mijn schoonzus gediend als een koningin

Gast

RE: mijn schoonzus gediend als een koningin

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 14:06

ik wou dat mijn schoonmoeder een dochter had, dan kwam ze zich niet constant met het leven van haar zoontjes bemoeien. Wij hebben geen hulp nodig, wij zijn perfect instaat om voor onszelf te zorgen, maar blijkbaar is dat voor ouders/schoonouders wat moeilijk, dan voelen ze zich wat nutteloos.
Aan de opstartster: wees blij, niet jaloers!! Als je schoonzus zo zielig is, waarom je er dan druk in maken? Of heb je zelf geen leven zodat je je noodgedwongen moet bezig houden met het leven van anderen?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 15:43

Ik denk niet dat het probleem ligt in de aard dat schoonmoeder alles voor haar dochter doet. Maar bijgevolg zijn de kinderen van de opstartster 'tweederangs' kleinkinderen, en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Ik zou dat toch ook niet leuk vinden. Haar huishouden moet ze zelf weten hoe ze het regelt, maar oma zou genoeg tijd en energie in ALLE kleinkinderen gelijk moeten kunnen steken.

christa

Berichtdoor christa » 06 jan 2008, 16:45

ja ik heb wel degelijk zelf een eigen leven, ik denk dat sommigen het echt wel verkeerd begrijpen, het is zoals de reactie van hierboven zegt he : geen energie meer en wat nog erger is.... weinig interesse voor de andere kleinkinderen. Ik zit heus niet constant te loeren in hun leven maar ik word er wel telkens mee geconfronteerd he. Als ik ze eens vraag om in 't weekend langs te komen dan kan dat niet, ze zijn al de ganse week in de weer en dan houden ze graag hun weekend eens om weg te gaan. De laatste keer dat ik het gevraagd heb is een jaar of 2 geleden. Toen had ik dat antwoord gekregen en de week er na hoor ik van mensen dat ze mijn schoonouders die dag gezien hebben in het station met de kids van mijn schoonzus. Ik doe wel degelijk mijn best om mij daar over te zetten maar ik heb nu eenmaal een groot rechtvaardigheidsgevoel en ik vind dat het zo niet verder kan. Telkens als ik er kom is er ook geklaag he, dat hun huis te groot is en de tuin te groot en dat ze te veel werk hebben enz. Ze wil haar huis verkopen en kleiner gaan wonen maar ze onderhoudt wel 2 huizen en tuinen.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 16:59

Dat je het jammer vindt voor je eigen kindjes en het erg vindt dat zij "minder waard" zijn kan ik me nog iets of wat voorstellen.
Maar ergens hierboven zet je "Als alles wat jij doet doodnormaal en vanzelfsprekend is en dat iemand anders zogezegd al te beklagen is als ze eens zelf iets zou moeten doen ?", en sorry maar dat geeft toch heel sterk de indruk dat het meer om jouw gevoelens gaat dan om de gevoelens van je kindjes hoor. Wat kan het je in godsnaam schelen wat jouw schoonmoeder vindt van jouw doen en laten? Behalve dat mijn schoonmoeder de moeder is van mijn man en de oma van mijn kindjes laat ze me vrij koud hoor. En ik absoluut geen problemen met haar, integendeel, we kunnen best wel goed met elkaar opschieten. Maar echt, wat ze eigenlijk van me denkt interesseert me niet echt hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 16:03

wij hebben uit de slechte gewoontes van mijn schoonbroer en -zus geleerd dat we 't anders gaan doen. Hun kinderen gingen elk weekend naar mijn schoonouders. Elke rede was goed genoeg om ze daar gewoon te droppen. Zelfs valiezen maken voor de reis was al goed genoeg om ze een heel weekend af te zetten.
Wij hebben dit gezien toen we nog geen kinderen hadden, en nu we d'r twee hebben doen we zoveel mogelijk zelf. Schoonouders mogen zoveel komen als ze willen, maar we zien ze niet (gelukkig !) want ze hebben genen tijd ... Hoe zou dat komen ;o)
Niks van aantrekken. Laat die schoonzus maar doen. Uiteindelijk zal ze wel klagen dat ze niks meer over haar kinderen te zeggen heeft want de grootouders voeden de kinderen op...

uw schoonzus

Berichtdoor uw schoonzus » 07 jan 2008, 16:41

Christa, tis hier met uw lieftallige schoonzus. Niet gedacht dat ik hier ook wel eens op dit forum zit he. aja wat moet ik anders de hele dag doen he. Stomme trut dat je bent. Keer eerst maar eens voor je eigen deur, daar ligt ook genoeg rotzooi. Ik dacht wel dat je me overal ging zwart maken. Je bent gewoon ziekkelijk jaloers.

Christa

Berichtdoor Christa » 07 jan 2008, 19:25

aja? wat is je naam dan ?

uw schoonzus

Berichtdoor uw schoonzus » 08 jan 2008, 08:02

denk je nu echt dat ik zo stom ben om dat hier gaan te zeggen?!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 08:44

Die kan ze waarschijnlijk toch niet spellen :) (ziekkelijk?)

christa

Berichtdoor christa » 08 jan 2008, 11:03

ok stuur me dan maar een sms dan weet ik zeker dat jij het bent en niet een of andere grappenmaker.

uw schoonzus

Berichtdoor uw schoonzus » 08 jan 2008, 13:12

en dan daar mijn geld aan verspillen zeker, pffff

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 14:18

Trap er toch niet in Christa. 'uw schoonzus' is een labiel mens, zonder leven. (zowel in het echt, als degene die deze nick gebruikt.)

Leef voor jezelf. Als daar mensen zijn die dat verhinderen, doe er wat aan. Zeg het ze, negeer ze. Maar blijf er niet bij zitten.

Je leeft 1 keer, en je moet het goed doen. Gelukkig zijn is iets waar alleen jij voor kunt zorgen.

farah

Berichtdoor farah » 08 jan 2008, 15:56

uw schoonzus zou eens moeten zien hoe jij hier dingen over haar zit te typen. Zoiets doe je toch niet. Ok, ik versta je ergens wel dat je haar niet kan luchten en dat je jaloers bent. Maar aan de situatie zal jij toch niets kunnen veranderen. En daarbij, het is haar moeder hé. Als het nu een aangetrouwde schoonzus was dan zou ik er ook iets van zeggen. Maar ik denk dat je je er gewoon bij moet gaan neerleggen hoor. Mijn schoonzus zou ook niet lachen als ik haar hier ging zwart maken. Stel u eens voor in haar plaats, zou jij het leuk vinden?

GET A LIFE, YOURE OBSESSED!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 16:36

Get some lessons, your English sucks!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 19:24

Dat is precies wat ik ook dacht. Maar dat terzijde.
Waarom zou ze haar hart niet mogen luchten? Die schoonzus walst dag en nacht over haar heen en dat moet ze maar pikken?

Buiten dat, wat niet weet... En als die schoonzus zich toevallig aangesproken voelt: goed zo. Dan weet ze misschien dat wat ze doet niet kan. Of tenminste heel zielig is voor een volwassen persoon.
Maar zulk soort mensen zullen zich niet zo snel aangesproken voelen want ze ziet waarschijnljk langs die dikke plaat voor haar hoofd niet eens wat ze haar moeder aandoet.

Christa

Berichtdoor Christa » 08 jan 2008, 20:11

Ik doe het juist hier omdat het hier anoniem kan dus ik zie dat niet als rechtstreeks iemand zwart maken he. Niemand weet over wie het gaat en als iemand je toch zou herkennen , dan zal 't wel zijn omdat ik de waarheid spreek , als 't leugens zouden zijn dan zal niemand iets herkennen.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 21:38

tis precies of christa niets meer durft te typen hier. Ik denk dat ze toch beseft dat ze fout bezig is...

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 09:06

Christa is niet verkeerd bezig. Het zou mij ook pijn doen als de oma van mijn kind eren verschil maakte. Met onderscheid te maken tss kinderen en kleinkinderen is er al veel verdriet en frustraties ontstaan. Leve de enige kinderen!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 13:27

Nu niet voor het een of het ander, maar iedereen vindt het heel normaal dat schoondochters een onderscheid maken tussen de verschillende grootouders. (eigen ouders krijgen vaak héél wat meer rechten dan de schoonouders).
Waarom zouden de grootouders dan niet net hetzelfde mogen doen?
Wie zegt dat Christa niet één van die vele vrouwen is, die haar kinderen alleen naar haar eigen moeder wou doen, toen ze jonger waren? Misschien oogst ze nu wat ze gezaaid heeft?
Er zijn steeds 2 kanten aan een verhaal!

Christa

Berichtdoor Christa » 13 jan 2008, 14:14

Ik durf hier gerust nog verder typen, mijn laatste commentaar niet gelezen ? en aan hierboven .... je moet eerst nog een moeder hebben om ze naar toe te doen ! Mijn moeder is overleden van voor ik gehuwd ben.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 15:01

En daarom kun je je schoonmoeder niet als minderwaardig behandelen?

christa

Berichtdoor christa » 13 jan 2008, 15:31

Hoe bedoel je ?

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 15:44

Dat je de oorzaak misschien ook een beetje bij jezelf moet zoeken...

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 11:51

Er zijn hier echt massa's debiele reactie... Ik merk toch niet dat Christa jaloers is, hoor... Ik kan me best inbeelden dat je eigen kindjes zich vragen stellen als neefjes altijd bij oma zijn en zij hen amper te zien krijgen. En in dit alles onthou ik dat er veel vrouwen hier blijkbaar normaal vinden dat een mama zoiets doet voor haar kindjes!! Wel dat belooft voor over 20 jaar! Zielig is dat. Een beetje helpen ok, maar kinderen zet je op de wereld om ze zelfstandig te maken, om zelf op hun benen te staan... Ik zou eens aan je man vragen om met zijn broer te praten, erop te wijzen dat hun vader het moeilijk heeft, dat ze wat overdrijven, enz...wat vindt hij ervan? Of ook hun andere kinderen, de familie moet het bespreken, van jou zal het niet aanvaard worden. Of er eens op wijzen bij opa en oma dat hun kindjes ook eens iets samen willen doen? Het is geen leuke situatie, en dan nog dommme trienen reacties, pff, sterkte nog!

Terug naar “Partners, familie & vrienden”