Waar kleertjes?

bezorgde zus

Waar kleertjes?

Berichtdoor bezorgde zus » 09 jan 2008, 12:57

Hallo allemaal,

Door problemen in de zwangerschap is er een grote kans dat het kindje van mijn broer en zijn vrouw vlug geboren gaat worden. ze zijn nu 34 weken zwanger. Ik vroeg me af waar ik kleine kleertjes kan vinden of eventueel kan bestellan via internet. Misschien kan iemand van jullie me wel helpen.

Alvast bedankt!

Maya

RE: Waar kleertjes?

Berichtdoor Maya » 09 jan 2008, 14:13

Mijn dochter werd geboren na 33,5 weken en ze woog 2 kilo en was 41cm lang. De eerste dagen droeg zij enkel een pampertje in de couveuse. Na een weekje mocht ze een body'tje aan, dat was een maatje 46 van Petit Bateau en dat paste vrij goed (ze was er trouwens na 2 weken al uitgegroeid!). Toen ze uit de couveuse mocht, droeg ze maatje 46 van Prémaman. Ook C&A heeft zulke kleine maatjes. Veel kleiner dan dat zou ik niet gaan (er bestaat ook 42, maar wellicht zal dat al niet meer passen). En koop ook niet teveel, want ze groeien in 't begin echt verbazend snel, die prematuurtjes!

MARA

Berichtdoor MARA » 09 jan 2008, 14:56

HOI

er bestaan maatjes 42, 44, 46 die je kan vinden bij H en M waar ze ook heel redelijk zijn in prijs, net als C en A
idd ook petit bateau heeft mooie dingen maar ze groeien er zo snel uit
bij supra bazar kinderafdeling vond ik er ook van winnie de pooh hele mooie ook iets duurder

Sam

Berichtdoor Sam » 09 jan 2008, 14:59

Ik heb voor mijn zoontje kleertjes besteld op www.prematuur.nl
Dit is heel schattig om eens een fotootje van te maken, anders heb je in het begin alleen maar fotootjes in hun pampertje.
Het begint hier vanaf maatje 38. (Zelfs dat was hem nog 2 cm te groot in het begin)

de zus

Berichtdoor de zus » 09 jan 2008, 21:27

Dank je wel voor jullie reacties! Ik hoop dat alles goed gaat met julli "kleintjes". voorlopig wachten we nog even af.

bedankt!

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 09:24

goh, bij 34 weken zou ik nu nog niet aan tkopen slaan hoor. Wie weet valt, als ze toch te vroeg bevalt, de lengte en gewicht wel mee? En hopelijk kan ze het nog even volhouden hé!
Bij premaman ma vooral bij de c&a hebben ze redelijk veel keuze in prematurenkleding (vanaf maat 42). Bij de h&m hebben ze ook bv een 42/45 ma de maten zijn daar zo groot dat dat overeenkomt met een 50 van een ander merk.
En in de meeste gevallen mogen ze toch enkel een body aan in de couveuse (in Leuven mogen ze ook kleertjes aan).
veel succes nog voor je broer&co
anneke

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 22:38

Pas op, zoals hierboven al zei: niet overal mogen ze kleertjes aan. In de VUB in Jette mogen ze bvb. geen eigen klertjes aan, enkel kleertjes van het ziekenhuis (die worden afgekookt).

Terug naar “Prematuurtjes”