schrik voor 2de prematuurtje!!

Maud

RE: schrik voor 2de prematuurtje!!

Berichtdoor Maud » 15 feb 2007, 15:32

Beste Saar,

mijn verhaal kan je hierboven lezen maar ik wou je gewoon laten weten dat we heel hard voor jou en jullie kleintje duimen dat je week per week een stapje verder geraakt !

Lieve groetjes,

Maud

Katrien

Berichtdoor Katrien » 23 feb 2007, 14:42

Mijn oudste dochtertje is inmiddels 3 jaar geworden. Zij werd geboren na 32 weken zwangerschap zonder dat er een reden voor gevonden is. Voor ons tweede ben ik na 7 maanden zwangerschap gestopt met werken en heb het toen heel rustig gedaan. Moeilijk en frustrerend als er al een peutertje rondkruipt. Ze kon nog niet stappen en ik mocht haar niet pakken.

Maar... ons tweede meisje is a term geboren! In stuit weliswaar waardoor ze met een keizersnede ter wereld is gekomen. Een weekje te vroeg omdat het een geplande keizersnede was. Maar mochten we haar hebben laten doen, was ze nog te laat gekomen, denk ik.

Dit om je hoop te geven!

En nu droom ik ervan om het 'derde keer goede keer' te doen! Een natuurlijke bevalling na 9 maanden. Wat een droom!

nena

Berichtdoor nena » 23 feb 2007, 21:02

Onze zoon is à term geboren, 40w en 1d, 7,5jaar geleden, 3kg400
Ons dochtertje is op 25w en 5 dagen geboren, na spontaan breken van de vliezen 4 dagen eerder, ik had nog amper vruchtwater. Ik heb nog longrijping gehad en 4 dagen plat gelegen in ziekenhuis. Er is geen reden gevonden voor de vroeggeboorte (ook ik ging 2 dagen ervoor op controle en alles was OK, ik voelde me ook prima). Het enige wat ze aanhaalden als reden is dat het IVF was, maar onze zoon is er ook gekomen na IVF en was à term...
In ieder geval heeft men ons gevraagd of we nog een derde willen omdat de kans heel groot is dat dit zich zou herhalen.
Wij willen het in elk geval geen twee keer meemaken ! Ze heeft 89 dagen in het ziekenhuis gelegen en is er zeeeeeer goed uitgekomen. Maar die angst, voor zo'n extreme vroeggeboorte en alles wat erbij komt kijken (geboorte in volledige stuit, 800gr geboortegewicht, te zwak om lengte te meten na de geboorte, beademing, klaplong, klein hersenbloedinkje, infectie op de darmen na 1 maand) en alles wat erbij komt kijken, dat vreet aan een mens en dit willen wij alvast niet meer meemaken. We zijn ontzettend dankbaar dat ons kleine meiske zo'n levenswil heeft gehad, we hebben natuurlijk nu 2 gezonde schatten en willen het liever hierbij laten.
Succes aan iedereen die een vechtertje heeft of verwacht !

Terug naar “Prematuurtjes”