1910 gr bij geboorte. Hoelang neonatalogie

Kelly

1910 gr bij geboorte. Hoelang neonatalogie

Berichtdoor Kelly » 10 jan 2008, 11:14

Mijn zoontje is op 31/12/2007 geboren na een spoedkeizersnede. De gyn had uitgerekend dat zijn vermoedelijke geboortegewicht 3400 gr zou zijn. Onze schok was dus groot toen we hoorden dat hij maar 1910 gr woog. Na een reanimatie (zijn hart en ademhaling deden het niet echt) is hij overgebracht naar neonatalogie. Vandaag woog hij 2175 gr. Hij gaat dus goed omhoog maar hoelang is het gemiddelde vooraleer dat kindjes met zo een gewicht naar huis mogen?
In het ziekenhuis zeggen tot een 2400 à 2500 gr maar meer niet. Ik zou zo graag een periode voor ogen hebben dat ik hem thuis in mijn armen kan sluiten.

Kan iemand mij helpen aub
Groetjes
Kelly

tweelingmama

RE: 1910 gr bij geboorte. Hoelang neonatalogie

Berichtdoor tweelingmama » 10 jan 2008, 11:33

He Kelly, onze tweeling is geboren na 36w, geboortegewicht 2.085kg en 1.930kg. De kleinste mochten wij 3 weken na geboorte mee naar huis nemen, zat toen aan een gewicht van 2.300kg. t was wel in het voorjaar en goed weer, anders moest ze nog wat extra bijkomen. ze hadden wel een goede start gehad, geen beademing ed, misschien dat dat er ook wel wat mee te maken had dat ze redelijk vroeg mee mochten. K weet wat het is je babytje daar te moeten achterlaten, maar weet dat ze daar in goede handen zijn. hopelijk kan je je zoontje snel mee naar huis krijgen.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 11:47

Mijn zus is 16 jaar geleden geboren op uitgerekende datum.

1.950 en 43cm!

Ze is op 1 oktober geboren en mocht naar huis 16 november.
Kleine 7 weken dus

Els

Berichtdoor Els » 10 jan 2008, 13:37

Je mag ongeveer rekenen dat dat zal zijn op wanneer je eigenlijk uitgerekend was.
Misschien iets vroeger omdat het toch een mooi gewichtje is.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 13:50

Onze dochter, geboren op 32w, woog 1,750 kg, mocht na ongeveer 8w naar huis, voor de rest had ze geen problemen met ademhaling of zo...

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 13:54

mijn dochter geboren op 37w, 2100gr, afgevallen tot 1990gr en op 2400 mee naar huis, heeft ongeveer 16dagen geduurt

Sam

Berichtdoor Sam » 10 jan 2008, 18:49

Dat hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis en van kind tot kind.

Maya

Berichtdoor Maya » 10 jan 2008, 22:34

Mijn dochter is geboren na 33,5 weken. Ze woog 2,02kg en is afgevallen tot 1,77kg. Na exact 3 weken mocht ze naar huis, ze woog toen net geen 2,3 kg. Veel belangrijker dan dat gewicht (haar buurjongetje mocht bij 1,9kg al naar huis) was dat ze geen hulp nodig had bij de ademhaling, dat ze zichzelf op temperatuur kon houden en alle voedingen zelf kon drinken.

Ella

Berichtdoor Ella » 10 jan 2008, 22:51

Mijn dochter is geboren met een gewicht van 2,30 kg.
Ze is geboren op 36 weken en is afgevallen tot 1,900 kg.
Na 8 dagen mocht ze mee naar huis en had ze een gewicht van 2,40 kg.
Ze kon wel zelf drinken en haar temperatuur houden.
Vandaag is ze juist twee maanden en weegt ze 4,500 kg.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 11 jan 2008, 09:29

Mijn zoontje is op 38,5 weken geboren maar blijkbaar heeft de placenta de laatste weken niet meer gewerkt. Vandaar zijn laag geboortegewicht. Normaal was mijn vermoedelijke bevallingsdatum morgen.
Hij is wel gereanimeerd geweest na de bevalling maar heeft zich nadien serieus herpakt en heeft nooit meer aan de beademing of dergelijke gelegen.
Hij had enkel een infuusje de eerste 3 dagen voor wat extra suikerwater toe te kunnen dienen. Ook had hij de eerste 3 dagen zo van die monitors op zich om zijn hartslag en ademhaling te controleren maar het alarm heeft nooit afgegaan dus dat is volledig in orde nu. Zijn temperatuur kan hij ook zelf houden en drinken is ook niet echt een probleem. Hij kan enkel moeilijk boeren.

Ik hoop echt dat ik mijn kleine reus snel bij me heb want elke dag kom ik al wenend naar huis. Ik weet wel dat hij daar in heel goede handen is maar we hebben al bijna 6 jaar moeten proberen om zwanger te worden. Dan lukt het toch opeens als we de moed opgegeven hadden en nu dit.

Sorry hoor voor mijn klaagzang.
Groetjes
Kelly

oitica

Berichtdoor oitica » 11 jan 2008, 13:54

Hoi kelly,

Ik weet echt hoe je je voelt. Wij hebben ook 6 jaar moeten proberen om zwanger te worden en heb ook 3 mk's te verwerken gekregen. Wij werden zwanger na icsi en dan eerst nog van twee ( twee embryo's teruggeplaatst gekregen) maar ééntje stopte plots met groeien. Maar ik trok me eraan op dat ik nog ééntje had en ik moet zeggen dat ik veel bange momenten gehad heb.

Korte samenvatting.
2 Keer bloedverlies voor mijn 12 weken
3 keer bloedverlies na mijn 12 weken
Op 17 weken een nierstuwing ( normaal kun je dit na je 20 weken hebben)
En dan op 28 weken breken mijn vliezen.

Onze zoon is geboren op 28weken en 3dagen met een gewicht van 1.750kg en 44 cm en dan nog met een ernstige infectie in de bloedbaan, maar hij is dat allemaal te boven gekomen en heeft er niets aan over gehouden. Hij werd geboren op 14 september en mocht naar huis op 7 november. Hem achterlaten is heel hard, maar tis voor zijn eigen goed en ik weet dat dit je toch niet helpt en ik kwam ook in het begin al huilend naar huis maar op een bepaald moment heb ik gezegd van tis voor zijn eigen goed dat ie daar nu nog moet blijven, maar het blijft hard hé. Ik hoop voor jou dat hij gauw naar huis mag, maar ge moet het bekijken van kind per kind. Mijn zoontje ging normaal op 20 oktober naar huis mogen, maar hij kreeg nog medicatie en zo mocht ie pas later naar huis.

Je steld het je allemaal helemaal anders voor hé, ik had dat ook. Maar ik had niet veel tijd om te paniekeren en zo. Ik heb zelf op intensief gelegen en mijn zoontje 4 dagen niet gezien.

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 20:09

hé Kelly,
dat zal echt wel schrikken geweest zijn om zo'n klein ventje op de wereld te zetten na 38,5 weken. Blijkbaar zijn zijn organen dan wel meer in orde dan zijn gewicht zou vermoeden? Waarschijnlijk gaat het wel redelijk snel gaan eens hij in gewicht bijkomt maar het is idd lang wachten en heel frustrerend als je er midden inzit.
Ik wens je veel moed! Kom hier maar je verdriet en onmacht van je afschrijven en geniet van je 200% van je kleine vent als je bij hem bent.
anneke

Terug naar “Prematuurtjes”