administratieve rompslomp

mamske

administratieve rompslomp

Berichtdoor mamske » 08 jan 2008, 10:37

Pfffffffffffff
Moedeloos geraak ik ervan van heel die papierenwinkel!!!
Sinds enkele weken hebben wij een pleegbaby... alles loopt geweldig, na een weekje aanpassen loopt het heel goed.
Dan begint het hé, al die papieren in orde maken, aangezien ik al heel wat kindjes heb gehad dacht ik deze keer van, no probs op een uurtje ben ik klaar.
Ja halloooooooooooo. Elke plaatsing is inderdaad anders ook de papierwinkel die eraan vasthangt,
van het kastje naar de muur sturen ze mij, aangezien de baby nog geen sis kaartje heeft moet ik van mijn mutualiteit naar de mutualiteit waar zijn ouders bij aangesloten waren, daar moet ik dan met de beschikking van de jeugdrechter naartoe, uittreksel van het gemeentehuis met de gezinstoestand enz... ondertussen moet ik regelmatig op controle in het ziekenhuis met die kleine (zonder sis kaart!!!) telkens weer heeeeeeeeeeeeel die uitleg!! djeeeeeeeeezes seg kan de dienst administratie dat nu es niet voor de pleegouders doen, ik heb 4 kids en loop van het kaske naar de muur.
Tegen dat heel die papiermolen in orde is gaat het kindje misschien al weg...
sorry effe stoom afblazen en waar kan ik dat beter dan hier

Gast

RE: administratieve rompslomp

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 12:57

Lucht u hart hier maar!
Ik moet ook steeds da geloop doen, heb al eentje gehad voor maar 5 maand maar was ook een hele cros!
Om inderdaad gek van te worden, we vangen de kinderen op, maar krijgen het secretaresse werk bij!!!
Sinds wij pleegkindjes hebben ben ik toch ook steeds een paar uur bezig met die rompslomp!!
De kinderen krijgen dan minder aandacht, oke das wel voor effen maar het is er toch he !
groetjes p

Lola

Berichtdoor Lola » 09 jan 2008, 10:18

Wij mogen zeker niet klagen van de pleegdiensten waar wij bij aangesloten zijn. Zij doen zo goed als alles van papierwerk voor ons. Wij moeten haast niets meer doen! Ik kan me voorstellen dat het voor jullie niet makkelijk moet zijn, als je dat zelf allemaal moet regelen! Heb je het er al met je begeleider/ster over gehad?

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 14:50

@ 1ste en 2de berichtje: bij welke dienst zijn jullie aangesloten?

@ Lola: idem

mamske

Berichtdoor mamske » 09 jan 2008, 14:53

oei ik draaide gisteren precies wel erg dol!!
Ik heb 2 kindjes ipv 4.
Sorry.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 10:42

hallo ik was nummer 2
ik ben bij kaos, geen commentaar aub!
ik mag wel alles naar de dienst brengen hoor, maar dan moet iedere keer naar de dienst gaan, en de andere(mutualiteit, en stad voor adres) zijn dichter!
En alles opsturen is ook geen optie want voor een postbus moet ik aan mutualiteit passeren!
Dus naar dienst gaan zou nog meer werk zijn !
Het is wel enkel in het begin dat je dat papier werk hebt maar ja , je wil toch van de kindjes genieten he!
mvg p

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 14:34

Je weet toch voor je aan iets begint van welke aard ook je moet rennen van her naar der om alles geregeld te krijgen?
Moet er daar over gezaagd worden? Je weet toch waar je aan begint??
Als jullie dat al teveel vinden dan begrijp ik jullie niet!!!
Je kan misschien ook iemand inhuren die alles voor je oplost dan kan je lekker genieten van je kind.
Wij hebben het wel gedaan en ik vond het de minste rompslomp, neem gewoon de kleine mee, een goede wandeling komt voor beiden goed uit dan ;)
We hebben het zo goed hier in ons landje!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 21:41

ja, kzal ze ne keer alle 5 meenemen, nen hele dag op stap om alle papieren in orde te doen, leuk voor die kinderen he zeg!!
Het is her zappy, we mogen hier toch nog iets zeggen he !!
Enne hier een kleine wandeling naar mutualiteit, 7 km, stad 14 km.
...
Hallo,

mamske

Berichtdoor mamske » 14 jan 2008, 08:45

Ik wist idd waar ik aan begon, ik verwachtte ook dat ik met één keer naar de mutualiteit te gaan de boel in orde zou krijgen. (dat is dus niet waar)
De baby (die lange tijd in het ziekenhuis lag) is idd meegegaan, een geweldig goede wandeling hoor over de kasseistenen! Een mutualiteit op het bovenste verdiep maar enfin ik ga hier weer niet zagen, en idd wij hebben het ongelooflijk goed in dit land. Moesten de mensen rondom ons nu nog een beetje verdraagzamer zijn hé ;) en beseffen dat iedereen wel al es een 'baal'dag heeft.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 21:43

Wij hebben ook al onze papieren zelf gedaan, neemt wel wat tijd in beslag maar soit, je helpt er toch iemand mee hé dus waarom zagen over de papierhandel? Ik veronderstel dat iedereen die de kids al heeft er reeds klaar mee is dus genieten maar!!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 22:05

Tja mamske,
Zo zie je maar hé, wij pleegouders hebben nooit een baaldag, lopen met veel plezier 3/4 keer naar dezelfde instantie omdat er wat misloopt, wij hebben tijd genoeg en worden dik betaald om een kind in ons gezin op te nemen dus wij klagen nooit.

Realiteit?
Op zappy wel ;)

mamske

Berichtdoor mamske » 15 jan 2008, 12:34

helaas is de papierhandel nog steeds niet klaar... maar ik geniet hoor... je zal mij nooit nog horen zagen

Terug naar “Partners, familie & vrienden”