Foto's van lieve engeltjes.

Dana1

RE: Foto's van lieve engeltjes.

Berichtdoor Dana1 » 13 nov 2006, 21:35

Lieve Lieve mensen

Woorden schieten hier te kort en zullen nooit kunnen duidelijk maken wat ik bij het zien en het lezen van de berichten voel. De liefde die ik zie bij jullie foto's, stuk voor stuk zijn ze mooi, de 1 na de ander heeft mijn hart gestolen.

Wat ik ook heel mooi vind is dat de meeste kindjes heel vredig lijken te zijn gestorven, meestal met 1 handje op hun buikje vooral de baby tjes. Bij alle fotootjes bijna zie je dat ze 1 handje op hun buikje houden.

Ik wens jullie heel veel sterkte en heel veel liefde en kracht

Ik vind het een heel mooi topic, want het is zoals er vaak gezegd is geweest, de mensen zijn bang om erover te praten.

Ik heb dit niet meegemaakt en ja zal ook niet altijd de juiste woorden vinden of de juiste vragen stellen, maar ik weet hoe het is om een geliefde te verliezen dus (alhoewel het niet hetzelfde is) weet ik wel wat een pijn dat kan doen

Een heel dikke knuffel en ik brand morgen een kaarsje voor al de engeltjes die hierboven over ons waken

Gast

Berichtdoor Gast » 14 nov 2006, 14:28

ik wens jullie ook heel veel sterkte.
Dat jullie zonen en dochters vredig verder mogen rusten.
Ze zullen zeker genoten hebben van de zwangerschap dicht bij jullie in uw buik en de te korte momenten hier op de wereld ,

veel sterkte !

Gast

Berichtdoor Gast » 17 nov 2006, 16:01

lief ...
en een mooie gedachte !

Gast

Berichtdoor Gast » 18 nov 2006, 19:11

Ik heb mijn papa verloren en dat doet heel veel pijn. Maar ik denk dat als je je eigen kind moet afgeven dat dat nog duizend keer erger is.
Veel sterkte allemaal!

Gast

Berichtdoor Gast » 20 nov 2006, 12:06

up

jody

Berichtdoor jody » 02 dec 2006, 09:31

hier ook een foto van mijn mannetje die op 10 aug 2006 is geboren met 20 wk. net als bij bietje. oorzaak precies hetzelfde. een zwakke baarmoedermond.

xxx jody

Bebelleke

Berichtdoor Bebelleke » 08 dec 2006, 12:20

Lieve mama's en papa's van al deze mooie engeltjes,
Ik wil jullie bij deze echt wel mijn steun toewensen voor wat jullie meemaken of meegemaakt hebben en vooral veel sterkte voor iedereen en elk sterretje in mijn kerstboom zal me doen denken aan jullie engeltjes! maak er vooral toch nog fijne dagen van samen met jullie engeltje in jullie hart!
Heel veel sterkte
Bebelleke

d

Berichtdoor d » 11 dec 2006, 13:19

Jullie hebben allemaal prachtige kindjes. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie zo trots zijn op jullie kanjers.
Wat oneerlijk dat ze moesten sterven.
Heel veel sterkte idereen.

Gast

Berichtdoor Gast » 16 dec 2006, 17:18

Hebben wij gekregen van mijn schoonzus, toen wij ons kindje moesten afgeven:

" ergens onaantastbaar ver
schittert dierbaar
een lieve kleine ster.
Deze zal heel goed weten
dat wij die nooit zullen vergeten.
Schitter maar, lieve ster,
straal maar zacht.
Zoals een mooi sterretje
behoort tot de nacht"

Gast

Berichtdoor Gast » 18 dec 2006, 08:33

heel mooi en lief!

s

Berichtdoor s » 20 dec 2006, 15:11

heel mooie kindjes allemaal. Veel sterkte. XXX

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 20 dec 2006, 18:08

Lieve ouders,

Wij zijn een klein 7weken geleden bevallen na een zwangerschap van 38,5 weken van ons doordgeboren dochter Fien. Alles was goed en ze was heel actief tot dat weekend begin november. Al 5weken goed gerust in de zetel om ons kleintje zolang mogelijk in de buik te houden. Al 5weken opening en ze had een lichtgewicht. Rusten dat was de boodschap maar helaas heeft dat niet mogen baten want ineens was het leven in de buik gedaan. Als we aan de monitor werden gelegd omdat we minder leven voelden kwam het verdict dat er geen hartslag meer was. Die dag zijn we bevallen van een kleine levenloos meisje van 2.700kg en 49.5cm. Perfect, alles er op en eraan alleen leefde ze niet. Verschrikkelijk en heel zwaar om dat te vatten. We waren zo fier en tegelijk verdrietig. Van zondag tot woensdag heeft onze dochter bij ons in de kamer gelegen en zaterdags hebben we ze laten cremeren en een afscheidsmis gegeven met iedereen die we kenden en familie en vrienden. Nu zo'n 7weken later half december komen er de feestdagen aan. De boom staat maar ik heb er verschrikkelijk veel moeite mee om er van te genieten. Mijn dochter had op die plaats in het park moeten liggen en niet die kerstboom. Wat zal ik blij zijn dat het januari is en ik fatsoenlijk mijn verlies kan plaatsen. Als dat ooit lukt.
Hierbij wil ik iedereen veel moed en sterkte wensen in deze (normaal gezien gezellige) tijd van het jaar.
Er is een foto bij van ons dochtertje Fien
Inge en Stijn

caroline

Berichtdoor caroline » 20 dec 2006, 20:04

wat een mooie meid!
wat moet dat hard zijn, woorden schieten me te kort maar toch wil ik je veel sterkte wensen en hopen dat het geluk je ooit weer toelacht en dat kleine fien ooit eens grote zus word!
sterkte!!!!!!!!!! x en een dikke zoen voor je lief engeltje!

Gast

Berichtdoor Gast » 21 dec 2006, 01:30

Ik wil ook even mijn steun toe wensen aan alle mama's, die zo jong hun kindje moesten afgeven. Bij ons in de familie zijn er 5 kindjes aan wiegendood en ik ben bang voor mijn zoontje. Ik hoop dat ik het niet moet meemaken want ik vind het zo erg.

Jullie engeltjes zijn even mooi als alle baby's ter wereld.
(Ik hoop dat ik me niet verkeert uutdruk.)

radeloze mama ikke

Berichtdoor radeloze mama ikke » 04 jan 2007, 01:22

Ik heb hier reeds lang meegelezen met veel pijn in mijn hart maar nooit gedacht dat het mij zou overkomen!! Het is nu 5 weken geleden dat ik mijn zoontje 'stan' ben verloren na 24 weken zwangerschap!! Hij was mijn 5de kindje en door de reacties van andere mensen lijkt het net alsof dat niet erg is want ik heb er toch al 4!!!Ik ben radeloos en weet echt niet hoe ik ermee moet omgaan!! Ik blijf maar knuffelen met mijn andere kindjes!!! Is het dan minder erg als je reeds 4 kindjes hebt?!?! Ik voel momenteel veel verdriet en vooral ook veel boosheid naar de buitenwereld toe die er zo licht over gaat!!!! Hij was gewenst bij ons!!!!!!!!!! Het was zo'n mooi kereltje, net als zijn grote broer!! Ik heb enkel een polaroid foto gekregen in het ziekenhuis, eigen foto's heb ik niet doordat alles zo snel is gegaan en ik heb er nu zovéél spijt van dat ik toen geen foto's wilde!!! Ik wilde het niet geloven en wou er dus ook geen tastbaar bewijs van, het enige dat ik heb is z'n armbandje van het ziekenhuis en alles die klaarstond thuis!! Die weken zijn in een waas aan me voorbij gegaan , ik herrinner me zelfs vele dingen niet meer van de plechtigheid!!! Ik zat constant te wenen en keek niet op of om!! Al die schouderklopjes met de woorden " je hebt toch nog 4 gezonde kindjes, aaaarrrggg!! Ik werd er inwendig hysterisch van!! Net alsof een vijfde niets meer betekent!!!!
Sorry voor mijn cru reactie maar ik heb echt het gevoel dat ik hulp nodig heb om dit te verwerken, ik kan dit echt niet aan !!!!! Durf ik nu nog voor een vijfde kindje te gaan of zou ik beter gewoon opgeven??

Alvast bedankt voor eventuele reacties van ikke!!!

radeloze mama ikke

Berichtdoor radeloze mama ikke » 04 jan 2007, 01:58

Niemand die weten kan
hoeveel ik van je hou!
Niemand die me troosten kan
in mijn verdriet om jou!
Niemand die begrijpen zal
hoe vreselijk ik je mis!
Niemand die beseffen zal
hoe erg de pijn wel is!!!!!!

Dikke zoen stanneke° van je mama!!!!!

geen moeder

Berichtdoor geen moeder » 04 jan 2007, 11:40

Hallo,
Ik ben een 37-jarige vrouw die bewust geen kids heeft. Niet omdat ik niet graag kinderen zie, integendeel, maar om andere persoonlijke redenen.
Na het lezen van enkele verhalen heb ik een knoop in mijn maag. Hoe erg moet dit niet zijn ?
Een huisdier verliezen doet al zo'n pijn (ik wil geen mensen vergelijken met dieren, maar gezien ik geen kids heb kan ik moeilijk vatten wat "moederliefde" wel moet zijn, hoe sterk dat moet zijn) wat moeten jullie dan niet meemaken ?
Er postte hier iemand iets over "rode baby's"... Ik denk echt dat die persoon dat niet slecht bedoelde. Bij het woord baby gaan mensen denk ik onbewust denken aan een roze, perfect gezonde baby... Het is zeker niet dat het afstotelijk is om ernaar te kijken, maar het doet je toch iets, je schrikt ervan. Anders denk ik dat je geen mens zou zijn niet ? Jullie lotgenoten zien dit anders omdat ze het inderdaad ook meemaakten, jammer genoeg.
Ik wil eenieder van jullie in ieder geval veel sterkte toewensen en vooral hoop ik dat jullie in jullie leven toch nog gelukkige momenten mogen kennen en dat jullie ergens terug een beetje innerlijke rust mogen krijgen.

M

Berichtdoor M » 05 jan 2007, 22:04

aan radeloze mama ikke

Of het nu je eerste, vijfde of tiende kindje is, het is zeker te begrijpen dat je heel veel verdriet hebt, want dat kindje krijg je nooit meer terug. Ieder kind is uniek en ieder kind heeft een plek in je hart. Mensen die zeggen je hebt er nog vier, beseffen niet de pijn die ze je aandoen. Of je nog voor een volgende kindje zou gaan? zou ik persoonlijk even afwachten tot je je verdriet een plaatsje hebt gegeven en je een beetje helderder kunt nadenken. Als je er dan voor gaat hou je ook van dat kindje als je zesde, want kompleet is je gezin nooit meer, altijd blijft deze baby meetellen, daarom is het belangrijk om even te rouwen zodat je niet het volgende babytje als vervanging krijgt, maar echt omdat je naar hem/ haar verlangt.

Zelf hebben wij een geadopteerde zoon en twee eigen zoontjes. Met onze adoptiezoon hebben we zoveel problemen gehad, dat de jeugdrechter hem heeft geplaatst, we zien hem niet meer, de jongste zoon heeft hij nooit gekend. Ergens hebben we ook een kind verloren, deze jongen was gewenst net zoals mijn andere twee zoontjes. Elke dag lijd ik aan dit verlies, en mocht ik nu nog kinderen krijgen, mijn gezin is nooit meer kompleet, want de oudste hoorde erbij, niet meer of minder.

Veel sterkte, ik hoop dat je mijn briefje begrijpt

radeloze mama ikke

Berichtdoor radeloze mama ikke » 06 jan 2007, 00:42

Danke M

Ik voel me toch nu wat opgelucht dat er toch mensen zijn die begrijpen dat ook het verlies van je vijfde kindje heel veel verdriet kan doen alhoewel je er al vier gezonde kindjes hebt!! eerst was ik geschoqueerd toen ik zo snel terug zwanger was en overwoog abortus, maar na de echo kon ik er niet mee doorgaan en koos dan 100% bewust voor stan!! Ik zit nu boordevol schuldgevoelens dat ik hem nu toch kwijt ben en denk soms dat hij het in het prille begin gevoeld heeft dat ik wou abortus doen!!!?????(snik-snik)
Ik heb het echt heel moeilijk en zou nu terug graag snel zwanger zijn en vavaf de eerste dag het babytje het gevoel geven dat het echt welkom is!!!

Kunnen jullie dat begrijpen??

just me

Berichtdoor just me » 06 jan 2007, 10:24

@radeloze mama ikke
eerst en vooral innige deelneming met dat zware verlies.
en ja, ik begrijp jou voorkomen, heb het zelf niet meegemaakt maar heb wel vier kinderen en ik mag er niet aan denken..
toen ik zwanger was van mijn laatste kindje , een bewust nakomertje want de oudste drie zijn al grote tieners, heb ik aan een week of 11 een kleine bloeding gekregen...
wat er toen door me doorging is niet te beschrijven...ik had al zo een band met dat kleine wezentje , ben naar de spoedafdeling gevlogen en gelukkig bleek alles ok...maar die angst!!!
op het einde dreigde het ook nog verkeerd af te lopen en is hij geboren onder volledige narcose d.m.v. een spoedkeizesnee maar gelukkig alles inorde gekomen...maar de schrik die me telkens om het hart sloeg is niet te beschrijven en ik had toen ook al 3 gezonde kinderen!!

brigitte

Berichtdoor brigitte » 06 jan 2007, 23:01

@radeloze mama

innige deelneming

Je zou eens kunnen gaan horen op de materniteit van je ziekenhuis of er toch geen foto's zijn gemaakt.

Bij het overleiden van mijn dochter in jette hebben ze daar foto van haar gemaakt dan hebben ze me terug naar mechelen gedaan en daar liet ik mijn fotos zien en dan vroeg ik hoe ze dat bij hun deden en ze vertelde me dat ze zo is zo fotos maakte ook als de familie dit niet wou en ze het filmrolletje onontwikkeld in het dossier staken.

Mischien geraak je zo nog aan foto's van je babby bij mijn hebben die me goed geholpen om over haar te praten

brigitte

een tweelingszusje van een engeltje

Berichtdoor een tweelingszusje van een engeltje » 28 jan 2007, 09:43

24 jaar geleden werd ik geboren als een deeltje van een tweeling. Mijn tweelingzusje overleed diezelfde dag nog. Elk jaar opnieuw is mijn verjaardag dubbel.
Altijd vraag ik me af hoe het zou geweest zijn ? Leek ze op mij ? Zouden we alles samen doen ? ...
Een hele boel vragen en voor mij geen enkele herinnering. Want het moment zelf was ik me nog niet bewust. Er zijn ook geen foto's van haar... ( is ook al een tijdje geleden )
Nu denk probeer ik zelf om zwanger te worden. Bij dit groeien er terug heel veel vragen over mijn zusje ...
Ik wou dat ik ook iets had om haar te herinneren. Dan zou ik niet met al die vragen zitten.
Groetjes en veel sterkte aan alle mama's

G.

Berichtdoor G. » 29 jan 2007, 21:07

Ieder verwerkt dit op zijn manier. Ik ben 2 jaar geleden mijn dochtertje verloren met 21 weken zwangerschap. Ik wilde haar eerst niet zien, maar toen de vroedvrouw zei dat het een mooi, klein baby'tje was heb ik haar achteraf toch nog een kwartiertje vastgehouden om haar goed te bekijken en aan te raken.nu ben ik zeer blij dat ik dit gedaan heb, dat ik tijd heb genomen om afscheid te nemen. De vroedvrouwen hebben ook 3 foto's en voetafdrukjes gemaakt en dat is het enige dat we nu nog hebben. ik heb die aan niemand getoond behalve aan mijn beste vriendin die arts is en dus ook wat medische achtergrond heeft. Aan anderen liet ik die liever niet zien omdat ik niet wou dat ze ervan zouden schrikken want hoe je het ook draait of keert, een kindje van 21 weken ziet er niet hetzelfde uit als een volgroeide baby. Als mijn collega's met hun babyfoto's komen aanzetten, voel ik toch nooit de behoefte om de mijne te laten zien. Ik vind dat te privé en "wat een mooi kindje" zou ik een geforceerde reactie vinden. Ik keek enorm uit naar mijn meisje en was dolblij met mijn zwangerschap, maar die gevoelens van "fier " te zijn na haar geboortje zoals sommigen hier beschrijven had ik totaal niet, ik was eigenlijk alleen ontgoocheld en immens verdrietig. De sociaal assistente raadde ons ook aan van haar een naam te geven, wat we ook gedaan hebben, en ze hebben die geschreven boven haar voetafdrukjes, maar ik krijg die naam eigenlijk niet over mijn lippen. Tegen andere mensen heb ik meestal alleen over "de baby" als ik het over mijn dochtertje heb.
De foto's bewaar ik in een mapje samen me mijn echo's en ik bekijk ze eigenlijk nooit meer. Ik denk nog veel terug aan mijn zwangerschap en aan mijn baby'tje en zal haar nooit vergeten maar ik heb daar verder niks voor nodig. ik ga nooit naar het kerkhof en voor mij voelde het niet goed van haar foto tussen andere foto's te hangen. Ik vind het zelf ook raar als ik een kerstkaartje krijg van mensen die ook een doodgeboren baby hebben dat ze die dan bij op het kaartje schrijven met een sterretje. Als iemand er zo over denkt moet daarom niet meteen geconcludeerd worden dat die geen kidnje verloren kan hebben.

Dana1

Berichtdoor Dana1 » 11 feb 2007, 17:43

Ik persoonlijk vind al jullie engeltjes heel mooi. Ik kijk er vol liefde maar ook met heel veel verdriet naar. Laat jullie niet tegenhouden, want jullie delen je verdriet. Ik hoop net als iedereen dat het me nooit zal gebeuren maar mocht het gebeuren zou ik ook mijn engeltje hier plaatsen. Waarom? Om het verdriet te delen en ook ja, omdat ik trots zou zijn op mijn engeltje net als al de moeders hier. Ik wens jullie veel sterkte en heel veel liefde toe

mams

Berichtdoor mams » 13 feb 2007, 01:14

Hallo iedereen,

Ben "ons mams", oma van engeltje Kelsey*, hij is overleden op 29/11/05 aan een erfelijke spierziekte, hij werd 14 maanden "jong". Ik ben heel trots op hem en daarom wou Ik hier graag ook een fotoke van m'n overleden kleinzoontje plaatsen, ik hoop echt dat het me lukt....we zien wel! Kelsey* zijn mama heeft voor hem een mooie site gemaakt, als jullie willen kunnen jullie hem een bezoekje brengen op http://www.kelsey.be. Dit zouden wij natuurlijk heel fijn vinden! Nog een prettige week verder voor iedereen! Daaaag.

Yvette, mams (oma) van Kelseyke* o:)

Attachment : november 2005 - ziek 001.jpg

Terug naar “Overlijden”