HELLP/zwangerschapsvergiftiging

meisje

RE: HELLP/zwangerschapsvergiftiging

Berichtdoor meisje » 06 nov 2007, 12:55

Het is een weekje geleden dat ik hier nog was, dus tijd voor een snelle update: ondertussen ben ik de kaap van de 34 weken voorbij, wat ik persoonlijk een grote opluchting vind.

Ik heb me voorgenomen om er vanaf nu toch van te genieten hoor! Vorige week donderdag had ik wel last van opgezwollen voeten en enkels, dus dat was al een beetje paniek, maar toen ik naar het ziekenhuis ging voor de opvolging van mijn diabetes, zeiden ze me dat het geen vochtophoping was. En zondag was mijn bloeddruk de hele dag te hoog (onderdruk net boven de 9), waardoor ik er weer allesbehalve gerust in was. Maar gisteren dus opnieuw op controle geweest en alles ziet er heel goed uit. Gelukkig was mijn bloeddruk na een nachtje slapen ook weer in orde! En ook vandaag geen problemen meer in die zin, wat een opluchting.

Nu is het op naar week 36 hé... en daarna is het al bijna bevallen geblazen!

Ik hou jullie verder op de hoogte, hopelijk met goed nieuws! Hoe gaat het trouwens met de andere zwangeren hier? (o.a. Follieke)

Groetjes,

meisje, 34 weken en 2 dagen

Mama van 2

Berichtdoor Mama van 2 » 06 nov 2007, 13:50

Hé meisje,

Wauw, Ik duim voor je mee dat alles goed gaat bij je bevalling!!!
Nog even volhouden .......

En dan hou je je babytje in je armen.......Succes!!!

mei mama

Berichtdoor mei mama » 17 nov 2007, 19:35

Meisje, een update???
36 weken zeker intussen al.
Laat je even iets weten, ik hoop dat alles OK is.

Ine

Berichtdoor Ine » 17 nov 2007, 20:42

Hier ondertussen 23 weken en alles 'bon'.

Follieke

Berichtdoor Follieke » 18 nov 2007, 12:37

Hier ondertussen 38 weken en alles 'bon'.
Ik ben vorige week wel 3 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis owv hoge bloeddruk, te weinig bloedplaatjes en eiwit in de urine. Maar dat is nu weer in orde met de nodige medicatie.

Ook met meisje gaat het nog steeds goed heb ik gehoord.

fl.

Berichtdoor fl. » 18 nov 2007, 12:59

Hey Follieke,

Blij dat alles nog super gaat. Het was waarschijnlijk wel even schrikken met de hogere bloeddruk, te weinig bloedplaatjes en eiwit in de urine.
Wat heb je dan gekregen van medicatie dat ze dit hebben kunnen tegenhouden of stoppen?

Gaan ze de bevalling gewoon afwachten of is er een geplande keizersnede voorzien?

Ik wacht voorlopig nog op de uitslag van m,n stollingstesten maar daar verwacht de gyne niet echt een probleem.
Dan is het aan ons om een beslissing te nemen en eerlijk gezegd ik weet het niet...

Meisje, voor u is het ook aan het korten hé. hou je ons ook op de hoogte?

Voor alle andere zwangere, het beste en ook natuurlijk het beste aan de zwangere in spe.

groetjes,
fl.

mei mama

Berichtdoor mei mama » 18 nov 2007, 16:37

Leuk om van iedereen nog eens iets te horen.
Folieke, voor jou begint het ook te korten hé.
Hier nog steeds geen zwangerschap na 9 maanden "oefenen". Ik heb deze keer wel wat symptomen (moe, pijnlijke en dikkere borsten hoewel ik 4 kg vermagerd ben) dus hoop nu echt wel dat het raak is.

Follieke

Berichtdoor Follieke » 18 nov 2007, 20:56

Ik weet zelf ook niet goed wat er vorige week aan de hand was.

Ik heb al wekenlang een veel te hoge bloeddruk. Ik neem nu medicatie daar tegen, maar hij is nog steeds 17/10, dus dat helpt niet. Daarom moet ik nu al een tijdje 2x/week aan de monitor om dat goed op te volgen of de baby er geen last van heeft. Zelf voel ik dus niets van die hoge bloeddruk. Ook wordt er wekelijks bloed getrokken en wordt mijn urine gecontroleerd.

Vorige week waren ineens ook mijn bloedwaarden en urinewaarden niet goed en daarom werd ik opgenomen in het ziekenhuis. Na 2 dagen was alles echter weer in orde en mocht ik weer naar huis. Raar allemaal, hé.

Omdat alles nu weer in orde is, is er geen reden voor een geplande keizersnede, dus het zal een gewone vaginale bevalling worden. Maar er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden zoals geen gebruik van weeënopwekkers, geen te dikke baby, de bevalling mag niet te lang duren, enz... want anders zou het dan toch nog een keizersnede worden omdat mijn litteken een zwakke plek blijft in mijn baarmoeder.

Ik zie erg op tegen de bevalling omdat het vorig jaar allemaal zo mis is gelopen en ik hoop dat het deze keer allemaal goed afloopt.

Fl, ja, het is natuurlijk een moeilijke beslissing. Denk goed na of je het echt wilt, maar als je echt nog een kindje wilt, moet je er voor gaan.

Ine

Berichtdoor Ine » 19 nov 2007, 10:11

Hey Fl.
Mijn stolling is ook niet goed. Maar met de juiste dosis cardio-aspirine, en bij sommige mamas in spe clexane-spuitjes is daar toch nog iets tegen te doen ,hoor.

mama m

Berichtdoor mama m » 19 nov 2007, 13:08

ik wou hier graag eventjes mijn verhaal doen,want hellp en pre eclampsie word in de buitenwereld niet echt begrepen.
Ik heb nu bijna twee jaar geleden op 26 weken hellp en pre eclampsie gekregen,met een spoedsectio is dan mijn zoontje mathias* ter wereld gekomen,hij was een dapper ventje en heeft goed gevochten om bij ons te blijven ,maar na twaalf dagen was hij moe gestreden,hij woog 690 gr en was 32 cm klein,mijn gen.van toen had de groeiachterstand 11 dagen ervoor al gezien maar had niks gedaan,
nu ben ik terug 9 weken zwanger en ben al aspirine aan het nemen,heb wel een andere dokter,de angst om terug zo ziek te worden is groot,ze zeggen dat hellp alleen bij een eerste zwangerschap gebeurt ,dat was bij mij niet want ik heb al een zoontje van zes en die is gewoon gekomen op 38 weken,hij ziet er enorm naar uit ,maar is ook bang dat hij dit broertje of zusje moet afgeven,
je moet genieten zeggen de mensen ,voor mij mag die zwangerschap rap voorbij zij,ik zal pas blij zijn dat ik thuis met mijn babytje zit,
ik ga proberen om jullie op de hoogte te houden
liefs mama m

voor de mama's die spijtig genoeg een kindje kwijt zijn wil ik deze site in de kijker zetten,voor mij is dit een steun
www.met lege handen.be

meisje

Berichtdoor meisje » 19 nov 2007, 22:12

eindelijk ben ik hier nog eens...

mama m... welkom bij "de club", al is het niet altijd een leuk clubje om "bij te horen" hé... Maar ik zal samen met de rest hier duimen voor jou! Hetzelfde geldt voor fl en follieke, die nu toch wel al heeeeel ver geraakt is!

Met mezelf gaat het goed, ik ben nu 36 weken en 1 dag zwanger, het is haast niet te geloven. Hier nog geen tekenen van zwangerschapsvergiftiging, maar door de diabetes gaan ze de bevalling dus wel inleiden volgende week, 't is te zeggen nu maandag is een keizersnede gepland...

Ik ben al een beetje nerveus aan het worden, omdat mijn vorige bevalling (spoedkeizersnede) een echte hel is geweest, maar de gyn heeft me verzekerd dat de omstandigheden helemaal anders zijn nu, dus dat ik niet mag vergelijken. Maar op de eerste plaats ben ik alsnog bezorgd om de baby... ik mag me niet inbeelden dat er iets mis zou mee gaan of zijn!!! De eerste 24 uur na de geboorte zullen in elk geval cruciaal zijn. Als alles goed gaat, zal ik echt enorm, enorm gelukkig en opgelucht zijn; mocht er nu nog iets fout leven dan denk ik niet dat ik nog verder zou willen met dit leven... maar ik probeer daar niet té veel aan te denken. Ik blijf wel realistisch, maar stilletjes aan ga ik er toch meer en meer van uit dat het deze wél goed zal gaan, ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden, al zou ik wel eventjes "uit roulatie" kunnen zijn natuurlijk.

Tot binnenkort dus!

Groetjes,

meisje

fl.

Berichtdoor fl. » 21 nov 2007, 14:00

Follieke, Gelukkig gaat alles nu weer de goede kant op.Is er in het ziekenhuis niet overwogen om de bevalling in te leiden? Ik weet ook wel dat het beter is om de baby zo lang mogelijk bij de mama te houden, maar toch..
Hoe lang en wat neem je nu tegen je hoge bloeddruk?
De dokters zullen het wel weten zeker en lang kan het nu niet meer duren hé.
Het is misschien al zo ver.

Meisje, Het bijna ongelooflijk, maandag komt nu wel heel dichtbij en tot hiertoe niks van zwangerschapsvergiftiging. Ik denk dat je verhaal voor velen een opsteker is.
Als we je niet meer horen voor maandag , wens ik je een voorspoedige bevalling toe en een prachtige baby.

Ine, De uitslagen van de stollingstesten heb ik nog niet, maar daar verwacht de gyne niet echt een probleem. Bij mij is het probleem dat er een deel van mijn nierschors door een zware ontsteking in mijn kinderjaren afgestorven is.
De nefroloog denkt dat bij volgende zwangerschap mijn bloeddruk in de hoogte gaat gaan.

Mama M, ik lees je verhaal mee op de site "metlegehanden" Ik kan mezelf zo goed in jou herkennen. Ook mijn familie zegt "je gaat het toch niet meer riskeren" maar het gevoel en het verstand zijn 2 verschillende zaken hé
Ik wens je ook alvast een zwangerschap toe zonder pre eclampsie en hellp.

Mei mama, en al nieuws??

Het allerbeste iedereen!!
Fl.

mei mama

Berichtdoor mei mama » 22 nov 2007, 10:46

Nieuws ja, maar geen goed, ben niet zwanger. Alweer. Tja, we geven niet op zeker hé.

Follieke

Berichtdoor Follieke » 22 nov 2007, 16:28

Ik ben vandaag weer gaan laten bloed trekken en op controle geweest en nu blijkt dat ik opnieuw pre eclampsie heb. Niet zo acuut als vorig jaar, maar de baby moet er toch dringend uit. Morgen halen ze hem met een keizersnede.

Geen goed nieuws, maar ik ben toch al tot 39 weken geraakt, dus alles zal hopelijk wel in orde komen met de baby en mij, want ze zijn er gelukkig op tijd bij voor ik zelf al te ziek ben.

Fl.

Berichtdoor Fl. » 23 nov 2007, 11:23

Hey Follieke,

Je zal waarschijnlijk al in het ziekenhuis zijn en misschien al bevallen!
Ik wens je alvast een gezonde en een pracht van een baby toe.
Hopelijk ondervind je niet te veel last van de pre eclampsie en kan je direct van je babytje genieten..

Laat je ons van zodra je kan iets weten?

Vele groetjes,
Fl.

Mama van 2

Berichtdoor Mama van 2 » 23 nov 2007, 12:45

Veel geluk Folieke.
Ik denk aan je!!!

mama m

Berichtdoor mama m » 23 nov 2007, 18:35

folieke veel succes en 39 weken kan normaal geen probleem meer zijn,,ik wacht op nieuws van de nieuwe spruit
liefs

Fl.

Berichtdoor Fl. » 25 nov 2007, 13:16

Meisje,

Voor jou is het morgen de grote dag hé! Ik wil je alvast hierbij heel veel succes wensen.
Laat je ons ook iets weten van zodra je kan?

Veel liefs
Fl.

mei mama

Berichtdoor mei mama » 26 nov 2007, 12:05

Follieke ik hoop dat alles goed is gegaan? Pech dat je weer pré eclampsie moet krijgen. Maar op 39 weken zal dat toch wel niet zo een probleem zijn? Zeker als ze er vroeg bij zijn. Laat je eens weten hoe het gegaan is?

Meisje, vandaag is de grote dag!!!! Misschien heb je intussen ook al je kindje in je armen. En gezond en wel!!!

Follieke

Berichtdoor Follieke » 30 nov 2007, 22:35

We hebben een prachtige baby gekregen ! Het is een klein fijn manneke met blonde haartjes, 2.950 kg en 50 cm.

Hij is gekomen met keizersnede met epidurale. Het enige nadeel van de pré eclampsie dat ik gehad heb was dat ik magnesium moest ingespoten krijgen en daar ben ik telkens zeer ziek van met overgeven erbij. Voor de rest waren ze er op tijd bij. Ik moest de laatste weken dan ook om de 2 dagen op controle, dus het zou maar erg zijn moesten ze nu weer te laat zijn geweest.

Alles is dus goed gegaan. Ik ben héél blij met hem, het is de mooiste baby die ik al ooit gezien heb, maar dat zullen alle moeders wel van hun eigen kind vinden.

Fl.

Berichtdoor Fl. » 01 dec 2007, 08:42

Follieke,

Ik wens je een hééééle dikke proficiat met je zoontje!!
We waren hier allemaal in volle spanning tot we iets van jou te horen kregen en voilà, hier het goede nieuws.

Geniet nu maar met volle teugen van je zoontje.

'k Ben ook blij dat alles i.v.m. die pre eclampsie nog goed is afgelopen.

Vele knuffels Fl.

@ meisje, Nu nog volop wachten op nieuws van u hé!

Mama van 2

Berichtdoor Mama van 2 » 02 dec 2007, 11:31

Fantastisch nieuws!!!!!!!!!!!

Proficiat Follieke en geniet met volle teugen van je kleine wondertje,
eindelijk is je wens in vervulling gegaan......

mama m

Berichtdoor mama m » 03 dec 2007, 14:53

Folieke ne dikke proficiat met je babytje,geniet ervan.

liefs mama m

meisje

Berichtdoor meisje » 03 dec 2007, 17:20

Hallo iedereen,

Ik ben ondertussen inderdaad bevallen van een gezonde zoon! Ik heb dus niets van pre-eclampsie gehad, dus ik hoop dat dit voor velen hier inderdaad een opsteker mag zijn.

Mei mama, geef de moed zeker niet op: na wat we vorig jaar meemaakten én daarna nog twee miskramen en nu een zwangerschap van je voortdurend zorgen maken, had ook ik het idee dat het ons gewoonweg niet gegund zou zijn om een gezonde baby te mogen hebben... en kijk!

Mijn bevalling is heel goed verlopen, alleen de epidurale vond ik behoorlijk pijnlijk, maar dat was volgens de anesthesist te wijten aan het feit dat ik me niet kon ontspannen. De keizersnede zelf verliep normaal, wat voor mij eigenlijk een luxebevalling was... daarna heb ik wel nog behoorlijk wat pijn gehad, maar niets vergeleken met wat ik vorig jaar meemaakte. Onze kleine jongen moest 48 uur in de couveuse, omdat zijn suiker te laag was (doordat ik insuline had gespoten); hij kreeg dus glucose toegediend via een infuus, en dat werd langzaam afgebouwd. Na twee dagen mocht hij bij ons op de kamer en was hij gezond verklaard! Wat een opluchting...

Hij woog trouwens 3kg700 bij de geboorte en is 52 cm groot en dat voor een baby die 3 weken te vroeg werd geboren.

Zo zie je maar dat het zelfs in hopeloze gevallen OOK goed kan aflopen!

Ik ben blij dat alles nu achter de rug is en dat we nu een tweede kindje hebben, dat wél gezond is en dat ons de moed en de zin geeft om verder te gaan met ons leven, nadat ons eerste kindje gestorven is. Al is het wel zo dat het verdriet er niet minder om geworden is: we beseffen nu des te meer wat een zalige momenten we met ons eerste kindje nooit gehad hebben en zullen hebben... maar zoals ik al zei: nu heb ik tenminste een reden om vooruit te kijken in het leven en denk ik weer echt gelukkig te kunnen worden.

Follieke, ook langs deze weg wens ik je nog eens proficiat!!!

En nu wil ik een paar jaar geen dokters meer zien ;)

Groetjes en bedankt iedereen voor jullie steun gedurende al deze maanden!
Ook aan de anderen: veel geluk, ik weet zeker dat het goed komt, blijf volhouden...

Ik kom hier zeker nog wel terug om te zien hoe het met jullie gaat.

Groetjes,

meisje

E.

Berichtdoor E. » 03 dec 2007, 19:33

Hallo meisje,
Hallo follieke,

Allebei een hele dikke proficiat met jullie zoontjes! Flinke kereltjes trouwens!
Ik heb jullie verhaal gevolgd en ook al ken ik jullie niet, het blijft spannend, zo'n zwangerschap volgen. Maar gelukkig, gelukkig twee met een heel mooie afloop!
Het is een heerlijk gevoel!
Ons ventje is ondertussen 5 maanden en neemt heel veel tijd in beslag, maar dat is zo graag gedaan! Een lachje van hem doet me nog steeds smelten!
Dames, geniet van jullie ukjes! Zoveel je kan! Want het is waar wat iedereen zegt, dat het ongelooflijk snel gaat.
Geniet van elke dag samenzijn!

Liefs,
E.

Terug naar “Prematuurtjes”