engelenkindjes

Mama van Katrientje

engelenkindjes

Berichtdoor Mama van Katrientje » 06 okt 2007, 11:46

Ik zie hier dat sommige mama's van hun overleden kindjes een foto gepost hebben. Ik wil even zeggen dat ik het enorm knap vind van die mama's dat ze dat doen. Ikzelf ben ook mama van een engelenkindje. Mijn eerste dochtertje is 11 jaar geleden overleden toen ik bij 27 weken zangerschap een auto ongeluk kreeg. Toen ik ontwaakte was mijn kindje er niet meer. Ikzelf ben blij dat ik verder mag leven, maar het feit dat mijn kindje overleden is na een vroeggeboorte en ik zelf geen afscheid kon nemen, niet eens een foto heb, enkel mijn echo's is ondraaglijk. Telkens als ik hier een foto zie staan van een engelenkindje breekt mijn hart.

Daarom aan alle mam's, schaam je niet om je engelenkindje te laten zien en zo te gedenken. Er zijn topics hier op zappy met honderden foto's van baby'tjes groot en klein, allemaal even schattig met een lief tekst je erbij van de fiere mama's die trots vertellen over hun kindje. Wij zijn ook fiere mama's en onze kindjes zouden daar normaal ook bij horen. Alleen zijn zij engeltjes en ligt het veel gevoeliger, maar toch vind ik dat ook zij hier op zappy een gedenkje verdienen, eventueel met hun fotootje. Zodat iedereen weet, dat ze niet vergeten zijn.

Yn

RE: engelenkindjes

Berichtdoor Yn » 06 okt 2007, 12:29

Hier een gedenkje aan mijn zoontje Fer. 8 jaar geleden om het leven gekomen, toen hij amper 3 jaar was. Ik zal hem nooit vergeten!!

engeltjesbaby

Berichtdoor engeltjesbaby » 08 okt 2007, 20:09

aan de mama van Katrientje. Heb je al eens navraag gedaan of er in je medisch dossier van toen geen foto bestaat van je kindje? Ik zou het toch eens navragen, eventueel via uw huisdokter. Veel sterkte en bedankt dat we hier ons mooi engeltjes mogen een plaatsje geven.

Mama van Katrientje

Berichtdoor Mama van Katrientje » 10 okt 2007, 10:14

aan engeltjesbaby:

Nee dat heb ik nog niet gedaan, dank u voor de tip ik ga eens zien of dat misschien gebeurd is bij de geboorte.
Maar zouden ze me dat dan niet gezegd hebben? Er is geen autoptie gebeurd namelijk.

Alena

Berichtdoor Alena » 17 okt 2007, 13:57

Hey mama van Katrientje,

wat erg voor je! Ik kan me goed voorstellen wat het is om je kind te moeten missen. 4 jaar geleden zijn mijn man en ik gescheiden. Ons zoontje Roel was toen 6 maanden oud. Mijn man was steenrijk en heeft er alles aan gedaan om het volledige hoederrecht te krijgen van Roel. Dat is hem gelukt, alhoewel is er alles aan gedaan heb om dat tegen te gaan. We zijn nu 4 jaar verder en hij woont in Ierland met zijn nieuwe vrouw én met Roel. Ik krijg hem wellicht nooit meer te zien.

Attachment : jpg24_.jpg

@Alena

Berichtdoor @Alena » 17 okt 2007, 14:24

Is het omwille van de afstand dat je je kindje niet meer kan zien? In dat geval, verhuis naar Ierland - zoek er een job (indien financieel nodig), maar ik zou een afstand nooit in de weg laten staan voor mijn kind te zien. Zelfs al heeft je man volledig hoederecht, als moeder heb je toch ook rechten?

Alena

Berichtdoor Alena » 17 okt 2007, 17:41

Da's allemaal niet zo simpel hé! Diep in mijn hart zou het nog geen week duren of ik zou daar al in Ierland wonen, maar ik moet ook rekening houden met de zaken hier in België. Mijn ouders zou ik ook héél erg missen en ze zijn té oud om mee te verhuizen. Later als ze te sterven komen, zal het er misschien nog wel van komen. Op dit moment is dat spijtig genoeg onmogelijk.
Om de maand stuurt hij nog eens een foto'tje op van Roel, zodat ik kan zien hoe hij groeit. Hij is nu al 4 jaar en een knap kereltje hoor! In mei vorig jaar ben ik ook naar Ierland geweest op vakantie en dan ben ik hem eens gaan opzoeken. Alhoewel dat ik dit eigelijk niet mag van de rechter, heeft hij me toch toegelaten om Roel eens te bezoeken. Ik zou graag deze winter opnieuw een vakantie plannen naar Ierland.

Juriste

Berichtdoor Juriste » 17 okt 2007, 18:32

Toch verdacht dat het volledig hoederecht aan de papa (met of zonder centen... een rechter is toch niet in die mate omkoopbaar! anders zeker in beroep gaan...) werd toegekend!

Gast

Berichtdoor Gast » 17 okt 2007, 19:00

Ik vind het toch ook maar vreemd hoor dat een rechter een moeder verbiedt om haar kind te zien.

@Alena

Berichtdoor @Alena » 18 okt 2007, 19:41

Ik geloof er niks van. Mijn zoontje heeft hetzelfde T-shirtje en dat verkopen ze NIET in Ierland; er staat STOER op. Leugebeest!

Alena

Berichtdoor Alena » 20 okt 2007, 10:46

Mijn zoontje woonde toen wel nog bij mij hé! :hoho
En ja, met geld valt er veel te doen hoor!

miene

Berichtdoor miene » 20 okt 2007, 13:16

uit respect voor de opstartster, het gaat hier niet over alena's zoontje die al dan niet in ierland is, maar wel over een engeltje!

Alena

Berichtdoor Alena » 20 okt 2007, 13:29

Miene, ik weet niet of je het goed beseft, maar het is voor mij even erg als voor de opstartster! Ik zeg dit met alle begrip naar haar toe, maar ook ik mis mijn kindje en wellicht even hard als zij.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 okt 2007, 14:47

Met alle respect voor Alena, maar waarom kom jij hier het verhaal van de mama van Katrientje verstoren? Je kindje is niet dood, ookal woont hij in Ierland en mis je hem. Ik geloof weinig van je verhaal, temeer het t-shirtje van de huidige collectie is en ten tweede omdat ik werk bij de Rechtbank en men nu nooit nog het volledige hoederecht (trouwens een term die sinds 1995 verouderd is) aan één ouder toekend. Stinkend rijk of niet.
Toon aub respect voor de mensen op dit forum die hun kindje verloren zijn!!

Niek

Berichtdoor Niek » 20 okt 2007, 14:58

Daar wil ik dan 1 ding op antwoorden aan hierboven. Ik ben in 1997 bij mijn man weggegaan met 2 kinderen en heb in 1998 het volledige hoederecht over mijn 2 kinderen gekregen en hij kreeg elke week 1 dag bezoekrecht; Denk dan toch dat gij van de rechtbank ook niet veel kent.

sterretje

Berichtdoor sterretje » 20 okt 2007, 17:51

Hey,

Met alle respect voor da mama waar van haar zoontje al dan niet in ierland zit.
Ik denk dat er inderdaad een heel groot verschil is met de mama van de engltjes(daar hoor ik idd jammergenoeg ook bij) ook al zie je je zoontje niet, hij lééft wel he. Je kan nog elk jaar foto's vn hem bekijken terwijl hij ouder wordt en wie weet misschien staat hij vroeg of laat eens voor je deur. Jij kan die hoop nog koesteren, iets waar wij niet aan moeten denken want dat gebeurd nooit hoor!!!
Misschien toch wel gepast om je in het vervolg niet meer tet vergelijken met een "engeltjesmama" want dan ben je (gelukkig voor jou) niet !!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 okt 2007, 10:02

beste niek,sedert 1998 is de wetgeving wel helemaal veranderd hoor!we zijn haast 10 jaar verder!

verder inderdaad ,alena,
ikzelf heb ook een kindje verloren en ik ben iemand die het wel zeer schandalig vind dat jij hier jezelf komt vergelijken met ons!
mijn kind is dood en zal ik nooit meer zien!
jouw kind leeft en zal je altijd nog kunnen zien!
zeker als je wel naar ierland(zogenaamd!) zou verhuizen,want weet je de dingen die jij opsomt zouden mij ook niet kunnen tegenhouden om in de gebure van mijn kind te gaan wonen!mijn kinderen gaan boven alles!!!!
en ik zou er ook alles aan gedaan hebben om mijn man te beletten naar het buitenland te trekken met het kind!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 okt 2007, 10:04

trouwens een verbod!!!! om je kind te zien wordt pas in zeer serieuze noodgevallen uitgesproken.
dus er zit aan dat verhaal iets serieus scheef!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 okt 2007, 12:36

En toen liet ze niks meer van zich horen !
Zou ze haar zoontje gaan opzoeken zijn?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 dec 2007, 15:16

Hier een foto van mijn dochtertje Sterre. Eén dagje oud, zo klein en kwetsbaar.
Ze is gestorven... zomaar, zonder reden... Niemand weet hoe en waarom.
Het zal altijd een raadsel blijven, maar laten we hopen dat het nooit meer gebeurd!

We missen je verschrikkelijk hard!

Groetjes, mama, papa en je broertje Luca.

Attachment : 459545.jpg

a

Berichtdoor a » 13 dec 2007, 09:28

wat een ontzettende lieve mooie en intieme foto...heel veel sterkte...

T.

Berichtdoor T. » 13 dec 2007, 12:13

Aan de mama van Sterre...
Ik wens je zo ongelooflijk veel sterkte... Zo mooi... en toch zoveel pijn...
Ik voel zo ongelooflijk met je mee. Ben ook mama van een engeltje en weet wat je nu doormaakt.
Een kaarsje brandt voor jouw Sterre naast mijn engeltje!
Ik denk aan je.

mama van lennert en lara*

Berichtdoor mama van lennert en lara* » 13 dec 2007, 18:51

Aan alle mama's met een engeltje veel sterkte.
Bijna twee jaar geleden mijn dochtertje moeten afgeven door zwangerschapsvergiftiging op 31 weken, fout van gyneacoloog hij wist dat er iets niet juist was maar heeft niks gedaan (heb mijn medisch dossier ingekeken).Heb nu een zoontje van 6 maand maar mijn gemis word elke dag zwaarder.

@ mama van lara en lennert

Berichtdoor @ mama van lara en lennert » 14 dec 2007, 11:09

hai herkenbaar
ik ben 2,5 jr geleden ook mijn zoontje verloren met 33 wk zwangerschap ,reden ?? nooit niks gevonden ,ben nu ook de trotse mama van een prachtige dochter van 7mnd ,maar ook ik mis miin kereltje zo erg ,,nu weet je pas wat je echt gemist heb al die tijd..en hoe het al eerder had moeten zijn...
je leert ermee omgaan, maar wennen doet het noooooooit??

Gast

Berichtdoor Gast » 21 dec 2007, 13:44

Hier een herdenking aan m'n dochterje Inke. Overleden in de buik omwille van een afgeknelde navelstreng.
Ik blijf haar missen iedere dag. We zijn nu meer dan twee jaar verder, we hebben veel verwerkt, maar vergeten doen we nooit, aanvaarden doen we nooit.
Ooit hopen we om nog een broertje of een zusje zodat ons zoontje (bijna 5) niet alleen blijft, maar voorlopig ziet het er allemaal niet zo goed uit. De vraag 'waarom?' wordt daarom nog pijnlijker ...
liefs Inke, we missen je.
Onze zoon zegt dat alle sterretjes, droompjes zijn van zus. Lief hé.
Nog een prettige kerst aan alle mama's. hopelijk wordt 2008 een jaar vol warmte en begrip.

Terug naar “Overlijden”