HELLP/zwangerschapsvergiftiging

E.

RE: HELLP/zwangerschapsvergiftiging

Berichtdoor E. » 12 jun 2007, 17:39

Hallo allemaal,

Morgen ben ik 36 weken zwanger. Alles verloopt nog steeds prima. Nog steeds geen spoor van eiwitten in mijn urine of een verhoogde bloeddruk. Ik voel me ook echt goed!
Dikke voeten heb ik wel erg. Maar blijkbaar had mijn moeder daar ook erg veel "last" van. Het einde komt nu echt wel in zicht. De datum voor de keizersnede ligt vast. Het is voor ons nu toch echt wel een beetje genieten. Het is zo spannend. Soms nog echt ongeloofwaardig dat we binnen enkele weken een baby'tje zullen hebben. Alles is bijna klaar. Het park staat in de living, de koets is gearriveerd! Heerlijk!!!
Gelukkig is het een echt schoppertje zodat ik en mijn man toch wel vrij vaak per dag een geruststellend schopje krijgen dat alles nog ok is in die dikke buik.

Groetjes!

Mama van 2

Berichtdoor Mama van 2 » 15 jun 2007, 10:02

Hallo E,

Ik wens je veel succes bij je bevalling!
Ik duim dat alles goed gaat met jou en je kindje!

Eindelijk komt je grote droom uit.......
Geniet er van!

mei mama

Berichtdoor mei mama » 15 jun 2007, 21:03

Had je berichtje nog niet gezien.
Amai, ben echt blij voor jou zeg. Ik zit hier echt bijna te glunderen in jouw plaats. En inderdaad, het zal een hele geruststelling zijn dat je zo een schoppertje hebt. Weet je het geslacht?
Als we je niet meer horen voor je bevalling. Toi toi, doe dat goed hé, en geniet met volle teugen van je kleine spruit.

meisje

Berichtdoor meisje » 18 jun 2007, 08:04

E,

Ik blijf voor je duimen en volg het op de voet :)

Hier ondertussen 14 weken zwanger... nog een lange weg te gaan dus.

Good luck!

E

Berichtdoor E » 20 jun 2007, 05:14

Hier ben ik nog maar eens...
Vandaag 37 weken. Nooit hadden we durven denken dat tot vandaag nog alles zo goed ging. Er is nog steeds geen enkel spoor van hellp of zwangerschapsvergiftiging. Vrijdag moeten we weer op controle.
Ik had nooit gedacht dat ik zelfs ging moeten alert zijn op dingen zoals je water dat kan breken, weeën krijgen, je slijmprop verliezen. Dit is nog wel niet het geval, maar ik had nooit gedacht zo dicht bij de uitgerekende datum te komen zodat ik toch een beetje rekening moet houden dat dit kan gebeuren.
Het is gewoon geweldig om al die babyspulletjes hier in huis te hebben staan!
Zo heerlijk! En nooit gedacht dat we toch die laatste weken zelfs nog durven genieten van de zwangerschap!

Meisje, 14 weken, dat gaat al de goede kant uit. Het is inderdaad een lange weg. Dikwijls heb ik gedacht dat er nooit een einde aan zou komen. Ook nu heb ik soms het gevoel al een eeuwigheid zwanger te zijn. Maar, wij zijn nu zo dicht bij het einde dat ik ook wel al gedacht heb... amai, die maanden zijn wel snel omgegaan, binnenkort moet ik alweer gaan werken! :D
De periode die ik het langst vond was tussen week 12 en week 20. Dat vond ik een eindeloos lange tijd. Maar toen die 20 weken ging het plots weer sneller.
Ik duim mee dat het voor jou goed afloopt en dat je ook dit jaar een wolk van een gezonde baby in je armen mag nemen!!!
Succes nog!!

meisje

Berichtdoor meisje » 20 jun 2007, 11:06

E, het is echt ongelofelijk, hoe goed je het doet!

Ik kan me inderdaad inbeelden dat die laatste weekjes, waar de meeste zwangeren niets anders doen dan zagen en klagen dat het lastig is en zwaar, voor jou juist de weken zijn waarin je eens kan genieten van je zwangerschap! Ik wens het je in elk geval zeker toe.

Ik begrijp dat je nooit helemaal op je gemak zal zijn TOT je het kindje gezond en wel in je armen mag houden, al is de kans dat het nu nog fout loopt wel heeeeeeeeeel miniem geworden hee! Ik blijf met je duimen tot het einde!

Natuurlijk zal dit kindje je andere twee kindjes niet "vervangen" of "doen vergeten", dat kan niets of niemand. Maar eindelijk zal tenminste die enorme leegte thuis weg zijn... zoals je zelf zegt: wat een droom om al die babyspulletjes te MOGEN zien staan!

Ik wens je het allerbeste toe en hoop dat je ons op de hoogte blijft houden.

Hier alles voorlopig nog oké...

mei mama

Berichtdoor mei mama » 20 jun 2007, 13:36

Leuk dat je toch nog zo kan genieten van die laatste weekjes. Het komt nu toch ook echt dichtbij hé.

Voor jou lijkt het inderdaad nog eindeloos voor het moment hé meisje. Maar 14 weken is toch ook al een grote kaap voorbij niet?

Geniet allebei van jullie babytjes!!!!

Ik zal ook eens een update van mezelf geven. Deze week 2 dagen overtijd geweest, maar uiteindelijk niet zwanger. Op naar ronde 5 dus. En hopelijk deze maand prijs.

Follieke

Berichtdoor Follieke » 22 jun 2007, 15:36

Proficiat E en meisje !

Ik ben blij voor jullie dat het zo goed gaat. En ik bewonder jullie moed om door te gaan na wat jullie al hebben meegemaakt.

Zelf ben ik nu 17 weken ver en het is met gemengde gevoelens. Ik ben langs de ene kant blij dat ik al weer zo ver geraakt ben, maar echt genieten en plannen maken durf ik nog niet. Vorige keer ging ook alles perfect tot 29 weken, dus ik weet uit ervaring dat het ineens kan omslaan. Maar ik zie het wel positief in en denk wel dat het dit keer goed zal gaan. Het lijkt wel alsof ik al ééuwen zwanger ben. Ik zou zo graag eindelijk een gezond babytje in mijn armen houden...

Ik word nu goed opgevolgd door dezelfde gyn als jij, E., (ook met echo van de nieren) en meestal moet ik ook op vrijdagavond op consultatie gaan dus misschien heb ik je wel al eens in de gang zien zitten aan de echokamer. Tot vrijdag misschien ?

E @ Follieke

Berichtdoor E @ Follieke » 23 jun 2007, 23:37

Wat is de wereld dan toch klein. Geen idee of we je al eens gezien hebben in de gang. Ik ben altijd vergezeld door mijn man. Hij is al sinds week 20 (van toen zijn we elke week moeten gaan) elke week meegeweest.
Ik ben wel echt tevreden over deze gyn en zijn werkmethode.

Ik kan me voorstellen dat je op dit moment het gevoel hebt eindeloos zwanger te zijn. Het is ook niet gemakkelijk te blijven hopen op een positief einde. En wat betreft dat het plots kan omslaan... dat gevoel ken ik ook. Gek genoeg sloeg ook dat gevoel plots om, een keer we de 30 weken voorbij waren, had ik zoiets van. Foert, nu geniet ik ervan... Nu koop ik ook eens iets voor ons kindje...
Ik weet nog toen we op 33 weken het papier van het kraamgeld lieten invullen door de gyn, toen zei hij : "Dat wordt ook tijd voor jullie!"
Maar daarvoor hadden wij niet echt de behoefte om dit al aan te vragen.

Follieke, nog veel succes!

meisje

Berichtdoor meisje » 26 jun 2007, 14:09

SUPERGOED NIEUWS !!!

E. is bevallen!!! Gisteren meer bepaald en alles is oké met hun kindje...

Ze zal hier later wel nog komen posten met meer details veronderstel ik, maar ik wou het jullie toch even laten weten.

Hier voorlopig alles ook nog goed (15w 2d)...

Groetjes,

Meisje

Follieke

Berichtdoor Follieke » 26 jun 2007, 16:00

Amaai, da's goed nieuws ! Ik had daarnet naar het programma Overleven gekeken op video over prematuurtjes van minder dan 26 weken en ik was daar niet bepaald blij van geworden, maar dit maakt mijn dag weer goed.

E, ik wens je héél véél geluk toe met je babytje ! Een dikke proficiat !!!

mei mama

Berichtdoor mei mama » 26 jun 2007, 16:10

E. een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke kus en een knuffel voor jullie kleine schatje. Geniet ervan, je verdient het.

E.

Berichtdoor E. » 02 jul 2007, 14:36

Hallo allemaal,

tussen de borstvoedingen door even de tijd genomen om te komen updaten.
Ja, vandaag een weekje geleden om 8u20 zijn we de ouders geworden van een flinke zoon. Siebe woog 3,690 kg en was 50 cm.
Alles is prima verlopen tot en met de laatste minuut. We kunnen eigenlijk spreken van een mooie zwangerschap en een mooie bevalling, uitgezonderd de kopzorgen natuurlijk.
Het leek echt ongeloofwaardig, te mooi om waar te zijn! Maar het is waar en het is genieten! Zo'n fantastisch gevoel! Zo geweldig mooi allemaal!!!!
Ik ben apetrots op hem!

We blijven ervan genieten!
En we blijven duimen voor de zwangeren hier!!!!

Groetjes,
E

Mama van 2

Berichtdoor Mama van 2 » 03 jul 2007, 12:19

Hoi E,

Amai amai, wat ben ik blij voor je!!!!!!
Geniet maar volop, je hebt het echt verdiend.

Je zal wel supertrots zijn op dat kleine wondertje van je.

Een dikke proficiat en héél veel geluk met je gezinnetje!

Groetjes, mama van 2 ( jongste is ondertussen al 10 maanden).

twinmama

Berichtdoor twinmama » 03 jul 2007, 16:43

Proficiat E !!!!

Trui

Berichtdoor Trui » 05 jul 2007, 14:25

Ik ben op 28 juni bevallen van een dochter Féline, ze woog 3 kg790 en is 52 cm groot. Dit na 40w5d zwangerschap. Onze eerste dochter Maite werd geboren op 36w1d wegens Hellp-syndroom, woog 1kg990 en was 44 cm klein. Ik ben supergelukkig dat ik het deze ervaring nu heb gehad, mijn kindje op de kamer dicht bij me, een spontane vaginale bevalling, ik op materniteit, bezoek ... Féline weegt bijna dubbel zoveel, ongelooflijk.
Dit is zo anders. Spoedkeizersnede bij Maite, ik 2 dagen op ICU terwijl mijn kindje in de couveuse lag (heb ze pas na 2 dagen voor het eerste gezien en 10' mogen vasthouden). 'k Ben veel rustiger nu en de baby ook, ze drinkt goed aan de borst, terwijl Maite dat pas kon op 2,5 maand, Maite had heel veel krampjes wegens premature darmpjes en ze had heel veel last van reflux.

Aan allen die twijfelen over een tweede kindje zou ik zeggen, veel succes en hopelijk is mijn positieve ervaring een motivatie voor jullie.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jul 2007, 23:58

Hey Trui,

Een dikke proficiat met Féline! (mooie naam trouwens!).
Onze kindjes zijn bijna even oud, Siebe werd de 25ste geboren, wel op 37weken en 5dagen. Ook hij doet het goed. Hij heeft het klein beetje moeilijk om aan de borst te drinken, maar momenteel combineer ik het met afkolven en het lukt. Belangrijkste is dat hij borstvoeding krijgt (naar mijn mening althans, ben echte voorstander van borstvoeding)
Maar ook hier ben ik van mening dat je na Hellp een tweede positieve (in ons geval wel derde) zwangerschap kan doormaken!

µ'pe&

Berichtdoor µ'pe& » 10 jul 2007, 22:29

proficiat !

meisje

Berichtdoor meisje » 16 jul 2007, 00:12

het doet inderdaad deugd te lezen dat het ook goed kan gaan...

Hier ondertussen 18 weekjes zwanger... voorlopig alles goed! Hopen maar dat dat ook zo blijft...

E.

Berichtdoor E. » 16 jul 2007, 10:31

Meisje,

Ik volg je zwangerschap hier verder, zo vaak ik kan, als Siebe het toelaat, kom ik kijken of je wat gepost hebt.
Goed, hè, 18 weken, bijna in de helft! En vanaf de helft kan je beginnen af te tellen. 20 weken optellen en 20 weken aftellen!
De periode tussen week 12 en week 20 vond ik eindeloos lang duren. Dan ging het weer even wat vlotter (leek toch zo) en dan weer een eindeloos lange periode!
Maar je komt er wel! We duimen allemaal mee!

Groetjes!

meisje

Berichtdoor meisje » 24 jul 2007, 12:46

Hallo E.,

bedankt voor je berichtje... hopelijk gaat alles goed met jou en de baby, maar dat is ongetwijfeld het geval!

Hier ondertussen 19 weken 2 dagen ver en voorlopig alles goed. Ik zal hier af en toe wel een korte update geven hee.

Tot later,
groetjes,

meisje

cattie

Berichtdoor cattie » 06 aug 2007, 21:47

proficiat !!!!!!!

Follieke

Berichtdoor Follieke » 07 aug 2007, 15:09

Ook van mijn kant nog altijd goed nieuws. Ik ben nu opnieuw 23 weken zwanger en het gaat nog altijd goed.

Ik word nu goed opgevolgd : ik krijg dagelijks een spuit met bloedverdunner in mijn buik, neem medicatie van cardioaspirine en ga om de 2 weken op controle bij de gyn.

Ik ben wel nog altijd ongerust omdat ik weet dat het van de ene dag op de andere kan omslaan. Als ik 33à34 weken ver ben zal ik ook wel kunnen beginnen genieten ! Als hij dan geboren wordt zal hij hopelijk wel in leven blijven en gezond zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 aug 2007, 22:51

up

mama tiebe

Berichtdoor mama tiebe » 15 aug 2007, 12:26

Hallo allemaal,

Eerst en vooral nog een hele dikke proficiat aan E.Super dat alles goed gekomen is met Siebe(leuke naam trouwens;))Hoe gaat het nu met hem en met jou?
Aan al degene die voor het moment zwanger zijn,wens ik met heel mijn hart het allerbeste toe en dat jullie dromen mogen uitkomen....Met iedereen nog alles in orde?
Hier gaat alles zijn gewone gangetje,Tiebe is ene echte vedette,maar je ziet toch nog steeds(vooral dan zijn gewicht en grote) dat hij prematuur geweest is.Maar hij is gezond en dat is het belangrijkste!
Ik wens jullie nog allemmaal veel geluk en hopelijk binnenkort niks dan mooie baby's hier!!We gaan duimen

Lieve groetjes(wil er wel een foto van tiebe bij zetten,maar ik weet niet of jullie dit leuk gaan vinden,ik hoor het wel aan jullie reacties....)

Terug naar “Prematuurtjes”