mijn schoonzus gediend als een koningin

christa

mijn schoonzus gediend als een koningin

Berichtdoor christa » 03 jan 2008, 14:48

Wie heeft er ook zo'n exemplaar ?
Ze heeft haar werk opgezegd om voor haar kids te zorgen , klinkt schoon niet ?
De maandag gaan haar ouders haar huis poetsen, haar strijk doet haar mama
Elke voormiddag zit ze op haar gemak thuis, als het middag is gaat ze haar kids ophalen en ja hoor... 's middags gewoon voeten onder tafel schuiven samen met de kids, want mama kookt voor haar. Lekker in de namiddag een winkeltje doen, om 16 u terug kids ophalen , niet naar haar eigen huis, nee weer naar mama en papa die helpen zorgen voor de kids. En wanneer gaat ze naar huis ? Als manlief belt dat hij thuis is. En oma zorgt er wel voor dat de kindjes al gegeten hebben, pyama aan zodat ze direct in bed kunnen gestopt worden als ze thuis komen. Eentje ziek ? Geen paniek, die stuurt ze naar oma en dan blijven ze daar wel slapen want anders heeft zij haar nachtrust niet !
Raar maar waar, oma heeft geen tijd meer voor de kleinkinderen van haar andere kinderen. Alle reacties welkom

Gast

RE: mijn schoonzus gediend als een koningin

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 18:01

't Is jouw schoonzus en het zijn HAAR ouders. Wat heb jij je dan te moeien? Een heel klein beetje héél jaloers? Get a life of your own.
Kijk gewoon naar je eigen huishouden, zorg dat daar alles goed gaat en voor de rest heb jij je met niets of niemand te moeien. Zeker niet met de ouders van je schoonzus. Dat is een ver van je bedshow of zou dat toch moeten zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 18:29

@ hierboven: ze vraagt gewoon de mening van mensen hier ? Moet je daar nu zo op reageren. Of herken je jezelf ????

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 18:50

Jij zit haar zeker hele dagen te bespionneren om zo goed te weten wat ze allemaal uitvoert?

bibber

Berichtdoor bibber » 03 jan 2008, 19:11

zo erg, maar ik heb de indruk dat schoonouders voor hun dochters meer over hebben dan voor hun zonen.

e

Berichtdoor e » 03 jan 2008, 20:16

Ik heb ook zo'n trien van een schoonzusje dat niet voor haar eigen kinderen kan zorgen.........en maar de perfecte mama spelen :hoho
mama doet daar alles,moest zij het doen zat ze allang in de psychiatrie :hihi

En jaloers?Echt niet,ik zou zot worden,moest ik zo van bepaalde mensen afhangen,laat mij maar lekker mijn plan trekken.......
Ik beleef plezier aan de opvoeding van mijn kindjes!

groetjes

e

hierboven@03 jan 2008 19:29

Berichtdoor hierboven@03 jan 2008 19:29 » 03 jan 2008, 22:39

"Alle reacties welkom"

Wel ik heb mijn reactie gegeven! Dat die niet strookt met die van jouw kan ik niet aan doen. Waarom zou ik mezelf herkennen? Wees een beetje realistisch of ben jij misschien zelf de opstartster en durf je het niet bekennen?

3 jan.08 19.01

Berichtdoor 3 jan.08 19.01 » 04 jan 2008, 07:04

Het probleem van opstartster is dat haar schoonzus een voorkeursbehandeling geniet en dat de oma geen oog meer heeft voor de andere kleinkinderen. Kortom het is geen eerlijke en gezonde situatie.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 08:41

Het probleem van opstartster is dat haar schoonzus een voorkeursbehandeling geniet en dat de oma geen oog meer heeft voor de andere kleinkinderen. Kortom het is geen eerlijke en gezonde situatie.

Hoe weet jij dat? Over die oma weet jij niets want daar schrijft ze niets over. Het gaan tenslotte over de moeder van haar schoonzus en NIET OVER HAAR EIGEN MOEDER. Leer aub lezen!
Ken jij zelf de thuissituaties van jouw schoonzus zo goed dat jij daar zo maar uitspraken over durft te geven? Die schoonzus is misschien enig kind zodat die moeder AL HAAR TIJD aan die kleinkinderen kan spenderen. Of het goed of slecht is, onthou ik me van. Zijn mijn zaken niet! Noch die van opstartster !

@hierboven

Berichtdoor @hierboven » 04 jan 2008, 08:48

Leer jij eens zelf lezen zeg !

Het is haar schoonzus : dus de zus van haar man.

Dat wil dus zeggen dat de moeder van die schoonzus, ook de moeder is van haar man.

De moeder van haar man is dus de oma van de kinderen van die man en dus ook ook de oma van de kinderen van de opstartster want zij is getrouwd met haar man off course!

DUS (speciaal voor jou met handen en voeten) : de kinderen van de schoonzus en de kinderen van de opstartster hebben dezelfde oma!

Die oma heeft alleen oog voor de kinderen van de schoonzus, dus blijven de kinderen van de opstartster in de kou staan.
Snap je het nu, dom wicht?

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 09:39

Gesnapt! Toch komt opstartster mij héél jaloers over.

v

Berichtdoor v » 04 jan 2008, 09:45

Het kan toch ook de vrouw van haar broer zijn. Dan is het ook haar schoonzus hé! Opstartster spreekt toch nergens over haar schoonmoeder. Ze zegt zelf dat die oma geen tijd heeft voor kleinkinderen van haar andere kinderen. Ze spreekt dus niet over haar eigen kindjes. Zou niet te snel iemand anders uitmaken voor dom wicht hoor! En als het zo is, dan heeft de opstartster er inderdaad geen zaken mee.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 11:18

Misschien kan je schoonzus om één of andere reden haar huishouden en de opvoeding van de kinderen niet aan. Ik ken geen enkele moeder die met plezier haar huishouden en de zorg voor de kinderen overlaat aan anderen. Dat is niks om jaloers op te zijn, eerder om medelijden mee te hebben.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 12:40

toch wel plezierig als je was en je strijk onder je gat gedaan wordt zou ik zo denken hoor..!

En ja, zielig is het ook ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 12:49

"zo erg, maar ik heb de indruk dat schoonouders voor hun dochters meer over hebben dan voor hun zonen."

Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met de zonen op zich hoor. Eerder met de vrouwen van die zonen.
Al het aantal 'schoonmoedertopics' gezien hier op Zappy? Al gelezen hoe die lieve schoondochtertjes denken over hun schoonmoeder?

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 14:39

Niks om jaloers te zijn als je het mij vraagt hoor, zo onzelfstandig zou ik niet willen zijn.

Ikke

Berichtdoor Ikke » 04 jan 2008, 18:19

Mijn mening :
Ten eerste, moei je er niet mee.
Ten tweede, ik zou zo niet kunnen leven want ik ben liever op mijn gemak in mijn eigen huis maar als zij dat nu leuk vindt en die ouders ook is daar volgens mij niks mis mee.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 18:28

>> De vraag is of het allemaal wel zo erg is als opstartster laat vermoeden. Het klinkt me toch een beetje als een jaloerse reactie op... en mensen die zich tekort gedaan voelen, durven nogal eens te overdrijven.

9.41

Berichtdoor 9.41 » 04 jan 2008, 18:59

Domkopje ,wie heeft er hier geschreven dat het over haar EIGEN moeder gaat? Als die oma geen tijd meer heeft voor haar andere kleinkinderen zullen er toch nog andere kinderen zijn zeker?

Christa

Berichtdoor Christa » 05 jan 2008, 08:30

Voor alle duidelijkheid : het gaat over de zus van mijn man, en haar moeder is dus mijn schoonmoeder. En ja ik ben daar jaloers op, je zou voor minder. Ik ben niet lui en doe graag mijn werk zelf daar gaat het niet om. Het is alleen spijtig voor mijn kinderen en de andere kleinkinderen. Het gaat echt wel heel ver hoor, gans dat gedoe, zoiets kan je niet in een paar regeltjes samen vatten. Zo waren ze onlangs bezig over het ziekenhuis, dat er meer kinderen liggen daar dan nodig want dat de ouders van tegenwoordig geen tijd meer hebben voor hun kinderen, ook niet om ze op te voeden. Dan moet je dan uitgerekend uit haar mond horen ????? Ze zit op haar gemak thuis en de zieke kids laat ze bij oma. Maar zij is de max en een supergoeie mama want zij heeft gekozen om thuis te blijven voor haar kids. Mja sorry hoor maar dat kan er bij mij niet in. Wat doet ze meestal ? Haar 3 kids bij opa droppen en gaan shoppen met oma. Hoe die vent dat blijft volhouden is me een raadsel. Maar als je er gaat dan is er constant ruzie tussen die 2 omwille van de spanningen. Hij is soms boos dan, je zou voor minder. Al zijn vrije tijdsbestedingen heeft hij moeten laten vallen. En zo kan ik nog uren doorgaan

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 09:21

Nog nooit gehoord Christa dat jaloersheid één van de slechtste eigenschappen is dat een mens kan hebben?

christa

Berichtdoor christa » 05 jan 2008, 09:56

Als je denkt dat ik er fier op ben, vergeet het maar hoor. Het doet gewoon pijn , ik weet niet of je dat kan beschouwen als jaloers zijn ? Als alles wat jij doet doodnormaal en vanzelfsprekend is en dat iemand anders zogezegd al te beklagen is als ze eens zelf iets zou moeten doen ? Ach laat ook maar.... misschien zijn degene die negatieve commentaar geven ook wel dames die hun was bij mama droppen ?

Lorelai

Berichtdoor Lorelai » 05 jan 2008, 15:48

Mijn schoonmoeder doet ook veel meer voor haar dochter en die haar kindjes dan voor ons (ook terwijl mijn schoonzus niet werkt en ik wel).
De kindjes van mijn schoonzus zijn daar heel veel, ook blijven slapen enzo. Als wij dan in de vakantie een dag opvang nodig hebben, is 't dikwijls een probleem. Maar eerlijk gezegd maak ik mij daar niet zo druk in, we vinden dan wel een oplossing, mijne strijk betaal ik wel iemand voor om te doen, en mijn man & ik voedden samen de kindjes op zonder constant "hulp" van iedereen. Wees gewoon blij met je gezinnetje en probeer niet teveel te kijken naar hoeveel gemakkelijker een ander het heeft.

05 jan 2008 10:21 @christa

Berichtdoor 05 jan 2008 10:21 @christa » 05 jan 2008, 17:18

Neen Christa ik drop mijne was en andere dingen niet bij mijn moeder niet. Niet toen ze leefde en ook niet nadat ze gestorven was. Ik moest mijn eigen boontjes doppen. Mijn schoonmoeder deed dat ook niet voor mij wel voor haar eigen dochter en haar andere zoon. Plezierig is het niet maar jaloers was ik zeker niet. Weet je waarom? Omdat ik fier was dat we alles gedaan kregen zonder hulp van wie weet ik wie wel wat. Wat je zelf doet, doe je beter en dan hoef je achtera ook geen merci te zeggen. Volg de raad van Lorelai want die is goud waard. Ik heb altijd zo geleefd en van niemand iets verwacht of niemand ook maar iets in die richting verweten. Nogmaals jaloers zijn deugd niet en eigenbedruiping is het mooiste goed dat je kan hebben. Als gezin wordt je alleen maar hechter.

bibber

Berichtdoor bibber » 05 jan 2008, 17:33

dat is inderdaad waar. Ik probeer zo weinig mogelijk te vragen aan mijn schoonfamilie. Dan kunnen ze mij achteraf er niet op wijzen van: weet je nog dat wij dat en dat hebben gedaan?

Terug naar “Partners, familie & vrienden”