voor de platliggende mama's

jody

RE: voor de platliggende mama's

Berichtdoor jody » 31 okt 2007, 14:24

hoi mama in spe

mag ik je vragen hoe ze het cerclage er bij jou uithalen? ben je dan verdoofd of is het zo gebeurt?bij mij zit hij hoog vaginaal dus in de wand van mij baarmoeder. dus dit moet met verdoving bij mij. maar ik moet zeggen dat ik het wel eng vind omdat ze me nog niet echt hebben verteld hoe ze het gaan doen. maar ja voorlopig zit ie er nog . ben vrijdag pas 20wk dus nog een week of 16 17 en dan is het mijn beurt als het niet eerder komt.

xx jody

Kristien

Berichtdoor Kristien » 31 okt 2007, 15:27

Hoi allemaal,

De opname was goed, ging zoals gepland met 1 dagje extra: ik ben thuis sinds zaterdag. Toen ik naar huis ging had ik een hele goede monitor, ik moet nu 3 x 200 mg utrogestan per dag nemen. Het viel relatief goed te combineren met man en dochter, het waren dan ook maar vier dagen.
Nu voel ik me iets minder. Ik had gisteren een slechte dag met veel harde buiken, en vandaag is het wel wat beter maar nog niet over.
Ik kan niet lang rechtzitten, dus ik ga al stoppen.

Mama in spé, heel veel succes met de decerclage, ik denk veel aan u!
Aan alle platliggers: ook nog heel veel succes!
Veel groetjes,
Kristien

Maya

Berichtdoor Maya » 01 nov 2007, 00:26

Sorry dat ik hier ineens binnenval, maar ik wil iedereen veel moed toewensen! Ik ben zelf een ex-platlig-mama van een ondertussen 8,5 maanden oude schat van een dochter.

Ik verloor 3,5j geleden ons eerste kindje na 20w. Na nog een vroege miskraam, werd ik weer zwanger: supergelukkig, maar doodsbang... Terecht zo bleek jammer genoeg. Op 23,5w had ik verweking en beginnende opening en kreeg ik strikte bedrust thuis en utrogestan (3 keer 2). Na een weekje bleek op controle dat de verweking zich had verdergezet en dat ik ondertussen 3cm opening had (zonder weeën, enkel zeer sporadisch een harde buik). Ik werd opgenomen en kreeg naast de utrogestan ook intraveneus prepar. Op 25w hebben ze nog een noodcerclage gezet. En die heeft het wonder boven wonder bijna 9 weken gehouden! Op 33,5w braken de vliezen en bleek ik ondanks de cerclage (die al deels was ingescheurd) al 6cm ontsluiting te hebben. Een uurtje later was mijn dochtertje er: 2 kilo en 41cm, en helemaal kerngezond.

We denken nu stilaan aan een tweede kindje en weten dat daarvoor weer bedrust en een cerclage nodig zullen zijn. Maar als we naar ons wondertje kijken, dan weten we dat het dat allemaal waard is! Dus doe zo verder allemaal, veel succes!

Trezeke

Berichtdoor Trezeke » 02 nov 2007, 19:39

Hoi iedereen

Tis een tijdje geleden!
Ben ondertussen bevallen op 3 oktober van een dochtertje!
Ze was 48cm en woog 3kg640, een klein brokje dus!
Ik bevallen aan 40weken5dagen en ben echt super trots dan ik van 30 tem 37 weken volledig platgelegen heb!
Het hefet echt geholpen!

Veel moed en succes voor iedereen!

Trezeke

Kristien

Berichtdoor Kristien » 06 nov 2007, 15:25

Hallo allemaal!

Ik ben gisteren nog eens op controle geweest en het was goed nieuws! De bmh niet al te veel meer verkort, kindje goed gegroeid (maar wel wat onder het gemiddelde zoals de zus), al was hij wel in stuit gedraaid. Vandaar dus dat ik het vorige week zo moeilijk had, waaarschijnlijk was hij toen volop circustoeren aan het uithalen. Ik ben nu 29w3d, de 30 komen stilaan in zicht.

Mama in spé, ik hoop dat de decerclage vlot verlopen is! Ondertussen zou je al 37 weken zijn, niet? Wie weet heb je nu je kindje al, en in het andere geval kan je nog even profiteren van de laatste dagen met wat rond te lopen.

Aan alle nieuwe mama's: ik ben niet meer zo mee, maar ik wil iedereren veel succes wensen: stapje voor stapje geraken we er wel!

Veel groetjes,
Kristien

Isabelle(37w5d)

Berichtdoor Isabelle(37w5d) » 07 nov 2007, 11:55

Hallo allemaal,

oei, is precies al even geleden dat ik wat van me heb laten horen.
Ja, en ondertussen eigenlijk nog niet veel nieuws, beebje zit nog mooi vanbinnen.
Moest eigenlijk eergisteren binnen voor KS(beebje ligt nog steeds in stuit) maar gyne heeft op 't laatste besloten dit nog 1 weekje uit te stellen. We waren best wel ontgoocheld, hadden er ons zo op gefocust. Maar ben nu eigenlijk wel blij, elke dag is er eentje meer gewonnen. Nu maandag 12/11 om 7u is het dus 't moment van de waarheid!
Goh, begin wel al wat nerveus te worden.
Sinds maandag doe ik op 't gemak al wat dingen maar merk wel dat ik meer dan 4 weken platgelegen heb. Heel snel moe en toch wel af en toe last van harde buiken, uiteindelijk lig ik hier toch wel nog vrij veel neer hoor!

Net zoals bij jou J, zijn de nachten iets minder aangenaam,is moeilijk om een comfortabele slaaphouding te vinden en slaap heel slecht. Nu ja, ik ben best wel trots op mezelf dat ik zo goed volgehouden heb, ook al was 't niet altijd makkelijk.

Kristien, blij voor jou dat de controle ok was en nu kan je langzaam al beginnen aftellen.

Mama in spe, voor wanneer ben je uitgerekend? Allemaal heel veel succes en laat nog wat horen

Aan iedereen heel veel succes nog, platliggen helpt dus echt en de Utrogestan heeft ook zijn werk gedaan!

By the way, voor degenen onder jullie die geen Utrogestan meer nemen, hebben jullie dit ook langzaamaan afgebouwd?

Groetjes en tot...
Isabelle

jody

Berichtdoor jody » 07 nov 2007, 13:58

hoi allemaal

goh wat goed dat de meeste al zo ver zijn. ik ben vandaag 20.5wk en alles zat afgelopen vrijdag nog dicht.(3.7cm).met cerclage. en normaal is mijn bmh 2.6cm zonder cerclage. ik doe eigenlijk nog best wel veel ondanks ik een cerclage heb. ik doe de was nog ik doe de afwas nog ik stofzuig nog steeds. en ik doe de boodschappen wel samen met mijn vriend. dit zijn zeker de spannende weken voor ons. als we de 26wk maar voorbij zijn. dat is een last van mijn schouders.

toch wil ik jullie iets vragen. vanaf hoeveel weken begint de baby echt te groeiten zodat je de druk begint te voelen van onder? dan kan ik daar rekening mee houden en het wat rustiger aan doen.

xx jody

mama in spé

Berichtdoor mama in spé » 07 nov 2007, 15:08

Even vlug wat laten weten en dant erug in de zetel want ik heb het lastig.

Kristien, super dat je toch al ongeveer aan de 30w zit! Het komt allemaal goed hoor met je kleintje. Onze baby zat op 26w ook mooi met het hoofdje beneden en op 31w lag het plots weer in stuit. Heb dan de "oefeningetjes" gedaan met poep in de lucht en schouders laag en op 34w was de baby terug mooi gedraaid.

de decerclage is goed gegaan, alweer een week geleden. Gisteren op controle geweest en heb nu 2à3cm opening en mijn bmh is nog 2cm lang. Het littekenweefsel van mijn 2 cerclages is blijkbaar redelijk sterk, want bij mijn dochter was mijn bmh meteenv olledig verstreken. Verder is mijn bmh week en rijp en zou het volgens de gyn misschien nog wel een week kunnen duren, maar niet veel langer. De baby zit volledig ingedaald en vast in mijn bekken, dus volledig klaar.
De controle heeft wel zijn werk gedaan, want heb gisteren 4u weeën gehad die dan geminderd en gestopt zijn, maar intussen constant pijn onderaan en achter mijn schaambeen. Ik verwacht mij dus aan een bevalling nog deze week.

Als ik meer nieuws heb laat ik het hier weten!
Intussen nog vele succes aan allen die bijna moeten bevallen en volle moed aan wie nog een tijd te gaan heeft!

mama in spé, 37w1d

J.

Berichtdoor J. » 07 nov 2007, 15:08

Hallo allemaal,

even geleden dat ik hier nog geweest ben en daar was dan ook een goede reden voor! Op 3 nov is DAAN geboren, op 37w 2d. Hij woog 2730gr en was 47cm groot. Een kleintje dus, maar hij stelt het prima.

Groetjes,
J.

L.

Berichtdoor L. » 07 nov 2007, 15:57

Hej dames,

Eerst en voor J. een dikke proficiat met je zoontje! Geniet ervan met volle teugen ;-)

@Trezeke: Ook jij een dikke proficiat met je dochtertje! Geniet er van!!!

@Mama in spé: Bij jou wordt het dus ook spannend de komende dagen! We duimen alvast voor een vlotte bevalling!

@Jody: van een cerclage ken ik niets (ik moest zelf 'gewoon' platliggen). Dus 'k zal jou daar niet kunnen mee helpen vrees ik.

@Isabelle: Ook voor jou zal het er snel zijn hé! Hoe langer dat baby'tje bij jou blijft hoe beter hé. Dus dat extra weekje kan maar goed zijn hé! Alvast veel succes!

@Kristien: Goed hé dat je controle positief was! Jouw kindje kan zich nog terug draaien hé!

Zelf ben ik ondertussen de 38 w gepasseerd. 'k Loop al een week of 2 weer rond (en dat doet deugd). Morgen heb ik nog eens controle. 'k Ben eens benieuwd wanneer ons baby'tje geboren zal worden. 't Is wel spannend nu, 't kan elk moment zijn maar 't kan ook nog een week of 2 duren hé.

Veel moed aan de platliggende mama's en héél veel succes aan de mama's die (bijna) gaan bevallen!

groetjes

L.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 nov 2007, 12:02

marie 2, proficiat met je zoontje!

Aan alle andere platligmama's, als ex-platligmama kan ik enkel zeggen dat het de moeite loont, dochter is nu zeven weken en is een echt schatje. het klinkt als een cliché, maar je "vergeet" die lastige maanden echt heel snel hoor. Het lange platliggen (vier maanden volledige platte rust, enkel naar toilet) hebben wel wat sporen nagelaten: heb vaak rugpijn, ben nog steeds heel vlug moe, geraakt kilo's niet kwijt, ... maar is prijs die je als mama moet betalen zeker?

Dus, aan allen, veel succes en goeie moed. Ik weet dat de weken tot ongeveer dertig weken emotioneel in ieder geval het zwaarst waren maar je moet er gewoon door.

Groeten
Marie 1

intussen mama van 2

Berichtdoor intussen mama van 2 » 13 nov 2007, 12:37

hoi allemaal!

Ook hier is een einde gekomen aan een lange zwangerschap met veel rust.
vrijdag ben ik op 37w3d bevallen van een flinke zoon van 3760 gram en 49,5cm.

de bevlling heeft deze keer dubbel zo lang geduurd als bij mijn dochter (5uurtjes, is ook niet echt lang) omdat het littekenweefsel van mijn twee cerclages eigenlijk bijna tot het einde heeft tegengewerkt.

Intussen gaat alles heel goed met onze spruit. Ook grote zus doet het supergoed en is zo trots op haar kleine broer.

Aan iedereen die nog een tijd te gaan heeft: de moed niet opgeven, het einde komt elke dag een beetje dichter bij!!!

Lena

Berichtdoor Lena » 14 nov 2007, 10:12

Hoi allen!

Ik heb ondertussen ongelooflijk maar waar bijna de 40 weken gehaald !!

Normaal heb ik nog 2 daagjes voor de boeg, maar stiekem hoop ik dat het wondertje een beetje vroeger komt.

Ik mag sinds enkele dagen terug rondlopen. Dat doet me wel deugd. Na 3 maanden platliggen terug een beetje in de gewone wereld vertoeven.

Kristien

Berichtdoor Kristien » 14 nov 2007, 12:44

Mama in spé, een dikke proficiat met de geboorte van je flinke zoon! Ik ben zo blij voor je dat je het hebt kunnen rekken tot meer dan 37 weken! Hopelijk kan je nu echt genieten van je zoontje, je hebt het echt verdiend. Hij heeft wel een heel goed gewicht he, fantastisch!
Ik ben ook blij te lezen dat de zus het zo goed doet, ik ben heel erg benieuwd hoe ons Liene het zal doen als zij haar broertje/zusje te zien krijgt. Beseft ze het eigenlijk? Want ze is toch ook nog heel klein he. Liene wordt vogende week 19 maanden, ze beseft wel dat er een dikke buik is maar voor de rest... Het zal wel geweldig zijn om haar terug te kunnen oppakken en dingen met haar te kunnen doen, daar zie ik heel erg naar uit. ik wil je alvast heel erg bedanken voor de steun van de afgelopen weken. Kom af en toe nog maar eens kijken, ik zou je heel graag willen laten weten hoe het is afgelopen!

J, ook een hele dikke proficiat met de geboorte van je zoontje! Daan is een heel erg mooie naam, dat was onze naam voor het geval Liene een jongetje moest zijn :-) En ook Trezeke natuurlijk proficiat.

L, veel succes met de laatste weken en de bevalling. Hopelijk moet jij ook niet meer te lang wachten voor je je boeleke in je armen mag houden!

Jody, ik ben echt moeten platliggen vanaf 21 weken. Op 3 weken ben ik toen erg achteruit gegaan, ik voelde heel goed dat ik ineens dinngen niet meer kon die ervoor nog wel gingen. Pas maar op met boodschappen en zo te doen, poetsen zou ik ook zo snel mogelijk overlaten aan andere mensen. Probeer nu al oplossingen te voorzien (kuisvrouw via dienstencheques bv) zodat je je niet te veel zorgen moet maken over je huishouden.

Isabelle, succes met de laatste loodjes! Ik zou ook heel erg teleurgesteld zijn moest een geplande bevalling niet doorgaan, je kijkt er dan zo naar uit... Hou ons op de hoogte he!

Aan alle platliggertjes: met een hoop bevallenden zijn we ineens met een pak minder he. Maar met al die succesverhalen kunnen we enkel maar positief blijven!

Hier gaat alles redelijk goed. De harde buiken zijn goed onder controle, ik heb er maar af en toe eentje. Waar ik nu het meeste schrik voor heb is dat mijn water ineens zou breken, dat is bij Liene ook gebeurd zonder reden. Maandag weer naar de gyn, altijd weer iets om naar uit te kijken.

Veel groetjes en tot binnenkort!
Kristien

J.

Berichtdoor J. » 15 nov 2007, 12:55

Hallo allemaal,

Bednakt voor de felicitaties! Daantje is ondertussen 1,5w oud en doet het prima. Hij drinkt en groeit goed.

@mama van 2: proficiat!

@Kristien, ik was ook bang dat de vliezen veel te vroeg zouden breken. Ook hier was de eerste bevalling begonnen doordat de vliezen braken. Maar dat hoeft niets te betekenen voor een volgende keer, hoor. Bij deze bevalling hebben ze mijn vliezen in het ziekenhuis gebroken omdat de weeën stilvielen, en dat heeft vreselijk lang geduurd, want volgens de gyn had ik deze keer
supersterke vliezen.

@de nog platliggende mama's: veel moed allemaal; er komt echt een eind aan, hoor. En ik was zelf ook veel verzwakt, maar het komt snel weer terug. Ik voel het nog steeds, en kan niet echt veel, maar toch is het al zoveel leuker dan al dat platliggen.

Zelf voel ik me eigenlijk wat schuldig over hoe de bevalling begonnen is/gegaan is. Ik weet wel dat we toch 37w 2d gehaald hebben, en dat mijn zoontje het prima stelt, maar toch...Op 36w had de gyn gezegd dat ik terug alles mocht doen, maar had me nog een weekje rustig gehouden. De dag voor de bevalling hebben we echter een uitstapje met oudste zoontje gemaakt, en 's avonds gevrijd. Nog geen uur na dat vrijen zijn de weeën begonnen. En net daar voel ik me nu dus schuldig om...Want ik WIST dat dat mijn baarmoeder kon prikkelen. Het voelt dus alsof ik mijn zoontje nog wat extra dagen in de baarmoeder heb afgepakt. Bovendien kwamen de weeën niet goed door - de eerste uren wel, maar daarna zwakte het af. Misschien omdat het was ingezet door ons eigen toedoen??? De bevalling heeft dus heel lang geduurd en ik ben niet in bad kunnen bevallen zoals ik wilde (want dan viel alles stil).
Tja, en ik had het dus liever anders gedaan, en kan het moeilijk uit mijn hoofd zetten...

Grtjs,
J.

Kristien

Berichtdoor Kristien » 19 nov 2007, 08:46

Hallo allemaal,

Hey J, ik ben blij dat je zoontje het zo goed doet! Ik wou je even een hart onder de riem steken over je schuldgevoelens, want ik vind dat het helemaal niet nodig is. 37 weken is echt wel super hoor, zeker als je al zo lang hebt moeten rusten! Denk maar terug aan de momenten dat je 34 weken al geweldig zou vinden, of 30. Dan is 37 toch de max? OK, het zou kunnen dat je de weeên zelf hebt opgewekt, dat geef ik toe. Maar je hebt maar aan jezelf toegegeven toen het geen kwaad meer kon, en dat wist je ook. Ik weet zeker dat je een week ervoor niet zou hebben gevreeên. Wij mogen al niets meer doen van 21 weken, en ik helemaal niets meer en geloof me vrij, na 10 weken geraak ik al opgewonden bij nog maar de minste verwijzing naar seks. Dus ik weet héél goed hoe je je voelt op 37 weken, en ik zou net hetzelfde doen! En dat uitstapje, ik weet zeker dat dat heel veel betekent heeft voor je oudste zoontje, nog even mama en papa voor zichzelf na zoveel weken zich hebben moeten aanpassen aan een moeilijk situatie en nu moeten delen. Er zijn trouwens zoveel vrouwen bij wie de weeên stilvallen, dat is helemaal niet zo uitzonderlijk.
Je hebt je kindje op de kamer gehad en direct mee naar huis mogen nemen, dat zijn de graadmeters moet je maar denken, die paar dagen zouden het verschil niet meer maken. Je hebt echt het allerbeste van jezelf gegeven en je mag daar trots op zijn!
Ik hoop dat ik je een beetje beter heb doen voelen, het zou zonde zijn als je na al die weken van rusten toch nog niet volledig zou kunnen genieten. Ik ben alvast heel trots op je!!

Vanavond moeten we terug naar de gyn, ik ben nu 31 weken. Hopelijk goed nieuws en slaap ik vanavond weer ik m'n eigen bed. Ik neem de uterogestan nu oraal, ervoor vaginaal. ik voel nu veel minder dingen "lopen" en ben niet meer zo in paniek. De harde buiken zijn nog steeds goed onder controle, hopelijk kunnen we nog een paar weken zo verder doen.
Ik laat zeker weten hoed het geweest is!

Hoe is het met de andere platliggende mama's? Alles ok?

Heel veel groetjes,
Kristien

L.

Berichtdoor L. » 19 nov 2007, 10:04

Hej dames,

Ik wil de platliggende dames nog eens een hart onder de riem steken. Ik heb ondertussen de 40weken bereikt! Deze morgen aan de monitor gelegen en ... geen harde buiken!!! Da's bijna niet te geloven hé! Op 26 weken was dit om de 10 minuten! Als het deze week niet vanzelf begint gaan ze het volgende week dinsdag in gang steken. 'k Hoop dat het nog vanzelf komt hoor! 'k Had nooit gedacht dat ik die 40 weken ging halen, zo zie je maar hoe onvoorstelbaar de natuur is!

'k Wens alle platliggende mama's in spé nog héél veel moed!!!

groetjes

Lichtje

Kristien

Berichtdoor Kristien » 20 nov 2007, 08:21

Hallo allemaal,

Hey lichtje, proficiat met je 40 weken!!!! Ongelooflijk he dat er nu niks te zien is... Hopelijk begint het een van de dagen vanzelf nog, want ik kan me voorstellen dat je het wachten nu wel beu bent! Bij het topic "bevalling" staan er allerlei "tips" om het vanzelf te laten beginnen, misschien moet ge die eens allemaal achtereen proberen :-)

Ik ben gisteren dus naar de gyn geweest en alles was ok. Bmh nu 1.8cm, 1mm minder weer dus het vermindert stilaan wel. Maar over 1 mm ga ik ook niet wakker liggen. Voor de rest alles ok, kindje goed gegroeid (1.5kg), wel nog steeds in stuit. Ik ben nu 31w3d, en elke dag is er eentje! Ik hoop wel dat het nog draait, al zou mijn gyn een stuitbevalling wel zien zitten. Maar toch liever gewoon...
Over twee weken terug!

Groetjes,
Kristien

J.

Berichtdoor J. » 20 nov 2007, 09:56

Hallo allemaal,

Kristien, bedankt voor je uitgebreide reactie! Doet deugd :-). Heb hier nogal veel last van de hormonen, denk ik. En mijn zoontje heeft net zoals de oudste veel last van reflux, dus moet het stellen met 1 à 2 uurtjes slaap per nacht - dat doet er ook geen goed aan.
Het begint nu toch al goed te vorderen voor jou hè: al meer dan 31w! Zelf heb ik de Utrogestan ook altijd oraal moeten nemen, gelukkig. In het begin va mijn zw-schap had ik de vaginale variant en vond dat ook maar niks.

Lichtje, wow 40w. De natuur zit soms vreemd in mekaar hè. Nog even en het is zover!!!

GRtjs,
J

Lieze

Berichtdoor Lieze » 21 nov 2007, 09:44

Hallo iedereen,

Iets meer dan een maand geleden heb ik me hier ook toegevoegd. Was toen 28 weken ver en had er een week ziekenhuisopname opzitten(nu ja liggen is beter gezegd).
Ondertussen zijn we 6 weken verder en ben ik sinds gisteren terug thuis na alweer 4 weken in het ziekenhuis. Had nog meer ontsluiting en met een volledig verstreken baarmoederhals wou men geen risico nemen. Het is even kantje boordje geweest maar uiteindelijk heeft men de contracties toch nog kunnen stoppen. Ons kindje is door het vele rusten al goed bijgekomen dus dat is zeer positief. Hij weegt ongeveer 2,5kg, wat meer dan verwacht is voor 34 weken.
Moet het nu nog rustig aandoen tot 36 weken en dan zou ik iets meer mogen rondlopen.
Nu in het ziekenhuis vond ik dat wel meevallen maar sinds ik terug thuis ben heb ik het heel moeilijk. Er zijn ook een aantal van men vriendinnen zwanger en die gaan lekker samen op stap terwijl ik me een gevangene voel in men eigen huis en door iedereen behandeld wordt als een klein kind. Ok, het is allemaal goed bedoelt maar soms wordt ik er gek van.
Hebben jullie dit ook dat andere mensen zich bemoeien met alles wat je nu doet?
Sorry voor men gezaag maar moest het even kwijt...

Hoop voor jullie dat alles nog vlot verloopt en dat we eens we ons babytje in onze armen hebben deze periode toch wat kunnen vergeten...

Lieze

Kristien

Berichtdoor Kristien » 23 nov 2007, 07:36

Hallo allemaal!

En J, hoe gaat het met je? Aan het aftellen tot dinsdag?

Lieze, we lopen precies niet ver uit elkaar he! Voor wanneer ben je juist uitgerekend? Ik vind het wel heel dapper dat je al die opnames al zo goed hebt doorstaan, want vier weken ziekenhuis is toch niet niks he. Heb je al een kindje of is dit je eerste? Ik vond de organisatie het moeilijkste, zowel met als zonder een eerste kindje. Ik wou mijn man niet te veel vemoeien, maar langs de andere kant wou ik ook niet graag veel alleen zijn. Ergens vond ik het in het ziekenhuis ook makkelijker, daar heb je net iets meer afleiding doordat ze je af en toe moeten verzorgen en eten brengen en zo, maar ik ben toch liever thuis.
Het is inderdaad wel even spannend geweest met een volledig verstreken bmh en al opening, maar je bent toch aan de 34 weken geraakt, proficiat!! Wij moeten nog 2 weken wachten voor die magische grens, ik ben nu 31w6d. En 2.5kg is best veel, ons kindje werd maandag geschat op 1.5kg.
Ik heb ook veel vriendinnen die zwanger zijn en ermee kunnen "stoefen", maar nu heb ik het er iets minder moeilijk mee dan de eerste keer. Geen idee waarom.
Kom maar veel vertellen als je het even moeilijk hebt, dat helpt mij toch heel veel!

Hier loopt alles zijn normale gang. Heb wel een valling en moet veel hoesten, terwijl ik eigenlijk alle persbewegingen moet vermijden. Maar ja, ik kan moeilijk niet ademenen he :-)

Heel veel groetjes en doe dat goed iedereen!
Kristien

Kristien

Berichtdoor Kristien » 29 nov 2007, 09:38

En, alles goed met iedereen?

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 02 dec 2007, 10:16

hoi allemaal,

is een tijdje geleden dat ik hier nog geraakt ben, maar ben ondertss de trotse mama gerworden van een flinke zoon (3355 kg), Gaetan, op 12 nov.(op 38w3d)
met ks bevallen wegens stuitligging, maar alles is vlot verlopen

het is het wachten meer dan waard geweest en ben echt trots dat ik die 6 wkn zo goed heb volgehouden !!! (heb je alleszins nog es wat tijd vr jezelf!)

bedankt aan iedereen voor jullie berichtjes en steun hier op dit forum

aan alle lplatliggende mamas, veel sterkte en doorzetten ze, het loont echt.

tot binnenkort!
groetjes, isabelle

Logootje

Berichtdoor Logootje » 08 dec 2007, 16:16

Even een vraagje, als het mag.
Er is mij aangeraden om de komende 3 maanden ook platte rust te houden.

Als ik zo indiscreet mag zijn, hoe vatten jullie echtgenoten dit op? Vooral omdat een bepaalde vorm van intimiteit toch op een laag pitje gezet wordt.
Deze vraag stelt zich ook naar de platliggende mama's, hoe gaan jullie daarmee om? Ik heb zo'n angst dat de onzekerheid naar mijn partner toe, groot wordt. Hij is belast met de zorg voor de andere twee kindjes, ook al is er hulp van mams en schoonmoeder, het huishouden.... Daarbij heeft hij een vrouw waar hij niet veel aan heeft,en met nieuwtjes kom ik ook niet meteen thuis, dus ...
Hij is een schat en loopt zichtzelf voorbij om alles in orde te krijgen, evenals mij in de watten leggen. Maar kan hij dat zo lang volhouden....
Begrijpen jullie?

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2007, 18:39

Dag Logootje,

Wij staan ook al een hele tijd "droog", dus ik weet heel goed waarover je praat! Mijn man neemt het vrij goed op, hij weet dat hij dit er voor over moet hebben om een gezond kindje op de wereld te zetten. Plezant is anders, en met tijden lopen we alletwee als gefrutstreerde kiekes rond :-) Wij proberen die intimiteit op een andere manier in te vullen: veel knuffelen, hem "een handje helpen" en zo.
Het is geen gemakkelijke periode, maar ze gaat ook weer voorbij.
Een kuisvrouw met dienstencheques kan ik je alvast aanraden, dat neemt bij ons al veel druk van de ketel. Andere druk weliswaar :-)
Hoeveel weken ben je nu? En heb je met je eerste kindjes ook moeten rusten?

NOg even een update: Ik ben nu 34 weken, een mijlpaal! Kindje ligt voorlopig nog steeds in stuit en is al wat ingedaald, met wat pech wordt het dus een ks. Ik had ook al 2 cm ontsluiting, dus we zien wel hoe lang we het nog trekken...

Veel groetjes,
Kristien

Terug naar “Prematuurtjes”