Hoe aan ouders vertellen ?

G-tje

Hoe aan ouders vertellen ?

Berichtdoor G-tje » 14 jan 2008, 15:49

Mijn echtgenoot en ik hebben 1 zoontje. Reeds geruime tijd denken we eraan om als expat naar het buitenland te wonen. Mijn echtgenoot heeft zelf zijn kindrtijd doorgebracht in het buitenland en dit zit hem dan ook in het bloed. Ik sta zelf heel dicht bij mijn ouders en na schooltijd vangen mijn ouders ons zoontje dan ook dagelijks op tot we beiden thuis zijn van het werk.
Mijn echtgenoot heeft nu een aanbieding gekregen om als expat in Dubai te gaan werken. We kijken hier naar uit om toch de kans en het risico te nemen.
Ons zoontje zou naar een Britse school gaan.
Mijn echtgenoot zijn ouders vinden het een super idee. En staan volledig achter ons.
Maar hoe vertel ik zoiets aan mijn ouders ? Ik weet dat dit heel slecht ontvangen zou worden.

Groetjes

Gast

RE: Hoe aan ouders vertellen ?

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 16:11

Gewoon kalm vertellen. Als je ouders wat vertrouwd zijn met de pc, kan je ze leren msn'en of chatten met webcam. Dat maakt het verre contact toch iets persoonlijker.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 16:44

Ik zou dit mijn zoontje en ouders niet aandoen.Het draait alleen maar om geld.Uw zoontje moet uit zijn vertrouwde omgeving weg , hij moet zijn grootouders missen. Zijn uw ouders gezond en relatief jong? Zo niet zou ik niet graag moeten terugkeren als er iets gebeurdmet hen. Uw schoonouders lijken me keiharde mensen die alleen aan het materieele denken en niks geven om jullie? Tgw vertrekt iedereen naar Dubai God mag weten waarom?

Babbel

Berichtdoor Babbel » 14 jan 2008, 17:14

@17:44

Wat voor onnozele kortzichtige praat vertel jij zeg!
Ieder moet zijn eigen leven maken.
Getrouwde koppels moeten toch niet in functie van hun ouders leven zeker?
Kinderen passen zich snel aan en we leven wel in 2008 waar er vliegtuigen en computers bestaan.
Ik vind de schoonouders van opstartster realistische mensen die hun zoon vrij laten.

Mijn zoon verblijft ook al anderhalf jaar in het buitenland.
Omdat hij diverse landen aandoet hebben we alleen contact via de PC.
Ik kan ook zitten kneuten, net als jij, maar gelukkig heb ik niet zo'n bekrompen karakter.
Ik gun mijn zonen alle geluk van de wereld en ben blij voor hen als ze het leven kunnen leiden waar ze zelf van dromen.

Z

Berichtdoor Z » 14 jan 2008, 17:55

Babbel, niemand vraagt uwe domme praat. Mensen willen hier alleen maar raad geven.Bekrompen karakter heeft hier niks te maken. Betrokkene heeft hier alleen over gevoelens willen spreken.Ieder reageert hier anders op.

Babbel

Berichtdoor Babbel » 14 jan 2008, 20:01

@z

er zit ook niemand op jouw arrogantie te wachten.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:33

Ik vond de reactie van 17:44 er ook zwaar over. Als die niet onder de sloef ligt, dan weet ik het ook niet meer. Mijn ouders zijn een stuk of 4-5 keer verhuisd in mijn leven en ik ben daar niet van gesmolten hoor. Tegenwoordig legt men er nogal eieren onder hoor. Dat men een kind een godganse dag dropt bij een wildvreemde in een crèche is doodnormaal. Dat een kind in het buitenland door zijn eigen moeder wordt opgevoed, is dan weer een schande.

Aan opstartster

Berichtdoor Aan opstartster » 15 jan 2008, 08:19

Het is jullie leven en je ouders moeten aan jullie geluk denken, niet egoïstisch zijn. Ga deze uitdaging, dit avontuur niet uit de weg! Zachtjesaan maar kordaat vertellen, niet van 'we denken eraan om...' maar ' we hebben besloten om...' ze moeten zich neerleggen bij jullie beslissing!
Dubai is niet zo ver weg, je kan gemakkelijk meerdere keren/jaar om en weer. Je trekt niet naar de brousse he, ze hebben daar ook een internetverbinding.

Mijn man komt zelf uit het Midden-Oosten en zijn ouders vinden het ook jammer dat hij hier in het westen zit maar gunnen het hem, ook al mist vooral zijn moeder hem enorm!

S aan 14.33 14/O1

Berichtdoor S aan 14.33 14/O1 » 15 jan 2008, 10:36

Ik vind de reactie van 17.44 veel normaler dan de reactie van je kind te droppen in een crèche hoor! Mensen toch ,iedereen kan niet doppen zoals schrijfster van 21.33 . Zoniet zou ze beseffen dat moeders moeten werken en hun kindjes niet kunnen meenemen. Opnieuw ano van Babbel waarschijnlijk???Persoon 17.44heeft niet van schande gesproken. Waarschijnlijk enorm goede familiebanden !

Terug naar “Partners, familie & vrienden”