ;-)

Ik had dit gekozen: haar eerste voetstapjes in de wereld...

Groetjes, Anya

Heidiken

Berichtdoor Heidiken » 15 mar 2006, 16:14

Ik heb de zeepjes bedrukt gekocht bij Ildes (www.ildespresents.be) en heb ze zelf ingepakt en daar de boontjes aangehangen.

fieke

Berichtdoor fieke » 15 mar 2006, 16:21

Hey,

Ik heb spijtig genoeg geen foto's van mijn doopsuiker van dochtertje silke.
Ik heb 3 soorten volw gemaakt en 1 soort voor de kindjes
volw:

1)babysokjes zeeman alle kleuren promo voor 3 paar (6sok) 0,79 euro daar mica met suikerbonen en een leuk strikje en krolletje aan + foto kindje
2) papiergeschepte zakjes (uit macro) met suikerbonen + foto
3) Kleine schoolbordjes waar ik silke + geboortedata opgeschilderd heb + stoffen zakje met suiker bonen.

kindjes:
bellenblazer zeeman met snoepjes (zeer groot succes!)

Misschien veel werk ma de moeite waard!!!!!!!!!!!!!!!!
gr fieke

kelly

Berichtdoor kelly » 15 mar 2006, 20:30

dit waren de doopsuikers van ons dochterje geboren op 1 februari 2006

Anneke D

Berichtdoor Anneke D » 15 mar 2006, 20:37

Van mijn eerste zoontje Lode:

Kleine teddykes, bavetjes en aanvullend doosjes.

Anneke D

Berichtdoor Anneke D » 15 mar 2006, 20:41

Van mijn tweede zoontje Roeland:
konijntjes uit mijn restjes mohair van teddyberen die ik maak
washandjes met een konijntje opgeborduurd
zelfgemaakte advocaat in potjes gedaan (0.65 voor een potje)
kleine kaboutertjes

Ik heb van beide alles zelf gemaakt en ben eraan begonnen in de zesde maand van mijn zwangerschap.

Lode is geboren op 17/02/2004 en Roeland op 19/01/2006

Groetjes
Anneke

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2006, 21:28

Dit is wel een foto van het kistje apart. Ben nog niet bevallen (mei) dus staat nog niet netjes.

Zijn 'piratenkistjes' uit de AVA die we dan gevuld hebben met groen papieren gras (ken de naam niet, is geen raffia), twee grote bonen en dan tien kleine hartjes.
Daarrond komt nog een raffia strik met het naamkaartje aan. Maar hoe weten we nog niet precies. Kan ook zijn dat de naam op de voor- of zijkant opgestempeld gaat worden.

@anneke D

Berichtdoor @anneke D » 15 mar 2006, 21:30

Waar heb je die potjes voor de advocaat gehaald?

Elysah @ Anneke D

Berichtdoor Elysah @ Anneke D » 16 mar 2006, 08:45

Je ontwerp ziet er echt professioneel uit, Anneke. Als je op zoek bent, naar een job, moet je zeker overwegen om een doopsuikerzaak te starten. Je bent hier echt een krak in!
Het is een tof idee om die potjes advokaat toe te voegen. Het lijkt me wel leuk voor de mannen die op baby-bezoek komen. Het is wat mietig als zo'n mannelijke collega dan een baby-sokje van je doopsuiker-wasrekje moet halen hè...
Ik heb die mini-weckpotjes voor de doopsuiker van mijn eerste ook bij AVA gekocht, maar bij mij waren ze gevuld met suikerboontjes.
Hoe maak je die advokaat? Ik weet dat advokaat lang bewaart als je hemt koel houdt in een afgesloten pot, maar heb je al getest hoe lang hij vers blijft in zo'n klein weckpotje? Het lijkt mij echt onhaalbaar om met mijn eerste weeën nog advokaat te staan maken om mijn potjes te kunnen vullen voor het eerste kraambezoek de dag erna...

@elysah

Berichtdoor @elysah » 16 mar 2006, 09:13

Weet je nog hoeveel je ongeveer betaalde voor zo een klein weck potje bij ava?
Groetjes

Lientje

Berichtdoor Lientje » 16 mar 2006, 10:50

@ Heidiken

Prachtig vind ik dit !
Moet je die zeepjes lang op voorhand bestellen ?
Kwestie is dat je wel 100% zeker moet zijn van het geslacht, anders heb je problemen...
En wat ga je doen voor de kindjes,
Ook iets met zeepjes of iets helemaal anders ?
Hou me op de hoogte, want dit is helemaal wat ik voor ons ook in gedachten had !

Veel succes !

Elysah @ 10u13

Berichtdoor Elysah @ 10u13 » 16 mar 2006, 10:55

Was 8,99¿ voor 12 potjes (zo zitten ze verpakt). Maar dit is wel al meer dan 2 jaar geleden, dus kan het wel veranderd zijn.

Terug naar “Kaartjes, suikerbonen & geboortelijst”