voor de platliggende mama's

J.

RE: voor de platliggende mama's

Berichtdoor J. » 19 okt 2007, 16:03

Proficiat Marie 2!!!!
Geniet er maar met volle teugen van. Ik hoop dat ik het ook zo lang rek...

Grtjs,
J.

sara

Berichtdoor sara » 19 okt 2007, 17:02

Proficiat Marie 2 met je wolk van een baby!!!! Inderdaad het loont echt wel de moeite hé om plat te liggen. Het heeft ons nu nog meer moed hé dames???Heb eigenlijk ook nog een vraagje hoor. Als jullie ook niet meer mogen opstaan om te eten? Mogen jullie het dan ook niet gaan halen waarschijnlijk?? Wie doet dit dan voor jullie??? En als jullie eten moeten jullie toch iets recht zitten anders lukt dat toch niet? Of als jullie aan laptop zitten??? En als jullie je smorgens douchen dan sta je toch ook al een klein halfuurtje recht of hoe doen jullie dat??? Misschien domme en rare vragen maar tot nu toe mag ik nog even opzitten om te eten en eens aan pc maar ook niet overdrijven natuurlijk. Eventjes zoals nu :-) en dan terug plat in mijn zetel maar als er eens iemand is zou ik dan al eens wat rechter zitten of hoe doen jullie dat? Ik heb echt zoveel vragen hé. Hier momenteel niet echt verandering, wel dat ik al veel minder last heb van harde buiken dan afgelopen weekend en daar ben ik blij om. Ik moet wel nog veel naar toilet maar denk dat dat gewoon is omdat kindje zo laag ligt en voortdurend duwt. Ik slaap en lig tijdens de dag niet boven in slaapkamer. Toen ik wist dat ik veel moest platliggen en mijn vriend tijdens de week toch weg is hebben we hier beneden een 1 persoonsbed gezet. Tijdens de dag lig ik in mijn zetel en snachts in mijn bedje. Het wisselt eens af want ik denk dat ik onozel zou worden constant in mijn bed. Als jullie raad of informatie nog hebben voor mij ivm platliggen laat maar komen want heb denk ik nog vragen maar kan er eventjes niet opkomen. En is nu genoeg geweest voor vandaag denk ik... :-) Zal terug in mijn zeteltje gaan liggen. Tot morgen misschien iedereen en nog veel goede moed.
Dada xxx

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 20 okt 2007, 11:29

Marie 2,

Een hele dikke proficiat met je flinke zoon!! Geniet er mara van!
Groetjes

Isabelle @ Sara

Berichtdoor Isabelle @ Sara » 20 okt 2007, 11:44

Hey Sara,

ja, is idd niet goed voor de moraal als je constant op eenzelfde plaats zou liggen. Word nu al beetje "gek" van hier overdag constant in de zetel te liggen, maar ja, is voor de goede zaak nietwaar.
Ik lig ook zoveel mogelijk plat, en op mijn zij (anders word ik gauw misselijk van de druk van baarmoeder op bloedvaten als ik op de rug lig). Heb wel een kussentegen de leuning van de zetel, maar vanaf waar je baarmoeder begint, lig ik platplat.
Ik kom enkel recht om naar het toilet te gaan en snel een boke te smeren of inn microgolf iets op te warmen en zit dan ondertss in de keuken op stoel.

Ik voel nu ook wel dat ik meer harde buiken heb als ik wat te lang rechtsta of douche en mijn haar ondertss was, maar ja, moet ook gebeuren hé.

Hopelijk ben je hier mee geholpen
Als je nog vragen hebt, laat maar komen...
Groetjes

Lieze

Berichtdoor Lieze » 21 okt 2007, 17:26

Proficiat met je baby Marie2!!!!!!!!!!

Kristien

Berichtdoor Kristien » 22 okt 2007, 13:00

Hallo allemaal,

Marie 2, EEN HELE DIKKE PROFICIAT MET JE ZOONJTE!!!! Ik ben heel fier op je dat het zo lang hebt volgehouden! En 3.3kg, wat een gewicht, echt super. Hopelijk kan het grote genieten nu echt beginnen, want je hebt het verdiend.

Hier alles relatief goed, 27 weken ondertussen. Bij de laatste controle was de baarmoederhals stabiel gebleven op 2 cm, maar de monitor was niet meer plat. De Utrogestan is verhoogd naar 6 pilletjes per dag, en overmorgen wordt ik opgenomen in het ziekenhuis voor longrijping en weeënremmers. Hopelijk duurt het maar 3 dagen zoals voorzien en kan ik daarna naar huis met pilletjes weeënremmers. Ik heb gehoord dat de berotec niet meer bestaat, fantastisch vind ik dat (te veel hartkloppngen), weet er iemand of de prepar iets meer te verdragen is?
Met Liene alles goed, al heeft ze veel last van de veranderingen. De laatste dagen komt ze toch terug wat meer naar mij, ervoor ging ze altijd naar papa of oma of zo, en dat was wel moeilijk voor mij soms. Ze is ook een pak lastiger dan anders, maar ik heb gisteren ook gezien dat er er een tandje bij heeft, dus daar kan het ook aan liggen.

Mama in spé, alles goed met jou?

Heel veel groetjes aan iedereen!
Kristien

Lena

Berichtdoor Lena » 22 okt 2007, 16:59

Hoi allen!

´t Is lang geleden dat ik hier nog eens geweest ben.

Het platliggen heeft tot hiertoe geholpen. Ik ben aan mijn 37ste week begonnen. Nooit gedacht dat ik het zou halen !!!

De meest kritische weken zijn achter de rug. Ik hoop toch de 40 weken te halen, maar voel me meer op mijn gemak dan 2 mndn geleden.

Nog veel succes allemaal !!!

L.

Berichtdoor L. » 22 okt 2007, 17:22

Hej hej dames,

Hier blijft alles ook stabiel. En wat meer is ik mag terug beginnen rondlopen! Joepie! 'k Ben nl 36 weken nu. 't Is nu niet dat ik hier ineens begin marathons te lopen. Maar 't is toch wel tof dat ik mij niet schuldig moet voelen als ik eens in huis wil rondlopen of iets wil doen. Tot vorige week durfde ik dat niet. Aan de grote kuis ga ik zeker nog niet beginnen. Hopelijk kan ik het nu nog een paar weken volhouden. Want 'k denk dat het voor mijn conditie geen kwaad kan om eerst nog een paar weken rond te lopen voor de bevalling.

Aan alle andere platliggende mama's! Volhouden hé!

Vele groetjes

Lichtje

jody

Berichtdoor jody » 22 okt 2007, 17:57

hoe is het met mama in spe?heb haar al een tijdje niet gezien.

xx jody

mama in spé

Berichtdoor mama in spé » 22 okt 2007, 19:58

Met mij gaat het super hoor! (alle, toch onder de omstandigheden)

Ik loop sinds vorige week terug een heel klein beetje rond, al voel ik eigenlijk wel dat het meestel te lastig is. Heb veel meer pijn dan de voorbije weken. Maar de controle vorige dinsdag was in orde en de afspraak voor decerclage ligt vast op volgende week dinsdag, de 30/10. Ik kijk er zo enorm naar uit om dan terug volop in gang te schieten!

Hier in huis geraakt alles zo stilaan klaar voor de baby. Vandaag had mijn man een dag verlof en heeft hij samen met de kraamhulp bijna zo goed als alles klaargezet. Dat zorgt terug voor wat meer rust bij mij. En nu volgend weekend gaan we de valiesjes maken, als eht na dinsdag dan toch snel begint zijn we er volledig klaar voor. Al hoop ik van ook deze keer nog een weekje rond te lopen en eens wat leuke gezinsuitstpajes te kunnen maken...schade van 8 maand inhalen!

Kristien, veel succes in eht ziekenhuis. Ik dacht dat prepar en berotec dezelfde nevenverschijnselen hadden. maar je zal wel zien he wat het geeft. En toch al binnen voor longrijping? Dan hebben ze wel serieus schrik dat je vroeger gaat bevallen. Geef Liene nog wat tijd om zich aan te passen, ze zal wel terug haar draai vinden hoor! Hier is er ook een tijd geweest dat ze naar mij niet omkeek en 't was enkel papa of de oma. Maar dat is verbeterd hoor! Nu komt ze echt constant bij mij knuffelen.

Marie 2, een hele dikke proficiat met je zoontje!!!! Je rust heeft echt wel veel geods gedaan, want amai wat een goed gewicht! Geniet van je ventje!

Aan alle andere mama's: jullie doen het allemaal schitterend! Eén voor één komen we er wel!

vele groetjes,
mama in spé, 35w

J.

Berichtdoor J. » 23 okt 2007, 11:06

Hallo,

Oh mama in spé, wat fijn dat alles zo stilaan klaarstaat. Hier nog niet. Ons babykamertje kan pas binnen twee weken geleverd worden, help! Terwijl we het echt al maanden geleden besteld hebben. Ik weet dat het bijzaak is, maar ik zou zo graag hebben dat alles in orde is tegen dat de baby komt. Nu heb ik niet eens een kast om kleertjes in te leggen of zo. En ik ben nogal een pietje precies in die dingen en word heel snel onrustig daardoor ;-).

Kristien, tegenwoordig geven ze ook 'Tractocyl' ipv prepar of berotec. Hiervan wordt gezegd dat het minder bijwerkingen heeft dan de oudere middelen. Ik heb het zelf gehad en weinig last van ondervonden. Wel had ik hartkloppingen van de Celestone (longrijping). Maar na een dag of 2 is het voorbij. Veel moed!

Hier is het ook zo dat mijn zoontje veel naar de papa trekt, hoor. Voel me soms wat uitgesloten. Sinds vorige week mag ik hier ook wat meer doen, maar veel houdt dat nog niet in, want ik voel het serieus... Dus toch nog wat kalm aan doen. Mijn zoontje snapt het ook niet dat ik nu sommige dingetjes wél voor hem doe, en dan even later weer moet zeggen dat mama niet kan komen...

Veel groetjes,
J. (35w5d)

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 24 okt 2007, 10:40

Hallo allemaal,

Kristien, had je nog snel even alle succes willen toewensen. Je zal je ook veel geruster voelen met longrijping en weeënremmers en het helpt ook echt wel.
Ikzelf ben op 32 weken behandeld met Tractocil en longrijping, en niets van nevenwerkingen(kartkloppingen etc) gehad. Wel een hele lage bloeddruk die me parten speelt, maar da's het minste.
Nu neem ik nog steeds 3x2 utrogestan pilletjes en zakje magnesium en zit aan 35w5d.

J, ik denk dat we bijna even ver zitten hé. Allez ja, het einde is bijna in zicht, want moet op 5/11 binnen voor KS, ben al echt benieuwd hoe ons kindje er zal uitzien.

Mama in spé, ja, het geeft idd wat meer geruststelling als alles al bijna klaar is, zeker als je wat ongeduldig van aard bent. (Ken het gevoel!)

Zijn er eigenlijk nog mama's die met geplande KS gaan bevallen?

Aan alle toekomstige mama's, proficiat dat jullie al zover geraakt zijn en laten we er nog wat weekjes bijdoen hé.

Groetjes aan allen
Isabelle

J.

Berichtdoor J. » 24 okt 2007, 11:06

Hallo,

We naderen hier de 36w. Isabelle, we lopen dan idd wat gelijk, alleen wordt het bij mij (voorlopig toch) geen keizersnede. Jij weet dus al wanneer je je kleintje te zien zal krijgen!!!

Vannacht ben ik wakker geworden van menstruatiepijn, echt krampen in de onderbuik. Weet niet wat ervan te denken en heb niet meer kunnen slapen. Het heeft ongeveer een uurtje geduurd en nu heb ik nergens meer last van. Ze zeggen soms dat weeën kunnen aanvoelen als menstruatiepijn, maar bij de vroegtijdige contracties die ik had, was dat helemaal niet zo. Dat waren pijnlijke harde buiken die doorstraalden naar rug en benen. Weet er iem wat ik moet denken van die menstruatiepijn? Ik wil het zo graag nog even rekken...

Groetjes,
J.

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 25 okt 2007, 11:32

Hallo J,

Goh, is moeilijk te zeggen. Heb bij mijn 1e nooit echt krampen gehad en nu heb ik dat 1xdaags zo'n 2minuten, pijnlijke krampen net zoals menstruatiepijn met volledig harde buik.
Men zegt dat als het uitstraalt naar rug en benen dat echte contracties zijn en de zgnaamde valse weeën lijke op menstruatiepijn maar verdwijnen na eventjes.

Bel anders even materniteit of je gyne en als je echt twijfelt of het gebeurt meermaals, ga dan es aan de monitor liggen.

Groetjes en ik duim voor jou en je babietje dat je het nog even rekt

aaike

Berichtdoor aaike » 25 okt 2007, 12:50

hoi iedereen,

kan ik er nog bij ? ik ben morgen 22 weken zwanger en ben net terug uit het ziekenhuis.
ik had dinsdag plots hevige harde buien en die kwamen om de 3 minuten > niet goed dus
we zijn naar het ziekenhuis gereden en daar waren duidelijke weeen te zien op de monitor ....ik moest dus daar blijven en kreeg onmiddellijk een pilletje prepar....
en nu lig ik terug thuis > en net zoals jullie plat :(
ik ben zo bang ons kleintje te verliezen !!!!!
ik moet om de 8 uur een pilletje prepar nemen en ook 1x per dag een zakje magnesium ! en toch heb ik af en toe nog harde buiken en dit meestal ongeveer een uurtje voor ik een pilletje moet innemen dus ik denk dat ik een pilletje per dag meer zal moeten nemen >morgen moet ik op controle naar de gyne dus ik zal het eens vragen ! vroeger had ik al veel bewondering voor mensen die moesten blijven platliggen tijdens hun zwangerschap....en zie nu...nu lig ik hier zelf *zucht*
ik hoop nog lang met jullie mee te lezen en schrijven

kusjes aaike

J.

Berichtdoor J. » 25 okt 2007, 12:51

Bedankt voor je antwoordje Isabelle,

Gisteren heb ik overdag er geen last meer van gehad, en vannacht en deze voormiddag ook niet meer. Dus ik ben er ondertussen weer wat geruster in. Morgen moet ik op controle bij de gyn en zal dan wellicht wel weer wat meer weten.
Vandaag 36w ver. Het begint af te korten!!! Nog één weekje en we zijn helemaal uit de gevarenzone.

Groetjes,
J.

anneke

Berichtdoor anneke » 25 okt 2007, 13:59

hoi iedereen,
Marie 2; proficiat met je zoon. Vanaf nu kan je lekker genieten.

Bij mij is vorige week de cerclage geplaatst en mocht ik normaal savonds naar huis. Heb tot maandag in het ziekenhuis gelegen met veel harde buiken en de nodige weeenremmers. Op de OK blijkbaar een flinke bloeding gehad en een erg gevoelige baarmoeder. Onderttussen ben ik terug thuis en dat op zich is al heerlijk. Voorlopig ben ik nog aan weeenremmers, maar morgen terug naar gyn en hopelijk kan dit afgebouwd worden.
Pfff, april lijkt nog erg ver weg...
groetjes
An

jody

Berichtdoor jody » 25 okt 2007, 14:25

an wat goed dat het achter de rug is. heb je volledige verdoving gehad of heb je een ruggeprik gehad?ik had de ruggeprik en kalmeringsmiddel dat wel werkte hahahaha. werd er high van.

vandaag is de dag dat het bij mij vorig jaar fout ging en dat ik met 3 cm ontsluiting in het zh lag.pfff... maar ik moet zeggen dat ik helemaal niet bang ben. afgelopen vrijdag zat mijn bmhals nog helemaal dicht gelukkig. morgen ben ik 19 wk.morgen weer de prolutan injectie en volgend week weer op controle. voel me verder heel goed en doe alles nog. maar ik denk dat ik het na de 20 wk wel wat rustiger ga doen.ondanks ik nergens last van heb. maar we komen er wel.

an hoe ver ben je nu?

x jody

mama in spé

Berichtdoor mama in spé » 25 okt 2007, 15:10

J,
ik heb het nu ook al een kleine week: elke nacht vrij veel menstruatiepijn, gistern ook in mijn onderrug. Mijn baarmoeder is duidelijk aan't oefenen voor het grote werk. Nog minder dan een week voordat de cerclage er uit mag en amai daar kijk ik naar uit!

An, niet te veel tellen tot april nu. Geniet even van de rust die je daarna niet meer zal hebben.

Kristien, hopelijk gaat bij jou alels goed nu.

bene r mee weg, moet dringend nog wat doopsuikerdoosjes in orde maken!

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 25 okt 2007, 15:46

Hallo J,

Proficiat, bij mij is het morgen ook zover!! Elke dag erbij is er een van wat meer geruststelling en tegelijkertijd verlangen en ongeduld. Nu weet ik echt waarvoor ik de voorbije weken platplat gelegen heb en dat maakt het echt wel de moeite waard. (hoewel ik hier soms gek werd van verveling)
En je bezoek aan de gyne zal je ook alweer wat meer info geven, zal waarsch een van de laatste zijn?

Aan alle nieuwe mama's, welkom, en als het even wat moeilijker gaat, kom gerust es langs voor een babbel.

Anneke, niet te ver vooruit denken, neem de dag zoals hij komt. Je hebt tenminste de cerclage al, geeft je toch al wat meer zekerheid. Moet je al platte rust houden of wat rustiger aan doen?

Mama in spe, voor wann ben jij normaalgezien uitgerekend?
En de anderen? Staat er hier toevallig een lijstje op met de voorziene bevallingsdata?

Groetjes aan allen

L.

Berichtdoor L. » 26 okt 2007, 08:16

Hej dames,

Aan de nieuwe mama's veel succes! En probeer het zo lang mogelijk vol te houden. Het is idd met momenten lastig dat vele liggen maar bij velen onder ons blijkt dit wel te helpen!

Ik ben ondertussen de 36 weken gepasseerd en mag dus terug rondlopen! En daar geniet ik van. Gisteren heb ik voor het eerst terug een paar boodschappen gedaan. 'k Ben gisteren ook op controle geweest en alles was in orde. 't Is onderaan al allemaal goed verweekt maar nog niet echt opening. Nu is het gewoon afwachten hé wanneer ons boeleke wil geboren worden. Maar van mij mag het nog een paar weekjes duren. Dan kan ik er nog even van genieten om eens buiten te komen.

Veel moed aan de platliggende mama's!

groetjes

L.

J.

Berichtdoor J. » 27 okt 2007, 13:49

Hallo allemaal,

Ik had hier gisteren een heel verhaal neergepend, maar er is iets misgegaan met het versturen, dus nieuwe poging...

Welkom aan de nieuwe mama's: veel moed, en weet dat er een eind aan komt en je bovendien iets moois in de plaats krijgt!!!

Zelf ben ik net de 36w gepasseerd en mag dus ook weer wat rondlopen, alleen gaat het erg moeizaam. Ik slaap ook heel slecht en ben dus geen cent waard...
Gisteren op controle geweest: 2 cm ontsluiting en baby zit stevig vast in het bekken. Via een echo werd het gewicht nu op 2850gr geschat en daar ben ik al heel blij om. VOlgens mijn gyn zou er geen probleem zijn als de baby nu geboren zou worden, maar ik wil het toch nog graag even rekken (voor de zekerheid en om nog wat dingen te kunnen doen voordien).
Maar het wordt nu dus wel erg spannend, vind ik!

Vele groetjes,
J.

mama in spé

Berichtdoor mama in spé » 30 okt 2007, 13:52

Even laten weten dat binnen een goeie 2 uurtjes mijn cerclage er uit gaat! Een einde aan 23 weken rust!
Nu is eht afwachten wanneer de baby komt...

Kristien, ben jij al terug thuis? En hoe gaat het?

J. (36w 5d)

Berichtdoor J. (36w 5d) » 30 okt 2007, 14:46

Hallo allemaal,

Het is hier zo rustig. Vraag me dan telkens af of er al iemand bevallen is misschien :-).

Mama in spé: fijn dat er een eind aan komt voor jou!!! Geniet er maar van om voor de bevalling nog één en ander te doen.

Kristien, hoe was de opname?

Hier spannend afwachten. Ook voor mij zit de platte rust er op maar ik kan niet echt zeggen dat ik er van geniet. Het is allemaal zo zwaar, heb héél veel voorweeën en ben onmiddellijk moe. Maar misschien zit de slechte nachtrust er voor iets tussen. Ik slaap amper 2 à 3u per nacht, en voel me eigenlijk helemaal niet goed.

Maar goed, nog een paar dagen en de baby mag gerust komen wat mij betreft. Alleen hebben we deze week weinig of geen opvang voor mijn oudste zoontje als de bevalling zou beginnen. DUs ben nog wat gestresst uit schrik dat het toch zo zou zijn.

GRtjs,
J.

L. (37w)

Berichtdoor L. (37w) » 30 okt 2007, 16:21

Hej hej,

@J: We lopen blijkbaar niet ver uit elkaar hé! Met slapen heb ik niet echt een probleem. En rondlopen lukt wel. 'k Had het eigenlijk slechter verwacht. 't Is nu ook nie dat ik hier de grote kuis doe hoor. Maar ne keer afwassen of eens meer naar boven lopen enz. 'k Ben ook nog niet alleen buiten geweest. Daar ben ik nog voorzichtig mee. Als ik buitenkom is het met m'n ventje of m'n mama ofzo.

@Mama in spé: Wow da's ook wel goed hé dat die cerclage eruit mag! Nu zal het wel spannend worden hé hoe alles daar op reageert! Hopelijk kan je ook nog wat gewoon genieten voor je boeleke er is. 'k Moet zeggen dat ik daar wel deugd van heb om terug te kunnen rondlopen. En de schrik is ook weg dat het veel te vroeg zou komen hé!

Vele groetekes

L.

Terug naar “Prematuurtjes”