Foto's van lieve engeltjes.

mams

RE: Foto's van lieve engeltjes.

Berichtdoor mams » 13 feb 2007, 01:26

Ja! het is me gelukt.....ga er nog ééntje opzetten!

Hier is hij één jaar......12 maanden dus en op 14 maanden is hij overleden.....

mams (oma) van engeltje Kelsey
http://www.kelsey.be

Attachment : één!!.jpg

ook een mama

Berichtdoor ook een mama » 20 feb 2007, 22:56

Ik vind het zo afschuwelijk voor jullie dat jullie dit hebben moeten doormaken, dit is echt de nachtmerrie van elke moeder. Jullie hebben allemaal zo'n mooie engeltjes. Of ze nou al echt levensvatbaar waren of niet.
Ik moet echt huilen als ik naar de fotootjes kijk van kindjes die jullie moeten missen. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 feb 2007, 13:43

Ik wil jullie ook allemaal veel sterkt toewensen.
Ben er niet goed van eerlijk gezegd. Moet zo erg zijn en daarom NOGMAALS VEEL STERKTE LIEVE MAMAS

Elle

Berichtdoor Elle » 23 feb 2007, 14:40

¿k Was een beetje afgedwaald van het forum op zappy waar ik altijd naartoe surf via een link naar dit forum over engeltjes¿
Ik zit de verhalen hier allemaal met de krop in de keel te lezen, soms kan ik mijn tranen niet bedwingen. Ik heb zelf een zoontje en kan niet meepraten met jullie over zo¿n immens verlies/verdriet.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik jullie enorm bewonder voor jullie moed en vechtlust.
Mezelf kennende zou ik hier nooit overgeraken¿ Chapeau!!
Ik wens jullie uit de grond van mijn hart heel veel sterkte toe!
Groetjes,
Elle

radelozemama ikke

Berichtdoor radelozemama ikke » 02 mar 2007, 00:32

sorry dat ik hier zo lang niet meer was maar ik zocht steun en die periode vond ik hier alleen maar verwijten!! Dus heb ik zappy een tijdje gemeden!! Iemand vroeg of ik m'n overleden kindje °stan zelf niet meetelde omdat ik vroeg om nog voor een vijfde te gaan!! Dat was toen nog al zo pril en ik werd door m'n omgeving ook zo overpraat dat ik soms niet meer wist waar mijn hoofd stond!!! Natuuurlijk zie ik °stan als m'n vijfde kindje en ik zal hem nooit vergeten!!! Ik ben intussen wel tot de conclusie gekomen dat ik alles eerst wat tijd moet geven voor ik aan een zesde kindje begin, zal ik of zal ik niet is mijn steeds terugkomende vraag!!! Ik wou eerst geen vijfde en overwoog abortus en toen ik er toch mee verzoend was ben ik hem kwijt !!! Dus ik moet alles nog eens goed overdenken want ik wil geen zesde als 'vervanging' van °stan!!!! Ik moet er 100% achter staan en een zesde willen, begrijpen jullie?

Zo, ik hoop dat ik hier nu weer geen verwijten naar m'n hoofd geslingerd krijg want dat was niet de bedoeling van m'n bericht!!!

Groetjes van een nog steeds rouwende mama!!!

Berichtdoor » 02 mar 2007, 17:12

Hallo,

Ik begrijp het wel ja ik heb een dochtertje van 16 maand met een erfelijke ziekte en weet dat ze moet sterven we weten aleen niet waneer maar ze zou geen 4 jaar worden en ik heb nu ook iets van ik wil zo vlug mogelijk een 2de maar ook niet als vervanging maar gewoon om te weten dat ik verder moet en dan kijken de mensen ook zo van ge wilt dees vervangen maar dat is helemaal niet zo ik zal deze kleine meid nooit in mijn leven vergeten hoor wat de mensen ook denken of zeggen.
Maar ja praten doen ze toch.

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 10 mar 2007, 17:17

ben per ongeluk bij de foto's van de lieve engeltjes beland. Heb zitten wenen bij het lezen en het kijken naar die mooie fotot's van die super mooie kindjes.
Het is gewoon verschrikkelijk. Ik heb zelf 2 kindjes van 6 en 3j en hoop dit nooit mee te maken. Ik heb veel bewondering voor al die mama's en papa's die toch de draad van hun leven opnemen (of proberen).
Ik denk dat er niks verschrikkelijker bestaat dan een kindje te moeten afgeven.
Dus mijn deelneming voor al die moedige ouders.
En het zijn allemaal hele mooie engeltjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 mar 2007, 15:57

up

cindy

Berichtdoor cindy » 22 mar 2007, 20:22

ik bewonder jullie 1 voor 1 .
ik heb zelf 3 kindjes en ben al van dag 1 de geboorte van de oudste bang dat hun iets zou over komen .
elke uitstap met school of jeugdbewegingben ik als gek tot ze terug veilig thuis zijn .
als ze met papa uit fietsen gaan idem .

jullie hebben echt prachtige kindjes , veel sterkte van mijne twege gewenst voor zijn allen .

en of die babytjes nu in de 24ste week van de zwangerschap sterven of op 20 jarige leeftijd , het doet minstens evenveel pijn .

ik hoop ten sterktste er van gespaard te blijven en eigenlijk zou geen enkel mens zoiets mogen meemaken .

veel sterkte
groetjes cindy

Gast

Berichtdoor Gast » 07 mei 2007, 20:45

Bedankt Cindy voor je lieve woorden.

v

Berichtdoor v » 08 mei 2007, 22:11

Beste mama's van engeltjes

Ik ben een dochter van een mama die 38 jaar geleden haar zoontje op 6 m zwangerschap is verloren. Ze vind het verschrikkelijk dat ze haar kindje niet heeft mogen zien, nochtans heeft het een aantal uren geleefd en lag het in de couveuse. Telkens er een programma is over prematuren vraagt ze aan mijn vader, zag ons XX-je er ook zo uit ? Ik wil de naam privé houden uit respect voor mijn moeder. Het doet haar verschrikkelijk pijn.
Nu heb ik vernomen dat er blijkbaar altijd een foto genomen wordt van een kindje dat te vroeg geboren is en nadien overlijdt. Wat zouden jullie daarvan vinden?
Heb eens op de site hier gekeken naar de babietjes welke overleden waren en ben een beetje bang dat mijn moeder er een iets rozer beeld van heeft ( begrijp me niet verkeerd, maar de foto's van 24 weken zijn toch altijd even slikken, zo klein en rood ! maar wel mooi hoor !!)
Heb er al wel op gestaan dat ze de naam in hun trouwboekje lieten zetten op het ogenblik dat dit kon geregulariseerd worden in 2004 ( als ik me niet vergis) en beschouw me ook niet als enig kind, wel zo opgegroeid maar niet zo geboren ! Mijn broertje ( eigenlijk grote broer) blijft altijd bij ons.
Wat denken jullie ervan , zou ik een foto proberen te bemachtigen of laat ik het beter zo ?
Schiet me aub niet af, ik wil alleen jullie mening, jullie hebben hetzelfde meegemaakt. Ze heeft er nog altijd zoveel verdriet van .

Gast

Berichtdoor Gast » 09 mei 2007, 08:33

Doen, V, je hebt niets te verliezen.
Het is haar kind, en hoe het er uit ziet zal haar vast niks uitmaken. Alles is beter dan niks weten.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 mei 2007, 09:15

inderdaad,zeker doen.
heb zelf een kind verloren maar heb daar al chance veel dingen van.

ik zou als moeder dolgelukkig zijn met elk tastbaar bewijs van mijn kindje moest ik niets hebben nu,en zeker,zeker een foto,dat zal haar eindelijk een beeld geven,een echt,van haar zoontje!
ik denk echt dat ze daar dolblij met gaat zijn.hopelijk is er iderdaad een foto.

Véronique

Berichtdoor Véronique » 09 mei 2007, 16:24

Hallo iedereen, ik zit hier met pijn in mijn hart en de tranen rollen zo uit mijn ogen.
Ik ben bevallen op 33 weken en mijn zoontje heeft fameus moeten vechten voor zijn leven. Het was een hel voor ons! Gelukkig heeft hij het gehaalt! Hij is ondertussen 9 mnd.
Dus ik kan me goed inbeelden als je je kindje dan verliest!
Veel sterkte aan iedereen.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 mei 2007, 11:52

hallo,
ik kan me het niet voor stellen men kinderen te moeten afgeven,
ik heb een zoontje van 2.5j en een dochtertje van 6maanden.
de wereld is on eerlijk verdeeld
de grootste crimenelen hebben gewoonlijk niks zoals verkrachters,moordenaars enz...
ik wens jullie van hardte veel sterkste toe
en blijf over jullie engeltjes vertellen ze waken over jullie.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 mei 2007, 22:56

up

Gast

Berichtdoor Gast » 24 mei 2007, 08:13

Ik vrees ervoor dat ze daar nog foto's van zouden hebben. 38 jaar iets bewaren is lang toch voor een dokter, of niet??

Eveline

Berichtdoor Eveline » 27 mei 2007, 17:24

Vind het verschrikkelijk om dit allemaal te lezen, de tranen rollen over mijn wangen. Heb zelf een dochter van 9 maand en zou niet weten wa te doen zonder haar. Er staan hier zulke mooie foto's op en dan stel ik me maar 1 vraag, WAAROM, nog zo jong en onschuldig... het leven is nie eerlijk. Heel veel sterkte iedereen!

Gast

Berichtdoor Gast » 30 mei 2007, 14:56

Om eerlijk te zijn, het is heel lang geleden en ik weet niet of ze toen foto's namen. Het is misschien ook heel vreemd om het te zien en niet echt in eigen handen te kunnen nemen en te bestuderen.
Bij ons hebben ze ook foto's willen maken, maar het lukte niet. Ik ben het helaas later erachter gekomen en ik vind het zelf spijtig dat ik niet meer foto's heb kunnen nemen terwijl ze bij ons was. Het is nogal afstandelijk om een foto te zien van zo'n ukje, zonder in de armen van een mama. het ziet er zo eenzaam uit.
Toch zou ik zeker eens navragen, maar het zal toch vreemd overkomen vermoed ik.

m

Berichtdoor m » 02 jun 2007, 09:18

Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe echt waar.
De tranen rollen hier over m'n wangen als ik jullie verhalen lees.
En het zijn één voor één prachtige engeltjes...

engeltjesbaby

Berichtdoor engeltjesbaby » 07 jun 2007, 13:30

lieve mensen hier allemaal,
ik kan mij aansluiten in jullie rij. 21 maanden geleden is mijn dochtertje Martje* op 23 weken héél plots geboren door baarmoederhalsinsufficientie. Een enorme klap als ik je vertel dat ik ervoor al 3 vroege miskramen had en nu met ivf zwanger was geraakt. Ik zat er helemaal onderdoor. De pijn en het verdriet zijn toch zo moeilijk te omschrijven. Maar het lichtpuntje dat ik zag toen ik terug een ivf mocht starten heeft me toch uit de put getild. Nu ben ik (na veel opnames en behandlingen om baby te kunnen dragen) 9 maand mama van een zoontje. Hij werd ook tevroeg geboren maar hij had een goede start dus alles prima. Ik kan alleen maar zeggen dat met de geboorte van mijn zoontje ik na enkele maanden terug in de diepe verdrietput ben gevallen. Nu realiseer is pas wat ik allemaal mis nu mijn meisje er niet meer is. Ik ben in zelfhulpgroep voor ouders van een overleden kind sinds februari en ik moet zeggen dat ik daar al veel herkenning heb ondervonden. Een aanrader voor wie ook met dit grote verdriet worstelt. Veel mensen uit mijn omgeving denken dat het nieuwe kind alle verdriet oplost en begrijpen dan ook niet dat ik hier nog zo dikwijls zit te huilen om ons kleine meisje. Er is zoveel onbegrip over dit verdriet en daarom wordt het liever doodgezwegen. Ik kan het soms zo moeilijk aan. Waarom toch? Het heeft van mij een ander mens gemaakt. Iets in mij is geknakt. Komt het ooit nog goed? Ik leer ermee te leven maar het is zo moeilijk. Mijn energie van vroeger raakt gewoon niet meer op het peil dat het vroeger had. Zijn er nog mensen die dit herkennen? Ik weet dat ik niet alleen ben maar ik voel me toch wel soms héél alleen in mijn verdriet.
Hierbij nog een fototje van onze kleine ster.
Als ik haar alleen in mijn dromen kan zien dan zou ik eeuwig willen slapen.
snif, snif, snif

Attachment : martje klein.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 15:27

Lieve engeltjesbaby,

Heel blij ben ik voor je dat je een zoontje hebt kunnen verwelkomen en wat je nog steeds kan knuffelen.
De bengeltjes die we hebben, doen ons inderdaad beseffen wat we verloren hebben bij onze engeltjes. M'n bengeltje (toen 2.5 toen ons engelenmeisje werd geboren) is een hele steun geweest, maar hem knuffelen, met hem spelen, belangrijke momenten van hem ... zijn tevens moeilijke moeilijke momenten voor mij. Ik knuffel steeds twee kindjes.
Als ik foto's bekijk van ons, dan zijn het foto's van voor en na ons engeltje. Ik ben niet meer dezelfde, maar stilletjes aan kan ik me terug wat sterker voelen. We hopen om ooit een derde kindje te kunnen krijgen en die strijd voor het derde is hard en lang en het gemis wordt erger.
De kindjes na onze engeltjes zijn geen vervangkindjes, maar geven ons verdriet op termijn een betere plaats. Vergeten doen we nooit, maar dat moet ook niet. En ja onze engeltjes hebben ons heel hard veranderd. Je verhaal en je gevoelens hieromtrent komen ons heel bekend voor. Ik hoop alleen dat je je niet altijd te alleen moet voelen met al je emoties.

liefs

mama van een bengel en een engeltje

Eva

Berichtdoor Eva » 07 jun 2007, 20:12

Aan iedereen die een kindje heeft verloren...mijn oprechte deelneming. Ik vind het ook enorm moedig van jullie dat jullie je verdriet maar vooral ook de foto's van jullie engeltjes willen delen met anderen. Ik heb enorm veel respect voor jullie.
Zelf ben ik, na een dikke 2 jaar en zes mislukte pogingen, eindelijk zwanger via IVF. De zwangerschap verloopt zeer moeizaam en problematisch dus de angst om mijn kindje te verliezen is zeer groot. Ik hoop dat alles nog goed komt, maar mocht het toch fout aflopen, dan weet ik dat er hier mensen zijn met een hart van goud waarbij ik steun zal kunnen vinden. Het klinkt misschien vreemd, maar dat geeft me rust. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden...

engeltjesbaby

Berichtdoor engeltjesbaby » 08 jun 2007, 08:51

dag eva,
ik hoop dat je zwangerschap nu echt tot een goed eind mag komen. Ik heb ook 6 lange jaren gewacht en gesukkeld en werd nu uiteindelijk beloond. Mijn zwangerschappen zijn ook niet zonder problemen verlopen. Veel opnames, opvolgingen, medicatie, .... Door de angst en de spanning heb ik eigenlijk niet echt kunnen genieten van het zwanger zijn. Ik ben eigenlijk beetje jaloers op diegenen die echt van niets last hebben tijdens de zwangerschap. Ik had altijd graag meedere kindjes gehad. Maar na alles zegt het hart Ja en het verstand Nee. Ik zit nog dagelijks in de knoei met mijn gevoelens. Het is zo moeilijk.
Ik wens je veel moed en doorzetting. Mag ik vragen hoe ver je nu in de zwangerschap bent? Het allerbeste hé.

Eva

Berichtdoor Eva » 08 jun 2007, 09:47

Ik ben nu 17 weken, maar ik denk niet dat dit de geschikte plaats is om daar verder over te spreken. Wel heel erg bedankt voor je reactie.
Sterkte nog aan iedereen.

Terug naar “Overlijden”