negatieve reacties

anna

negatieve reacties

Berichtdoor anna » 02 jan 2008, 09:26

Hoi

Toch even mijn verhaal kwijt. Wij hebben reeds 2 kindjes en denken er erg aan om in 2008 voor nr 3 te gaan. Gisteren met de wensen, gaven we aan aan de familie en vriendenkring dat een nr 3 in 2008 wel welkom zou zijn. MAAR... ik was enorm teleurgesteld in de negatieve reacties .. reacties zoals " amai.. als er nog zo eentje bijkomt" of " ge meent dat toch niet.. in dezen tijd" of "ge kunt direct al thuis blijven als ge zo 3 kadees hebt" of "als ge veel geld hebt kunt ge dat he.." terwijl dat laatste nu ook niet echt het geval is. We hebben alle 2 een mooie wedde, maar dat is dan ook alles.

Zijn er mensen in gelijkaardige situatie? HOe gaan jullie daar met om? Ik ben er gisteren echt niet goed van geweest... ook denkende wat gaat dat dan zijn als het geboren is. Dan begin ik er ook al aan te twijfelen of we er wel goed aan doen.

Gast

RE: negatieve reacties

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 09:48

Het is jullie leven en het zijn jullie kindjes, zolang je niet dikwijls een beroep moet doen op die familie natuurlijk. Mijn collega wilde ook een derde maar ze wilde ook een carrière. Haar moeder had gezegd dat ze een derde mocht nemen maar dat ze dan minder op zakenreis moest gaan. Zij heeft het ook bij 2 gehouden.

anna

Berichtdoor anna » 02 jan 2008, 10:14

neen, de familie moet er niet of nauwelijks naar om kijken. We hebben een onthaalmoeder. Moet misschien 1x per jaar om professionele redenen op reis . Meestal is het eens in het weekend als we weg moeten.

Ook van onze vrienden had ik verschoten

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 10:54

tja, we horen natuurlijk maar één kant van het verhaal hé... hoe zijn je kindjes in de omgang? Bij ons in de vriendenkring is er namelijk ook zo'n koppel die niemand graag ziet komen hoor: de 2 kinderen breken zowat je huis af, onderbreken constant de conversaties, ouders zeggen er niets op.... ik ben altijd blij als die buiten zijn...

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 11:50

Hoeveel kinderen jullie gaan hebben is enkel en alleen jullie beslissing. Misschien zijn die mensen jaloers omdat het goed gaat bij jullie en jullie samen nog kinderen willen? Laat je goed gevoel niet afnemen, zo'n mensen vermijd je beter en zijn niet echt vrienden te noemen.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 13:06

waarom altijd opwerpen 'dat het wel jaloezie zal zijn'...eerlijk gezegd is voor mij 2 kinderen meer dan genoeg, en als mensen voor een derde gaan ben ik ook niet zo enthousiast. Ik vind wel dat ze daarmee hun zin moeten doen, maar ik ga in elk geval niet hard beginnen juichen.Ik ga ook wel niet negatief reageren als ze met hun plannen afkomen.

Bij onze kennissen is er onlangs ook een koppel voor een derde gegaan, maar allebei werken ze heel hard, in de zomer zitten de kindjes constant bij oma en opa (zelfs als papa thuis is dan moet hij de nodige verdere afwerkingen doen in hun grote woning).
Dat is natuurlijk hun zaak, maar ik heb er wel mijn idee over.

aan de opstartster : je kinderwens is persoonlijk, en laat je niet tegenhouden door negatieve reacties.
Maar het is heus niet altijd 'jaloezie'

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 18:34

ik versta da toch niet ze, hier ook de meest dwaze opmerkingen gekregen toen we vertelde aan vrienden en familie dat we een derde kindje mochten verwelkomen. Mijn man werkt, ik werk, en nee we dumpen ons kinderen niet bij grootouders gewoon al om die reacties te vermijden. Maar toch zijn er heel veel mensen die denken te mogen beslissen over ons leven, als wij nog 2173547 kindjes willen maken, dragen en opvoeden wie heeft daar zaken mee?
Die ocharme blikken hebben we echt niet nodig, jullie enthousiasme hebben we ook niet nodig, tis nu niet dat we jullie toestemming nodig hebben eh? Of wel?

Waar ik me het meest aan stoor, zijn dan de opmerkingen die van mensen komen die ofwel geen ofwel 1 kindje hebben en dan nog het liefst in de trant van oei nu is uw leven compleet naar de klote, hallooo we kiezen der zelf voor, voor ons jongens,

zolang jij en je partner achter een derde kindje staan zou ik me van je omgeving niet te veel aantrekken, commentaar ga je toch krijgen, de kunst is om der mee om te gaan

groetjes mama van bijna 3 zoontjes

anna

Berichtdoor anna » 03 jan 2008, 07:21

@ laatste reactie.

Bedankt! Wij denken er nu eenmaal ook zo over. Een 1ste en 2de wordt grandioos verwelkomt, maar een derde plots niets meer. Dit terwijl we beiden goed werk hebben, goed voor onze kinderen kunnen zorgen en weinig bij de grootouders doen.

mama van 3

Berichtdoor mama van 3 » 04 jan 2008, 18:53

Ohhhhhh hoe herkenbaar allemaal...Wij hebben er dus ook 3. Reacties als hierboven kan ik me ook nog goed herinneren hoor. Wij werken ook allebei (hij 100%, ik 80%), verzorgen ze goed, doen ze zelden bij de oma's. Als wij is wegwillen doen wij beroep op de gezinsbond.
Mits goede organisatie lukt alles prima!!!
Doen waar je zin in hebt! Ik ben blij dat we de stap gezet hebben (jongste is nu 3), vorige maand baarmoeder moeten laten verwijderen...

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 16:45

Ik hoor deze reactie dagelijks misschien 3 keer per dag zelf van wildvreemden. Ik heb 2 dochtertjes 2jaar en 2maand en 12 maand. En ik ben onverwacht zwanger geraakt van een derde dat dan nog eens een tweeling bleek te zijn. Ik word deze week 25 jaar en ben verre van marginaal. Partner en ik allebei een mooi diploma en goed vast werk.
De mensen denken allemaal dat ik zwanger ben van mijn eerste omdat ik er nog vrij jong uitzie en als ik dan zeg dat het een derde en een vierde zijn dan zijn de commentaren soms echt ongelooflijk brutaal. Kan het gelukkig vrij goed van mij afzetten en ik als ik de mensen al eens van antwoord dien dan zeg ik beter dat de natuur beslist om er eentje(en in ons geval twee) bij te geven dan eentje te moeten afgeven.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:15

ik ook zwanger van 3de, ben nu 26j maar zie er ook jonger uit. nog niemand verteld. juist mijn mama en vriendin en die waren super content... tis trouwens gepland hoor....

lies

Berichtdoor lies » 14 jan 2008, 13:34

ik had vroeger nog gezegd dat ik 4 kinderen wou en ik weet dat er veel ons zot verklaarden !Nummer 4 is er en ze wordt heel graag gezien door iedereen!!
Het is jullie keuze om voor een 3de te gaan, niemand moet zich daarin moeien, vind ik !Trek je het niet aan, al is dit moeilijk en ga ervoor !!succes !

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 14:40

De familie van mijn man en enkele kenissen gaven ons ook zo'n gevoel als we het derde aankondigden. In mijn familie zijn grotere gezinnen meer courant.
Ik trek mij dat niet aan, wij leven ons leven zoals wij dat willen. Als wij denken een derde aan te kunnen, dan is dat onze zaak. En ja, wij werken ook allebei en ik ben niet van plan mijn werk op te geven. Maar het lukt allemaal, dus waarom niet? Maar je zal zien, naarmate de zwschap vordert, is heel de familie weer aan het meeleven, hoor.
Ik weet nu al dat er weer rare reacties zullen als de kleine geboren wordt, het is nl de derde zoon. Het zal dan zijn van 'amai, dat zal wel heel druk zijn met 3 jongens' of 'wilde je niet liever een meisje' (want dat was dus de reactie van vele: of we een derde wilden om een dochter te krijgen). Pfffff we wilden gewoon altijd al drie kids en de drukte is hier best beheersbaar en mijn zonen zijn de max!

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 08:25

Ik ben ook een mama van 3 kinderen.
Mijn man werkt, ik blijf thuis voor de kinderen.

Bij ons ging het zo: pas getrouwd: "en, wanneer komt de eerste kleine?".
Vijf maanden later was het zover: zwanger van nr. 1. Iedereen blij.

Met nr. 2 wilden we niet te lang wachten. Dus op de eerste verjaardag van nr.1 kondigen we baby 2 aan. Toen begon het al: zo snel al na de eerste?

Het was onze keuze, dus de boom in met die commentaren.

Toen onze tweede zoon geboren werd, hadden we beiden wel iets van: "ons gezin is compleet".
Maar toen de tweede naar school ging, begon het bij mij weer te kriebelen.
Mijn man was eerst niet te vinden voor een derde: hij had een beetje bang. We hadden nu twee gezonde zoontjes, wat als er met nr. 3 iets verkeerd zou gaan?
Maar we hebben er lange gesprekken over gehad en toen beslist om voor de derde te gaan.

En met die aankondiging kwamen ook de commentaren: nog! een kleintje? Amai, je hebt nogal goesting, zo drie kleine kinderen.... De ergste van al vond ik: "was het een ongelukje?" Deze vraag kwam van een koppel die 3! kinderen heeft.

Ik trok me er niets van aan. Ik heb heel bewust genoten van mijn laatste zwangerschap, en zie: nummertje drie is een prachtige dochter geworden. Ze is nu 4 jaar oud. En dikwijls kan ik zo naar haar zitten kijken, terwijl ze druk bezig is met poppetjes, speldjes,.... en denken :"dit hadden we allemaal moeten missen als we het bij onze twee zoontjes gehouden hadden."

Het is vermoeiend, zo 3 kinderen. Zeker toen ze kleiner waren (nu zijn ze 9/ bijna 8/ pas 4 jaar. Maar wanneer we samen gezellig dingen doen, dan voel ik dat het goed is....

Honeybee

Berichtdoor Honeybee » 15 jan 2008, 09:45

Ik sluit me graag aan bij de mama hierboven! Onze kindjes zijn 6,5 - 4 en 2 jaar. OK, onze jongste was niet gepland en schoonma heeft ons wel gevraagd wanneer we "het lieten weghalen", maar geen haar op onze hoofden dat daaraan heeft gedacht!! Toegegeven, met papa 100% en mama 80% aan het werk blijft het razend druk, maar zoooo fantastisch!!!

Terug naar “Partners, familie & vrienden”