Het verhaal van kleine Simon

Anneke B.

RE: Het verhaal van kleine Simon

Berichtdoor Anneke B. » 13 dec 2006, 11:03

Hey Saartje, Merlijn is enorm veranderd in die 3 weken. Het ziet er een flink baasje uit. Hij lijkt ook erg op jou heb ik de indruk (vooral z'n mondje). Echt een mooi ventje! Geniet maar van jullie schattebout.

Annelies

Berichtdoor Annelies » 14 dec 2006, 13:44

Dag Saartje, van harte proficiat met Merlijn!
Vanwege Annelies (mama van Simon, 9/9/05)

Saartje @ Annelies en @ Anneke B

Berichtdoor Saartje @ Annelies en @ Anneke B » 14 dec 2006, 15:05

Dag Annelies,

bedankt voor de gelukwensen. Het is echt leuk te weten dat jij hier nog eens komt kijken naar mijn verhaal. Geef jouw Simon een dikke knuffel van mij!

Dag Anneke,

Merlijn is inderdaad al fel veranderd. Hij groeit ook heel snel en weegt ondertussen al 4kg200. Hij zal rap groot zijn als hij zo verder doet... Op wie hij lijkt weet ik eigenlijk niet. Hij heeft inderdaad mijn kin en mond, maar voor de rest vinden de meeste mensen nog steeds dat hij op Pieter Jan (mijn broer) lijkt. Dat zeiden ze van Simon* ook al, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten. Nochtans lijk ik (bij mijn weten) niet op mijn broer ?!

Groetjes, Saartje, mama van Simon* en Merlijn

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2007, 22:01

Hoi Saartje,

Ik ben hier regelmatig komen lezen en huilen bij je verhaal over Simon.
Was dolgelukkig toen Merlijn er eindelijk was.
Ik wil jullie een fantastisch 2007 wensen....
Hoe gaat het met jullie nu???

C

Saartje

Berichtdoor Saartje » 03 jan 2007, 14:39

Hallo iedereen,

allereerst mijn beste wensen aan jullie allemaal. Vul zelf maar in wat jullie het meest verlangen, maar op deze site lijkt me dat vrij evident: een gezonde baby in 2007.... Ik gun het iedereen van harte.

Met ons gaat alles goed, al is Merlijntje jammer genoeg ziek nu, slijmpjes van in zijn teentjes tot tussen zijn oortjes. Hij is zelfs zo zwak dat hij eindelijk veel slaapt ;) want dat is echt zijn sterkste kant niet. Net als zijn mama neemt hij de nacht nog steeds voor de dag. En hij eet zo'n 4 keer per nacht (veel te veel) dus is dat best vermoeiend...
Maar 't is een echt schatje. Telkens als hij begint te krijsen en ik met een diepe vermoeide zucht naar zijn wiegje ga, dan is al mijn "ergernis" onmiddellijk over wanneer ik hem zie liggen met zijn mooie grote ogen. Ik word er elke minuut van de dag opnieuw verliefd op ;)

Onze pc is jammer genoeg gecrasht en dus zijn we waarschijnlijk ook al zijn foto's kwijt... We hebben alleszins een nieuwe computer moeten kopen. Maar als ik er binenkort nog eens heb zal ik zeker nog eens een fotootje van onze zoon plaatsen.

Liefs, Saartje, mama van Simon° en Merlijn

cindy H

Berichtdoor cindy H » 14 jan 2007, 10:00

Mijn beste wensen voor jullie allemaal. Hopelijk is merlijn al een beetje beter. Wanneer verhuizen jullie eigenlijk? En je moet zeker nog eens een foto van merlijn plaatsen hé, groetjes cindy.

Saartje

Berichtdoor Saartje » 14 jan 2007, 19:48

Tja, ik had de situatie van Merlijns ziekte blijkbaar iets te licht ingeschat, want 2 uur nadat ik hier op zappy iets had geschreven lag hij al in het ziekenhuis. Hij bleek een hele zware vorm van het RSVvirus te hebben en is pas net terug thuis. Hij moest de hele tijd zuurstof krijgen, had een sonde omdat hij zelf niets meer kon eten en lag langs alle kanten aan infusen en buisjes vast.
Nu is hij terug thuis, maar hij moet nog 2 keer per dag kine krijgen en 4 keer per dag een aerosol met cortisone. Dat is geen sinecure, want daar verzet hij zich hevig tegen en dus sta ik al vol met blauwe plekken. Ik heb dus samen met hem zo'n dag en nacht of 10 doorgebracht in het ziekenhuis en ben nu dus pompaf... Maar hij is gelukkig aan de beterhand nu.

Cindy H, ik zal vragen aan Kevin of hij nog eens foto's neemt van Merlijn, maar dat duurt bij hem nogal lang. Binnenkort zal je hem misschien vaker zien want vanaf ongeveer maart zouden we moeten verhuizen...

Liefs, Saartje, mama van Simon* en Merlijn

Anneke B.

Berichtdoor Anneke B. » 15 jan 2007, 08:57

Dag Saartje,

Allereerst mijn allerbeste wensen voor 2007! Opdat dit jaar er 1 mag worden van heel veel geluk, liefde maar ook een goede gezondheid voor jou en je familie! Ik ben zo blij dat Merlijn intussen aan de beterhand is. Geef dat snoezig ventje maar een dikke knuffel. Hou je haaks, Saartje. Groetjes.

cindy H

Berichtdoor cindy H » 15 jan 2007, 17:04

Ik kijk er al naar uit om jullie eens te ontmoeten zeker merlijn, wachten tot in maart dus. Groeten cindy

mama van een engeltje

Berichtdoor mama van een engeltje » 22 jan 2007, 10:08

Hallo Saartje,

ja RSV, 't is niet simpel en dat aersollen ook al niet. Maar je merkt iedere keer het verschil. M'n zoontje heeft het ondertussen 3 jaar geleden gehad. Hij is nog steeds gevoelig aan de luchtwegen, maar als we optijd aerosollen moeten we zelfs niet naar de dokter (wel als hij koorts heeft). En hoe groter hij nu wordt hoe gemakkelijker hij het overwint ... en ik kan ook vragen om het op te hoesten, wat zo'n klein pagadder natuurlijk nog niet kan.
Veel succes !!! En de blawplekken ... ondertussen wordt ik daar iets handiger in en kan ik hem beter klemzetten. Brullen doet hij nog af en toe, maar dan gaat alles heel diep !

Saartje, ik wil je eigenlijk iets vragen. Jij had contact gehad met iemand om de toekomst te voorspellen voor je zwanger was van merlijnthe. Ik had nu een gesprek gehad met iemand ... op de receptie waar m'n dochterje waarschijnlijk voor het laatst nog stampte, was er iemand die helaas m'n noodlot had voorspelt. Ze had het me niet gezegd, maar haar man vertelde het me vorige week voor het eerst. Vind je dat geen vreemde gedachte? We hebben nu heel veel problemen om zwanger te worden (het is nu al meer dan een jaar geleden), maar hij vertelde dat ons volgende kindje geen problemen zal hebben. Tussen de regels lees ik dan, dat we wel terug zwanger zullen geraken. Ook vertelde hij dat z'n vrouw maar een goed jaar vooruit kan zien ... dus ik ben al wat positiever nu. Hij stelde voor om eens langs te komen, maar de angst om slecht nieuws te horen is me toch te groot.

Veel succes met Merlijntje

Mama van een bengeltje en engeltje

Saartje

Berichtdoor Saartje » 24 jan 2007, 15:21

Lieve mama van een bengeltje en engeltje,

ik heb inderdaad paragnosten opgezocht. Eerst iemand, vooral uit nieuwsgierigheid en eigenlijk eerder bij toeval. Wanneer je helemaal nergens antwoord kan krijgen op jouw vragen probeer je uit pure frustratie ook alles. Een 2e keer omdat ik met heel veel vragen bleef zitten na het 1ste bezoek. Ik kan tot op de dag van vandaag nog steeds niet zeggen of ik er nu wel of niet goed aan gedaan heb om deze mensen te contacteren. Dus kan ik ook moeilijk in jouw plaats beslissen. Bij mij riep het steeds meer vragen op, maar anderzijds stelde het mij ook gerust.Er werd mij in beide gevallen gezegd dat ik nog 2 gezonde kinderen op de wereld zou zetten en daar klamp ik mij echt aan vast. Ik weet eigenlijk niet goed meer of er toen ook negatieve dingen gezegd zijn geweest. Als dat al zo is, dan ben ik die alleszins vergeten ondertussen. Ik heb nogal een selectief geheugen ;)
Wat mij in jouw geval vooral opvalt is het volgende: het is natuurlijk makkelijk te zeggen dat je iets voorspeld had nadat het al gebeurd is. Maar het feit dat het niet die vrouw, maar net haar man is die naar jou toegestapt is om dat nu te melden, dat intrigreert me wel. Ik zou denken dat als hij 'weet' dat er jou nog erge dingen te wachten staan, dat hij dan niet zou voorstellen om eens te gaan luisteren. Dan zou hij volgens mij gewoon gezwegen hebben... Weet je of ze er ook geld voor vragen? Want als dat niet het geval is lijkt het mij dat ze jou ook echt wel willen helpen. Ik denk dat ik er in jouw geval op in zou gaan, maar uiteraard kan ik geen beslissingen nemen in jouw plaats. Het feit dat je tussen de regels leest dat er een 2 e kindje komt, geeft jou al hoop. En ik denk dat hoop al 1 vd belangrijkste ingrediënten is om jouw wensen in vervulling te laten gaan. Je kan ook zelf gerichte vragen stellen hoor. Je hoeft geen vragen te stellen waarover je bang bent om het antwoord te kennen. Ken je die man persoonlijk? Misschien moet je hem maar eens aanspreken over jouw twijfels omtrent zijn voorstel. Wie weet kan hij jou helpen hierin de juiste beslissing te nemen.
Ik wens jou alleszins veel succes en hou me zeker op de hoogte he.

Met Merlijn gaat het ondertussen heel wat beter. Hij moet niet meer aan de aerosol en ook niet meer naar de kine. Gisteren is hij opgenomen in het ziekenhuis voor een wiegedoodtest en hoewel ze maar 3uur slaap konden registreren zeiden ze dat alles er perfect uit zag. Dus dat is ook alweer een stap in de goede richting. Ik ben ondertussen zelfs eindelijk aan mijn post-natale kine begonnen. Jongens, wat is dat zwaar zeg. Dat had ik wel wat onderschat... maar ik ben dan ook niet zo sportief aangelegd;)
Foto's van Merlijn heb ik ondertussen nog steeds niet, maar ik blijf Kevin de oren van zijn hoofd zagen.

mama van een engeltje

Berichtdoor mama van een engeltje » 25 jan 2007, 14:33

Hallo Saartje,

Oef gelukkig is het aerosollen en de kine gedaan. goed voor Merlijn en de mama en papa :-).
Die man is eigenlijk een collega. We werken niet echt vaak samen omwille van de taakverdelingen, maar we zien elkaar natuurlijk in de gang en in de refter. Hij zocht blijkbaar een goed moment uit om het me te vertellen (omdat je dit niet even in de groep gooit) en ja hij wilde me zeker verder helpen. Zijn vrouw doet de voorspellingen. Als ik op het aanbod zou ingaan, gaat hij wel niets weten van wat zijn vrouw te vertellen heeft. Gelukkig wel. Maar hij ging er echt heel lief mee om terwijl ik dat niet dadelijk van hem verwachtte. Hij had zelf ook veel persoonlijk zaken verteld.
Ik heb het nummer van z'n vrouw, maar had hem ook gezegd dat ik het even ging laten rusten ... Ondertussen ben ik in een volledig onderzoeksprogramma bij het fertiliteitscentrum, dus dit wil ik ook even afronden.
De postnatale kine ... altijd zwaar om te beginnen, maar acheraf ben ik altijd blij dat ik het gedaan heb. Je zal je toch wat beter voelen in je vel (allé bij mij is dat vel nooit echt meer volledig gekrompen :-)). Veel succes want het is toch veel puffen hé !!

groetjes en bedankt voor je berichtje.

Mama van een bengel en een engeltje

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 15:20

dag Saartje, na lange tijd ben ik eindelijk weer eens komen lezen. Wat een schrik zullen jullie gehad hebben toen Merlijn zo ziek werd. Gelukkig ziet het er nu weer beter uit. Het is een prachtig ventje.

Miranda lees jij hier ook nog? Alles goed met jou?

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 12:34

hai ,ja ik lees nog steeds zo af en toe eens mee ..met mij is alles goed ,ondertussen 23weken zwanger van mijn 2de wonder ...bedankt voor de belangstelling ..wie ojh wie ge ook bent ..doei doei

Gast

Berichtdoor Gast » 14 feb 2007, 07:31

Saartje,
Waar blijven de fototjes van Merlijn?
Ik ben nu wel nieuwschierig!
Hij zal terug gegroeid zijn, wat gaat het snel allemaal hé!

Saartje

Berichtdoor Saartje » 14 feb 2007, 15:44

Tja, dat vraag ik zelf ook elke dag. Het probleem is dat ik niet met Kevins fotoapparaat kan ( en mag) werken. En moest dat dan al lukken dan kan (en mag) ik die niet op zijn computer zetten. Hij is bang dat ik dat allemaal ga kapot doen omdat ik niet weet hoe er mee te werken, maar zelf moet ik hem 100 keer vragen om aub eens een foto te trekken en die dan op mijn pc te zetten.... De laatste foto die ik van Merlijn heb is toen hij bijna 1 maand oud was!!!! En deze week wordt hij 3 maand....
Gelukkig kan ik wel een beetje overweg met de filmcamera, zo heb ik later toch nog een herinnering van hoe hij er op welk tijdstip uitzag...
Maar die foto's.... Ik vraag het wekelijks hoor. Maar om je een idee te geven: ik wilde graag elke maand een foto van mijn zwangere buik, en de enige keer dat hij er tijd voor genomen heeft was 3 dagen voor mijn bevalling. En zelfs dan moest ik urenlang de oren van zijn hoofd zagen vooraleer hij een foto wilde nemen. Dus ik blijf zagen hoor, alleen blijk k niet veel gezag te hebben ;)
Ik zou hem nochtans graag eens tonen. Hij is zo schattig. Wel een erg grote en zware baby voor zijn leeftijd. De mensen schatten hem gemiddeld 6 à 8 maand!!! Vrijdag komt Kind & Gezin, dan zal ik weten hoeveel hij ondertussen weegt, maar ik denk dat dat al rond de 8kg zal zijn en hij is nog geen 3 maanden oud.
Dus wat die foto's betreft: nogmaals, ik doe mijn best ( nu moet alleen mijn man dat nog doen ;))

Veerle

Berichtdoor Veerle » 14 feb 2007, 22:00

Mannen, hé! Die zijn nu eenmaal liever met iets anders bezig dan met foto's.
Hier juist hetzelfde, foto's mag ik trekken. Dan wachten tot ze op de pc geraken, dan terug wachten tot ze op cd rom raken om laten te ontwikkelen. ;)
't is te zeggen de laatste 2 jaar zijn er nog geen foto's afgedrukt geraakt.
Vind ik ook jammer maarja, we hebben ze nodig voor ons klein boelekes hé!!!
En u kindjes zijn echt mooi hoor, Simon lijkt echt niet op een pas geboren kindje. Je zou zo denken dat hij al dagje of 2 is. Zijn gezichtje is zo mooi van de eerste keer! Ziet er een gezond kereltje uit, je zou denken dat die gewoon slaapt. Het leven kan soms raar in elkaar zitten, en veeeel verdriet teweegbrengen. Merlijn is ook een prachtig manneke, vandaar ik zo nieuwschierig ben naar zijn nieuwe fototjes :)
En u ventje mag fier zijn hoor, die heeft een mooie madam! Dat mag ook gezegd worden hé!! Ik heb gisteren de eerste keer je verhaal gelezen en ik was echt onder de indruk! Spijtig dat we de tijd niet kunnen terugdraaien.
Nogmaals, ik wens jullie het allerbeste en vooral een goede gezondheid,
er is niemand minder dan jullie die weet hoe belangrijk dat dit is.

Enne, ik ga regelmatig komen piepen naar de prachtfotokes van jullie kleine pagadder. Geniet ervan. xxx

mams

Berichtdoor mams » 15 feb 2007, 00:31

Hallo dag Saartje,

Heb het verhaal van je engeltje Simon° gelezen. Het is een zeer triest verhaal. Simon° zal altijd in je hart aanwezig blijven en wees er maar zeker van dat hij over z'n kleine broertje Merlijn goed zal waken.....ook over z'n mama en papa natuurlijk! Warme groetjes, een dikke knuffel voor je bengeltje Merlijn en vele kusjes in de wind voor je engeltje Simon° xxx

De tijd heelt niet alle wonden hij verzacht alleen de pijn.
Zonder Simon° zal er blijvend een enorme leegte zijn.....

Liefs van mams, oma van engeltje Kelsey°
[URL]http://www.kelsey.be[/URL]

Gast

Berichtdoor Gast » 27 feb 2007, 14:17

dag Saartje, hoe is het bij jullie?

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 27 feb 2007, 14:48

dag Saartje,

Ik heb geregeld blijven volgen en lees dat het heel goed gaat met merlijn. Daar ben ik heel blij voor! Hoe voel jij je trouwens? Voelt het zo aan zoals ze in vele boekjes schrijven dat als je een 2de kindje het gekregen dat er een lichtpuntje is te zien in het rouwproces voor je 1ste kindje. Niet dat je hem moogt vergeten en dat zal ook niemand doen. We hebben morgen ook een nieuwe afspraak gemaakt in Leuven dus weer spannend he. Ale Hou jullie goed en geniet van Merlijn.
Stijn en Inge en ons fonkelend sterretje Fien°

Elle

Berichtdoor Elle » 27 feb 2007, 15:04

Zo'n mooi babytje, ik ben er het hart van in!
Heel veel sterkte lieve ouders!!

Liefs,
Elle

Elle

Berichtdoor Elle » 27 feb 2007, 15:11

En proficiat met jullie pasgeboren babytje!

Saartje

Berichtdoor Saartje » 01 mar 2007, 11:15

Beste Elle, bedankt voor jouw medeleven en jouw gelukwensen.

Lieve Inge,

het gaat inderdaad goed met Merlijn. Het is echt een heel lief en flink kereltje. En Simon° is nooit uit mijn gedachten, maar ik heb dat wel vrij snel een plaats kunnen geven. Hij is misschien niet lijfelijk aanwezig, maar toch heb ik zelden het gevoel dat hij er niet is hoor. Ik praat ook vaak over hem en elke avond sturen Merlijn en ik een kusje naar zijn grote broer. Dus is Merlijn een lichtpunt? Ja! Uiteraard. Maar of je met een 2e zwangerschap een rouwproces kan afwerken, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Het blijven toch 2 verschillende zwangerschappen en 2 verschillende kinderen he.
Maar ik ben heel blij te lezen dat jullie opnieuw voor een baby willen gaan. Het is en blijft een prachtig geschenk. Ik wens je erg veel succes en hou me zeker op de hoogte. Ik blijf namelijk ook jouw verhaal volgen.

Liefs, Saartje, mama van Simon° en Merlijn

(en neen, Kevin heeft nog steeds geen foto's getrokken.... Dus blijf ik Merlijn duchtig achtervolgen met de camera!) Hij heeft gisteren trouwens zijn eerste groentenpapje gegeten en dat ging vrij vlot naar binnen)

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 11 mar 2007, 10:31

Beste Saartje,

Ik ben heel toevallig bij jouw verhaal terechtgekomen, maar het heeft me heel diep geraakt. Ik heb mijn eigen zoon van 10 maanden echt nog eens extra geknuffeld met de wetenschap dat het toch echt een groot wonder is waarvoor ik heel erg dankbaar mag zijn.
Ik vind dat jullie ongelofelijk moedig zijn en ben dan ook héél blij voor jullie dat jullie voor de tweede keer ouders zijn mogen worden van een prachtige zoon.
Ze hebben ook allebei een hele mooie naam.
Geniet van Merlijn en weet dat er veel mensen zijn die geregeld aan Simon denken, want zelfs ik die jullie helemaal niet persoonlijk ken, denk geregeld aan dat mooie kleine jongetje...

Liefs,
Kaatje (mama van 3 kids)

Veronique

Berichtdoor Veronique » 20 mar 2007, 13:47

Lieve Saartje,

Fijn dat het zo goed gaat met jullie, bij deze proficiat met je 2e zoontje Merlijn.
Ik heb vaak zitten meelezen maar zelden een berichtje gepost.
Geniet van jullie wonder en laat papa maar veel foto's maken want het gaat zo snel.
Vandaag is ons zoontje 15 maanden geworden en ik herinner me zijn geboorte nog als de dag van gisteren.
Ondertussen is hij al geen baby meer maar een flinke peuter met een eigen wil.
Kinderen hebben is het mooiste wat er is.
Groetjes Veronique

Terug naar “Overlijden”