35 wkn nog couveuse of niet?

peg

35 wkn nog couveuse of niet?

Berichtdoor peg » 07 jan 2008, 14:58

Hallo,

Ik ben momenteel zwanger van mijn 2de kindje. Toen ik 33 wkn zwanger was heb ik verplichte rust gekregen van mijn gyne. Normaal ben ik uitgerekend op 10 feb, maar de gyne was al tevreden als ik 20 jan zou halen.

Ik verschoot mij toen ze zei dat mijn babytje, mocht het nu geboren worden, toch nog een prematuurtje was en in de couveuse moest.

Nu ben ik bijna 2 weken verder en vraag me af tot wanneer babytjes in de couveuse moeten.
Ter info:Op 26 december was ik dus 33 weken en de baby woog een +-2.2 kg.

Ik ben gewoon bang dat wanneer de bevalling zich aankondigt, ik niet tijdig in het ziekenhuis geraak, en wat dan als mijn baby in de couveuse moet?

Zijn er vrouwen die bevallen zijn voor hun 37 weken en waarvan de baby toch niet in de couveuse moest?

groetjes,

Lien

RE: 35 wkn nog couveuse of niet?

Berichtdoor Lien » 07 jan 2008, 17:01

Hallo,

Ik ben bevallen op 35 weken van 2 meisjes. Het waren wel lichtgewichtjes maar voor de rest perfect gezond. Geen beademing, geen verdere problemen. De kleinste is 6 weken, de grootste 3 weken in de couveuse moeten blijven om op gewicht te komen.

Groetjes,

Lien

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 17:24

Ik ben bevallen op net 36 weken en ons dochtertje was perfect in orde. Haar apgar score was 10-10-10, ze woog 2,400kg en was 44 cm. Ze heeft geen minuut in de couveuse moeten liggen, maar dat was nipt. Normaal gezien moeten alle kindjes (in UZ Brussel) die geboren worden onder de 2,500kg sowieso in de couveuse... Wij hadden dus geluk dat onze meid zo sterk was vanaf haar eerste kreetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 20:51

-37 weken is prematuur
vanaf 37 weken of later geboren worden is goed

sommige ziekenhuizen is het gewicht -2kg couveuse en andere ziekenhuizen
-2.5kg
alsook het gewicht om naar huis te mogen 2 à 2.5kg

zelf ben ik nu 30 weken zwanger, placenta previa en vroegtijdige weeën met bloedverlies hiervoor moet ik strikt plat liggen
gewicht van de baby was vorige week 980g dus ik hoop het nog even vol te houden, het ziekenhuis waar ik zal bevallen heeft de lage norm van 2kg, als alles vlot verloopt en de baby stelt het wel mag die mee op de kamer/huis
ik hoop het zo...

enig idee hoeveel een baby de laatste dagen/ weken bijkomen??

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 14:37

de laatste weken komt een kindje +/-40gr per dag bij!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 18:10

dat wil zeggen als je nog 8 weken te gaan hebt (2mnd=60 dagen)
60x40 = 2kg400

2kg400 komt de baby nog bij de laatste 2 maand??

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 18:11

hallo,

Ik ben bevallen op 35weken en 4dagen. Ons zoontje heeft het even moeilijk gehad tijdens de bevalling (was een sterrekijkertje en navelstreng zat rond de hals). Hij had een goed gewicht van 2kg900 maar door al de rest heeft hij toch de eerste 24u in de couveuse gelegen(bij mij op de kamer). Daarna heeft hij nog een 5dagen onder de lamp gelegen.

Ik wens je alvast veel succes en probeer nog zoveel mogelijk te rusten. Elke dag is een gewonnen dag!

Lieze

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 19:25

Ik ben bevallen op 35w. Had wel eerder longrijping gekregen. Hij deed het van begin af echt zeer goed. Moest eigenlijk enkel bijkomen. Hij woog 2070gr. Enkele dagen voordien was ik nog op controle geweest en gyn schatte mijn zoontje toen 2.5kg. Hij is 8 dagen in de couveuse gebleven en daarna een kleine 2 weken warm bedje.

PEG

Berichtdoor PEG » 09 jan 2008, 08:01

Dank voor de info.

Als ik het zo lees, is het echt afhankelijk van kindje tot kindje.
Ben nu 35.5 weken zwanger en vrijdag mag ik naar gyne. Hoop dat zij goed nieuws heeft ivm de groei en gewicht van de baby.

Ondanks dat ikzelf zwaar ben, zet ik precies enkel lichtgewichtjes op de wereld? raar is dat.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie.
groetjes Peg

sara

Berichtdoor sara » 09 jan 2008, 10:49

ons meidje is ook 5weken tevroeg geboren,maar zij had een goed gewicht 3.100 gram en 47cm.zij heeft eerste nacht in couveuze gelegen en erna in gewoon bedje maar wel nog in de couveuze kamer want ik lag 2dagen op intensieve,bevalling op zich goed verlopen maar baarmoeder wou nimeer samen trekken waardoor ik veel bloed ben verloren en 18zakken bloed heb bijgekregen.

ons wondertje is nu 2.5weken en ze hebbe haar gisteren gewogen (kind en gezin)en ze zit al aan de 3.350gram en 48cm :)

Bini

Berichtdoor Bini » 09 jan 2008, 11:12

Onze zoon werd geboren op 36 weken. Hij woog 3 kg en was 49 cm lang. Hij heeft efkes een kwartiertje moeten bijkomen van de bevalling in de couveuse. Daarna ging alles normaal. Geen couveuse meer, gewoon mee op de kamen en na 5 dagen naar huis.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 14:29

geboren op 36 weken 2kg590 direct mee op kamer en na 5 dagen naar huis
geboren op 34 weken 2kg330 2 weken couveuse/verwarmd bedje na 2 dagen
geboren op 36 weken en 5 dgn 2kg780 3 dagen couveuse dan mee naar huis
geboren op 36 weken en 3 dgn 2kg710 dag na bevalling mee naar huis

nrtje 3 is het langst blijven zitten en moest toch in de couveuse omdat hij problemen had met zijn ademhaling.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 09:26

nee de laatste weken hé! zo'n twee weken,3weken geen 2maand! Ze is trouwens al 35weken toch?

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 09:29

sorry; het bericht hierboven was voor 08/01 19:10 ;)

B.

Berichtdoor B. » 11 jan 2008, 11:48

Ik ben bevallen op 35w wegens beginnende zwangerschapsvergiftiging. Mijn dochtertje woog 2kg580. Ze heeft 3 dagen in een verwarmd bedje gelegen en is na 6 dagen gewoon met mij mee naar huis gemogen (ze was toen afgevallen tot 2kg455).

Terug naar “Prematuurtjes”