foto prematuurtjes

xxx

foto prematuurtjes

Berichtdoor xxx » 22 nov 2007, 11:58

hallo ik zelf heb geen prematuur kindjes gehad ,maar als je zo soms verhalen hoort van mensen die zeggen dat hun kindje veel te vroeg geboren waren en er toch nog zijn door gekoemn ,dan krijg ik kippevel.
dus vind ik dat je ook iets kan doen voor die kindjes en daarmee wil ik via dit forum hun een dikke pluim wensen voor het gevecht dat zij hebben aangegaan en hebben gewonnen.
als er hier mama's zijn die een prematuurtje hebben of hadden vertel me jullie verhaal en als je dit wenst zet er een fotoke bij dan weten we ongeveer hoe hard je kindje heeft moeten vechten
alvast groetjes xxx

Gast

RE: foto prematuurtjes

Berichtdoor Gast » 22 nov 2007, 15:31

Ik hou deze fotootjes liever voor mezelf.
Van waar uw interesse in prematuren als ik vragen mag?

Gast

Berichtdoor Gast » 22 nov 2007, 17:35

ik zet ook liever geen foto's meer op zappy want ge krijgt dan toch alleen maar commentaar.

xxx

Berichtdoor xxx » 22 nov 2007, 18:55

zoals ik hierboven heb gezegd
ik vind dat die kindjes eens in de kijker mogen staan na al waar ze al voor hebben moeten vechten
en ik begrijp het hoor als je geen fotokes wil plaatsen niets is verplicht hé
groetjes

Sam

Berichtdoor Sam » 22 nov 2007, 19:36

Ik vind het ook een vreemde vraag. Zeker als je jezelf xxx noemt. Ik wil best een foto op zappy zetten, maar de foto's uit de couveusetijd hou ik ook liever voor mezelf. Dit is een foto van Jaydin met zijn grote broer.

Attachment : Jaydin 065.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 23 nov 2007, 08:54

Wat met de prematuurtjes die heel hard hebben gevochten en die het niet hebben gehaald???
Ik heb een zoontje die het niet heeft gehaald, maar ben wel heel trots op hem!!!

Groetjes

@ hierboven

Berichtdoor @ hierboven » 23 nov 2007, 10:54

hallo
eerst wil ik sorry zeggen het was niet mijn bedoeling om de kindje die ook hard hebben gevochten en die het toch niet haalden in de vergeet hoek te duwen.
en ik vind het jammer dat er mensen zijn die dit moeten meemaken, ik denk soms de wereld is niet eerlijk waarom die kleine kindjes die nog zoveel moeten leren en nog zo van het leven zouden kunnen genieten van ons afnemen?
soms denk ik dan bestaat er wel en god maar als je dan verhalen hoort van kindjes die het wel hebben gehaald voel ik me al iets beter en dit wil niet zeggen dat je de gestorven kindjes dan vergeten bent zeker niet
ik wens je veel sterkte toe
groetjes xxx

Gast

Berichtdoor Gast » 25 nov 2007, 20:49

Brrrr ik weet niet waarom maar vind xxx wel een beetje freaky... ik zou die foto'tjes er ook niet direct opzetten hoor...

leen

Berichtdoor leen » 26 nov 2007, 09:44

jullie doen wel allemaal beetje moeilijk, op andere forums heeft niemand moeite met foto's te plaatsen van kindjes in couveuze en nu ineens wel ... vreemd maar ieder zijn eigen keuze, ik wil er best wel eentje opzetten van onze jongens.

PS: Dit is niet slecht bedoeld naar de mensen die niet graag foto's zetten van hun kindjes in couveuze....maar ik heb er geen problemen mee

Attachment : Wannes en Corneel 077.jpg

leen

Berichtdoor leen » 26 nov 2007, 09:46

nog eentje van Wannes

Attachment : Wannes en Corneel 112.jpg

@ leen

Berichtdoor @ leen » 26 nov 2007, 10:00

proficiat
je hebt 2 schatjes zo'n mooie kindjes
en heef ze maar een dikke knuffel van mijn omdat ze zo hun best hebben gedaan
groetjes xxx

Els

Berichtdoor Els » 26 nov 2007, 10:47

Mijn couveusekindje was niet zo zacht, rozig en lief als Wannes en Corneel.
Niet dat ik me erover schaam, maar om foto's te posten van mijn purper/blauw , ieniemienie ventje van 700 gram omdat de een of andere madam die blijkbaar niks met prematuriteit te maken heeft, curieus is, nee, daartoe ben ik niet geneigd.
Dat ze op google zoekt.

Elke

Berichtdoor Elke » 26 nov 2007, 11:40

Tis een heel gevoelig onderwerp.
Ben er wel van overtuigd dat de startster het goed meent. En er is hier inderdaad al een onderwerp gestart met foto's van prematuren (voor) en na de couveuzetijd.
Ik heb mijn zoontje moeten afgeven, nadat hij een maand hard heeft gevochten voor zijn leven en niet heeft gehaald. Maar mijn ventje was ook zo'n klein ieniemienie ventje, net zoals zoontje van Els hierboven. Tis van mij nu iets meer dan 3 jaar geleden, maar blijft super gevoelig (waarschijnlijk voor mij erg pijnlijk).

Elke

@ els

Berichtdoor @ els » 26 nov 2007, 11:47

er verplicht je hier niemand toe hé
amaai wa voor ne boos wijf ben jij zeg?
wees blij dat er nog mensen zijn die denken aan andere mensen en die wel een liefgebaar willen aanvaarden
ik zou nu toch ook geen kind willen zijn van zo'n boze moeder die hier voor niets direkt op haar paard zit amaai

@elke

Berichtdoor @elke » 26 nov 2007, 11:52

eerst wil ik je mijn medeleven betuigen
en ik wil je ook nog zeggen dat jou zoontje net zoveel een pluim verdient als al die ander kindjes die het wel hebben gehaald
het wil niet zeggen omdat jou kindje is gestorven dat hij niet hard heeft gevochten zeker niet
ik weet gelukig zelf niet hoe het voel om mama te zijn van een engeltje maar ik wil je zeker veel sterkte wensen
heb je anders nog kindjes?
ik heb 1zoon van bijna 7jaar en 1 zoon van 6maand (na 3 jaar proberen) dus ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het voelt om dat kleine schatje waar je zo naar verlangt te moeten missen
dikke kusjes en groetjes xxx

anneke

Berichtdoor anneke » 26 nov 2007, 12:14

@12:47 let aub een beetje op je taal. 'voor NIETS direct op haar paard' wat erg dat je dat durft te schrijven! Deze mama heeft een hele zware prematurenperiode achter de rug, dat voel je toch zo! Ik wed dat jij xxx bent of allesinds toch geen prematurenmama, anders zou je dit niet schrijven.
Ikzelf heb hier geen moeite om prematurenfoto's te posten en te delen met andere prematurenmama's....met 'kijklustigen' daarentegen, liever niet.
anneke

Els

Berichtdoor Els » 26 nov 2007, 16:51

Anneke drukt het veel mooier uit.
Wat ik bedoel : mijn prematuurtje stond nog vol lanugo-haar, had niks onderhuids vet, wel uitstekende ribbekes, was helemaal verrimpeld en paars en zag er gewoon niet gezond uit, en tuurlijk was en is het voor mij het mooiste kindje van de wereld, maar je wil het onbewust ook achteraf nog beschermen, tegen 'kijklustigen'. (inderdaad)
Want je weet dat wat je zelf zo prachtig vind, voor veel mensen : ocharmkes, eikes, 'oei' is.
Je vraagt toch ook geen foto's van kankerpatiëntjes omdat ze zo flink gevochten hebben? (ik weet het, extreem vergeleken, maar toch)
De vraag was ongetwijfeld goed bedoeld, maar gewoon indiscreet en vreemd.
Daarom zit ik toch nog niet op mijn paard, he.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 nov 2007, 22:07

Weet je xxx, dat men op de couveuse-afdeling, zelfs niet bij de andere kindjes mag gaan kijken, als je daar als ouder bent voor je eigen kindje. Dat is NOT DONE. Het ligt té gevoelig.
mama van 2 prematuren.

Gast

Berichtdoor Gast » 27 nov 2007, 07:54

inderdaad, hetgene de meeste ouders van prematuurtjes meemaken is al erg genoeg zonder alle pottekijkers.
herinner mij nog dat er aan het raam dikwijls mensen probeerden een glimp op te vangen van die 'oh zo lieve kleine mensjes'.
ik kan verstaan dat je je wil inleven in zulke situaties, maar de ramptoerist uithangen is erover.

Gast

Berichtdoor Gast » 27 nov 2007, 14:30

Mama's...
Wind jullie niet zo op!
Ik weet wat het is om mama te zijn van een extreem prematuurtje en ik weet hoe lastig de vele lange, bange maanden op intensieve zijn en hoe lastig de periodes erna ook nog zijn...
Het is een gevoelig punt, en dat zal het waarschijnlijk altijd blijven.
Ik post hier ook liever geen foto van mijne lieve schat die o zo klein, o zo teer en o zo ziekjes was en die maanden moest vechten om te groeien en te bloeien...

De foto's van toen van maanden geleden zo mooi, zo echt... en nu doet het zo'n pijn om ernaar te kijken. Soms vind ik zelfs dat ze niet meer mooi zijn...

Maar het hoort bij onze kleine sloeber... Het is wie hij was, hoe zijn leventje is gestart...

Koester die foto's, en maak je maar niet druk om anderen...

Ga er altijd vanuit dat iedereen goede bedoelingen heeft...
JUllie zullen ongetwijfeld ook veel wijze raad of verhaaltjes hebben mogen horen die je ontzettend veel pijn hebben gedaan en misschien nog doen... maar weet dat mensen het niet met opzet doen... dit veracht het allemaal een beetje voor jezelf.

We moeten onszelf niet nog meer verdriet aandoen dan we al hebben gehad of nog steeds kennen.

Ik wil hier alle mama's een hart onder de riem steken!
Hou jullie goed en denk aan jezelf!

dikke knuf van een mama met nog steeds veel verdiet

Zwangertje (33w)

Berichtdoor Zwangertje (33w) » 27 nov 2007, 20:36

Ik weet dat dit raar is, maar ik kijk ook naar foto's van prematuurkes, zoek ze ook op op internet. Gewoon omdat ik het ongeloofelijk vind te weten dat dit kleintje dat nu in mij zit al zo groot is als die kleintjes die daar vechten in een couveuse. ook om mezelf moed te geven. Ik heb een slechte zwangerschap (en ook al eentje verloren) en nu weet ik tenminste, mocht het reeds ter wereld komen, dan heeft het een overlevingskans en kan het normaal uitgroeien.
Ik weet het, het klinkt raar, maar sommigen zwangeren worden dus ook aangetrokken tot die foto's.

Els @ zwangertje 33 w

Berichtdoor Els @ zwangertje 33 w » 28 nov 2007, 09:07

Dat vind ik dan weer heel begrijpelijk hoor ...

Terug naar “Prematuurtjes”