zwanger?

anoniem

zwanger?

Berichtdoor anoniem » 07 jan 2008, 13:51

Hey
Ik ben een meisje van 16 en ben vandaag thuis van school omdat ik deze morgend heb moeten overgeven. Vandaag is ook de eerste dag van men maandstonden (zit aan de pil). Heb heel de tijd hoofdpijn maar ben niet meer misselijk. Deze morgend had is dus mijn regels en nu (een halve dag later) zijn ze plots poef weg. Niets meer , geen druppel , zelfds niet tijdens het plassen. Dit vind ik dus vrij raar voor de eerste dag , zeker met dat overgeven erbij. Kan het zijn dat ik zwanger ben?
Groetjes

Lauren

RE: zwanger?

Berichtdoor Lauren » 07 jan 2008, 16:25

neen dat is zeker geen teken dat je zwanger bent hoor!
als je zwanger bent blijven je maandstonden sowieso uit...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 16:53

De buikgriep gaat trouwens rond...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 17:31

Vriendin van me heeft de eerste 3 maand van haar zwangerschap haar maandstonden nog gehad dus het kan

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 15:25

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook nog mijn maandstonden gehad.
Dus hou er toch maar rekening mee.
En het kan ook innestelingsbloed zijn hé.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 15:35

Ik vind de pil geen veilig anticonceptiemiddel voor pubers.

1 keer vergeten, 1 keer misselijk zijn... en je kan prijs hebben. Op die leeftijd kweek je namelijk nog als de konijnen.

Je kan dus beter ook altijd een condoom gebruiken. Die jongens mogen ook een inspanning doen, of niet soms?

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 08:16

zwijg toch met uw "kweken gelijk konijnen". Wat hebben ze daar hier toch mee, man. Het meisje doet niks mis, ze is gewoon bezorgd. Zo van , stel dat... Ik begrijp dat goed. Maar om daarom om de anderhalve post te moeten lezen "kweken als konijnen". Volgens mij is dat altijd dezelfde die hier de boel komt bezeiken.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 08:54

Ik bedoel gewoon dat het op die leeftijd vaak direct prijs is... het gaat nog gelijk niets - of niet soms misschien? Je bent dan ook best zeker van wat je doet.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 10:06

Doe eens een testje! Het kan altijd, maar je moet er nog niet te zeker van zijn hoor!

@8/01 16u35: Van 1 keer de pil vergeten wordt je normaal niet zwanger. Dan moet er meer aan de hand zijn dan alleen dat. Uitzonderingen bevestigen dan aan de andere kant weer de regel.
Al vind ik "kweken gelijk konijnen" hier ook niet echt op zijn plaats!

Opstartster; doe een testje!! Succes ermee!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 14:36

Doe een testje zegt er iemand en succes ermee, haha!!
Dat 'kind' is 16!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 13:55

Als je de pil neemt, krijg je wel nog iedere maand je regels, of je nu zwanger bent of niet!

Los daarvan is het idd zo dat je als je 1x je pil vergeet je niet zwanger word. Tenzij je de mini-pil neemt.
De pil werkt nl op verschillende vlakken
1 voorkomen dat er een eitje wordt aangemaakt
2 de haartjes in uw eileider worden lamgelegd waardoor het eventuele eitje niet in de baarmoeder geraakt.
3 zorgt ervoor dat de baarmoederwand niet geschikt is om in in te nestelen
4 het veroorzaakt zoiezo uw regels op het einde van je strip dus als je al zwanger bent, heb je eigenlijk een miskraam op het moment dat je je regels krijgt.

anoniem(opstarter)

Berichtdoor anoniem(opstarter) » 13 jan 2008, 18:17

Bij de moeder van een vriendin wel. Ze heeft 2 kinderen, omdat ze 2x haar pil vergeten was :s

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 18:22

Dan nam ze ofwel de mini pil, of anders was ze ze meerdere dagen al dan niet achtereen vergeten...
Van 1 pil te vergeten word je NIET zwanger!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 18:27

Het is niet correct dat als je zwanger bent en je bloedingen krijgt doordat je de pil doorneemt, je een miskraam doet. Een foetus zit in een vruchtzak en bij bloedingen komen slijmvliezen van de baarmoederwand los. Dat is heel iets anders. De pil zou op die manier wel een handig abortusmiddel zijn !
Het is uiteraard verre van gezond om tijdens een zwangerschap de pil te nemen.

Terug naar “Partners, familie & vrienden”