HELLP/zwangerschapsvergiftiging

mei mama

RE: HELLP/zwangerschapsvergiftiging

Berichtdoor mei mama » 04 dec 2007, 08:08

Proficiat meisje en follieke met jullie kleine schatjes. Ben echt blij om te lezen dat alles goed is gegaan.
Meisje, amai, zo een flinke baby zeg 3.700 kg. Nog een geluk dat je de hele zwangerschap niet uit moest doen. Dat is meer dan het dubbele van wat mijn dochtertje woog toen ze geboren werd.
Ik hoop dat ik snel jullie voorbeeld mag volgen en een gezond kindje op de wereld kan zetten. Mijn geduld wordt op de proef gesteld, maar ja, ik denk dat ik nog niet te erg mag klagen, er zijn mensen die er soms veel langer moeten op wachten.

Geniet van jullie kindjes!!!

Fl.

Berichtdoor Fl. » 05 dec 2007, 08:55

Hey Meisje,

Ook voor jou een hééééle dikke proficiat met je zoontje.
Na een een moeilijke periode eindelijk een gezond babytje in je armen.
Geniet ook maar met volle teugen van dit wondertje!

Vele knuffels Fl.

Ine

Berichtdoor Ine » 05 dec 2007, 09:06

Proficiat !
Hier ondertussen 25 weken en ook alles nog ok.

jorinda

Berichtdoor jorinda » 05 dec 2007, 10:34

hallo, ik ben nu momenteel 32 weken en 1 dag zwanger van een tweeling en ben maandag naar de gynea geweest en hij zei dat mijn baarmoederhals iets korter en achteruit ligt en dat hij ietsje verweekt is en hij hoopt dat we het nog drie weken kan volhouden het lieft nog vier wantben eigenlijk uitgerekend voor eind januari, mijn zoontjes wegen nu naar schatting 1,4-1,5 en het andere 1,8kg moet nu op maandag 17 dec terug en hoop toch dat ze allebei rond de 2kilo wegen en dat ik nog lekker met een ronde buik rondloop.
Mijn ma komt nu elke week helpen poetsen en ik doe niet veel hoor en mijn man had eerst niet veel geen compassie maar nu hij alles zelf gehoord heeft wat het allemaal is is hij toch veel behulpzamer en maakt hij van alles werk, meer helpen en alles klaarmaken voor indien de bevalling moest beginnen, maar echt veel last van harde buiken heb ik nog niet.

Mijn huisdokter dacht ook dat ik eerst een zwangerschapsvergiftiging had omdat ik eiwitten in de urine had maar de gynea zegt dat ik een blaasontsteking heb omdat mijn nitrieten enzo ook hoger stonden.

meisje

Berichtdoor meisje » 17 dec 2007, 18:39

Het is hier stil... Hoe gaat het met de zwangeren onder ons...?

Ik geniet momenteel in elk geval met volle teugen van ons kleine wondertje! Het is soms erg vermoeiend, maar dat weegt in de verste verte niet op tegen de vele mooie momenten met ons gezonde ukkepukje!

E

Berichtdoor E » 20 dec 2007, 14:51

Inderdaad meisje, een baby vergt veel van je, maar het is zo fantastisch, zo mooi, zo ... Gewoon geen woorden voor!
Ik kan uren naar ons ukje liggen kijken. Op kerstdag wordt hij al 6 maanden! Dat gaat zo ontzettend snel!

Blijf genieten!

Groetjes!

Follieke

Berichtdoor Follieke » 22 dec 2007, 18:18

Ook wij genieten met volle teugen van onze kersverse baby. Hij is nu bijna een maand oud. En ja, het is soms ook vermoeiend. Vooral het opstaan 's nachts vind ik zwaar. Hij eet nog altijd om de 3,5 uur, dag en nacht.
Ik zie er al tegen op om volgende maand te moeten gaan werken. Het zal moeilijk zijn om hem bij een onthaalmoeder achter te laten.
Je ziet hem ook zo ontzettend snel veranderen en groeien. Ik kan ook uren naar hem liggen kijken. Soms laat ik hem gewoon op mijn schoot slapen ipv in zijn wieg om naar hem te kunnen kijken en om hem vast te kunnen houden.

Prettige feestdagen !

cattie

Berichtdoor cattie » 04 jan 2008, 10:11

Hallo Follieke

geniet van die zalige momenten.

prettige feestdagen en beste wensen voor iedereen.
Cattie

Fl.

Berichtdoor Fl. » 05 jan 2008, 08:03

Voor iedereen de beste wensen voor 2008!

Voor allen die al bevallen zijn, geniet met volle teugen van jullie babytje en voor de zwangeren en zwangeren in spé een hele goede zwangerschap gewenst zonder zwangerschapsvergiftiging en een gezond babytje!!

Ine, hoe gaat het intussen met jou?

Fl. xxx

Ine

Berichtdoor Ine » 05 jan 2008, 20:23

Ik red me goed. Ik voel me niet echt lekker zwanger, maar dat heeft niks met hellp / zwangerschapsvergiftiging te maken.
Ben gisteren nog op controle geweest en de baby weegt al ongeveer een kilo drie.
Da's al 't dubbel van dochterlief :hihi

A.

Berichtdoor A. » 08 jan 2008, 13:53

Aan iedereen hier de beste wensen voor 2008!
Proficiat aan de zwangeren en zij die onlangs bevallen zijn.
Zelf hebben wij een vreselijk jaareinde gekend.
Ik ben na vele jaren van IVF uiteindelijk zwanger geraakt via eiceldonatie. Wij hebben een schat van een zoon die intussen 19 maanden is. Ik ben op 38 weken ingeleid omdat ik op het einde zwangerschapsvergiftiging had. Vanaf 34w had ik verhoogde bloeddruk met pieken van 19/10 maar verder was alles goed buiten veel vochtophouding. Na een tijdje kreeg ik ook eiwitten en verhoogde het urinezuur maar medicatie heb ik nooit moeten nemen noch ben ik opgenomen geweest. Enkel regelmatig op monitoring.
Wij hadden nog cryootjes en wilden deze graag gebruiken voor een broertje of een zusje. Ons geluk kon niet op nadat ik na een eerste terugplaatsing onmiddellijk zwanger was.
Echter op 21 weken kreeg ik hoge bloeddruk en had ik eiwitten in de urine. Ik moest onmiddelijk opgenomen worden. Na een week sloeg het onheil toe en braken mijn vliezen. Er was geen andere keuze dan de bevalling in te leiden. Ons zoontje had evenwel geen overlevingskans. Het verdriet, ongeloof en gemis is enorm. Naast het verlies van ons kindje is het ook zwaar te beseffen dat er over het toekomstbeeld van een broertje te krijgen een groot kruis is getrokken. De kans dat er op de natuurlijke maniet nog een kindje zal komen is zeer miniem. Maar ... wij hebben nog één cryootje en het klinkt misschien raar maar ik kan mij soms optrekken aan het feit dat daar misschien nog een kleine kans is die ik niet zomaar wil weggooien. Het verlangen om terug zwanger te zijn, zeer goed beseffende dat dit ons tweede zoontje nooit zal terugbrengen of vervangen, is zo groot.
Hebben jullie dit ook gehad?
Eind deze maand gaan wij naar een prof in het uza voor bloedonderzoeken te doen.
Ben ik gek om over een paar maanden deze poging toch te willen doen mits de prof niet te negatief is?
Het nemen van aspirine, is dit echt effectief?
Alvast bedankt voor de reacties.

Follieke

Berichtdoor Follieke » 12 jan 2008, 14:05

@ A

Wat erg wat er gebeurd is. Ons eerste zoontje is ook gestorven na een zwangerschap van 29 weken. Ondertussen hebben we wel ons tweede zoontje gekregen dat nu 7 weken oud is. Ik ben heel blij met hem, maar het verdriet om ons vorige zoontje is er toch ook nog.

Bloedverdunners zoals Cardio aspirine en Clexane spuiten zouden effectief helpen tegen zwangerschapsvergiftiging. Maar of het waar is ? Ik heb mijn hele tweede zwangerschap deze medicatie gebruikt en toch een tweede keer pre-eclampsie gekregen. De eerste keer wel al op 29 weken (zonder medicatie), de tweede keer pas op 37 weken (met medicatie). Maar omdat je nog maar één cryootje hebt, zou ik het zeker proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Het kan de zwangerschapsvergiftiging misschien uitstellen tot de baby zeker levensvatbaar is.

A

Berichtdoor A » 15 jan 2008, 12:07

Follieke,
Bedankt voot je antwoord en van harte proficiat met jullie tweede zoontje. Het verdriet zal nooit weggaan maar de komst van jullie zoontje zal de pijn wel verzachten denk ik.
Heb jij bloedonderzoeken laten doen na de eerste bevalling? Is daar bij jou iets uit gebleken?
Groetjes,
A

Terug naar “Prematuurtjes”