Titels (liedjes) voor op begravenis gezocht.

Gast

RE: Titels (liedjes) voor op begravenis gezocht.

Berichtdoor Gast » 18 dec 2007, 12:13

Ik vind het mooi dat mensen "gekende" liedjes kiezen voor een geliefd iemand die ze verliezen.

Toen mijn schoonbroer onverwacht stierf, werd geen muziek gespeeld in de kerk (tenzij het kerkorgel). Ik heb dan ook amper nog herinnering aan die begrafenis (niettegenstaande het amper 5 jaar geleden is).

Sindsdien heb ik meerdere begrafenissen gedaan van jonge mensen waar ze wel gekende liedjes spelen. Het moment zelf vind ik het verschrikkelijk hard. Maar als ik nu één van die liedjes hoor op de radio, denk ik gewoon direct terug aan die bepaalde overledene. Voor onze buur was het bv. van Marco Borsato, van goeie vriend was het van Metallica. Als ik nu één van die twee liedjes hoor, wordt precies in mijn onderbewustzijn direct de link gelegd naar die 2 overleden personen. Het is precies iets van: "dat liedje is van x". Moest ik zelf liedjes kiezen voor iemand zijn begrafenis, zou ik nooit die liedjes nemen. Ik zou het beetje als "afpakken van een herdenkingspunt" vinden.

Er zijn zoveel mooie nummers met schitterende teksten.

sterkte iedereen.

leske,

RE: Titels (liedjes) voor op begravenis gezocht.

Berichtdoor leske, » 22 dec 2007, 07:27

hoi lotgenootjes.

ik vind het prachtig een liedje laten spelen op een begrafenis.
het is zo als je achteraf dat liedje terug hoort dat je aan je geliefde denkt.
hier komen dikwijls dezelfde liedjes terug voor
kort mijn verhaal.

na 3.j verkering, verlies ik mijn vriend in een auto ongeluk ik was 18j, zijn liedje 2pac, en puff dady.
wij gingen elke maandag naar leuven 1 coktail drinken, en toen hij overleden was, en ik 2j later toch de stap zetten om terug na die coktailbar tegaan, samen met zijn zus, speelde ze direct het liedje van 2pac!!!!
is het toeval??
dit is zeer veel gebeurd, als ik voor het eerst terug op een plek kwam waar we samen altijd gingen, speelde ze dat liedje.
of als ik na 3j probeerde terug een relatie aantegaan, en ik stapte bij die jong in de auto speelde ze plots op de radio dat liedje!
ik krijg er nog kippevel van!
ondertussen is dit 7j geleden, en als ik op weg was naar de gyn, en zelfs als ik terug op weg was naar huis met onze dochter speelde ze terug dat liedje!
mijn vriend verschiet er ook telkens van, en zegt zo ze steunen je!

het is zo dat 3j na dat mijn vriend gestorven is ook men broer is omgekomen door een werk ongeval, ook in de maand oktober!
mijn broer zij altijd als er ooit iets gebeurt met mij, wil ik ook 2pac in de mis!
dus nu zijn mijn broer en vriend nog steeds bij me, als ik het moeilijk heb, of bij speciale gebeurtenissen.
soms voelt het zeer raar, en in het beging maakte me het me zeer bang.
het kon geen toeval meer zijn, het gebeurde zo vaak!

ondertussen is ook mijn moeder, mijn vriend zijn nicht, mijn oma, en 2 andere vrienden gestorven, 6 op 1j tijd ben ik verloren, en gisteren mijn peter!
ik ben 26j
spijtig genoeg weet ik wat verdriet is, en ook het verschil tussen verdriet :(

hoe meer ik zeg, ik wil je nooit kwijt, dan gebeurt het, dus die woorden gebruik ik nooit meer!
elke keer zei ik tegen men vriend voorzichtig, ik wil je nooit verliezen door een ongeluk, (hij ging voor zijn rijbewijs tijdens ons relatie)
dan tegen zijn nicht dat mijn steun en toeverlaat was toen, ook zij word van het voedpad gereden!, mijn broer pffffffffffffffffffff ik besterfde het zei ik tegen hem als hem iets overkwam! ook hem moest ik afgeven.

nu ik een dochter heb, heb ik de angst ook in mij, droom dikwijls dat ze iets voor krijgt! het maakt me echt bang met momente, en wil en durf er niet aan tedenken!

ik wens iedereen zeer veel sterkte toe, in deze moeilijk periode!
ik weet ik ben niet alleen, dagelijks moeten mensen geliefde afgeven!
maar maar 6 op 1j tijd, en 10 op 6jaar tijd is toch zeer veel hoor!!!!!

Terug naar “Overlijden”