Prematuur krijgt op 9,5 week eerste spuitjes?

Mup

Prematuur krijgt op 9,5 week eerste spuitjes?

Berichtdoor Mup » 05 jan 2008, 16:48

Is het goed dat mijn zoontje zijn eerste spuitjes krijgt op 9,5 week. Hij is namelijk 4 weken te vroeg geboren en hoor verschillende meningen. Graag advies. Hij is dus 9,5 week en weegt 4,110kg.

tess

RE: Prematuur krijgt op 9,5 week eerste spuitjes?

Berichtdoor tess » 05 jan 2008, 17:17

hey mup,
mijn kindje is 6 weken te vroeg geboren en is ondertussen 20 weken oud. Zij heeft haar spuitjes tot hier toe allemaal gewoon op tijd gekregen. Dus de eerste reeks op 2 maand, de tweede op 3 maand en de volgende op 4 maand. Voor prematuurtjes moet je er dus de te vroeg geboen weken niet aftrekken, de spuitjes worden gewoon gegeven wanneer andere kindjes ze krijgen. Voor fruitpap en patatjes is dit trouwens ook zo, ook al lijken ze dan nog heel klein.
groetjes en succes!

Mup

Berichtdoor Mup » 05 jan 2008, 19:00

Bedankt Tess. Dat is goed om te weten en ben ik er gerust in. Jouw dochtertje 6 weken te vroeg. Mijn is op 35,5 weken gehaald maar hij doet het heel goed vanaf het begin.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 20:03

Mup,
dochterje van mijn vriendin was ook een maand te vroeg en kreeg ook alles op gewone tijdstippen hoor

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 22:13

onze dochter heeft haar eerste spuitjes iets later (ze was 3,5m)gekregen maar ze was wel 10weken te vroeg. Met 2maand lag ze nog in de kliniek ;)
Als je zoontje reeds zo'n mooi gewicht heeft zal dat echt geen kwaad kunnen.
Mijn dochter haar spieren waren eigenlijk nog iets te zwak om die spuitjes te krijgen maar het 'gevaar' voor één van die ziektes te krijgen wordt anders te groot hé. Het enige wat zij had was 1week 2harde schijven in haar bovenbillen. Maar ze heeft er geen koorts op gedaan en de eerste dagen heb ik haar een gewoon perdolan opgestoken tegen de pijn maar dat was nadien zelf niet meer nodig.
Dus zie gewoon dat je iets van pijnmedicatie in huis hebt! Ma waarschijnlijk zal je flinke baas dat niet eens nodig hebben hoor!
Als je nog vragen hebt over je prematuurtje kan je ook altijd terecht op het prematurenforum hier op zappy!
veel geluk
anneke

Terug naar “Prematuurtjes”